Hop til indhold

Hvem blev taberen??


kennel-lowchen
 Share

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • Svar 222
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Her er lidt flere :mrgreen:

 

Og så går det rigtig godt med ham..Han går fint uden snor (og med)..Sidder i både kasse og bur uden problemer..Kan med alle de andre hunde. Alene i bilen og campingvognen er heller ikke noget problem. Og alene hjemme i huset med de andre heller ikke..Hverken hvis han går løs eller sidder i bur.

Han er kælen og kærlig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Her er lidt flere :mrgreen:

 

Og så går det rigtig godt med ham..Han går fint uden snor (og med)..Sidder i både kasse og bur uden problemer..Kan med alle de andre hunde. Alene i bilen og campingvognen er heller ikke noget problem. Og alene hjemme i huset med de andre heller ikke..Hverken hvis han går løs eller sidder i bur.

Han er kælen og kærlig.

 

Hvor er han bare blevet fin :klap::klap: og sikke heldig han var at han havde den bedste opdrætter og fik en chance til :5up::vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Åhhh, hvor mit hjerte bløder for den stakkels lille hund.:cry: Men som en her i forum tidligere har skrevet, er hunden nok bedst tjent med et andet hjem, hvor der er interesse, tid og hjerterum til ham. Skulle du være interesseret i det, må du gerne kontakte mig. Jeg søger nemlig efter en bedste ven, og har både tid og lyst til en dejlig :vuf:hundeven.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...
Gæst Afganskmynde
Hold da k**t!!

Hvordan kan man smadre en løve så meget???

 

Den er jo mega let at opdrage, hvis man bare gider!! Og hvis man ikke engang gider opdrage en Löwchen, så kan jeg da slet ikke forstå hvor dælen de overhovedet fik tanken dengang, at de ville have en hund...:shock:

 

Og som Guanomo siger, gad vide om de overhovedet evner et barn... :roll:

 

Stakkels lille kræ... Jeg håber at han bliver rimelig okay, når han kommer op til dig igen... :ae:

 

Ja, jeg bliver virkelig saa harm. Men hvorfor saelge hvalpen til disse uansvarlige mennesker i forste omgang?. Man boer virkelig passe paa sine hvalpe og sikre sig saa godt som muligt mht hvem man sender dem ud til. De forkerte kan odelaegge en perfekt hund for livstid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja, jeg bliver virkelig saa harm. Men hvorfor saelge hvalpen til disse uansvarlige mennesker i forste omgang?. Man boer virkelig passe paa sine hvalpe og sikre sig saa godt som muligt mht hvem man sender dem ud til. De forkerte kan odelaegge en perfekt hund for livstid.

 

Det er dælme også nemt at være bagklog... Jeg garantere dig, at hvalpen ikke var blevet solgt til dem, hvis hun havde haft den fjerneste anelse om, hvordan det ville udvikle sig.

 

Det er så skide nemt at dømme folk på én fejlvurdering af andre mennesker.

 

Der findes ikke det, som folk tror og bilder sig selv ind de kan overkomme, når drømmen om en hund er ved at gå i opfyldelse - Og medmindre man installere kamera i købernes hjem og giver hunden på prøve og ser hvordan det går, så har man ikke andet end mavefornemmelse og det køberne fortæller at gå ud fra.

 

Og har du aldrig fejlvurderet mennesker og troet på det de sagde var rigtigt, for bagefter at erfare at de ikke var helt de gav udtryk for at være?

 

Nej - Set i bagklogskabens lys, skulle de aldrig have haft hvalpen. Ingen tvivl om det.

Men man skal dælme selv være ufejlbarlig i sin vurdering af andre mennesker, for at kunne bebrejde en avler at have fejlvurderet én køber!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Det er dælme også nemt at være bagklog... Jeg garantere dig, at hvalpen ikke var blevet solgt til dem, hvis hun havde haft den fjerneste anelse om, hvordan det ville udvikle sig.

 

Det er så skide nemt at dømme folk på én fejlvurdering af andre mennesker.

 

Der findes ikke det, som folk tror og bilder sig selv ind de kan overkomme, når drømmen om en hund er ved at gå i opfyldelse - Og medmindre man installere kamera i købernes hjem og giver hunden på prøve og ser hvordan det går, så har man ikke andet end mavefornemmelse og det køberne fortæller at gå ud fra.

