Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har iøvrigt meldt Karla til endnu en DGI rally-prøve - denne gang i øvet klasse - d. 10 oktober. Det er jeg meget spændt på hvordan går... afhængig af dagsformen på damen, så kan det gå helt perfekt, eller helt af h til :lol: når snoren er af...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia

Chili og jeg starter til Rally om små 14 dage. Vi har førhen gået, bare en enkel sæson.

 

Hun er SÅ tændt når vi træner Rally, jeg er begyndt at træne Rally med hende hver dag. Wow min lille prut er tændt. Hun hopper og danser, og smider sig ned i dæk når jeg beder hende om det. ( Dæk har aldrig været hendes yndlings, men med hårdt arbejde, kan hun dække på trods af at græsset er vådt ) Stolt stolt moar..

 

Jeg glæder mig super meget til at begynde med Chili. Det bliver super sjovt. Det fedeste er virkelig at hun bare synes det er vældig skægt.

 

Caia og jeg har sidste Rally træning på lørdag, og så må hun lige vente med at komme til Rally igen. Det gælder jo om at få det passet ind i træningen...og nu er det Chilis tur... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan godt være vi skal have Splinten, mor og mig på banen, men så vidt jeg har læst mig frem til, kan du sagtens stadig få titlen, du får den bare ikke til nr 3. beståede stævne, hvis det er Frank der er dommer på alle 3 prøver...

 

Kunne godt læse på Yahoo gruppen, at Frank dømte næsten alle konkurrencer på sjælland og folk var lidt trætte af, at det var så svært at finde en anden dommer at gå op under...

 

Så i jylland har vi for få prøver og på sjælland har i for få dommere :vedikke:

 

Korrekt at man stadig kan bestå, men gør det så først ved 3 beståede under anden dommer.

 

Sjovt, vi havde prøve for to uger siden, hvor der var 2-3 stykker der ikke blev færdige, fordi de havde været oppe alle gange hos samme (jyske) dommer... Men generelt tror jeg der mangler dommere i rally, for at kunne følge med den interesse der er for prøverne.

 

Inkognito - måske du kan få en af mine pladser til prøve i november, hvor jeg var dum at melde alle tre af mine til?

 

Jeg har ikke travlt med at hente titlen Rally Begyndermester hjem på Jessie; for os drejer det sig om, at vi skal have det sjovt og så skal vi have træning i at gå til prøve.

 

I det øjeblik jeg bliver "resultativrig"/"titelrytter", så er det, at jeg glemmer, at det skal være sjovt for os begge og nerverne overtager samt den der grimme "dårlige taber"-mentalitet, der desværre går ud over vovhunden (det samme var gældende, da jeg havde hest og derfor deltog jeg ikke i konkurrencer).

 

Men jeg vil jo også gerne have, at hun kan få titlen og vil jo derfor ikke ødelægge hendes chancer ved at gå op hos den samme dommer 3 gange for så at miste chancen for titlen bare fordi jeg skal have træning i det der prøvedeltagelse :-D

 

MK101: Har du tilmeldt i Ruds Vedby? Og hvis prøven i november er den jeg tænker på (en fredag i Hillerød?), så kan jeg ikke - jeg kan ikke nå hjem og til Nordsjælland.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der iøvrigt nogen der ved om man må stille op nøgen (altså hund ikke fører :lol: ) i øvet klasse? Jeg skal nemlig løbe ag til samme stævne, så hvis hun ikke behøver at have noget på, så kan jeg nøjes med at medbringe med agilityline og tage den af når vi går ind i rally-ringen...

 

Men hvis hun skal have halsbånd på, så skal jeg jo lige have sådan et med også...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der iøvrigt nogen der ved om man må stille op nøgen (altså hund ikke fører :lol: ) i øvet klasse? Jeg skal nemlig løbe ag til samme stævne, så hvis hun ikke behøver at have noget på, så kan jeg nøjes med at medbringe med agilityline og tage den af når vi går ind i rally-ringen...

 

Men hvis hun skal have halsbånd på, så skal jeg jo lige have sådan et med også...

 

Hvis de følger reglerne, så skal hun have halsbånd på.... der står dog ikke noget om føreren :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Caia fik 100 point til Rally begynder prøven idag ( Ud fra DKK's):klap:

Så hun vandt... Juhuuu!

 

vi havde sidste træning på rally holdet idag... Så det sluttede vi af med en prøve..

 

Er lidt stolt over hende, i og med at vi ikke har trænet den hvor hun skal ind og sidde foran, alle øvelser hvor hun skal sitte og gå på plads pga. dogdancing konkurrencerne... I dogdancing ser man helst at hunden jo ikke sætter sig. Så vi har ikke trænet plads, og sit i flere måneder...

 

Hun er sku sej min smukke blå.

