Hop til indhold

I dag-i går- sidste uge og i morgen - valg af hunde race!


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy

:klap:

 

Jeg har det på præcis samme måde ! Stod det til mig ville jeg have én af hver nærmest! Men det er jo det der er så finurligt ved alle de skønne hunde - at de er SÅ forskellige og alligevel så ens (ja, hvis det giver mening at sige det på den måde!).

Nu er valget faldet på en whippet og er ikke tvivl om det er det rigtige.

Men kan sagtens drømme om en hvid kongepuddel (...de er sgu da bare lidt seje..) der skal hedde brutus, en husky med de smukke blå øjne, en springer af en art som manden kunne træne som jagthund, en dobberman i den lækre lyse karamel-farve til at passe på mig om natten, en sheltie til agility & en border collie til lydighed...åh - det er da derfor hunde bare er FANTASTISKE ! De har så mange facetter så det er næsten umuligt at vælge ...Så en af hver, Tak !:drille:

 

 

 

 

 

 

.....Nå ja og en Kelpie...og....en basset !...og...

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Hej,

 

Du er ikke den eneste som det jo også fremgår af de efterhånden mange indlæg;-).

Jeg er ligesom zaz-zaz også blevet lun på aussien(de bernere er jo lidt tunge at danse med:lol:) men har det også (som en anden skriver)at jeg tænker om jeg kan leve op til dens behov.

 

En langhåret schæfer er også lækker, dog har jeg besluttet at min næste hund skal være lidt mindre end berneren og der passer aussien jo igen fint ind:mrgreen:.

 

Er også helt vild med alaskan malamute-joh jeg kunne vist blive ved.

 

V.H. Sille

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også en af dem, der har svært ved at finde fodfæstet :genert:

Jeg har efterhånden fået sporet mig ind på at Mastiff-racerne er dem, der passer bedst til mig - men skal det være en GD igen, eller en Eng. Mastiff eller en Cane Corso eller tør jeg en DdB igen, eller måske en blanding af et par stykker eller 3 :hmm:

Og så er der jo mynderne - Galgo, Borzoi, Azawakh, Whippet :vedikke:

Samtidig har jeg også lyst til at have en hund, jeg kan gå til træning med - måske agility, som jeg altid har haft lyst til. Men så er vi jo ovre i noget helt andet :???:

Og endelig hullet i hjertet efter den perfekte blandingshund - det er der stadig :cry:

Tror den bedste beslutning er slet ikke at få hund igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg går sådan og veksler mellem dsg og cavalier king charles :blink: men ellers er alle race jo skønne! Og kunne da tænke mig dem ALLE sammen :hjerte: men man må jo være realistisk i fht. ens liv og så bare smide sin kærlighed over de racer der er mulige :blink:

 

Men det giver jo stadig masser af racer at vælge imellem. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er med på bølgen her.. Efter planen om hovawart hvalp ikke lige lykkedes sidst, kan man jo ikke lade være med at se på andre hvalpe til salg. Og hvor findes der mange lækre racer.

 

Jo større og vamsede jo bedre...hmm egentlig bare en stor hund, dem har jeg en svaghed for. Og søde blandinger dem findes der også rigtig mange af ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hold op hvor er vi mange, der ikke har lige én race i livet :klap:

 

Og mange tak for alle jeres indlæg og indput, mangen af jer har givet mig lidt stof til eftertanke :5up:

 

Jeg er også en af dem, der har svært ved at finde fodfæstet :genert:

Jeg har efterhånden fået sporet mig ind på at Mastiff-racerne er dem, der passer bedst til mig - men skal det være en GD igen, eller en Eng. Mastiff eller en Cane Corso eller tør jeg en DdB igen, eller måske en blanding af et par stykker eller 3 :hmm:

Og så er der jo mynderne - Galgo, Borzoi, Azawakh, Whippet :vedikke:

Samtidig har jeg også lyst til at have en hund, jeg kan gå til træning med - måske agility, som jeg altid har haft lyst til. Men så er vi jo ovre i noget helt andet :???:

Og endelig hullet i hjertet efter den perfekte blandingshund - det er der stadig :cry:

Tror den bedste beslutning er slet ikke at få hund igen.

Nej-nej-nej søde umulia, dén tanke går da slet ikke - du skal nok finde den helt rigtige at kaste din kærlighed på igen når tide er - og den på dig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mmm jeg er også forvirret.. Men aner ikke, hvad der passer bedst til mig.

 

Jeg har jo mere eller mindre besluttet mig at jeg bliver ved labben og så en border collie:lun:

 

Men er der andre racer, der passer bedre til mig?? Jeg kan ikke selv finde ud af det..

