Hop til indhold

Får du skældud? Eller er du fredet?


Tonks
 Share

Recommended Posts

Jeg er fuldstændig enig - jeg bliver også meget provokeret af løse hunde, der kommer stormende i hovedet på mine.

Her hvor jeg bor, der er der rigtig mange hunde, og nogle mennesker lukker bare døren op, så hunden lige kan løbe en tur på vejen og tisse m.m.

Der er specielt 3 hunde, som tit løber rundt på må og få...De er fredelige nok, men de kommer tit stormende og lægger op til leg... ret irriterende:evil:

Jeg er endnu ikke begyndt at konfrontere ejerne, men det er et spørgsmål om tid.....

 

Helt enig med både Siri og dig.

 

Har også problemet - både med løse hunde, der generer Ozzie og jeg og så dem, der lige er gået skridtet videre i tumpethed og som ikke bare lader deres hunde spæne rundt uden kontrol, men som også skælder mig ud, fordi jeg ikke er interesseret i at deres elendige møghund skal løbe op i hovedet af min hund og genere hende. :evil::evil::evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 71
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jeg er fuldstændig enig - jeg bliver også meget provokeret af løse hunde, der kommer stormende i hovedet på mine.

Her hvor jeg bor, der er der rigtig mange hunde, og nogle mennesker lukker bare døren op, så hunden lige kan løbe en tur på vejen og tisse m.m.

Der er specielt 3 hunde, som tit løber rundt på må og få...De er fredelige nok, men de kommer tit stormende og lægger op til leg... ret irriterende:evil:

Jeg er endnu ikke begyndt at konfrontere ejerne, men det er et spørgsmål om tid.....

 

:shock:

Den anden morgen da jeg stod og ventede på bussen heroppe på den store farlige vej, jeg er så bange for skal blive enden på min kats liv. :genert: Så jeg 2 store hunde blive lukket ud, for at de bare løb glade og snorefri ned af fortovet og rundt i andre folks havde og bare fortsatte langs vejen :shock: Folk er jo sindssyge!! :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er aldrig blevet overfaldet verbalt - men en gang har jeg oplevet, at en dame kom ud til vejen og kommenterede, at mine hunde altså ikke skulle tisse i hendes sandbunke, fordi det ikke var et hundetoilet... Hun gik åbenbart ud fra, at det var mine, som havde lagt nogle små pakker. Jeg forklarede (rimelig venligt men bestemt), at hun var helt galt på den, og at jeg altid samlede op. Hun blev ret paf over, at jeg tog til genmæle, og hun skyndte sig ind igen:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er blevet skældt ud nogle få gange... den ene var "ok" om man vil... hvalpen var løs og jeg var ved at samle lort op, så jeg så ikke, at hun gik hen og hilste på en Yorkshireterrier der gik forbi os med mindre end en meters afstand...

 

Jeg bryder mig heller ikke om løse hunde og vi hilser heller ikke normalt på gåture.. så fair nok...

 

Den anden var dum, for jeg var gået tværs over en parkeringsplads (med min hund i snor), da en dame kommer ud af sit hus med en løs lab. jeg holder kontakt med Karla og beder hende sætte sig (hvilket hun gør med fin kontakt, hun ikke så meget flytter et øre for at vise, at hun ved den anden hund er der). Damen får indfanget sin hund og giver derefter til at råbe af mig, at det er privat område og jeg må ikke være her...

 

Jeg spørger hende, hvor det står henne? For jeg havde bestemt kigget efter et skilt. Det eneste jeg kunne se var et, hvor der stod at parkering var forbudt for alle andre end beboere i området :vedikke:

Hun blev vældig sur over at jeg var så "næsvis" som hun kaldte det, så jeg ønskede hende en god dag og gik videre... Senere har de fået et skilt op med "gennemgang forbudt - privat område"... så nu går jeg selvfølgelig ikke derigennem længere...

 

Derudover kan jeg ikke som sådan lige huske at jeg er blevet skældt ud. Men jeg kan sagtens finde på at belære andre folk om, at de har "glemt noget" hvis de ikke samler op... Og jeg bliver pænt arrig når andre folks løse hunde kommer hen i hovedet af min! Og nej, at hunden er i flexline er ikke det samme som at den er "i snor" - hvis den stadig kan løbe hen i hovedet af min hund :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er 15 år, pige, (blond :mrgreen:) og lille. Men hund er 3 år, tæve (blond :mrgreen:) og lille. :lol:

 

Vi bor på landet, omgivet af marker, skov og alt det der hører til.

