Hop til indhold

En umulig opgave


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg ville ikke anskaffe en FT spaniel medmindre jeg ville gå på jagt eller lave jagtrelaterede aktiviteter med den. Det er simpelthen bare en jagt hund. Jeg har desværre set en del på træningspladsen som "alm" familie hunde, synes det var et trist syn.:???:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 246
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg ville ikke anskaffe en FT spaniel medmindre jeg ville gå på jagt eller lave jagtrelaterede aktiviteter med den. Det er simpelthen bare en jagt hund. Jeg har desværre set en del på træningspladsen som "alm" familie hunde, synes det var et trist syn.:???:

 

Nu ender det som sagt næppe som en sådan, men "almindelig familiehund" ville den ikke blive... Den ville blive ag og rallyhund på konkurrenceplan :-D Det ville jeg tro de fleste kræ kunne leve med, også uden jagt... men jeg kender ikke nok til den til at kunne udtale mig alt for skråsikkert

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ender det som sagt næppe som en sådan, men "almindelig familiehund" ville den ikke blive... Den ville blive ag og rallyhund på konkurrenceplan :-D Det ville jeg tro de fleste kræ kunne leve med, også uden jagt... men jeg kender ikke nok til den til at kunne udtale mig alt for skråsikkert

 

Jeg ved den vil få masser af aktivitet hos dig :5up: Men jeg synes bare en FT virkelig er en jagthund, og har krav på at blive brugt til det den er avlet til. Jeg har mødt en del af dem og kender en der har 2. Der er virkelig turbo på.

 

Glæder mig meget til at se hvad du vælger, er sikker på den perfekte hund til dig nok skal dukke op. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard
amocca har du kigget på bichon bolognese?

det er en lille kvik monster legesyg,intelligent hund...........stødte lige på dem idag

 

Tror vist de har for meget pelsarbejde i forhold til Amoccas 100 bud :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det bare er pelsen- hvis alt det andet passer- så kan man jo se pelsveligeholdelsestiden som bondingtid :vinken: så længe du ikke vælger den rigtige bomuldshund (cotonen)

 

min eurasierhvalp (som idag har fanget sin første fisk :cool: )) skal i princippet kun børstes en gang i ugen, men jeg synes der er behov for 3-4 gange i ugen i øjeblikket og han nyder det bare sådan - så det er bare mere hyggetid sammen :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis det bare er pelsen- hvis alt det andet passer- så kan man jo se pelsveligeholdelsestiden som bondingtid :vinken: så længe du ikke vælger den rigtige bomuldshund (cotonen)

 

min eurasierhvalp (som idag har fanget sin første fisk :cool: )) skal i princippet kun børstes en gang i ugen, men jeg synes der er behov for 3-4 gange i ugen i øjeblikket og han nyder det bare sådan - så det er bare mere hyggetid sammen :lun:

 

Man skal være realistisk - og jeg ved at jeg hverken vil nyde, have lyst, overskud eller tid til pelspleje... Jeg gider ikke engang rede mit eget hår!

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal være realistisk - og jeg ved at jeg hverken vil nyde, have lyst, overskud eller tid til pelspleje... Jeg gider ikke engang rede mit eget hår!

 

 

ok- ja så er der vel ikke noget håb :lol::lol:

men den der schnauzer...........

Link til indlæg
Del på andre sites

Har godt nok ikke fået læst det hele.. men jeg tænkte også bare d/s eller d/s blanding.

 

Eller papillon, en af de store. Jeg havde faktisk en d/s papillon blanding på hold engang, super lækker hund, der var hurtig som bare fanden:shock:

 

Op papilloner er generelt samarbejdsvillige og blide jo;-)

 

Kender også en opdrætter af d/s og hun har dælme nogle søde hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jep! Altså der var den han-lagotto ude hos Pia.. Som virkelig ikke kunne med hanhunde..

Men ellers har jeg kun hørt godt om deres temperament.. Og man kan jo virkelig bruge dem til alt! AG, spor, lydighed, rally men også bare lidt trille-rundt-og-hygge dage..

 

Det kan han så godt idag... Han skal bare være løs;-)

 

Synes bare lige jeg ville nævne det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal være realistisk - og jeg ved at jeg hverken vil nyde, have lyst, overskud eller tid til pelspleje... Jeg gider ikke engang rede mit eget hår!

