Hop til indhold

Tørrede levergodbidder:-)


Rams
 Share

Recommended Posts

Jeg mener at der er nogle der påstår at det tager det væste af lugten, hvis man ligger en halv, rå kartofel, i ovnen når man tørre lever.. Jeg har dog ikke selv prøvet det endnu, så kan ikke sige om det virker ;-)

 

Jeg laver sommetider tunguffer, det er et hit her i hvert fald :-D

En dåse tun i vand (drænet)

Et æg

Ca. en spsk mayonaise

 

Røres sammen og kommes i en plastpose, hvor der klippes et lille hul i hjørnet (man kan selvfølgelig også bruge en sprøjtepose, hvis man har så fine sager :mrgreen: ), og pres blandingen ud i nogle lange pølser på en bageplade med bagepapir. Pølserne bages i ovnen i ca. 45 min. ved 125 grader varmluft, tag dem ud af oven og lade dem køle en smule, inden de skæres dem i passende bidder, smid derefter bidderne på bagepladen igen og lad dem bage/tørre i yderliger ca. 15 minutter ved 100 grader.

 

Uh, lækkert! For Dexter altså:blink:

 

Jeg er åben for de forskellige ekstra lækre godbidder:-D Vil bare helst slippe for mega klistrede klamme ala fiskefrikadeller-hænder, som jeg får nogle gange nu.

Og det får man da ikke af de ting, som har været i ovnen, vel?..

Så hep! hep! Jeg skal igang med at lege med ovnen!:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 56
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg mener at der er nogle der påstår at det tager det væste af lugten, hvis man ligger en halv, rå kartofel, i ovnen når man tørre lever.. Jeg har dog ikke selv prøvet det endnu, så kan ikke sige om det virker ;-)

 

Jeg laver sommetider tunguffer, det er et hit her i hvert fald :-D

En dåse tun i vand (drænet)

Et æg

Ca. en spsk mayonaise

 

Røres sammen og kommes i en plastpose, hvor der klippes et lille hul i hjørnet (man kan selvfølgelig også bruge en sprøjtepose, hvis man har så fine sager :mrgreen: ), og pres blandingen ud i nogle lange pølser på en bageplade med bagepapir. Pølserne bages i ovnen i ca. 45 min. ved 125 grader varmluft, tag dem ud af oven og lade dem køle en smule, inden de skæres dem i passende bidder, smid derefter bidderne på bagepladen igen og lad dem bage/tørre i yderliger ca. 15 minutter ved 100 grader.

 

Altså... nu får JEG jo lyst til en tunmad :mums:

 

Her lavede vi grydesteg sidste uge, jeg skar selvfølgelig en god portion ud til hunden og puttede dem i fryseren. Tog dem op aftenen før og tøede dem op. Smed dem på panden om morgenen inden vi tog til træning og stegte dem ok sprøde. Hmm, brummede Motor, ellers tak, jeg nøjes med leverpostej :rolleyes:

 

Vi har før lavet den med stegt eller ovnbagt torskerogn, det var et hit, og de klistrer ikke særlig meget.

 

Lever/hjerte kan man som regel også købe i superbrugsen, vi har gjort det samme som Skruthberg, 50 grader i ovnen i 3-4 timer, mener jeg.

Synes nu ikke ovnen stank bagefter :vedikke:

 

Ellers er der jo også hakket kød man kan svitse på panden, så får du helt små stykker.

Eller kogt kylling som har lagt i lage og er svitset lidt først, bare så der er noget smag i det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Vestergaard

nu har jeg kiggede med. Og vil så gerne hører om der er nogen som bruge olivers godbider? For hvis hunden kun må få lever engang om ugen, så det jo ikke meget træning du kan lave med den. Så hvad bruge i, når den ikke står på lever?

Link til indlæg
Del på andre sites

Alt det med tun og torskerogn har jeg prøvet til Molly, og det er ok, men hvis vi møder en anden hund er de luft :fornaermet:

Derfor jeg prøver at finde på noget ekstra ekstra lækkert der sammen med mig der prøver at lave saltomotaler måske kan få hende til at holde kontakt med mig istedet for at slå knuder på sig selv over den anden hund..

Nå, men de der okse klumper jeg fik lavet ser ud som om det er en succes.. Nu skal de bare ud og bestå "mød en anden hund" - prøven :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nala er en kræsenpind :roll: så en dag prøvede jeg med leverstykker tørret i ovnen. Synes de hurtigt begyndte at mugne....

 

En dag hvor jeg så kedede mig og ville hygge om hundene, tog jeg:

 

1 dåse tun i olie

1 dl havregryn

1 spsk mayonaise

lidt solsikkefrø

 

og blandede det godt sammen!