 

Hun går løs på togskinnerne (der kører ikke tog mere :blink:), Hun går løs på stubmarker, på solbærmarker, i skoven for der kommer nemlig ingen andre ned os :genert:

 

Vi har adrig spurgt om lov :oops: Og vi har aldrig fået et møgfald :banan:

 

Hun går dog ikke løs i skoven i jagtsæsonen, og hvis det er jægere på markerne, så går hun heller ikke løs der.

 

Vi har altid gået til træning, og hendes indkald er da, hvis jeg selv skal sige det, super godt. Bortset fra hvis hun ser en hare eller et rådyr :engel:

 

Ved ikke om jeg er heldig, eller markejerne bare er flinke, eller ikke har opdaget mig endnu :vedikke:

 

Helt ærligt, så tror jeg du er meget, meget heldig. Shit jeg kender mange folk, der var blevet stiktossede, hvis de havde opdaget dig på deres jord - især hvis du ikke kan kalde din hund ind, når den ser vildt.

 

Det er enormt stressende for især rådyrene at blive jagtet af hunde og vi har desværre fundet rådyr, der er fanget i hegn og døde, fordi de i blind panik er løbet fra løse hunde. Synes du skal overveje at tage din hund i snor eller snakke med dem, der rent faktisk ejer områderne og få tilladelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

:shock:

Den anden morgen da jeg stod og ventede på bussen heroppe på den store farlige vej, jeg er så bange for skal blive enden på min kats liv. :genert: Så jeg 2 store hunde blive lukket ud, for at de bare løb glade og snorefri ned af fortovet og rundt i andre folks havde og bare fortsatte langs vejen :shock: Folk er jo sindssyge!! :damn:

 

Det gør de 3 familier også her.

Jeg bor i en lille by, hvor der er to gennemgående gader - der er ikke så mange biler, men dem der kører igennem, de kører altså ret stærkt.

Imellem de to gader er der villaveje, og her tænker folk så åbenbart, at deres hunde bare kan rende rundt...

Nogle gange er der en lille blandingshund, der er fulgt efter os, når vi har været ude at gå - sådan på afstand. Jeg er et nervevrag, for jeg vil jo ikke være skyld i, at den bliver kørt over...

Men ja, jeg synes også, at det er meget mærkeligt og ret uansvarligt, at man bare lukker sin hund ud :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med både Siri og dig.

 

Har også problemet - både med løse hunde, der generer Ozzie og jeg og så dem, der lige er gået skridtet videre i tumpethed og som ikke bare lader deres hunde spæne rundt uden kontrol, men som også skælder mig ud, fordi jeg ikke er interesseret i at deres elendige møghund skal løbe op i hovedet af min hund og genere hende. :evil::evil::evil:

 

Jeg synes der er grader af tumpethed på begge sider :hmm:

Jeg har sommetider mødt den type hundeejere, der absolut ikke vil have at deres hunde har kontakt med nogen andre, hverken mennesker eller hunde.

Men alligevel skal de altid gå på steder og tidspunkter hvor der er mange andre hundeluftere :confused:

 

Nu har jeg selv en hund, der ikke skal møde andre hunde. Derfor holder jeg mig selvfølgelig væk fra hundeskove og andre populære lufteområder, og lufter ofte tidligt om morgenen eller lige når andre spiser aftensmad. Jeg synes ikke man kan vade rundt på offentlig vej og forlange at andre skal respektere nogle regler, man selv har opfundet, og som de ikke kender til :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

ens fremtoning.

ens hunds "fremtoning"

ens race.

(f.eks. den er da for stærk til dig)

også i en vis grad hvor man bor, nogle småsamfund har meget travlt med andre, og nogle småsamfund har et stærkt sammenhold.

 

og så er man udsat for tilråb ect. når man bryder loven. såen er det bare.

 

og så findes der nogle der bare skal skabe sig

(du burde have et halggevær med den hund):vedikke:

 

men jeg kan også skælde folk ud, når deres hund uden snor ikke lyster og fare hen i hovedet på ens hund.

Eller dem der slår sin hund med snoren eller hvad de nu synes den skal straffes med.

