Hop til indhold

Kiropraktor, bare for at tjekke?


CrazyDogLady
 Share

Recommended Posts

Er nød til at få svar på, om jeg er TOTAL pylret :oops:, eller om det er en god idé at få en kiropraktor til at kigge på Nala, som der efterhånden er ved at være en ældre dame? :hmm:

 

 

Tænker at der jo sagtens kan vær enogle skavanker eller ting der skal sættes på plads på sådan en gammel hejre...

 

Er egentlig blevet "inspireret" af en artikel der var i Vi Med hund...

 

 

Nala viser ingen tegn på ømhed , men kan ikke rigtig bedømme om det er fordi hun er ved at være gammel hun er blevet lidt stiv i det, eller....

 

 

Hjælp mig lige...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes at alle hunde skal runde kiropraktoren rutinemæssigt.

 

Kun så få gange at jeg kan tælle det på en hånd, har hundeejeren efterfølgende fortalt at der intet var af finde, ud af rigtigt mange hunde jeg har anbefalet tjek af. Det blev en underlig formulering...

 

Det ville være sært, hvis der på en så voksen hund ikke var noget der trængte til at fixes, men du skal også være klar over, at der kan være nogle fastlåsninger som måske ikke kan løsnes af en gang.

 

Du er ikke pylret i mine øjne, men omsorgsfuld og det er noget helt andet :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Er nød til at få svar på, om jeg er TOTAL pylret :oops:, eller om det er en god idé at få en kiropraktor til at kigge på Nala, som der efterhånden er ved at være en ældre dame? :hmm:

 

 

Tænker at der jo sagtens kan vær enogle skavanker eller ting der skal sættes på plads på sådan en gammel hejre...

 

Er egentlig blevet "inspireret" af en artikel der var i Vi Med hund...

 

 

Nala viser ingen tegn på ømhed , men kan ikke rigtig bedømme om det er fordi hun er ved at være gammel hun er blevet lidt stiv i det, eller....

 

 

Hjælp mig lige...

 

Jeg bruger selv kiropraktor til mine hunde, og kan kun sige, at det er noget af det bedste jeg nogensinde har valgt at gøre for mine hunde.

 

Så kan kun anbefale dig at få Nala tjekket :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld lidt OT :genert: ...

 

Er der nogen der ved om Gudrun kan "se" det samme som en kiropraktor? Altså om det vil være "dobbelt" at gå både hos hende og en kiropraktor?! :hmm:

 

Gudrun kan sådan noget kiropraktik-light... har haft en tråd om det samme emne, kan ikke huske hvad det var det hed....

 

Her var tråden http://www.hunde-forum.dk/sygdomme/13089-kan-gudrun-ogsa-kiropraktik.html

 

Og til trådstarter - nej jeg synes ikke det er overpylret. Jeg tog Karla til en A-touch behandler "bare fordi" og hun fandt jo faktisk skævheder, så nu skal vi til hende igen til sidste behandling på mandag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifbm Hayly's slidgigt blev vi anbefalet at starte med en massør. Hun sagde så, at hvis hun opdagede/mærkede nogen form for skævhed, så ville hun sige det, og bede os om at få en kiropraktor på også - indtil videre har der ikke været behov herfor:lol:.

Jeg ved, at nogle hundemassører kommer hjem til en - tjek evt www.hundemassor.dk.

 

 

Personligt er jeg selv lidt skeptisk ved brug af kiropraktor - ikke at der noget i vejen med det. Men som en skriver, så kender vedkomne stort set ikke til nogen, hvor man ikke har fundet noget. Så jeg kan ikke lade være med at tænke - finder de egentligt noget, eller siger de det bare????:vedikke:Vi kan jo ikke spørge vores hunde, så vi sidder der som hundeejer og betaler gladeligt - vi gør jo, hvad vi får besked på:-D.