Anbragte det i små toppe på en bageplade og så ind i ovnen. Hundene var VILDE med de godbidder og de var super til stop-med-at-gø-af-ale-der-går-ude-på-vejen :5up:

 

Og så lugter det ikke i ovnen og hele huset som lever gør....

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg kiggede med. Og vil så gerne hører om der er nogen som bruge olivers godbider? For hvis hunden kun må få lever engang om ugen, så det jo ikke meget træning du kan lave med den. Så hvad bruge i, når den ikke står på lever?

 

Jeg har brugt Olivers training bites, og de er udmærkede. Men bruger mest to andre slags guffer, som både jeg og hundene sværger til...

 

Agility snack og Boxby. Begge findes i flere smagsvarianter, og hundene elsker dem. Jeg synes også de er suveræne at ha' at gøre med, de hverken smuldrer eller klistrer.

 

Agility snack findes flere steder, prøv at Google. Boxby har jeg ikke rigtig set andre steder end Dalum Dyrehandel i Odense, hvor jeg køber dem... Men de er vist lige ved at få en webshop op at stå, så der er håb forude! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har brugt Olivers training bites, og de er udmærkede. Men bruger mest to andre slags guffer, som både jeg og hundene sværger til...

 

Agility snack og Boxby. Begge findes i flere smagsvarianter, og hundene elsker dem. Jeg synes også de er suveræne at ha' at gøre med, de hverken smuldrer eller klistrer.

 

Agility snack findes flere steder, prøv at Google. Boxby har jeg ikke rigtig set andre steder end Dalum Dyrehandel i Odense, hvor jeg køber dem... Men de er vist lige ved at få en webshop op at stå, så der er håb forude! ;-)

 

 

De der Boxby, er de lige til at brække et stykke af eller hvordan? For så ser det ud som noget jeg skal forbi og købe :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bruger også leverguffer indimellem, for hundene kan jo godt li' det, ingen tvivl om det. Men tørre godbidder er no-go til agility, så jeg laver nogle bløde leverguffer, der også kan fryses.

 

De er dødnemme at lave, hundene er vilde med dem, og så gør hvidløget at huset ikke stinker af lever, men af hvidløg - hvilket jeg synes er helt ok! ;-)

 

Opskrift:

 

1 kop lever

1 kop gult majsmel

1 kop vand

1 knivspids hvidløgspulver

 

Leveren blendes, - det hele blandes sammen og kommes i en godt smurt bradepande. Bages ved 180 grader i 20-25 min. Skæres ud i passende bidder derefter. Kan fryses.

 

Jeg plejer at skære dem i lange strimler, putte i en pose, og så i fryseren med dem. Når de skal bruges er det bare at ta' en strimmel eller to ud, og skære dem i passende stykker når de er lidt tøet op (hvad de er ret hurtigt).

Link til indlæg
Del på andre sites

De der Boxby, er de lige til at brække et stykke af eller hvordan? For så ser det ud som noget jeg skal forbi og købe :5up:

 

Ja, de har lissom et mønster trykket i stykkerne, så de kan brækkes af. Og så kan man nemt dele dem igen hvis de er for store. Hvis du ta'r derud så spørg efter Pia (ejeren af biksen) og spørg hende om de bedste hundeguffer. Hun træner selv hund, og er god til at ta' nogle rigtig gode ting hjem. Jeg ved at hun har nogle nye, tror det er noget tørret kylling..? Men de kan til gengæld ikke brækkes af... Men Boxby kan kraftigt anbefales! Jeg er nødt til at gemme poserne væk herhjemme, ellers stjæler Frostie dem... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver i hvert fald aldrig chef-kok :hmm: Prøvede at lave tun-guffer, men har ikke en håndmikser, så rørte det bare sammen med et piskeris. Når blandingen skulle ud af hullet i posen, lød det farligt meget som om jeg bare stod og rå-fes :mrgreen: Kunne ikke skære i dem, så smuldrede dem bare, men så blev der også en hel masse små guffer, perfekt til træning da.

 

De var super populære :-D De var stadig lune da vi var ude, og sikke hunden kunne komme når jeg kaldte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver i hvert fald aldrig chef-kok :hmm: Prøvede at lave tun-guffer, men har ikke en håndmikser, så rørte det bare sammen med et piskeris. Når blandingen skulle ud af hullet i posen, lød det farligt meget som om jeg bare stod og rå-fes :mrgreen: Kunne ikke skære i dem, så smuldrede dem bare, men så blev der også en hel masse små guffer, perfekt til træning da.

