Hop til indhold

nyt udtryk ??? savnes


bellas mor
 Share

Recommended Posts

Jeg bruger en almindelig sit kommando, da det er forskelligt hvor jeg vil have ham til sidde og altså ikke altid ved min side.

Har hørt andre bruger fod?

jeg har hørt flere bruge fod for højre side. man må vel gerne bruge en "plads" og "bliv" kommando inden hunden er startet? Tror selv jeg brugte sit (Indy på venstre side, hun var naturligt tæt på mig) og anden side for højre.

Redigeret af PinPoynter
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Hvad bruger i ??? når ikke vi må bruge plads og VIL ha hunden på plads inden vi starter ved agility,:hundifart: vi skal finde et nyt ord da hunden selvfølgelig ikke skal være på plads :?:

 

:slem:

 

Kom lige til at tænke på, at du skriver at I ikke må bruge 'plads'...er det for ikke at ødelægge en pladskommando eller?

 

Der er jo ingen regler for hvilken kommando man må/skal bruge..alt er gangbart... 'Snuske' 'Tittebu' 'Sit' osv

 

Jeg kender flere der bruger plads, hvis de vil have hunden på venstre side og fuss ved højre...min sætter sig mellem benene og der bruger jeg jo så 'ind'...når hunden sætter sig mellem benene, så kan du se det samme som den kan se ved startspringet og det kan ofte være en fordel :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige til at tænke på, at du skriver at I ikke må bruge 'plads'...er det for ikke at ødelægge en pladskommando eller?

 

Der er jo ingen regler for hvilken kommando man må/skal bruge..alt er gangbart... 'Snuske' 'Tittebu' 'Sit' osv

 

Jeg kender flere der bruger plads, hvis de vil have hunden på venstre side og fuss ved højre...min sætter sig mellem benene og der bruger jeg jo så 'ind'...når hunden sætter sig mellem benene, så kan du se det samme som den kan se ved startspringet og det kan ofte være en fordel :-)

 

Man kan jo reelt set også bare bruge "plads" og så finde på en anden kommando til lydighedsregi! Det er nemlig ret fantastisk at man må bruge den kommando man vil - når man fucker en øvelse helt op kan man nemlig bare starte den forfra med ny kommando;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Som Malene siger, så er det ganske smart at vælge at lade hunden gå ind mellem dine ben og sætte sig - for så kan du stille dig lige præcis der hvor du ønsker hunden skal sidde på startlinien....

 

Jeg bruger det ikke selv, da jeg desværre er kommet til at indlære "hest" - hvor hun skal følge mig ligemeget hvad jeg laver når hun er inde mellem mine ben :lol:, så når jeg forsøger at forlade hende, så går hun jo med :stupid:

 

Istedet bruger jeg at hun skal sidde foran mig... dvs. jeg finder ud af hvor jeg vil have hende, vender mig om og får hende til at sidde præcis foran mig... lidt mere besværligt egentlig :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kom lige til at tænke på, at du skriver at I ikke må bruge 'plads'...er det for ikke at ødelægge en pladskommando eller?

 

Der er jo ingen regler for hvilken kommando man må/skal bruge..alt er gangbart... 'Snuske' 'Tittebu' 'Sit' osv

 

JA det er for ikke at ødelægge pladskommando:-D for den bruger vi jo til lydighed, så var helt blank for hvad jeg kunne brugen:roll: men vil prøve at lære Bella venstre ind, og højre ind og så med håndtegn, det lyder rigtig fint:klap:

 

takker for hjælpen til alle:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

I de lydighedsprogrammer jeg kender, må der kun bruges bestemte ord - f.eks. plads, sit, dæk, apport, spring osv. Der bliver trukket point, hvis der bruges andre ord / kommandoer.

 

I DKK programmerne må man gerne bytte ord ud, som eksempelvis plads. Jeg er sikker på, at der findes regler for hvor lange kommandoordene må være, men kender mange der bruger mystiske kommandoer. Eks. Cuba, fuss eller hundens navn som pladskommando.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
I DKK programmerne må man gerne bytte ord ud, som eksempelvis plads. Jeg er sikker på, at der findes regler for hvor lange kommandoordene må være, men kender mange der bruger mystiske kommandoer. Eks. Cuba, fuss eller hundens navn som pladskommando.

 

Ja sådan har jeg også forstået det - men det skal vist være en-stavelses ord. Lone S. blev til en prøve trukket for at bruge hundens navn Kizz Me... det blev betragtet som 2 kommandoer.

Link til indlæg
Del på andre sites

I de lydighedsprogrammer jeg kender, må der kun bruges bestemte ord - f.eks. plads, sit, dæk, apport, spring osv. Der bliver trukket point, hvis der bruges andre ord / kommandoer.

 

Jeg ved ikke med DCH, men hos DKK må du gerne bruge et andet ord - det må bare ikke være længere end det "officielle" ord, så vidt jeg har forstået

 

Edit: jeg var for langsom :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja sådan har jeg også forstået det - men det skal vist være en-stavelses ord. Lone S. blev til en prøve trukket for at bruge hundens navn Kizz Me... det blev betragtet som 2 kommandoer.

 

 

Ja, jeg kan godt huske at hun skrev de trak hende for det. Så konklusionen må være, at det ikke må være længere end det "oprindelige" ord i prøven, som Amocca skriver.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har hørt flere bruge fod for højre side. man må vel gerne bruge en "plads" og "bliv" kommando inden hunden er startet? Tror selv jeg brugte sit (Indy på venstre side, hun var naturligt tæt på mig) og anden side for højre.

 

Når jeg bruger "plads", betyder det bliv ved mit ben, både i gang og når jeg står stille. "Sit" betyder bliv siddende, også uden bliv-kommando. Sit kan være hvor som helst, både foran, bagved og ved siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

I DKK programmerne må man gerne bytte ord ud, som eksempelvis plads. Jeg er sikker på, at der findes regler for hvor lange kommandoordene må være, men kender mange der bruger mystiske kommandoer. Eks. Cuba, fuss eller hundens navn som pladskommando.

 

Ih, jeg konkurrerer i den forkerte klub, kan jeg forstå.

 

I DcH er der helt faste kommandoer der SKAL bruges. Mingus har svært ved at forstå "spring", da han forbinder det med agility. Vi prøvede så med "over", men min træner fandt ud af at det må man ikke bruge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...