Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har forresten en opdatering på situationen med ingen afdækning over fristelserne.

Min træningskammerat skrev til DKK og spurgte pænt, om det ikke var meningen, at der skulle være afdækning på. Svaret fra DKK kom efter et par dage "jo det er det. Vi tager den lige med dommeren og minder ham om reglerne".

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Chili Con Caia

Så er Chili meldt til lidt rally træning... Hun skal også lave lidt:-)

Så nu skal vi i arbejdstøjet, så vi måske kan stille op til prøve om et par måneder :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Velkommen på holdet ccc:mrgreen:

 

Tak, jeg dog været der før med begge hunde, men Chili måsen skal også lave noget, og sidst vi gik til Rally kunne hun godt lide det:-) Og målet er lidt at vi skal op til prøve:mrgreen:

 

Vi starter dog først til august, så der er lige lidt tid til:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nårh, okay:-D

 

 

-------------------------------------------

Så er det idag, at jeg skal til teoriaften og skal se videoen af vores træning. Jeg er spændt på det:mrgreen:

 

Spændende.. Det er virkelig mærkeligt at se sig selv træne med sin hund.

 

Trænede Rally med Chili igår, havde lige lidt bøf fra aftensmaden... Chili var MEGET ivrig, hapser nærmest mine fingre af, og springer ind i plads.. Vældig sødt.. Det skal nok blive sjovt når vi starter...

Link til indlæg
Del på andre sites

i morgen starter jeg til rallytræning igen med Alfen, jeg kan nok ikke holde til ret meget men tager en stol med og går et par skilte og sætter mig så hen og underholder de andre :engel:

uhhh hvor jeg glæder mig

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Gæst Chili Con Caia

Så starter Chili og jeg snart Rally.. Faktisk på hendes 8 års fødselsdag:lun:

 

Vi træner dog allerede der hjemme, jeg har været lidt for sløv mht. elefanten, så den er vi gået i skarp træning med igen igen. Ligeså snart hun ser den springer hun op på den og hun er faktisk ved at være temmelig sej til den. Vi laver også andre ting med baljen som hun synes er mægtig sjovt.

 

Jeg synes hendes plads er lidt upræcis, så det er klart noget vi skal have fokus på.

Når hun kan elefanten sådan hardcore, ville det så være en ide at overføre den i forhold til plads træningen, altså simpelthen bede hende om at søge ind i plads imens hun er på baljen?

 

Synes at have hørt noget om at man godt kan træne elefant kontra plads på denne måde :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøv at se i Rally gruppen på Facebook, syntes at have læst noget om DM for kort tid siden :-)

 

Det har jeg gjort - og har sendt rettelse ind til den mail der er opgivet på dkks hjemmeside. Men jeg har ingen invitation fået - hverken til rally eller LP. Nå, mon ikke den kommer inden alt for længe.. det håber jeg ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Af naturlige årsager - nej :mrgreen:

 

 

Fik du rettet din resultat? På den officielle liste står du stadig som reserve

 

Det ved jeg ikke, men jeg har sendt rettelsen til hende Louise Kamstrup - så det går jeg ud fra :) Hvilken officiel liste kigger du på? For på den på DKKs side står jeg som om jeg er med - med 96 point. Men jeg har så 97 point...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Anne / Holly.

Øv :fornaermet: dumme højrehandling.

Jer er foralvor gået i gang med træningen. Ej, det går nu okay. Men lige præcis vendinger fra højre side er åbenbart ret svært for Holly, især dem hvor man skal højre om.

Men er tilmeldt champion kl. d. 16/9 og vil bare så gerne have et lige så godt resultat, som i Lyngby (92 point)

Men intet er så skidt, så det ikke er godt for noget :slem:

Pga. højrehandling er lidt irriterende at træne, har jeg nu genoptaget LP kl. 2 træningen.

Jeg har holdt pause i næsten 1 år og nu hvor jeg er startet igen, kan jeg bare mærke jeg har savnet det "stive" lydighed :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Chili Con Caia

Havde verdens sejeste Terrier med mig til Rally træning idag!!! Åh hvor var Chili bare HELT igennem fantastisk at træne med. Hun var SÅ meget på, og meget meget glad og ivrig:lun:

 

Vi fik gået en bane med blandet skilte, og det gik overraskende godt. Hun var super dygtig.

 

Mit hjerte smelter helt når hun sådan laver hop - sit - ind på plads når vi træner på det:lun:

 

Anja, vores træner spurgte også om vi havde meldt os til prøve.. Øhm, nej ikke endnu.. Anja : Ej, se du at få meldt dig til en prøve, jeg kender dig, du har brug for et mål.. Og hun har så meget ret. Må se at få os meldt til en prøve!

Link til indlæg
Del på andre sites

så må jeg altså også lige få mældt mig herinde... har gået til rally 3 gange nu...:mrgreen: og ELSKER DET... denne bløde trænings form er lige mig... og at det ikke bare er samme mønstrer om og om igen er jo fantastisk i min verden... jeg syntes selv at det går super fint... og selv om jeg enligt ikke er nogen hej arbejder jeg faktisk allerede med højer handling... har er enda kommet så langt at jeg har kunne sætte komando på "højrer udgangsstilling" som jeg kalder FOD... kan dog se at bellas PLADS (venstrer udgangsstilling) er blevet lidt usikker efter jeg har trænet det så meget... men tror nok det skal ændrer sig når jeg har fået generaliseret det lidt... jeg er yderliget begyndt på at arbejde mere med sit foran føre som jeg så kalder for HER den er hun ok til fra højre side... men fra venster er den elendig... der sider hun inten skævt eller også så laver hun lige en lille chirkel før hun sætter sig... så den er vi ved at få arbejdet med...

 

vendingerne går efter min mening så fint... der er naturligvis altid mulighed for at finpusse... men syntes hun går rigtigt godt...

jeg har haft et lille problem med at hun satte sig i en skæv plads... nærmest halvt omme bag mig... og har ikke kunne finde ud af hvorfor... indtil at vores træner fortalte mig at jeg var begyndt at tage min venster hånd om på ballen, :damn: hvorfor jeg har fået denne vane ved jeg altså virkeligt ikke...:damn: men det er ihvertfald noget jeg skal værer super OBS på...:???: mit mål er jo konkurancer... men ført til næste år engang... men det er det jeg sigter imod... så derfor er det vigtigt for mig at indlærer øvelserne ordenligt allerede fra start af... :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...