Hop til indhold

Hvordan er jeres hunde?


Gæst anne-marie
 Share

Recommended Posts

Gæst anne-marie

Susi er så sød, ja det er de altså begge to :lun:

 

Når jeg gør klar til at de skal have mad, suser Susi op i haven for at hente Mika, så følger Mika med hende tilbage til køkkenet, gerne med græsstrå i pandehåret :lol:

 

Susi går op i den slags, hvornår man skal have mad og hvad og hvordan, om tingene nu også går rigtigt til :-D

 

Mika er mere sådan, kommer det er det fint, ellers kommer det vel når det skal :-D

 

Jeg er faktisk ved at lære hende at sige hvad hun gerne vil have, hun er i træning for at tigge :lol:

 

Hvordan er jeres hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1

Hvis vi ikke lige har fået fyldt mad i skålen til tiden, kommer lexus og fortæller os at vi har glemt noget...

 

Men ellers i hverdagen, så længe det er lyst er han sød og venlig overfor alt og alle. Han er ved at få det typiske ddb træk hvad beskytter-egenskaben angår. Det skal bestemt ikke forståes som noget negativt:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar er bare dejlig. Han er en rigtig kælepotte tror selv at han er en skødehund.

Han har et stort gåpåmod, elsker alle og har et stort tillid til at verden er til for ham. Han er en stor livsglad bamse, han slår kolbøtter af bare glæde. Det ser faktisk sjovt ud når han tager hovedet ind mellem bagbenene og slår en koldbøtte.

 

Han elsker at ligge i arm og blive nusset.

 

En svømmetur er herlig.

 

Han er god til andre hunde.

 

Han er verdensmester i at gøre sig beskidt.

 

Når man får et kys af Oskar, så behøver man næsten ikke komme i bad den dag.

 

Jeg elsker ham meget højt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella er sød, rolig og ekstremt samarbejdsorienteret.

 

Hun elsker at være sammen med sine mennesker, løbe løs, lege med andre hunde og gå spor.

Hun har et godt sprog og er ofte rigtigt god til at tackle usikre mindre hunde. Selv bliver hun let usikker overfor de store racer og siger gerne VOV.

 

Hun forstår sig ikke rigtigt på rutiner, nok fordi hun aldrig har haft så mange af dem, og er meget tilpasningsvenlig til vidt forskellige situationer.

 

Hendes yndlingsbeskæftigelse sammen med andre mennesker er at sidde i skød og blive nusset sådan generelt, hvilket hun heldigvis også får fedtet sig til hos langt de fleste hun møder, ligesom hun også let kan få tigget sig til godbidder ved at bryde ud i et vuvuuuvuuuvuuvuuuu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bitten er min lille komplicerede dame.. Vi har været igennem rigtig meget sammen, og jeg kender hende frygtelig godt efter hånden..

 

Hun er en lille ninja når hun tigger - kommer listende nærmest lydløst, og man opdager det ikke før hun nærmest spiser ting ud af munden på en..

Hun tror ikke altid på egne evner, og kan kun finde ud af at hoppe op i sengen hver 3.dag..¨

 

Hver aften står hun og brummer i mit soveværelse, for hun går nemlig i seng selv - og gerne før mig.. Men jeg skal komme og løfte hende op, og ligge dynen ordenlig..

 

Hun er generelt en meget blid og dejlig hund - men hun er så bange ude i den store verden, heldigvis bliver det bare bedre og bedre.. Og hendes kreds af hundevenner bliver udvidet hele tiden..

 

Dolph er min lille machoman.. Men han er noget af en efteraber - han gør aldrig når vi er på gåtur alene, men er Bitten med så kan han dælme godt gø i kor..

 

Han er en som konstant tester grænser for hvor meget han kan.. Når man først kan hoppe op i sofaen, så kan man lige forsøge at komme op på stuebordet - eller måske den lille bogreol?

Og så kan man jo fortsætte videre op på spisestuestole og derfra op på spisebordet!! Pt. er han nået til at han lurer på at komme over i vindueskarmen - men mor siger altså stop, hunde på spisebordet er FOR farligt ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde de er da bare skønne :-D

 

Flaffy er den frække, selvstændige, hans store interesse er dejlige damer.