Hvad blev der af de skønne og fantastiske Golden Retriver, du ved, dem du snakker om af jagtlinjerne som jo findes nu ? :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det er du ikke, hvorfor tror du jeg kaldte min tråd om valg af hund nr 2, for "En umulig opgave" :mrgreen:

 

Men det giver jo stadig masser af racer at vælge imellem. :mrgreen:

Præcis, det er til at få åndenød af :oops::genert:

 

 

....og så var der da lige et par stykker af jer som nævnte Kongepudlen :lun:, hvordan kunne jeg dog glemme den på min liste over alle de mulige hunderacer :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo lige skrevet mig på en venteliste, så mit valg er klart,... :banan:nu,...:lol: men ellers har jeg også skiftet mening som vinden blæser. :oops: Det er skide irriterende at man ikke kan blive enig med sig selv men egentlig vil jeg hellere have dèt problem, end at man kun vil have en bestemt race (og den slags tankespor har jeg egentlig heller aldrig rigtig forstået), især hvis den race man er faldet for er noget sart skidt. Fatter ikke at folk vil være bekendt at støtte avl (ved at købe) hvor hundene næsten med sikkerhed vil blive syge, med sikkerhed er døde inden det 10. leveår, eller har problemer med at få kroppen til at følge med i almindelige hundeaktiviteter. Og måske også een der vil provokere nogle,... men fatter heller ikke at folk godvilligt køber racer der skal strippes. Det er i mine øjne noget der nærmer sig tortur (især når hunden bliver gammel) som man udsætter hunden for 3-4 gange om året.

 

Til TS: du sagde at flatten har for lang pels, men faktisk er det en rigtig "wash and wear" hund, der er noget lettere at holde end mange korthårsracer som f.eks. labrador. Man børster den grundigt i de dage den fælder og resten samler sig i hjørnerne som nullermænd - lige til at samle op med fingrene. :blink: En korthårshund drysser hele tiden og hårene er altså ikke nemme at fjerne fra tøj og møbler.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo lige skrevet mig på en venteliste, så mit valg er klart,... :banan:nu,...:lol: men ellers har jeg også skiftet mening som vinden blæser. :oops: Det er skide irriterende at man ikke kan blive enig med sig selv men egentlig vil jeg hellere have dèt problem, end at man kun vil have en bestemt race (og den slags tankespor har jeg egentlig heller aldrig rigtig forstået), især hvis den race man er faldet for er noget sart skidt. Fatter ikke at folk vil være bekendt at støtte avl (ved at købe) hvor hundene næsten med sikkerhed vil blive syge, med sikkerhed er døde inden det 10. leveår, eller har problemer med at få kroppen til at følge med i almindelige hundeaktiviteter. Og måske også een der vil provokere nogle,... men fatter heller ikke at folk godvilligt køber racer der skal strippes. Det er i mine øjne noget der nærmer sig tortur (især når hunden bliver gammel) som man udsætter hunden for 3-4 gange om året.

 

Til TS: du sagde at flatten har for lang pels, men faktisk er det en rigtig "wash and wear" hund, der er noget lettere at holde end mange korthårsracer som f.eks. labrador. Man børster den grundigt i de dage den fælder og resten samler sig i hjørnerne som nullermænd - lige til at samle op med fingrene. :blink: En korthårshund drysser hele tiden og hårene er altså ikke nemme at fjerne fra tøj og møbler.

 

Hvad er det så for en race, du er skrevet på venteliste til?:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha :shock: Har det også sådan.

 

Lige nu heller jeg dog mest til en Shiba som næste hund :lun:

Den er stolt, blød, smuk, lærenem men man skal selv tænke for at kunne træne med den, den er ikke usikker, men tror hele verden er skabt for deres skyld, så de tager bare det hele som det kommer uden egentlig at lade det påvirke dem (som fx store forsamlinger andre ting der ville stresse min nuværende guldklump), den er klog, og selvtænkende.

 

Eneste minus jeg kan komme i tanke om, er at den ikke kan gå frit, uden indheging. Ellers er den perfekt :lun:

Er dog lidt i tvivl om den vil være FOR svær at træne med :hmm: Om jeg har tålmodighed nok til det :vedikke: Og om den overhovedet vil kunne fungere på klikkertræning :vedikke::genert:

 

 

Ellers er en D/S gårdhund nok også en jeg vil have meget, den synes jeg dog har tendens til at være usikker og fryse for let :lol:

 

 

Og efter at have mødt Lindas hunde, ville en Kiki bare være lykken :lun:

Og en Aussie er da også kommet på listen :hjerte:

 

 

Ellers har jeg ikke lige nogen. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...