Link til indlæg
Del på andre sites

Helt enig med både Siri og dig.

 

Har også problemet - både med løse hunde, der generer Ozzie og jeg og så dem, der lige er gået skridtet videre i tumpethed og som ikke bare lader deres hunde spæne rundt uden kontrol, men som også skælder mig ud, fordi jeg ikke er interesseret i at deres elendige møghund skal løbe op i hovedet af min hund og genere hende. :evil::evil::evil:

 

Den ene løse hund var en dag på sportspladsen, og den dag var ejeren med - sådan gående laaangt bagefter. Hunden spænede som sædvanlig hen i hovedet på mine hunde, og jeg råbte som sædvanlig højt. Han kom så gående hen og forsøgte at kalde på sin hund (som så ikke virkede)...

Så sagde han, at han ville prøve at gå tur på et andet tidspunkt, når nu mine hunde ikke kunne med andre hunde :shock: Her blev jeg så nødt til at forklare ham et par ting - og her var jeg vist ikke særlig høflig :lol:

Nu siger han "åhh nej" og forsøger at kalde sin hund til sig, når vi mødes. Men de fleste af gangene er han jo så slet ikke med hunden på tur :evil:

 

- Så jeg varmer op til en konfrontation

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er grader af tumpethed på begge sider :hmm:

Jeg har sommetider mødt den type hundeejere, der absolut ikke vil have at deres hunde har kontakt med nogen andre, hverken mennesker eller hunde.

Men alligevel skal de altid gå på steder og tidspunkter hvor der er mange andre hundeluftere :confused:

 

Nu har jeg selv en hund, der ikke skal møde andre hunde. Derfor holder jeg mig selvfølgelig væk fra hundeskove og andre populære lufteområder, og lufter ofte tidligt om morgenen eller lige når andre spiser aftensmad. Jeg synes ikke man kan vade rundt på offentlig vej og forlange at andre skal respektere nogle regler, man selv har opfundet, og som de ikke kender til :vedikke:

 

Jeg er helt enig med dig. Jeg har selv en hund, der i høj grad ikke gider fremmede hunde, så vi går fx aldrig i hundeskove og meget sjældent ude på de der tidspunkter, hvor der er mange ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den ene løse hund var en dag på sportspladsen, og den dag var ejeren med - sådan gående laaangt bagefter. Hunden spænede som sædvanlig hen i hovedet på mine hunde, og jeg råbte som sædvanlig højt. Han kom så gående hen og forsøgte at kalde på sin hund (som så ikke virkede)...

Så sagde han, at han ville prøve at gå tur på et andet tidspunkt, når nu mine hunde ikke kunne med andre hunde :shock: Her blev jeg så nødt til at forklare ham et par ting - og her var jeg vist ikke særlig høflig :lol:

Nu siger han "åhh nej" og forsøger at kalde sin hund til sig, når vi mødes. Men de fleste af gangene er han jo så slet ikke med hunden på tur :evil:

 

- Så jeg varmer op til en konfrontation

 

Han trænger vist virkelig til at få fortalt hvor generende hans hund er. Jeg kan simpelthen ikke forstå at man kan være så ligeglad med sin hund at man lader den løbe løs rundt uden at man aner hvor den er og hvad den laver. :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er grader af tumpethed på begge sider :hmm:

Jeg har sommetider mødt den type hundeejere, der absolut ikke vil have at deres hunde har kontakt med nogen andre, hverken mennesker eller hunde.

Men alligevel skal de altid gå på steder og tidspunkter hvor der er mange andre hundeluftere :confused:

 

Nu har jeg selv en hund, der ikke skal møde andre hunde. Derfor holder jeg mig selvfølgelig væk fra hundeskove og andre populære lufteområder, og lufter ofte tidligt om morgenen eller lige når andre spiser aftensmad. Jeg synes ikke man kan vade rundt på offentlig vej og forlange at andre skal respektere nogle regler, man selv har opfundet, og som de ikke kender til :vedikke:

 

Selvfølgelig skal man ikke gå i hundeskov, hvis man ikke vil hilse på andre hunde. Men alle har jo ret til at gå på offentlig vej og loven er jo således at man til alle tider skal have sin hund under kontrol. Det er ikke noget jeg har opfundet, det er faktisk lov at hunden skal være under kommando.

