Hop til indhold

hund uden tavle = blanding?


Bagge
 Share

Recommended Posts

  • Svar 105
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Derfor siger jeg for det meste bare at hun er labrador - det sparer en masse forklaringer ;-)

 

Ha - kommer til at tænke på i dag hvor jeg overværede en adfærdstest og dyrlægeundersøgelse af nogle hunde. En af dem var en spinkel langbenet - hvad jeg ville antage for en Lab-blanding. Men dyrlægen sagde straks da han så den: "Der har vi jo en Formel 1'er".

Jeg kan komme i tanker om et par H-F'ere der ville have fået problemer med blodtrykket i den situation :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ha - kommer til at tænke på i dag hvor jeg overværede en adfærdstest og dyrlægeundersøgelse af nogle hunde. En af dem var en spinkel langbenet - hvad jeg ville antage for en Lab-blanding. Men dyrlægen sagde straks da han så den: "Der har vi jo en Formel 1'er".

Jeg kan komme i tanker om et par H-F'ere der ville have fået problemer med blodtrykket i den situation :lol:

 

:lol: kan lige se de for mig - og jeg regner med at du ihvertfald mener fynboen DKW ?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

IMØ er det vel også lidt forskel på hvilken situation man er i..? Hvis det f.eks. drejer sig om alm. nysgerrige der spørger efter racen, så ville jeg personlig da ikke kunne få ondt i bagdelen over at man kalder en tavleløs hund ved en race... Især ikke hvis begge forældre er af samme race.

 

Så er der andre situationer hvor jeg måske ville synes det var relevant at gå mere i dybden omkring hundens baggrund - ikke mindst overfor sig selv. F.eks. omkring racespecifikke sygdomme, racebetinget adfærd m.m., hvor det måske kan være en hjælp at vide hvilke racer der er i blandingen, hvis man nu skulle få problemer.

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Tjah, der er jo nogle der insisterer på, at enhver hund uden tavle er en blandingshund. Det kommer vel af det juridiske "uskyldig til det modsatte er bevist", der så bliver til "blanding til det modsatte er bevist"...

 

Men ligesåvel som en morder også har myrdet sit offer inden domsafsigelsen, må en hund efter to racerene forældre (af samme race naturligvis) jo også selv være raceren... det kan bare ikke bevises.

Link til indlæg
Del på andre sites

Eller svare som mig "Det ved jeg ikke" :mrgreen: Og så er den samtale slut. Men der er altid nogen, der lige skal høre om det er en "Prinsesse Elizabeth"-hund :lol::lol:

 

Men er der tit nogle, der spørger, Bagge?

 

Ja, jeg har hende jo med på arbejde, og det er i en butik så der skal alle jo lige hilse på hende og spørge hvad det er for en. De fleste siger nu selv, nææhh en fin lille dsg.

Jeg kan sagtens sige hun er en blanding, men så skal jeg sige hun er en blanding af dsg og dsg :confused:

Os lige meget, var bare nysgerrig hvad andre mente :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinne og Hugo

Når jeg møder folk på gåturen og de spørger til Hugos race, siger jeg også Cairn.

Han er dog meget lys og er det mennesker der har lidt kendtskab til cairn'er kommenterer de dette. Så fortæller jeg at der er 1/4 westie i ham. Jeg har ingen negative kommentarer fået for dette og er for så vidt også ligeglad.:vedikke:

Min dejlige lille"Cair'nie" er jo helt perfekt som han er (bortset fra at han er UNG-hund for tiden, men det er jo en mindre detalje:slem:).

 

Jeg synes da bare vi skal være stolte at vøres hunde, ligegyldigt om der er én eller 14 racer i dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mjah jeg købte ikke hund med stamtavle for at jeg med god samvittighed kunne kalde ham for en samojed, der var lidt dybere stikkende årsager til tavlen.

 

Buddha havde ikke tavle, ham kaldte jeg også samojed, det er der aldrig nogen der har undret sig over. Passer ikke, grønlænderne kunne godt blive lidt skuffet når nu det ikke var en grønlandshund :lol: Men de var vilde med ham alligevel.

 

Når jeg spørger om racer er det af ren interesse, så hvis der er 2 racer i 1 hund vil jeg, bare af nysgerrighed over hvordan sådan et sæt ser ud, gerne vide det. Men siger folk bla-bla og jeg synes det ligner, så spørger jeg ikke om de er sikre :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er ligeglad med hvad folk kalder deres hunde, også blandinger, så længe det ikke er min race der er tale om :blink:

 

Men det kommer jo nok af at revl og krat er blevet kaldt for amstaffs, og kun 7% af de hunde der er registreret i hunderegistret som amstaffs har rent faktisk en stamtavle. Det irriterer mig at jeg gang på gang får at vide (eller i øjeblikket er det jo nok meget godt :blink:) at Luna ikke er en Amstaff, for hun er jo alt for lille....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en enkelt hund med tavle (AKC) og resten aner jeg ikke om de har (haft) tavle eller ej, da de er omplaceringshunde med ukendt baggrund, men der er absolut ingen, der er i tvivl om, at de er renracede.

 

Vores rescue gruppe tager også af og til blandinger ind, og man er slet ikke i tvivl når det er en blanding. Men det er måske et særtilfælde lige med vores race, jeg kan sagtens se at der kan være tvivl med nogle af de hunde, der har været vist i tråden.