 

Helt ærligt, det gider jeg heller ikke, det filtrer gerne så meget at der kommer dreads. Men alligevel eeeelsker jeg at frisere Motor, især når han fælder.

 

Var der noget med at du heller ikke gad en hund som kunne blive klippet helt i bund i ny og næ? Det kan jo gøres af en hundefrisør, og jo mindre hund jo billigere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Alaskan Klee Kai! :lun:

Jeg har i hvert fald selv set mig varm på 'racen'... selvom man nok skal krydse atlanten for at hente en hjem.

 

De fås i tre størrelser, alle tre holder sig under de 43 cm.

Den er da ikke sååååå langhåret... altså... den har den pels en hund skal have. :mrgreen: Og dermed er den bestemt ikke hårløs.

Det er ikke en terrier.

Det er ikke en spidsh-... okay, det punkt lever den måske ikke op til. Den er spidshund. :roll:

Det er i hvert fald ikke en hyrdehund. :mrgreen:

Jeg aner ikke om den er førerminded... men intelligent, det er den. :slem:

Den er ikke spor sært sat sammen - den er da noget af det smukkeste og tætteste du kommer på oprindelige "hunde" (Læs: ulve). I miniature-størrelse. :roll:

Jeg er sikker på, at det er en super-duper agility hund og vil give alle bordere, sheltier osv. baghjul. :blink:

Bestemt ingen puddelkrøller, så længe du holder den fra krøllejernet.

Den står som en sund race. :5up:

 

Og prisen er ikke så gal... hvis man ser turen over atlanten som en rejse, man alligevel skulle på... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Alaskan Klee Kai! :lun:

Jeg har i hvert fald selv set mig varm på 'racen'... selvom man nok skal krydse atlanten for at hente en hjem.

 

De fås i tre størrelser, alle tre holder sig under de 43 cm.

Den er da ikke sååååå langhåret... altså... den har den pels en hund skal have. :mrgreen: Og dermed er den bestemt ikke hårløs.

Det er ikke en terrier.

Det er ikke en spidsh-... okay, det punkt lever den måske ikke op til. Den er spidshund. :roll:

Det er i hvert fald ikke en hyrdehund. :mrgreen:

Jeg aner ikke om den er førerminded... men intelligent, det er den. :slem:

Den er ikke spor sært sat sammen - den er da noget af det smukkeste og tætteste du kommer på oprindelige "hunde" (Læs: ulve). I miniature-størrelse. :roll:

Jeg er sikker på, at det er en super-duper agility hund og vil give alle bordere, sheltier osv. baghjul. :blink:

Bestemt ingen puddelkrøller, så længe du holder den fra krøllejernet.

Den står som en sund race. :5up:

 

Og prisen er ikke så gal... hvis man ser turen over atlanten som en rejse, man alligevel skulle på... :mrgreen:

 

:lol::lol::lol::lol: aldrig i livet... nu har ge godt nok ingen ide om hvilket skrammel de har avlet ind i kræet for at skabe disse mini-slædehunde, men jeg går ud fra, at det er andre spidser... så ikke liiiiige mig... :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol::lol::lol::lol: aldrig i livet... nu har ge godt nok ingen ide om hvilket skrammel de har avlet ind i kræet for at skabe disse mini-slædehunde, men jeg går ud fra, at det er andre spidser... så ikke liiiiige mig... :mrgreen:

 

Men se på dem! De er da så søde og bløde og pussenussenuttekære! :lun:

Og jeg tvivler på at de kan trække en slæde. Det er de da alt for små til. :hmm: Men ellers har du også et super alternativ til transport om vinteren.

 

Der er alaskan og siberian husky i dem, så er der amerikansk eskimohund (ikke en FCI-godkendt race?) og schipperke i. :slem:

Racen er anerkendt af ARBA og UKC. Så det burde være muligt at finde en i England.. :blink:

 

Og så har den lige præcis pels nok til, at du kan træne den helt ekstremt meget om vinteren. :mrgreen: Det er da super smart, så kan Karla sidde derhjemme og hundefryse mens din lille super-Klee Kai giver de andre hunde baghjul på agilitybanen. :5up:

Så kan Karla være sommer-agility-mester og Kaj kan være vinter-agility-mester.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...