Han kan godt lide at træne og elsker som tempel hund, at sidde i en vindueskarm og holde øje med det hele.:cool:

Han er den af hundene har har mest behov for at være tæt på. Han ligger gerne i arm og sidder på skødet, og om natten dele vi hovedpude.

 

Zozo er blid, glad og meget snu, hun lokker de andre væk fra deres kødben ved, at løbe ud af kattelemmen og gø, de andre forlader deres ben, og Zozo skynder sig tilbage til deres ben :lol:

Hun har som tildligere gadehund haft det hårdt, så det er skønt hun bare er såå glad.

 

Luna er også blevet en lille frækkert fuld af fis og ballade, elsker at træne med klikker. Hun roder meget finder alt muligt at bære på, hun kan ikke stå for mopper og koste, dem henter hun tit på badeværelset. Hvis hun finder vasketøj, slæber hun det ud i haven.

Hun går meget op i madrutinerne bliver overholdt ;-)

 

Jeg er vild med alle 3 :blink:

Redigeret af Flaffy,Zozo,Luna
glemte noget
Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor mange linier har vi til rådighed? :oops:

Toffi er jo en lille Dr. Jekyll og mr. hyde, afhængig af hvor hun er i forhold til sine hormoner og leverubalancer. Om hun har over-eller underskud.

 

Men ikke overfor mennesker (af en vis alder;-)) Hun tror på det bedste i mennesker.

Hun er meget elskelig. Mere end et par ekspedienter i byen er faldet for hende. den anden dag fik vi tilbud om at vi da bare kunne sætte hende ned i deres tøjbutik når vi skulle på ferie, så skulle de nok tage sig af hende:-) Og taskedamen kravler rundt på knæ, og ytrer at hun slet ikke har tid til at ekspedere, når toffi kommer ind ad døren :-)

 

Hun er utrolig kærlig på en blid måde. Hun elsker os alle 3 meget højt, og det er SÅ gengældt.

Hun er pissebesværlig hvis der er børn til stede, og mht. store hunde, så passerer hun dem bare, men helst med lidt afstand. Med mindre hun er en del af en hundeflok, så kan hun godt være slagfærdig overfor de store.

 

Overfor andre hunde er hun sød hvis de er rolige, hvis de er for livlige efter hendes smag, knurrer hun dem væk.

 

Hun er utrolig nem hvad angår dagligdagen. Hun lystrer alt de der er vigtigt for os. Og hun giver os så meget. Hun er en meget blid hund, hvis selvstændighed og selvsikkerhed er vokset med alderen.

Og heldigvis for det.

 

Sådan en dag som i dag, hvor vi snart skal til hundetræning, sker der ikke ret meget for hende før, hun skal spare på sin energi og overskud til mødet med de andre hunde. Og så hviler hun blot lidt mere end hun ellers ville have gjort. Uden problemer. Og er en lille hygge-nusse-gøj :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Zarina

Stasia er utrolig sød og kærlig, men også selvbevidst og bestemt. Jeg kan godt lide, at hun har en mening om tingene og kan give den til kende.

 

Hendes temperament kan skifte fra helt stille og rolig til store følelsesudbrud. Hun kan godt finde på at spurte rundt af bar glæde, når hun ser nogen af dem, hun holder mest af. Og hun kan blive ude af sig selv af raseri, hvis der kommer en due og sætter sig inde i haven.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Stella er sød, rolig og ekstremt samarbejdsorienteret.

 

Hun elsker at være sammen med sine mennesker, løbe løs, lege med andre hunde og gå spor.

Hun har et godt sprog og er ofte rigtigt god til at tackle usikre mindre hunde. Selv bliver hun let usikker overfor de store racer og siger gerne VOV.

 

Hun forstår sig ikke rigtigt på rutiner, nok fordi hun aldrig har haft så mange af dem, og er meget tilpasningsvenlig til vidt forskellige situationer.