 

Og har du aldrig fejlvurderet mennesker og troet på det de sagde var rigtigt, for bagefter at erfare at de ikke var helt de gav udtryk for at være?

 

Nej - Set i bagklogskabens lys, skulle de aldrig have haft hvalpen. Ingen tvivl om det.

Men man skal dælme selv være ufejlbarlig i sin vurdering af andre mennesker, for at kunne bebrejde en avler at have fejlvurderet én køber!!!

 

Ja, det er nemt at vaere bagklog, men det kunne have vaeret undgaaet hvis man var lidt vaks! da jeg placerede hunde, saa fik unge under uddannelse absolut ikke lov til at adoptere. Det er rimelig risikabelt i sig selv, dertil adopterede jeg heller ikke til folk som ikke ville investere sin tid og penge i et basis traeningskursus med hunden (det er en god maade at faa en godt foling for hvad folk gerne vil yde med sin hund):vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Ja, det er nemt at vaere bagklog, men det kunne have vaeret undgaaet hvis man var lidt vaks! da jeg placerede hunde, saa fik unge under uddannelse absolut ikke lov til at adoptere. Det er rimelig risikabelt i sig selv, dertil adopterede jeg heller ikke til folk som ikke ville investere sin tid og penge i et basis traeningskursus med hunden (det er en god maade at faa en godt foling for hvad folk gerne vil yde med sin hund):vuf:

 

Har du læst tråden????

 

Køberne var over 30 og havde en 11 årig datter......

Folk kan da nemt sige de vil gøre ditten og datten - Du aner i realiteten ikke om de rent faktisk vil gøre alvor af det når de står med hunden.

 

Folk på 50 der har gået på hvalpekursus omplacere også jævnligt deres hunde - Mm. du har en krystalkugle, så kan du aldrig vide dig 100% sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nemt at vaere bagklog, men det kunne have vaeret undgaaet hvis man var lidt vaks! da jeg placerede hunde, saa fik unge under uddannelse absolut ikke lov til at adoptere. Det er rimelig risikabelt i sig selv, dertil adopterede jeg heller ikke til folk som ikke ville investere sin tid og penge i et basis traeningskursus med hunden (det er en god maade at faa en godt foling for hvad folk gerne vil yde med sin hund):vuf:

 

:???: okay nu føler JEG mig ramt! Hvorfor er det lige at man er mere uansvarlig fordi man er ung og under uddannelse?? :vedikke:

 

Jeg synes det er et perfekt tidspunkt at få hund på, når man er under uddannelse! Jeg fik Izzie i april hvor jeg blev student sidst i juni, og det var helt perfekt i fht. ferier og eksaminier! Og jeg har enormt meget fritid til at bruge på træning af hende og til gode gå ture i hverdagen. hvor folk med fuldtidsjob måske ikke har så meget tid når de først kommer hjem fra arbejde. En hvalp og unghund kræver jo meget tid og arbejde, og jeg er sikker på at Izzie er blevet den perfekte og lydige hund hun er, fordi jeg har haft så meget tid at bruge sammen med hende. :engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er nemt at vaere bagklog, men det kunne have vaeret undgaaet hvis man var lidt vaks! da jeg placerede hunde, saa fik unge under uddannelse absolut ikke lov til at adoptere.

 

Surt, så havde jeg været hundeløs studerende - tror ikke man kan sætte en tjekliste op og når der er plusser de rigtige steder, så er man 100% sikker på, at hvalpen får et godt liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Ja, der er da undtagelser;-). Men generalt er det de faereste unge studerende som har saa stabile forhold, som megen tid, god okonomi, fast sikker bolig, og det er de forhold jeg vurderer ud fra. Jeg vil hellere vaere lidt kraevende end at staa med en odelagt vovse senere hen paa samvittigheden. Selvfolgelig hvis den unge studerende kan bevise de ovenstaaende elementer, saa er det en anden sag. Men det er mere undtagelsen end reglen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Surt, så havde jeg været hundeløs studerende - tror ikke man kan sætte en tjekliste op og når der er plusser de rigtige steder, så er man 100% sikker på, at hvalpen får et godt liv.

 

Jeg vil sige, at man virkelig kan goere meget for at undgaa en masse daarligt ved at vaere lidt kraevende.

Det handler ikke om plusser, men hvorledes ens liv afspejler et godt liv for hunden i form af overskud, tid, stabilitet, fast sikker bolig forhold, okonomi.