Link til indlæg
Del på andre sites

Caia fik 100 point til Rally begynder prøven idag ( Ud fra DKK's):klap:

Så hun vandt... Juhuuu!

 

vi havde sidste træning på rally holdet idag... Så det sluttede vi af med en prøve..

 

Er lidt stolt over hende, i og med at vi ikke har trænet den hvor hun skal ind og sidde foran, alle øvelser hvor hun skal sitte og gå på plads pga. dogdancing konkurrencerne... I dogdancing ser man helst at hunden jo ikke sætter sig. Så vi har ikke trænet plads, og sit i flere måneder...

 

Hun er sku sej min smukke blå.

 

HVor er i seje :klap: Så er det da bare ud og tage en officiel prøve - I kan jo bare det gylle :banan:

 

Vi har også været til træning idag, og har gået et par baner uden snor, det gik ikke så godt til at starte med, da den første bane indeholdt et spring, så da jeg sendte Karla frem over det, tog hun det som hendes frem i AG og spurtede fremad :lol::lol::lol:

 

Men da hun fangede, at vi faktisk stadig lavede rally, bare med et spring, så gik det fremragende:5up: Jeg er meget spændt på den øvet prøve jeg skal op i på næste søndag...

 

Er der iøvrigt nogen der ved præcis hvad de lægger vægt på i øvet klasse? I Begynder er det jo primært at snoren aldrig bliver stram, men snoren er der jo ikke i øvet... kigger de så mere på præcision i øvelserne eller hvad? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Caia fik 100 point til Rally begynder prøven idag ( Ud fra DKK's):klap:

Så hun vandt... Juhuuu!

 

vi havde sidste træning på rally holdet idag... Så det sluttede vi af med en prøve..

 

Er lidt stolt over hende, i og med at vi ikke har trænet den hvor hun skal ind og sidde foran, alle øvelser hvor hun skal sitte og gå på plads pga. dogdancing konkurrencerne... I dogdancing ser man helst at hunden jo ikke sætter sig. Så vi har ikke trænet plads, og sit i flere måneder...

 

Hun er sku sej min smukke blå.

 

Godt gået :5up:

 

Så vil jeg da også prale :mrgreen:

 

(Nana og jeg går på holdet lige efter CCC)

 

Vi havde også prøve i dag og Nana og jeg scorede også 100 point og blev nr.1 :banan:HF hunde styrer for vildt hos Anja :mrgreen::klap:

Jeg er speciel glad over dagens resultat, fordi vi gennemførte banen UDEN godbidder ( hun fik sin ynglings godbidder bagefter = en bøtte hun selv skulle åbne ( inspireret af Lonny's tråd), hvor der var tun i :mums:)

Og så også fordi vi skal til prøve på næste søndag d.10 i Ølstykke.

 

Det lykkedes, at fastholde hende under hele banen :5up: - jeg gjorde mig også ekstra umage for at virke opmuntrende og fantastisk for hende.

 

Så nu skal vi bare pudse stilen af i ugen der kommer og så glæder jeg mig til at se hvordan det går d.10.

 

Har i øvrigt hørt rygter om at Trine skal dømme de øvede og opefter :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Godt gået :5up:

 

Så vil jeg da også prale :mrgreen:

 

(Nana og jeg går på holdet lige efter CCC)

 

Vi havde også prøve i dag og Nana og jeg scorede også 100 point og blev nr.1 :banan:HF hunde styrer for vildt hos Anja :mrgreen::klap:

Jeg er speciel glad over dagens resultat, fordi vi gennemførte banen UDEN godbidder ( hun fik sin ynglings godbidder bagefter = en bøtte hun selv skulle åbne ( inspireret af Lonny's tråd), hvor der var tun i :mums:)

Og så også fordi vi skal til prøve på næste søndag d.10 i Ølstykke.

 

Det lykkedes, at fastholde hende under hele banen :5up: - jeg gjorde mig også ekstra umage for at virke opmuntrende og fantastisk for hende.

 

Så nu skal vi bare pudse stilen af i ugen der kommer og så glæder jeg mig til at se hvordan det går d.10.

 

Har i øvrigt hørt rygter om at Trine skal dømme de øvede og opefter :-D

 

Nej hvor er i altså seje :5up: Og den i Ølstykke er jo sådan helt officiel og alting! Ih det bliver spændende... Karla og jeg har jo kun været til uofficielle DGI prøver indtil nu, hvilket selvfølgelig er god træning, men når det nu går godt, så ville man jo gerne at der var noget at skrive i den fine startbog :mrgreen:

 

Jeg glæder mig rigtigt meget til at høre om prøven

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej hvor er i altså seje :5up: Og den i Ølstykke er jo sådan helt officiel og alting! Ih det bliver spændende... Karla og jeg har jo kun været til uofficielle DGI prøver indtil nu, hvilket selvfølgelig er god træning, men når det nu går godt, så ville man jo gerne at der var noget at skrive i den fine startbog :mrgreen:

 

Jeg glæder mig rigtigt meget til at høre om prøven

 

Til gengæld har du så erfaringen med al hurlumhejet (også fra AG :-D) - det har vi ikke, så det bliver da "piece of cake", når i skal til DKK prøve :5up:

 

Jeg er så heldig at jeg bor tæt på Ølstykke og kørte forbi i dag, bare for at Nana kunne snuse lidt rundt på banen og lære lugtene at kende.