 

Hendes yndlingsbeskæftigelse sammen med andre mennesker er at sidde i skød og blive nusset sådan generelt, hvilket hun heldigvis også får fedtet sig til hos langt de fleste hun møder, ligesom hun også let kan få tigget sig til godbidder ved at bryde ud i et vuvuuuvuuuvuuvuuuu.

Stella er den sødeste lille hund hund jeg nogen sinde har set. Hun er garanteret ikke blevet mindre dejlig det sidste år :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Labell, er en fantastisk klog lille hund, hun fanger det meste super hurtigt og så sidder det bare fast.

Hun kan kende ting og steder, også selv om der går længe mellen hun ser det, så kan hun gå helt i selvsving hvis hun forbinder det med noget positivt.

 

Labell har en kæmpe personlighed, jeg har aldrig oplevet nogen anden hund så "stor".

Min dyrlæge plejer at sige, " der kommer GD'eren".

Hun har et kæmpe frem drift og er vildt selvsikker i de fleste situationer.

 

Labell er utrolig menneske glad, hun vil næsten hellere nusses end at lege med andre hunde.

Hun trives alle steder, bare jeg er der hos hende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Sitto og Kency -> to vidt forskellige hunde!

 

Sitto er den lidt mere forsigtige, lidt usikre hund. Overfor dem hun kender er hun den dejligste, gladeste og kærligste hund, man overhovedet kunne tænke sig. Overfor nye mennesker er hun lidt mere forsigtig, især hvis de kommer hjem til os, det er hun ikke særlig tryg ved. Det er dog blevet bedre, og vi arbejder videre med det.

 

Hun er ikke fantastisk til hundesprog, men det er blevet bedre. Hun er meget rolig, men er for det meste altid klar på "løbe-leg" med andre hunde. :blink: Dog er hun ikke så glad for store sorte hunde længere, ikke så længe hund er i snor.

Sitto er en meget følsom hund! Der skal ikke ske frygtelig mange dårlige oplevelser, før hun knækker lidt igen. Skæld ud, råben og skrigen er ikke noget man skal gøre mod Sitto - ikke at man skal gøre det mod nogen hunde, men især på dét punkt er Sitto frygtelig følsom.. - så lukker hun af og bliver ked af det! Så gider hun ikke..

 

Hun elsker mad, sove i dejlig varme tæpper, sommer, gåture på nye og spændende steder, løbe fri, musejagter, agility og de personer som hun kender rigtig godt.

 

Hun er en bestemt dame og finder sig ikke i at andre hunde overskrider hendes grænser, det skal hun nok bede dem om at stoppe!

 

Hun er en stille og rolig hund, som sagt lidt forsigtig, men der er fuld fart over feltet hos hende, når hun bliver sluppet løs! :-D

 

Kency er slet ikke så forsigtig og tilbageholdene. Hun elsker alle mennesker og de fleste hunde. (Samojeder er hun ikke så glad for..!) Hun knytter sig hurtigt til nye mennesker og er de søde mod hende, føler hun sig lynhurtigt tryg ved dem. Hun er ekstrem social, elsker at være med så mange steder så muligt - gerne steder med masse af mennesker, som vil snakke med hende. Når vi ikke er aktive, så slapper Kency også bare af. Hun er utrolig nysgerrig, alt skal undersøges nye steder.

 

Hun er nem at have med rundt, tilpasser sig hurtigt og elsker som sagt at have mennesker rundt om sig, og være i centrum.

 

Hendes selvtillid fejler sjældent noget.

 

Kency elsker også at lege med andre hunde, også dér er hun meget social. Hvis andre hunde er søde mod hende, er hun også søde mod dem, så kan hun være noget så stille og rolig. Men er der hunde der provokere, er hun ikke den som trækker sig tilbage! Så provokere hun også, hun er i hvertfald ikke den som trækker sig først tilbage - det er helt sikkert!

 

Kency elsker mad, gåture nye og spændende steder, mennesker, hunde, agility, være i centrum.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Diesel, ja ak Diesel, han er en sag helt for sig selv.

 

Diesel tror selv han er farlig, stor og stærk.

Men når det kommer til stykket er han det bestemt ikke.