 

De var super populære :-D De var stadig lune da vi var ude, og sikke hunden kunne komme når jeg kaldte.

 

:lol: Jeg bruger nu heller ikke håndmikser til det, faktisk bruger jeg bare en gaffel eller ske til at røre det sammen :blink: Og det kan også godt lyde lidt som om nogen står og fiser når jeg skal trykke bladningen ud af posen :mrgreen:

 

Syntes dog at det lyder lidt underligt at du ikke kunne skære dem ud :confused: Måske bager din oven hårde end min eller sådan noget, for udskæringen, syntes jeg bestemt ikke plejer at være et problem :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: Jeg bruger nu heller ikke håndmikser til det, faktisk bruger jeg bare en gaffel eller ske til at røre det sammen :blink: Og det kan også godt lyde lidt som om nogen står og fiser når jeg skal trykke bladningen ud af posen :mrgreen:

 

Syntes dog at det lyder lidt underligt at du ikke kunne skære dem ud :confused: Måske bager din oven hårde end min eller sådan noget, for udskæringen, syntes jeg bestemt ikke plejer at være et problem :vedikke:

 

Nåeh, nej de var bare alt for bløde, så de smulrede. Måske jeg skulle bage dem længere tid. Men de er nu også okay helt små, så kan man bare give flere når hunden er virkelig dygtig.

 

Anders er tilgengæld tæt på at blive smidt ud, først vil han have en ost der smager af noget - så køber jeg stærk jyde, ekstralagret :mums: åååårgh så brokker han sig over at der lugter hver gang man åbner køleskabet.

Og så vil han jo gerne have gode godbidder til hunden, men når jeg så laver det - så brokker han sig over at hytten stinker af fisk de næste 3 dage :fornaermet: Gør der overhovedet ikke :fornaermet:

 

Tror sgu jeg køber noget lever og tørrer, bare for at være irriterende :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåeh, nej de var bare alt for bløde, så de smulrede. Måske jeg skulle bage dem længere tid. Men de er nu også okay helt små, så kan man bare give flere når hunden er virkelig dygtig.

 

Anders er tilgengæld tæt på at blive smidt ud, først vil han have en ost der smager af noget - så køber jeg stærk jyde, ekstralagret :mums: åååårgh så brokker han sig over at der lugter hver gang man åbner køleskabet.

Og så vil han jo gerne have gode godbidder til hunden, men når jeg så laver det - så brokker han sig over at hytten stinker af fisk de næste 3 dage :fornaermet: Gør der overhovedet ikke :fornaermet:

 

Tror sgu jeg køber noget lever og tørrer, bare for at være irriterende :mrgreen:

 

 

Nårh okay :-D Ja så skal du nok prøve at bage dem lidt længere hvis det er, for jeg har godt nok aldrig haft problemer med at de smuldre, her plejer de at være fint faste, og ikke fedtede heller :-D

 

Ahh, det må da være ham Anders der er lidt sart, tror helt bestemt at det er en god plan at straffe ham med lever :mrgreen:

Jeg syntes ikke at tungufferne plejer at lugte ret længe, syntes egentlig det plejer at være overstået næsten med det samme de kommer ud af ovnen -og så stinker de da i hvert fald ikke lige så meget, eller lige så grimt som lever :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis de IKKE lugter, SÅ skal jeg da have lavet nogle:mrgreen:

 

Altså kunne da sådan lugte dem lidt når jeg åbnede ovnen og stak snuden hen, men ingen lever-duft som sivede ud og fyldte hele rummet - værst af alt, ingen holden sig for næsen fra Anders' side, ikk engang en lillebitte kommentar :mrgreen:

Ej, så hellere tunguf! Det kan man da lugte :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså kunne da sådan lugte dem lidt når jeg åbnede ovnen og stak snuden hen, men ingen lever-duft som sivede ud og fyldte hele rummet - værst af alt, ingen holden sig for næsen fra Anders' side, ikk engang en lillebitte kommentar :mrgreen:

Ej, så hellere tunguf! Det kan man da lugte :slem:

 

Hehe.. kæresten har så en enormt sensitiv næse hjemme hos hos, så jeg er ikke i tvivl om, at der vil lyde et ramaskrig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er levergodbidderne i ovnen, så det kan komme med i morgen:klap:

 

Er spændt på, hvordan det kommer til at lugte:genert: Men Dexter veg ikke fra min side, da jeg skar leveren ud, så er ret sikker på, at han godbidderne bliver som guld for ham:ivrig::ivrig:

 

Er man sart når man skærer lever ud med gummehansker på?;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...