Redigeret af Siri
syntaksfejl
Link til indlæg
Del på andre sites

Helt ærligt, så tror jeg du er meget, meget heldig. Shit jeg kender mange folk, der var blevet stiktossede, hvis de havde opdaget dig på deres jord - især hvis du ikke kan kalde din hund ind, når den ser vildt.

 

Det er enormt stressende for især rådyrene at blive jagtet af hunde og vi har desværre fundet rådyr, der er fanget i hegn og døde, fordi de i blind panik er løbet fra løse hunde. Synes du skal overveje at tage din hund i snor eller snakke med dem, der rent faktisk ejer områderne og få tilladelse.

 

Det er heller ikke sådan et jeg ikke kan kalde hende til mig, men hvis hun først er løbet, løber hun indtil at hun ikke kan se det mere, eller ikke kan se mig mere, er ikke helt sikker på hvad :hmm:

 

Er da rigtig ked af at høre om at rådyrene bliver så stressede at de løber ind i hegn :cry:

 

Har kun set rådyrene i skoven, og der går vi ikke så meget mere, men når jeg går der er jeg altid på vagt og holder rigtig godt øje, så jeg kan kalde hende tilmig, hvis jeg ser et. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er heller ikke sådan et jeg ikke kan kalde hende til mig, men hvis hun først er løbet, løber hun indtil at hun ikke kan se det mere, eller ikke kan se mig mere, er ikke helt sikker på hvad :hmm:

 

Er da rigtig ked af at høre om at rådyrene bliver så stressede at de løber ind i hegn :cry:

 

Har kun set rådyrene i skoven, og der går vi ikke så meget mere, men når jeg går der er jeg altid på vagt og holder rigtig godt øje, så jeg kan kalde hende tilmig, hvis jeg ser et. :-)

 

Det lyder da som om at du tager rigtig meget hensyn - fedt at høre!!:-D. For der skal virkelig ikke ret meget til at skræmme vildtet og give dem skader, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Jeg er ikke rigtig typen, der sker ud eller banker i bordet, men får bestemt mine meninger ud alligevel:5up: Samtidig er jeg vist heller aldrig blevet skældt ud af andre:hmm:i hvert fald i mit påhør:mrgreen:

 

Jeg tror, det "værste" jeg har været ude for, var for en mdr siden, hvor jeg kører lovligt ind og parkerer i en handicap-P. Kortet har jeg jo pga min søn og ham havde jeg selvfølgelig med. I det jeg åbner døren overfuser en eller pæn ældre dame mig og siger: sig mig, ved du godt at det er en handi-P, så der må du ikke holde (P-skilt var meget synligt i vinduet):evil: Ja det ved jeg godt og det må jeg også gerne. Samtidig hiver jeg krykkerne til mig frem fra , bagsædet og siger: og ved du hvad - jeg ville gi en million for at have muligheden for at holde 200 meter væk fra indgangen.:drille:. Jeg har aldrig set en kvinde komme SÅ hurtigt ind i sin egen bil og drøne afsted. Thim havde ikke engang nået at lukke sin dør:klap: Men dér var jeg squ sur:evil:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:hmm:Jeg er ikke rigtig typen, der sker ud eller banker i bordet, men får bestemt mine meninger ud alligevel:5up: Samtidig er jeg vist heller aldrig blevet skældt ud af andre:hmm:i hvert fald i mit påhør:mrgreen:

 

Jeg tror, det "værste" jeg har været ude for, var for en mdr siden, hvor jeg kører lovligt ind og parkerer i en handicap-P. Kortet har jeg jo pga min søn og ham havde jeg selvfølgelig med. I det jeg åbner døren overfuser en eller pæn ældre dame mig og siger: sig mig, ved du godt at det er en handi-P, så der må du ikke holde (P-skilt var meget synligt i vinduet):evil: Ja det ved jeg godt og det må jeg også gerne. Samtidig hiver jeg krykkerne til mig frem fra , bagsædet og siger: og ved du hvad - jeg ville gi en million for at have muligheden for at holde 200 meter væk fra indgangen.:drille:. Jeg har aldrig set en kvinde komme SÅ hurtigt ind i sin egen bil og drøne afsted. Thim havde ikke engang nået at lukke sin dør:klap: Men dér var jeg squ sur:evil:

 

HA! :klap::lol::lol::lol: Så kan hun squ lære det! :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

apropos det med at jagte :engel: så rendte izzie efter et par ænder her den anden dag.