Jeg bruger selv massør - og det er jo i princippet det samme. Hun kan bilde mig hvad som helt ind. Ved ikke om det virker, hvis jeg skal være ærlig, men Hayly nyder det, så vi fortsætter :5up:.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ifbm Hayly's slidgigt blev vi anbefalet at starte med en massør. Hun sagde så, at hvis hun opdagede/mærkede nogen form for skævhed, så ville hun sige det, og bede os om at få en kiropraktor på også - indtil videre har der ikke været behov herfor:lol:.

Jeg ved, at nogle hundemassører kommer hjem til en - tjek evt www.hundemassor.dk.

 

 

Personligt er jeg selv lidt skeptisk ved brug af kiropraktor - ikke at der noget i vejen med det. Men som en skriver, så kender vedkomne stort set ikke til nogen, hvor man ikke har fundet noget. Så jeg kan ikke lade være med at tænke - finder de egentligt noget, eller siger de det bare????:vedikke:Vi kan jo ikke spørge vores hunde, så vi sidder der som hundeejer og betaler gladeligt - vi gør jo, hvad vi får besked på:-D.

Jeg bruger selv massør - og det er jo i princippet det samme. Hun kan bilde mig hvad som helt ind. Ved ikke om det virker, hvis jeg skal være ærlig, men Hayly nyder det, så vi fortsætter :5up:.

 

Jeg var også meget skeptisk første gang Fie skulle til kiropraktor, men jeg blev meget hurtigt overbevist, man lærer hurtigt at se når kiropraktoren rammer et punkt på hunden der er ømt.

 

Min kiropraktor har flere gange sagt at der ikke var noget at "rette" denne gang, men så har hun strukket Fie godt ud.

 

Når Fie´s ryg har sat sig, så går jeg ind med en hund der er ufattelig stiv i bagparten og når vi går ud igen, svinger hele kroppen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også meget skeptisk første gang Fie skulle til kiropraktor, men jeg blev meget hurtigt overbevist, man lærer hurtigt at se når kiropraktoren rammer et punkt på hunden der er ømt.

 

Min kiropraktor har flere gange sagt at der ikke var noget at "rette" denne gang, men så har hun strukket Fie godt ud.

 

Når Fie´s ryg har sat sig, så går jeg ind med en hund der er ufattelig stiv i bagparten og når vi går ud igen, svinger hele kroppen

 

 

Hvad giver du per gang og hvor lang tid er en session??

Link til indlæg
Del på andre sites

Ifbm Hayly's slidgigt blev vi anbefalet at starte med en massør. Hun sagde så, at hvis hun opdagede/mærkede nogen form for skævhed, så ville hun sige det, og bede os om at få en kiropraktor på også - indtil videre har der ikke været behov herfor:lol:.

Jeg ved, at nogle hundemassører kommer hjem til en - tjek evt www.hundemassor.dk.

 

 

Personligt er jeg selv lidt skeptisk ved brug af kiropraktor - ikke at der noget i vejen med det. Men som en skriver, så kender vedkomne stort set ikke til nogen, hvor man ikke har fundet noget. Så jeg kan ikke lade være med at tænke - finder de egentligt noget, eller siger de det bare????:vedikke:Vi kan jo ikke spørge vores hunde, så vi sidder der som hundeejer og betaler gladeligt - vi gør jo, hvad vi får besked på:-D.

Jeg bruger selv massør - og det er jo i princippet det samme. Hun kan bilde mig hvad som helt ind. Ved ikke om det virker, hvis jeg skal være ærlig, men Hayly nyder det, så vi fortsætter :5up:.

 

Jeg har tydeligt kunne se og mærke forskellen på mine hunde når de trænger til at blive rettet igennem, og når de er blevet rettet igennem.

 

F.eks. så havde Ling det med at slå meget over i "gadedrenge-hop" med bagbenene førhen. Men efter at han var til kiropraktor første gang, så stoppede han helt med det.

Så jeg ved, at når han begynder at lave "gadedrenge-hop", så er det fordi at han trænger til at blive rettet igennem. Og så bærer han også halen mere til venstre når han trænger til en rettelse...