Jeg ved ikke om det hjælper, men det er da forsøget værd :mrgreen:

Da vi så var der alligevel, kunne vi ligeså godt træne et par "skilte" :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må vel også hellere melde mig på banen i denne tråd:mrgreen:

 

Har også lige meldt mig ind i den der gruppe på Yahoo, som Amocca linkede til:-D

 

Uh konkurrence 16. oktober.. det er jo lige om snart, og nok for hurtigt. Vi starter jo først på søndag:-D

 

Vi glæder os:mrgreen:

 

Skulle vi aldrig høre hvordan det var gået til jeres træning, Jeanette? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
HVor er i seje :klap: Så er det da bare ud og tage en officiel prøve - I kan jo bare det gylle :banan:

 

Vi har også været til træning idag, og har gået et par baner uden snor, det gik ikke så godt til at starte med, da den første bane indeholdt et spring, så da jeg sendte Karla frem over det, tog hun det som hendes frem i AG og spurtede fremad :lol::lol::lol:

 

Men da hun fangede, at vi faktisk stadig lavede rally, bare med et spring, så gik det fremragende:5up: Jeg er meget spændt på den øvet prøve jeg skal op i på næste søndag...

 

Er der iøvrigt nogen der ved præcis hvad de lægger vægt på i øvet klasse? I Begynder er det jo primært at snoren aldrig bliver stram, men snoren er der jo ikke i øvet... kigger de så mere på præcision i øvelserne eller hvad? :vedikke:

 

Hehe - Nu må vi se om vi tager en Rally prøve på et tidspunkt! Vi har nu kun været til det 5 gange.. Så vi har nok stadig meget at lære..

 

Men det er super hyggeligt. Kan faktisk godt lide at gå til Rally træning.

 

Jeg har ingen ide om reglerne og hvad de vægter i de forskellige klasser. Mon du kan finde info om det på dkk´s hjemmeside?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Godt gået :5up:

 

Så vil jeg da også prale :mrgreen:

 

(Nana og jeg går på holdet lige efter CCC)

 

Vi havde også prøve i dag og Nana og jeg scorede også 100 point og blev nr.1 :banan:HF hunde styrer for vildt hos Anja :mrgreen::klap:

Jeg er speciel glad over dagens resultat, fordi vi gennemførte banen UDEN godbidder ( hun fik sin ynglings godbidder bagefter = en bøtte hun selv skulle åbne ( inspireret af Lonny's tråd), hvor der var tun i :mums:)

Og så også fordi vi skal til prøve på næste søndag d.10 i Ølstykke.

 

Det lykkedes, at fastholde hende under hele banen :5up: - jeg gjorde mig også ekstra umage for at virke opmuntrende og fantastisk for hende.

 

Så nu skal vi bare pudse stilen af i ugen der kommer og så glæder jeg mig til at se hvordan det går d.10.

 

Har i øvrigt hørt rygter om at Trine skal dømme de øvede og opefter :-D

 

TILLYKKE! Det er skide godt gået af jer....... Og fedt at du gjorde lidt ekstra med at opmuntre hende... Anja må ha' rost dig for det :-)

 

Det gjorde hun i hvert fald, da vi havde gået rally banen idag....

 

Det bliver super spændende med prøven den 16 oktober. I kommer til at styre, ja i gør så!!!!!!:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Træner i der hjemme når I ikke er til Rally træning?

 

Caia og jeg skal ikke gå til Rally pt, da det er Chilis tur :-)

 

Så jeg tror at jeg vil printe skiltene ud, har fået et link til det.. Men tror i man kan finde sådan nogen bane opsætninger??

 

Vil jo gerne stille op til prøve med Caia i den kommende periode... Tror jeg, måske, ej, ved det ikke.. Jo selvf.. Hun er jo super skarp!! Haha

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol: nå ok så, så er du tilgivet for den manglende opdatering :mrgreen:

 

Taaaark:mrgreen:

 

Træner i der hjemme når I ikke er til Rally træning?

 

Caia og jeg skal ikke gå til Rally pt, da det er Chilis tur :-)

 

Så jeg tror at jeg vil printe skiltene ud, har fået et link til det.. Men tror i man kan finde sådan nogen bane opsætninger??