 

Deres egen fejl! kunne jo bare lade være med at sidde dér midt i det hele :engel: men fjolset fik ikke bremset op og røg med hovedet først i andedammen med andemad og det hele :lol:

 

HAH!:klap: Det kan da i dén grad kaldes ris til egen r**... ih, det gad jeg godt have set:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

HAH!:klap: Det kan da i dén grad kaldes ris til egen r**... ih, det gad jeg godt have set:blink:

 

:lol: jeg var også fuldstændig flad af grin :mrgreen::lol: fortalte det til dyrlægen, da jeg troede hun måske havde slået halen :engel: og dyrlægen var flaaad af grin :lol:

 

Hun så simpelthen SÅ ynkelig ud da jeg halede hende op af søen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig skal man ikke gå i hundeskov, hvis man ikke vil hilse på andre hunde. Men alle har jo ret til at gå på offentlig vej og loven er jo således at man til alle tider skal have sin hund under kontrol. Det er ikke noget jeg har opfundet, det er faktisk lov at hunden skal være under kommando.

 

Nu var det så heller ikke den lov, der blev hentydet til i indlægget...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Gizmo hunden

Vi var ud at gå i skoven idag med vores 7 mdr sheltie og længer fremme løber to store hunde løse og leger. det skal lige siges at der er påbud om at hunde skal være i snor i denne skov.

 

Jeg stopper lidt fra de to damer der står og taler og beder dem pænt om at kalde deres hunde til sig. Det skal lige sige at Gizmo for 2 mdr siden blev bidt at en anden hund og er derfor ikke så vild med større hunde.

 

I det vi går forbi de to damer siger den ene om vi ikke kan skynde os lidt så hun kan komme videre. Der taber jeg sgu hatten.

Jeg forslår hende hun bare kan tage sin hund i snor, men for så besked på jeg ikke skal gå og lege politibetjent. Der beder jeg hende direkte om at holde k***. Men hun fatter åbenbart ingen ting, for tilsidst beder hun mig se at komme forbi ellers slipper hun hunden løs, hvilket jeg absolut ser som en trussel. Her olverlader jeg hunden til min kone og går helt hen til damen og fortæller uden omsvøb hvad jeg mener om hende og hendes måde at være på.

 

Jeg er træt af at os der overholder reglerne og opføre ordentligt skal indordne os under alle andre.

 

Hvis hun nu bare havde ladet os gå forbi, så kunne hun slippe sin hund bagefter alt det hun havde lyst til.

 

Det sjove af det hele er, at 50meter derfra var der4 en hundeskov.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Har aldrig fået skæld ud for at gå uden snor o.lign. Kun i snor... :blink: Har flere gange oplevet folk, der har banket på vinduet, hvis vi er gået forbi et boligområde og hun har snust til græsset. :rolleyes:

Har også engang oplevet, at en dame er fulgt efter mig og har sagt :'' Ved du hvad, synes du ikke du skal samle op efter dig?'' Og så gav hun mig en pose.... :confused: Hun hentydede til en KÆMPE lort, jeg også bemærkede da vi passerede. Ved ikke hvordan hun tror den kunne være kommet ud af min lille hund. :lol:

 

Der blev jeg vred, for jeg synes hun var ubehøvlet - og sådan lidt som om hun skulle vise sig ovefor sine 3 veninder. Viste hende også den varme lort jeg allerede havde i lommen.

 

Jeg samler altid op og er egentlig også selv skide irriteret over dem, der ikke gør det. :evil:

 

Og så har jeg fået skæld ud for at gå på cykelstien eller cykle på fortovet med hund og i den dur... Synes generelt folk er mere sippede inde i byen end ude i villakvarterne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg er 15 år, pige, (blond :mrgreen:) og lille. Men hund er 3 år, tæve (blond :mrgreen:) og lille. :lol:

 

Vi bor på landet, omgivet af marker, skov og alt det der hører til.

 

Hun går løs på togskinnerne (der kører ikke tog mere :blink:), Hun går løs på stubmarker, på solbærmarker, i skoven for der kommer nemlig ingen andre ned os :genert:

 

Vi har adrig spurgt om lov :oops: Og vi har aldrig fået et møgfald :banan:

 

Hun går dog ikke løs i skoven i jagtsæsonen, og hvis det er jægere på markerne, så går hun heller ikke løs der.