De fleste studerende har ganske enkelt ikke de elementer i orden.

Link til indlæg
Del på andre sites

overskud, tid, stabilitet, fast sikker bolig forhold, okonomi.

 

jeg er bare ikke helt sikker på, at jeg forstår din pointe i forhold til denne sag - hvis du læser første indlæg igen, synes jeg, at det er meget svært at finde tegn på, at det er noget af dette "ydre" som du nævner, der er galt - de tidligere ejere virker da til at have/have haft overskud, tid, stabilitet, fast sikker bolig og økonomi - hvor ser du, at de elementer har været et problem?

 

problemet er snarere, at de tidligere ejere, ud fra hvad kennel-löwchen har skrevet, virker til at have haft en helt forkert tilgang til og forståelse for deres hund - og så valgt en dårlig adfærdsbehandler. lige præcis den slags er det da UMULIGT at gardere sig totalt i mod, hvis ellers folk umiddelbart virker fornuftige.

 

og så er jeg i øvrigt lidt personligt stødt over, at ens "arbejde" skal være afgørende for ens hundeejerevner - hvad gør det af forskel for min hund, om jeg om morgenen tager på universitetet, på kontorarbejde eller ud at tømme skraldespande? det fatter jeg altså ikke!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

:???: okay nu føler JEG mig ramt! Hvorfor er det lige at man er mere uansvarlig fordi man er ung og under uddannelse?? :vedikke:

Du behøver ikke at føle dig ramt, for folk herinde ved vist godt, at Izzy har et godt liv hos dig.

 

Men helt generelt - så er tilværelsen en kende mere ustabil hos helt unge mennesker. Der er så meget andet, der trækker, også til trods for at de har et stort hjerte for hunde. Der er uddannelse, fester, rejser, venner, kærester.....

 

Men desværre er alder og modenhed heller ingen garanti for, at en hvalp får et godt liv. Lige nu og her har jeg kendskab til hele to så absolut modne hundeejere i absolut stabile kår. Hvalpekøbere, som formentlig enhver opdrætter med glæde ville have solgt en hvalp til.

 

Den ene hvalp blev omplaceret i en alder af 1 år. Den anden på nu 1½ år forsøger opdrætteren i disse dage at trække hjem.

 

I begge tilfælde er der tale om en slags "åndelig grusomhed", med to ulykkelige, frustrerede hunde (og såmænd også ejere) til følge.

 

Begge disse to hvalpekøbere narrede også mig, så jeg er LYKKELIG for, at jeg ikke er opdrætter!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg vil sige, at man virkelig kan goere meget for at undgaa en masse daarligt ved at vaere lidt kraevende.

Det handler ikke om plusser, men hvorledes ens liv afspejler et godt liv for hunden i form af overskud, tid, stabilitet, fast sikker bolig forhold, okonomi.

De fleste studerende har ganske enkelt ikke de elementer i orden.

 

Du har ret i forhold til mange unge studerende - Eller mange unge i det hele taget.

Men det gælder bestemt ikke alle og man kan ikke bare stille de kriterier op og så tro, at ens hvalpe alle ender i de perfekte hjem.

Folk kan lyve (en del lyver for sig selv) omkring hvad de kan og vil tilbyde hunden. De kan blive skilt, syge, få kontakt til dårlige trænere og adfærdsbehandlere - Det kan du aldrig gardere dig imod.

 

Derfor synes jeg simpelthen det er så flabet at dømme opdrætter på den måde du gør.

Hvis du havde læst tråden, så ville du vide, at de elementer du nævner var i orden - Ja de var studerede, men de var over 30, havde et barn på 11 år, fast bolig og jeg garantere dig, at de ikke har sagt at de ikke ville bruge penge på deres hund, da de købte den.

Det faktum at de var studerende havde INTET med sagens udvikling at gøre!

 

Det der er mest tåbeligt er, at du ikke aner hvor mange hunde der rent faktisk er i fantastiske hjem.

Lige den opdrætter du tillader dig at dømme ud fra en episode, er en af dem der rent faktisk er sindssygt god til at finde de rigtige hjem til sine hvalpe og har mange år efter salget stadig kontakt til rigtig, rigtig mange af hvalpene.

 

Man kan bare aldrig helgardere sig mod de forkerte hvalpekøbere og sådan er det bare - det er en del af det at være opdrætter.