 

Diesel er faktisk lidt små dum til tider, og andre gange er han ret snug.

Han er nok sin egen modsætning.

 

Diesel er den dejligste, kærligste bamse.

Den mest utrolige hund og til tider ret belastende.

 

Diesel er helt klar en oplevelse værd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila er en blanding af en tigerdyret, grisling, æsel og så en eller andet sur løve:lol:

 

Hun hopper og springer som Tigerdyret når hun er glad, hun må bare hoppe! Hun er lidt forsigtig og tror ikke altid på sig selv, samt er så sød og elskelig overfor alle hun har tillid til at hun minder om Grisling. Og æslet forvandler hun sig til, når man vil have hende til noget hun ikke vil eller ikke gider..

Og løven er noget hun primært lyder som, så snart hun bliver bare en smule usikker eller nogen (hunde eller mennesker) træder over hendes grænser.

Og så er hun som løven god til at lyde MEGET farlig.. Hun har så bare ikke så meget at have det i når det kommer til stykket:mrgreen:

 

Hun er ikke så god til hundesprog, så jeg blev vildt stolt over hende idag, da hun vendte hovedet til siden et kort øjeblik, istedet for at stirre! Og på trods af at hun ikke har ret meget sprog og er blevet overfaldet så mange gange, synes jeg at det er flot at hun trods alt stadig kan være sammen med de fleste hunde. Hun skal hjælpes, men hun kan:-D

 

Sheila er lykkelig når hun er hvor jeg er. At blive passet af familien svarer stort set til at være alene, hun ser i hvertfald ligeså skuffet ud!

 

Hun er ikke noget madøre. Spiser måske når der kommer noget i skålen. Hun er dog god til at tigge på den mest potetrippende charmerende måde:oops: Konger og ben er sjældent noget hun bruger tid på.

 

Hun er super nem i dagligdagen, men kræver lidt omtanke når hun skal møde nye mennesker eller hunde:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tulle har ændret sig markant her inden for de sidste par måneder - så jeg kan næsten ikke kende hende igen - men det der er sket er, at hun er blevet en millionmilliard gange mere rolig ...

 

Hun er min store voksne rolige hund som tager tingene som de kommer - der er godt nok ikke meget der kan hyle Tulle ud af den ... Og hun opsøger ikke noget der eventuelt kunne bringe hende ud af fatning ... Tulle har det bedst, hvis tingene går sin vante gang og hun så ellers kan få lov at ligge på sin sofaryg og sove og holde øje med tingene ... og måske lige tage en tur eller 3 med Bella i løbet af en dag ...

 

Hvor Bella altid står klar, så snart jeg går i køkkenet - så er Tulle mere afventende - der er jo ingen grund til at forlade sin dejilge sofa, hvis nu det bare er falsk alarm ... men så snart jeg siger "Tulle - så er der mad" - så står hun der ...

Og så er der dage, hvor Tulle bare er, hvor jeg er ... Jeg tror det er dage, hvor hun har brug for ekstra meget omsorg ... og så får hun jo bare det :)

 

Bella er mit damp-barn ... Fuld af sjov og narrestreger - med i ALT hvad der foregår - hun vil gerne nusse og være tæt ... men det er hende selv der skal bede om det - man kan ikke få hende til at være nussehunden, hvis ikke hun selv lige føler for det - men det er jo klart - der er ting der skal undersøges og en verden der skal opdages - og så har man jo ikke tid til at ligge der og lave ingenting :mrgreen: ...

 

Bella er et madøre ud over det sædvanlige ... en labrador undercover ... Og så er hun en bestemt dame der nok skal sige hvad hun vil og hvad hun ikke vil ... til tider yderst højrystet i sine udmeldinger ...

 

Nåja - og så er de jo begge to mine dejlige piger :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Dogue1
Orv, det var noget af et kompliment :oops::oops::oops:

 

TAK :kys:

;-)

Jeg smiler stadig når jeg tænker på Stella og Zantie der løb igennem lyngen da vi var i mindlunden.