 

Han er blind på højre øje, så han overbelaster sin venstre side mere end før, da han jo går og kompenserer for øjet og bruger venstre side anderledes end før han blev blind.

Jeg kan ihvertfald se en tydelig (positiv) forskel fra inden han begyndte hos kiropraktor til nu :5up: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad giver du per gang og hvor lang tid er en session??

 

Tiden er lidt forskelig , kommer an på hvad jeg har observeret og om det er lang tid siden sidst og hele hunden derfor skal gåes igennem, så nogen gange 5 min. andre gange 30, sådan cirka.

 

Prisen kan jeg ikke blive klog på, regningerne bliver ofte samlet til en, men er hver eneste gang positivt overrasket over beløbet

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var også meget skeptisk første gang Fie skulle til kiropraktor, men jeg blev meget hurtigt overbevist, man lærer hurtigt at se når kiropraktoren rammer et punkt på hunden der er ømt.

 

Min kiropraktor har flere gange sagt at der ikke var noget at "rette" denne gang, men så har hun strukket Fie godt ud.

 

Når Fie´s ryg har sat sig, så går jeg ind med en hund der er ufattelig stiv i bagparten og når vi går ud igen, svinger hele kroppen

 

Jeg er ikke i tvivl, om at det virker på de hunde, hvor der er noget at rette. Som du selv skriver, så kan du se en forskel. Altså hun er stiv i bagkroppen inden, og det kan de rette op på. Her ser du også inden, at det måske er på tide til et besøg.

Men hvad med de hunde, som ikke viser nogen tegn på noget. Som Marie skriver i starten, så viser Nala ikke tegn på stivhed. Og så er det, at min skepsis kommer ind. Hvis man kommer med hund, som er symptomfri, og de så alligevel siger, at der er noget - er der så det, eller...:vedikke:??

Vores massør kan helt sikkert også sit kram:5up:, men alle de ting, hun siger, at hun kan mærke eller se, kan jeg da blive i tvivl om. Måske er det bare fordi vi ikke har været i gang så længe - men personligt er jeg ikke fuldt overbevist om virkningen endnu.

Som sagt nyder Hayly det, som om ikke andet så er det en oplevelse for hende:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke i tvivl, om at det virker på de hunde, hvor der er noget at rette. Som du selv skriver, så kan du se en forskel. Altså hun er stiv i bagkroppen inden, og det kan de rette op på. Her ser du også inden, at det måske er på tide til et besøg.

Men hvad med de hunde, som ikke viser nogen tegn på noget. Som Marie skriver i starten, så viser Nala ikke tegn på stivhed. Og så er det, at min skepsis kommer ind. Hvis man kommer med hund, som er symptomfri, og de så alligevel siger, at der er noget - er der så det, eller...:vedikke:??

Vores massør kan helt sikkert også sit kram:5up:, men alle de ting, hun siger, at hun kan mærke eller se, kan jeg da blive i tvivl om. Måske er det bare fordi vi ikke har været i gang så længe - men personligt er jeg ikke fuldt overbevist om virkningen endnu.

Som sagt nyder Hayly det, som om ikke andet så er det en oplevelse for hende:-D

 

Jeg stoler på mine ( Fie´s) behandlere , så siger de der er noget skævt, så må de rette det.

 

Det er jo slet ikke sikkert en lille skævhed kan se´s, men kan kiropraktoren mærke den, så skal den efter min mening rettes, således man undgår skader på længere sigt, fordi hunden kompensere/skåner en evt. skævhed gennem længere tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ikke i tvivl, om at det virker på de hunde, hvor der er noget at rette. Som du selv skriver, så kan du se en forskel. Altså hun er stiv i bagkroppen inden, og det kan de rette op på. Her ser du også inden, at det måske er på tide til et besøg.

Men hvad med de hunde, som ikke viser nogen tegn på noget. Som Marie skriver i starten, så viser Nala ikke tegn på stivhed. Og så er det, at min skepsis kommer ind. Hvis man kommer med hund, som er symptomfri, og de så alligevel siger, at der er noget - er der så det, eller...:vedikke:??