Forskellen på en ansvarlig og mindre ansvarlig opdrætter ligger i hvordan man tackler situationen når den så er opstået.

I dette tilfælde så har jeg intet at udsætte på opdrætter. Det blev tacklet professionelt, med hundens vel og vel for øje hele vejen igennem.

 

Men det er dælme nemt, at dømme andre når man ikke selv har været med hele vejen igennem.... :roll:

 

Du behøver ikke at føle dig ramt, for folk herinde ved vist godt, at Izzy har et godt liv hos dig.

 

Men helt generelt - så er tilværelsen en kende mere ustabil hos helt unge mennesker. Der er så meget andet, der trækker, også til trods for at de har et stort hjerte for hunde. Der er uddannelse, fester, rejser, venner, kærester.....

 

Men desværre er alder og modenhed heller ingen garanti for, at en hvalp får et godt liv. Lige nu og her har jeg kendskab til hele to så absolut modne hundeejere i absolut stabile kår. Hvalpekøbere, som formentlig enhver opdrætter med glæde ville have solgt en hvalp til.

 

Den ene hvalp blev omplaceret i en alder af 1 år. Den anden på nu 1½ år forsøger opdrætteren i disse dage at trække hjem.

 

I begge tilfælde er der tale om en slags "åndelig grusomhed", med to ulykkelige, frustrerede hunde (og såmænd også ejere) til følge.

 

Begge disse to hvalpekøbere narrede også mig, så jeg er LYKKELIG for, at jeg ikke er opdrætter!

 

My point exactly ;-)

 

Desværre... For selv ikke en løgndetektor kan afsløre at folk ikke kan leve de gode intentioner ud i livet. For oftest tror de selv på dem - Og mener virkelig oprigtigt det de siger. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, der er da undtagelser;-). Men generalt er det de faereste unge studerende som har saa stabile forhold, som megen tid, god okonomi, fast sikker bolig, og det er de forhold jeg vurderer ud fra. Jeg vil hellere vaere lidt kraevende end at staa med en odelagt vovse senere hen paa samvittigheden. Selvfolgelig hvis den unge studerende kan bevise de ovenstaaende elementer, saa er det en anden sag. Men det er mere undtagelsen end reglen.

 

Tjaaa...så havde jeg nok ikke fået hvalp hos dig :lol: for min økonomi har aldrig været særlig stabil, er elendig til det med penge. Og jeg har flyttet 2 gange på de 2 år jeg har haft min hund :mrgreen: Det er hun ikke blevet tosset i hovedet af :engel: Jeg har penge så hun får mad og guffere og legetøj og et tag over hovedet. Jeg er så en af de heldige der bor et sted i landet hvor lejligheder med husdyr tillladelse ikke er en urban legend :mrgreen:

 

Synes det er meget forkert at kigge på folks situation, frem for at kigge på deres personlighed. At jeg (og så mange andre) er et finansielt roddehoved og er lidt for impulsiv nogen gange, gør mig ikke til en dårligere hunde ejer. Det er da bedre end hunde der aldrig oplever noget, og når de så er blevet gamle og deres ejere gør noget uventet for første gang i 12 år så går hunden ned med stres :stupid:

 

Hvordan beviser man lige de ting du nævner? :hmm: er det noget med et brev fra min lærer der fortæller hvornår jeg har fri? og et konto udtog? En huslejekontrakt med håndhjerne på de næste 20 år? :vedikke: Jeg forsøger ikke at være flabet, vil faktisk gerne vide det ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Katrine

Jeg synes det lyder som om at opdrætter i dette tilfælde har haft gode fornemmelser af hvalpekøberne, og de har sagt og gjort de ting, de fleste ansvarlige opdrættere kigger efter.

Og jeg tror som så mange andre også skriver, at parret selv har haft en klar forestilling om, at det også var dette gode hundeliv de kunne/ville tilbyde.

 

Fejlen ligger ikke ved opdrætter, jeg synes at hendes indlæg i tråden med al tydelighed viser, at hun er meget ansvarlig og super dygtig. Dette ser jeg ved at hun gør et stort arbejde for at holde kontakt med hvalpekøbere, tager hunden retur og giver den et kærligt hjem. Og det ses også tydeligt i og med at hundens adfærd ændes så radikalt til det bedre på utroligt kort tid. Det fortæller mig virkelig at opdrætter er meget kyndig og god til at vise sine hunde, at hun vil dem det bedste og de kan stole på hende.