 

Har hun lært at svømme/bade, for det havde ikke dengang:lol:

picture.php?albumid=68&pictureid=899

Redigeret af Dogue1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Altså Alice er jo bare super nuser :5up: men samtidig også en meget bestemt dame der ved hvad hun vil.

Hun er heller ikke bleg for, at tage en slågskamp (sådan rigtigt for alvor :shock:)

 

Hun er utrolig god til andre hunde og god til hundesprog, selvom der godt kan opstå forståelses-problemer mellem hende og d/s'ere.

 

Hun er utroligt elsket af stort set alle, både børn og voksne og alle falder for hendes milde ansigt

[ATTACH]779[/ATTACH]

 

Mht. til mad er hun meget afslappet - det kommer jo når det kommer, men om morgenen kan det kun gå for langsomt :-)

 

Hun er ikke besidderrisk, men deler gerne legetøj og kødben med andre hunde

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter

Hver aften står hun og brummer i mit soveværelse, for hun går nemlig i seng selv - og gerne før mig.. Men jeg skal komme og løfte hende op, og ligge dynen ordenlig..

 

Han er en som konstant tester grænser for hvor meget han kan.. Når man først kan hoppe op i sofaen, så kan man lige forsøge at komme op på stuebordet - eller måske den lille bogreol?

Og så kan man jo fortsætte videre op på spisestuestole og derfra op på spisebordet!! Pt. er han nået til at han lurer på at komme over i vindueskarmen - men mor siger altså stop, hunde på spisebordet er FOR farligt ;)

 

:mrgreen:

 

 

....jeg vil også have en hund der brummer og skal puttes :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
:mrgreen:

 

 

....jeg vil også have en hund der brummer og skal puttes :genert:

 

Det gør Susi også, når der er noget jeg SKAL :lol:

 

Mika vil puttes, så jeg har kombinationen fordelt på to hunde :mrgreen:

 

Jeg forsøger at lære Mika at gøre opmærksom på hendes ønsker også, men hun er ikke så lærenem hvad det angår, jeg synes jo ikke at man skal være så beskeden ;-)

 

Igår fik hun gjort opmærksom på at hun gerne ville have mere i sin kong 3 gange, det fik hun meget ros for :-D

 

Iøvrigt er Mika blevet en neutraliseret tæve der selv styrer sin vægt, hvis hun bliver lidt buttet skærer hun ned på sit foder :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snevinter
Det gør Susi også, når der er noget jeg SKAL :lol:

 

Mika vil puttes, så jeg har kombinationen fordelt på to hunde :mrgreen:

 

Jeg forsøger at lære Mika at gøre opmærksom på hendes ønsker også, men hun er ikke så lærenem hvad det angår, jeg synes jo ikke at man skal være så beskeden ;-)

 

Igår fik hun gjort opmærksom på at hun gerne ville have mere i sin kong 3 gange, det fik hun meget ros for :-D

 

Iøvrigt er Mika blevet en neutraliseret tæve der selv styrer sin vægt, hvis hun bliver lidt buttet skærer hun ned på sit foder :shock:

 

Hvor dejligt :-D Synes også, at det er fint, at du er ved at lære dem at bede om forskelligt mad - det er altså en god ide! Jeg kan godt lide det med at hunden får mere og mere at (kunne) sige ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhhh - hvordan er Vita:confused:

 

Hun er min skrupskøre mullehoved:mrgreen:

Siger det ikke bare det hele:rolleyes:

 

Hun er en muler - altså sådan en der maser sin lille mule ind i en mens hun bliver nusset og sådan en der kommer til at lave kolbøtter i sin kurv, fordi hun er igang med at mule den.

 

Hun veksler mellem de mest forsigtige slik til dem, hvor man må kæmpe for at få vejret bagefter.

 

Hun er Danmarks bedste fnyser - og kan sende det mest tøsefornærmede "jeg er en stakkels misforstået hund" blik, jeg endnu har set:-D

 

Hun forstår af princip ikke dem, der kommer ind og ikke hilser på hende - så hun gør sit yderste for at de opdager hende, på en diskret men vedholdende måde:cool:

 

Hun er vel bare Vita - hverken mere eller mindre:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...