 

Vi har altid gået til træning, og hendes indkald er da, hvis jeg selv skal sige det, super godt. Bortset fra hvis hun ser en hare eller et rådyr :engel:

 

Ved ikke om jeg er heldig, eller markejerne bare er flinke, eller ikke har opdaget mig endnu :vedikke:

 

Det er heller ikke sådan et jeg ikke kan kalde hende til mig, men hvis hun først er løbet, løber hun indtil at hun ikke kan se det mere, eller ikke kan se mig mere, er ikke helt sikker på hvad :hmm:

 

Er da rigtig ked af at høre om at rådyrene bliver så stressede at de løber ind i hegn :cry:

 

Har kun set rådyrene i skoven, og der går vi ikke så meget mere, men når jeg går der er jeg altid på vagt og holder rigtig godt øje, så jeg kan kalde hende tilmig, hvis jeg ser et. :-)

 

Jeg er da helt sikker på, at du er en ansvarlig hundejer, men forstår ikke helt, at du har lyst til at tage disse chancer mht at benytte andres jord, uden at have spurgt om lov først :confused:

 

Syntes du slet ikke det er lidt 'friskt' at lade hunden gå løs i skov, når du på forhånd ved, at du ikke vil kunne kalde hende til dig, hvis der kommer et dyr...og samtidig, at det ikke er lovligt, at lade hunden gå løs uden line?!

 

Vores hunde har et 100% sikkert indkald uanset hvad... og jeg kunne aldrig drømme om, at droppe linen i skoven - der er så mange andre steder, hvor linen kan komme af og hvor man ikke skader 'naturen' :-)

 

Mht marker osv, så er mit bud, at du har været heldig og ikke er blevet opdaget - et godt råd, vil være at spørge om lov, på den måde risikerer du ikke at have en sur bonde der overfuser dig i frustration og deraf et forbud mod at bruge arealerne.

Spørg! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da helt sikker på, at du er en ansvarlig hundejer, men forstår ikke helt, at du har lyst til at tage disse chancer mht at benytte andres jord, uden at have spurgt om lov først :confused:

 

Når jeg går på solbærmarkerne, går jeg ikke mellem solbærene, jeg går på det brede stykke græs på er ud til vejen. Hvis der så kommer nogen cyklene, gående eller kørende på vejen, tager jeg hende i snor, for at være sikker på at hun ikke løber hen for at hilse eller sådan noget.

Jeg går heller ikke på folks marker når det er korn, eller andre afgrøder, kun når der er stubmark, hvilket ikke kan gøre nogen sure (som jeg ser det), den mark vi har gået på i år, har vi fået lov at køre crosser på, så går da ud fra at vi også må gå det :blink: Har set flere gå på marken også :-D

 

Syntes du slet ikke det er lidt 'friskt' at lade hunden gå løs i skov, når du på forhånd ved, at du ikke vil kunne kalde hende til dig, hvis der kommer et dyr...og samtidig, at det ikke er lovligt, at lade hunden gå løs uden line?!

 

Den skov jeg går i er der intet skilt om at man ikke må :vedikke: Har aldrig set nogen der nede heller :vedikke:

 

Vores hunde har et 100% sikkert indkald uanset hvad... og jeg kunne aldrig drømme om, at droppe linen i skoven - der er så mange andre steder, hvor linen kan komme af og hvor man ikke skader 'naturen' :-)

 

Hvor? :vedikke: Den nærmeste hundeskov, ligger en halv times kørsel væk, og er ikke indhegnet :vedikke:

 

Mht marker osv, så er mit bud, at du har været heldig og ikke er blevet opdaget - et godt råd, vil være at spørge om lov, på den måde risikerer du ikke at have en sur bonde der overfuser dig i frustration og deraf et forbud mod at bruge arealerne.

Spørg! ;-)

 

Her hvor vi bor kender vi alle, og er ikke uvenner med nogen.

 

Ham der har solbærmarkerne jeg går på, hans ansatte har flere gange kørt forbi mens jeg har gået der. Måske har han også selv, kan ikke så nemt se ind i traktorene ;-) Og vi hilser altid når han kører forbi os. De er super flinke :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...