 

Vil jo gerne stille op til prøve med Caia i den kommende periode... Tror jeg, måske, ej, ved det ikke.. Jo selvf.. Hun er jo super skarp!! Haha

 

Jeps det kan du her: Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund både skilte og baner er derinde.

 

Jeg regner selv med at printe skilte ud, få dem lamineret hos min mor og så finde en eller anden fix løsning med nogle pinde og klemmer eller nowet..

 

Jeg kan ikke fortsætte til træning i det nye år. Først fordi jeg skal skaffe 850 kr til 1. december.. Det kan jeg ikke.. Der er andre ting, der er vigtigere at skaffe penge til. Dernæst fordi det ligger søndag. Det er jo vores tøsedag:cry:

 

Men altså jeg får jo noget ud af det resten af året og så har jeg (forhåbentlig) fået et indblik i det og kan spørge herinde, hvis der er noget, jeg ikke forstår..

 

Så må vi træne på gåture og sårn. Og så vil jeg i det nye år, se om jeg kan finde et andet sted, hvor vi kan træne..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Taaaark:mrgreen:

 

 

 

Jeps det kan du her: Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund både skilte og baner er derinde.

 

Jeg regner selv med at printe skilte ud, få dem lamineret hos min mor og så finde en eller anden fix løsning med nogle pinde og klemmer eller nowet..

 

Jeg kan ikke fortsætte til træning i det nye år. Først fordi jeg skal skaffe 850 kr til 1. december.. Det kan jeg ikke.. Der er andre ting, der er vigtigere at skaffe penge til. Dernæst fordi det ligger søndag. Det er jo vores tøsedag:cry:

 

Men altså jeg får jo noget ud af det resten af året og så har jeg (forhåbentlig) fået et indblik i det og kan spørge herinde, hvis der er noget, jeg ikke forstår..

 

Så må vi træne på gåture og sårn. Og så vil jeg i det nye år, se om jeg kan finde et andet sted, hvor vi kan træne..

 

1000 tak - Du er en stjerne:5up::engel:

 

Jeg plejer også at træne med Chili på vores gå ture, det er det gode ved Rally synes jeg... Det er dejligt nemt at gå til.

 

Og eftersom det er Chilis tur, må jeg træne Rally med Caia fra tid til anden ved siden af HTM.. Så tænkte at lave baner kunne være godt.

 

Mon ikke man kan købe rigtige holdere til skiltene? Spørgsmålet er så lige hvor dyrt det er... Hmmmm...

 

Og jo, når man først har gået til Rally i et stykke tid, får man hurtigt et billede af de forskellige øvelser osv. Så det kan sagtens trænes der hjemme... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Træner i der hjemme når I ikke er til Rally træning?

 

Caia og jeg skal ikke gå til Rally pt, da det er Chilis tur :-)

 

Så jeg tror at jeg vil printe skiltene ud, har fået et link til det.. Men tror i man kan finde sådan nogen bane opsætninger??

 

Vil jo gerne stille op til prøve med Caia i den kommende periode... Tror jeg, måske, ej, ved det ikke.. Jo selvf.. Hun er jo super skarp!! Haha

 

Jeg har alle begynderskiltene printet ud og lamineret - og jeg har printet baneforslag ud inde fra Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund - det er dog ikke ret meget jeg har fået trænet :oops: Men på onsdag tager jeg lillekræet med til Sabro og træner noget seriøs rally! basta!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har alle begynderskiltene printet ud og lamineret - og jeg har printet baneforslag ud inde fra Velkommen til Rally Lydighed. En sjov sport for dig og din hund - det er dog ikke ret meget jeg har fået trænet :oops: Men på onsdag tager jeg lillekræet med til Sabro og træner noget seriøs rally! basta!

 

Ellers må vi holde hinanden oppe, ved at skrive hvornår vi træner Rally:-)

 

Godt nok har Caia og jeg HTM konkurrence om 14 dage, så det bruger vi al vores tid på, men men men, en hverdag om ugen kunne vi godt træne Rally...

 

Se så at få trænet med hende... :mrgreen: Kom i gang....:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Hmmm. Skulle man stille op til en Rally begynder prøve den 14 november i Albertslund?! Tænke, tænke..

 

Der er i hvert fald plads... Vi har jo altså kun trænet Rally 5 gange alt i alt!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm. Skulle man stille op til en Rally begynder prøve den 14 november i Albertslund?! Tænke, tænke..

 

Der er i hvert fald plads... Vi har jo altså kun trænet Rally 5 gange alt i alt!!!

 

kan du sagtens. Karla og jeg havde været til rally 4 gange inden vores første begynderprøve - som hun vandt ;-) Så længe jeres kontakt er god (og det er den jo) så kan i sagtens....

 

Du får jo en banegennemgang, hvor du kan spørge dommeren om de skilte du evt. er i tvivl om... Kom frisk :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...