 

Fejlen ligger som så ofte hos hvalpekøberne, som har haft et urealistisk billede af, hvad det vil sige at have en hund og yderligere er røget ind i dårlig vejledning omkring opdragelse/aktivering og en hverdag sammen med deres hvalp og en plattenslager af en hundepsykolog. Den dårlige vejledning er tydeligvis ikke kommet fra opdrætteren.

 

At man er studerende ser jeg ikke som noget negativt i forhold til at være hundeejer, eller for den sags skyld eje andre dyr. Der findes også veletabelerede par i alle aldersgrupper som tager lettere på ansvaret og omplacerer eller afliver hunden pga manglende interesse, eller som ikke prioriterer dyrelægen, ordentligt foder, aktivering af hunden osv. over andre ting de gerne vil i deres hverdag.

Det må tælle højere at man er oprigtigt interesseret i hunden, ønsker at bruge tid med den, brænder for gode aktiviteter med den og føler ansvaret for at sørge for, at dens liv bliver fyldt med livsglæde og -kvalitet indtil den en dag er mæt af dage.

 

Alle ydre rammer kan ændre sig, pga uforudsete hændelser i livet. Det gør, at jeg ikke ser det som en hindring, at man ikke som udgangspunkt er færdig med studie, har egen bolig, er gift osv. Man kan miste sit job, få en livstruende sygdom, blive skilt, og være nødsaget til at flytte. Dette ser jeg på ingen måde som jordens undergang, hvis man priorterer sin hund som det familiemedlem den nu engang er. At man får hund som studerende er på ingen måde en hindring for, at man vil prioritere hunden mindre gennem de naturlige ændringer ens liv kan tage, end hvis man får hunden når man er færdig med sin uddannelse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg bliver virkelig saa harm. Men hvorfor saelge hvalpen til disse uansvarlige mennesker i forste omgang?. Man boer virkelig passe paa sine hvalpe og sikre sig saa godt som muligt mht hvem man sender dem ud til. De forkerte kan odelaegge en perfekt hund for livstid.

 

Ja, det er nemt at vaere bagklog, men det kunne have vaeret undgaaet hvis man var lidt vaks! da jeg placerede hunde, saa fik unge under uddannelse absolut ikke lov til at adoptere. Det er rimelig risikabelt i sig selv, dertil adopterede jeg heller ikke til folk som ikke ville investere sin tid og penge i et basis traeningskursus med hunden (det er en god maade at faa en godt foling for hvad folk gerne vil yde med sin hund):vuf:

 

Jeg vil sige, at man virkelig kan goere meget for at undgaa en masse daarligt ved at vaere lidt kraevende.

Det handler ikke om plusser, men hvorledes ens liv afspejler et godt liv for hunden i form af overskud, tid, stabilitet, fast sikker bolig forhold, okonomi.

De fleste studerende har ganske enkelt ikke de elementer i orden.

 

Jeg bliver nødt til at kommentere på dine indlæg - specielt det markerede.

 

Du skriver og antyder mellem linierne, at opdrætter kunne have undgået situationen, hvis hun havde været lidt krævende og vaks...

 

Jeg synes, at det er lidt en skam, at du konkluderer ud fra dine antagelser og fornemmelser, og jeg mener, at du skyder ret kraftigt forbi. Det kan du selvfølgelig ikke vide, da du ikke kender opdrætter men kun konkluderer ud fra nogle indlæg.

Opdrætter er en af de mest omhyggelige og seriøse opdrættere, som jeg har mødt og kender til. Hun gør et kæmpe arbejde for sine hvalpe - både i hvalpetiden men også senere, når hunden er flyttet hjemmefra. Hvis hun havde haft bare den mindste fornemmelse for, at det ville ende galt, så er jeg helt sikker på, at hun aldrig havde solgt hvalpen til familien.

 

Spørgsmålet omkring om man kan være en god hundeejer som ung og studerende, så er jeg uenig i, at man kan generalisere. Der er sikkert unge studerende, som ikke er modne og velovervejede nok i forhold til hvalpekøb, men jeg tror altså også, at man kan finde mange, som sagtens kan magte opgaven - ja jeg kender faktisk en del selv.

Derfor tror jeg, at man må dømme ud fra personen og ikke alder og job/uddannelse

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...