 

Kan da lige smide et billede af tre hunde, hvoraf en har tavle, de andre ikke. Kunne egentligt være sjovt hvis I har lyst til at gætte... :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jow, jeg kunne sagtens sige labrador/schæferblanding, og gør det også ind imellem....men så ser folk altså undrende på mig, og siger så:"...naaaarj, hun ligner da ikke en schæfer!"....og så er jeg jo ligevidt :blink:

 

Derfor siger jeg for det meste bare at hun er labrador - det sparer en masse forklaringer ;-)

problemet løst hvis man nu bare sagde Labrador blanding!

Det er jo det den er ikke:-D

Jeg syntes ikke man skal kalde sin hund noget den ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har hende jo med på arbejde, og det er i en butik så der skal alle jo lige hilse på hende og spørge hvad det er for en. De fleste siger nu selv, nææhh en fin lille dsg.

Jeg kan sagtens sige hun er en blanding, men så skal jeg sige hun er en blanding af dsg og dsg :confused:

Os lige meget, var bare nysgerrig hvad andre mente :mrgreen:

 

Du kunne jo bare sige at det er en DSB blanding, hvad hun er blandet af behøver man jo ikke at sige vel?

Hvia folk spørger så må svaret vel være at det ved du ikke.

 

Jeg må indrømme jeg ikke syntes det er smart at kalde sin hund noget den ikke er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en enkelt hund med tavle (AKC) og resten aner jeg ikke om de har (haft) tavle eller ej, da de er omplaceringshunde med ukendt baggrund, men der er absolut ingen, der er i tvivl om, at de er renracede.

 

Vores rescue gruppe tager også af og til blandinger ind, og man er slet ikke i tvivl når det er en blanding. Men det er måske et særtilfælde lige med vores race, jeg kan sagtens se at der kan være tvivl med nogle af de hunde, der har været vist i tråden.

 

Kan da lige smide et billede af tre hunde, hvoraf en har tavle, de andre ikke. Kunne egentligt være sjovt hvis I har lyst til at gætte... :cool:

Jeg gætter på at den brune er den med tavlen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en enkelt hund med tavle (AKC) og resten aner jeg ikke om de har (haft) tavle eller ej, da de er omplaceringshunde med ukendt baggrund, men der er absolut ingen, der er i tvivl om, at de er renracede.

 

Vores rescue gruppe tager også af og til blandinger ind, og man er slet ikke i tvivl når det er en blanding. Men det er måske et særtilfælde lige med vores race, jeg kan sagtens se at der kan være tvivl med nogle af de hunde, der har været vist i tråden.

 

Kan da lige smide et billede af tre hunde, hvoraf en har tavle, de andre ikke. Kunne egentligt være sjovt hvis I har lyst til at gætte... :cool:

 

 

Den midterste, med den store tunge! :mrgreen:

Jeg tror, at det er brystpartiet der får mig til at gætte på dén, og det er jo nok kun fordi hunden er vinklet bedre på billedet... men, ikke desto mindre, er den midterste mit gæt.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min dsg ER en dsg! Tavle eller ej! Det er hvad hende mor og far er! Og så vil jeg skide højt oppe af bakke på hvad der ligger længere ude! :slem:

 

Hvorfor er det vigtigt for dig, hvad din hund er ? Altså jeg spørger bare fordi jeg sådan på en måde synes, at det kan være et fedt om ens hund er en bastard eller en raceren....

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor er det vigtigt for dig, hvad din hund er ? Altså jeg spørger bare fordi jeg sådan på en måde synes, at det kan være et fedt om ens hund er en bastard eller en raceren....

 

Ja, nu skal jeg selvfølgelig ikke svare på andres vegne, men det er så absolut mit indtryk, at alle hundeejere har ( måske en overdreven) trang til at kunne fortælle hvilken eller hvilke racer deres hund er sammensat af.

Der adskiller ejere af blandingshunde sig så absolut ikke fra ejere af racehunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Ja, nu skal jeg selvfølgelig ikke svare på andres vegne, men det er så absolut mit indtryk, at alle hundeejere har ( måske en overdreven) trang til at kunne fortælle hvilken eller hvilke racer deres hund er sammensat af.

Der adskiller ejere af blandingshunde sig så absolut ikke fra ejere af racehunde.

 

haha...og det er jo bare blevet en nødvendighed, nu hvor Lars Løkke og Co.er på killing spree mod alt der har en smule bredde over brystet....:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu skal jeg selvfølgelig ikke svare på andres vegne, men det er så absolut mit indtryk, at alle hundeejere har ( måske en overdreven) trang til at kunne fortælle hvilken eller hvilke racer deres hund er sammensat af.

Der adskiller ejere af blandingshunde sig så absolut ikke fra ejere af racehunde.

 

Jeg føler absolut ikke nogen trang til at fortælle hvilken race mine hunde er... Derimod vil jeg gerne selv vide hvad mine hunde indeholder - både mht. arbejdsegenskaber, men også mht. andre racespecifikke ting som f.eks. adfærd og sygdomme. Så dit indtryk af ALLE hundeejere vil nok ændre sig en del hvis du en dag møder mig! :-D

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, nu skal jeg selvfølgelig ikke svare på andres vegne, men det er så absolut mit indtryk, at alle hundeejere har ( måske en overdreven) trang til at kunne fortælle hvilken eller hvilke racer deres hund er sammensat af.

Der adskiller ejere af blandingshunde sig så absolut ikke fra ejere af racehunde.

 

Tja måske. Jeg synes, det kunne være relevant for ejeren af bastarden at vide det for ligesom at vide lidt om, hvad man kunne forvente af sin hund sådan rent adfærdsmæssigt, men ellers er det vel ligegyldigt, men det er så måske bare mig....

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...