Vores massør kan helt sikkert også sit kram:5up:, men alle de ting, hun siger, at hun kan mærke eller se, kan jeg da blive i tvivl om. Måske er det bare fordi vi ikke har været i gang så længe - men personligt er jeg ikke fuldt overbevist om virkningen endnu.

Som sagt nyder Hayly det, som om ikke andet så er det en oplevelse for hende:-D

 

Jacki har sjældent vist, når noget trænger til at blive rettet - hun er ikke en hund, der skåner sig selv eller lader lidt smerte lægge dæmper på hendes udfoldelser :rolleyes:

 

Et eksempel: I februar forstuver hun venstre knæ og pote ret alvorligt, hun bliver holdt i ro, og efter 5 uger virker hun helt fit for fight :slem: Men jeg er mig :oops: så hun skal en tur omkring kiro, før hun får lov til at give den gas. Kiro finder, at hun bl.a. er helt låst i højre side af korsbenet samt 5-6-7 lændevirvel :???: Det blev korrigeret, og morgenen efter var hun ikke til at styre på en tøndeland fanget i et nærmest uendeligt hvalpeflip :lol: :lol:

 

Så man kan sagtens gå til kiro og forvente/håbe, at der ikke findes noget, men hunde er forb*ndet gode til at skjule smerter, selv for dem, som vi tror, de har fuld og absolut tillid til ........................

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også planer om at vores lille hvalp skal tjekkes regelmæssigt af en kiropraktor. Jeg er selv hestemassør og har brugt kiropraktor en del til mine heste, og det har virkelig hjulpet dem :5up:

 

Den kiropraktor jeg kender, som både kører ud til heste og hunde, kunne aldrig drømme om at sige at noget var skævt, hvis det ikke var. Hun er virkelig dygtig og kan se enormt mange ting som et utrænet øje aldrig ville opdage, så selvom folk ikke tror der er noget galt, finder hun stort set altid nogle småting. Dyr er jo rigtigt gode til at skjule at de har ondt.

 

Mange af de ting hun retter, ville dyret sagtens kunne leve med, men det forhøjer selvfølgelig deres livskvalitet en hel del, når alting bare fungerer i deres kroppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Jeg ville ikke have skrupler med at få tjekket min hund ved kiropraktor og/eller massør :-D Det er noget, jeg vil gøre fast engang imellem med næste hund (det har også været fast med de sidste hunde)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Ifbm Hayly's slidgigt blev vi anbefalet at starte med en massør. Hun sagde så, at hvis hun opdagede/mærkede nogen form for skævhed, så ville hun sige det, og bede os om at få en kiropraktor på også - indtil videre har der ikke været behov herfor:lol:.

Jeg ved, at nogle hundemassører kommer hjem til en - tjek evt www.hundemassor.dk.

 

 

Personligt er jeg selv lidt skeptisk ved brug af kiropraktor - ikke at der noget i vejen med det. Men som en skriver, så kender vedkomne stort set ikke til nogen, hvor man ikke har fundet noget. Så jeg kan ikke lade være med at tænke - finder de egentligt noget, eller siger de det bare????:vedikke:Vi kan jo ikke spørge vores hunde, så vi sidder der som hundeejer og betaler gladeligt - vi gør jo, hvad vi får besked på:-D.

Jeg bruger selv massør - og det er jo i princippet det samme. Hun kan bilde mig hvad som helt ind. Ved ikke om det virker, hvis jeg skal være ærlig, men Hayly nyder det, så vi fortsætter :5up:.

 

Du kan også vende den om: Kender du nogle mennesker som en massør/kiropraktor intet kunne finde noget på?

Jeg tror at der er langt mellem mennesker, som ikke har slid eller/og spændinger forskellige steder i kroppen.

 

Alene fødselsprocessen kan skabe sådanne ubalancer hos mennesker :-D

 

Det er ifølge min erfaring ikke anderledes med hunde og slet ikke sådan som vi holder hunde i dag

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...