Hop til indhold

Til listehundeejer : tager i ansvar?


DaniellaJ
 Share

Recommended Posts

  • Svar 185
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Millepigen

stenshoej

 

Tak for dit fine indlæg og dine råd, som jeg ved er mig vel ment.

Men hvis jeg skal fortsætte her på HF, så bliver det pga. at jeg har ligeså frie vilkår, som andre har. Ja vi kan svømme i kærlighed, hvis jeg censurerede mig selv, men når der nu i bred omfang kan diskuteres mod loven, ja så vil jeg også have lov til at have min mening, selvom den i nogens øjne er forkert. Det er jo ikke et angreb at have en anden mening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvorfor denne tråd var nødvendig, måske fordi man syntes at påstanden om at vi listehundeejere ikke aktiverer og træner vores hunde var så horibel, at man ønskede at tydeliggøre at det ikke passede :vedikke:

 

Men i denne tråd, som i den anden (ja til hundeloven), så sker der tit det at tingene kammer over og det bliver mudderkastning i stedet for en egentlig debat, og jeg må nok indrømme at Millepigen med sin debatform kan få det værste frem i mig. Aldrig tidligere har folk haft så mange fordomme om mig og mit hundehold, uden overhovedet at kende mig eller min hund. Så lige netop med hende, så vil jeg påstå at det gamle ordsprog "som man råber i skoven får man svar" passer meget godt...

Jamen, det giver jeg dig da ret i.

 

Det var heller ikke møntet på nogen bestemt. Det var bare en konstatering, fordi jeg ikke havde regnet med at det ville blive så personligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg læst hele tråden. (og uddelt en masse tak'er og karma'er)..

 

Og Millepigen, du gør dig godt nok bemærket i øjeblikket?..

Jeg undrer mig gevaldigt over hvad det er du søger svar på, og hvorfor det skulle være her?.

Selvom der er mange faste brugere her, folk som er her hver dag og ikke blot som mig i perioder, så ER det altså bare et debatforum.

Det er ikke en dagbog, eller et sted hvor man skal tjekke ind. Ej heller er det disse hundeejeres eneste sociale link.

 

Brugerne her på siden kan foretage sig tonsvis af ting med deres hund, uden at det nogensinde bliver nævnt her, og heller ikke planlagt her. Og dermed vil du aldrig kunne se det blive omtalt?

 

Jeg skriver jo bestemt heller ikke her hver gang min hund leger med sine venner, eller hver gang vi slår følge med en nabo og dennes hund. For selvom det er hyggeligt for mig, så ER det ikke vanvittigt spændende for de andre brugere... Så jeg undrer mig virkelig over at du føler det mangler herinde?

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

stenshoej

 

Tak for dit fine indlæg og dine råd, som jeg ved er mig vel ment.

Men hvis jeg skal fortsætte her på HF, så bliver det pga. at jeg har ligeså frie vilkår, som andre har. Ja vi kan svømme i kærlighed, hvis jeg censurerede mig selv, men når der nu i bred omfang kan diskuteres mod loven, ja så vil jeg også have lov til at have min mening, selvom den i nogens øjne er forkert. Det er jo ikke et angreb at have en anden mening.

 

Der er forskel på at komme med saglige argumenter for hvorfor man syntes loven er god, eller begynde at beskylde vildt fremmede folk for at være på en stereotyp måde som passer til ens fordomme...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Så fik jeg læst hele tråden. (og uddelt en masse tak'er og karma'er)..

 

Og Millepigen, du gør dig godt nok bemærket i øjeblikket?..

Jeg undrer mig gevaldigt over hvad det er du søger svar på, og hvorfor det skulle være her?.

Selvom der er mange faste brugere her, folk som er her hver dag og ikke blot som mig i perioder, så ER det altså bare et debatforum.

Det er ikke en dagbog, eller et sted hvor man skal tjekke ind. Ej heller er det disse hundeejeres eneste sociale link.

 

Brugerne her på siden kan foretage sig tonsvis af ting med deres hund, uden at det nogensinde bliver nævnt her, og heller ikke planlagt her. Og dermed vil du aldrig kunne se det blive omtalt?

 

Jeg skriver jo bestemt heller ikke her hver gang min hund leger med sine venner, eller hver gang vi slår følge med en nabo og dennes hund. For selvom det er hyggeligt for mig, så ER det ikke vanvittigt spændende for de andre brugere... Så jeg undrer mig virkelig over at du føler det mangler herinde?

 

Da jeg spurgte, kunne en bare have svaret, lidt som du nu gør, og det ville være fint. men den rullede bare derudad. jeg spurgte stille og roligt, har ikke forlangt nogen "beviser", syntes da selv det er kammet fuldstændig over..

Link til indlæg
Del på andre sites

stenshoej

 

Tak for dit fine indlæg og dine råd, som jeg ved er mig vel ment.

Men hvis jeg skal fortsætte her på HF, så bliver det pga. at jeg har ligeså frie vilkår, som andre har. Ja vi kan svømme i kærlighed, hvis jeg censurerede mig selv, men når der nu i bred omfang kan diskuteres mod loven, ja så vil jeg også have lov til at have min mening, selvom den i nogens øjne er forkert. Det er jo ikke et angreb at have en anden mening.

Selvfølgelig har du lov til at have din egen mening.

 

Men der er jo forskel på hvordan man får formuleret tingene.

Nogle sætninger kommer alt for nemt til at lyde som et personligt angreb - der kan det være en rigtig god ide at læse sit indlæg igennem inden man sender det.. Læse det med de objektive briller på og forestille sig hvordan det bliver opfattet af modparten. Man kan ikke gøre alle tilfredse, det ved jeg godt, men der er jo stor forskel på at sige: "du er da bare et fjols, hvis du ikke gør sådan og sådan" end der på at spørge ind til, hvordan vedkommende ikke gør sådan eller bare forklare, hvorfor man mener, at den måde er forkert.

 

Kan du følge mig eller giver det slet ingen mening? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg venter stadig på svar - må jeg låne din have? Vores nærmeste have er i Korsør (ca 1½ times transport) - men siden du mener listehunde 'bare' kan låne en have, så må det jo være piece of cake for en yndighed som min Petrine.

 

Har forøvrigt mødt flere listehunde herindefra, har endda solbadet i Lonnys have ..... tror du ville behandle hende HELT anderledes, hvis du vidste alt andet om hende, end hundens race, jeg er også fordomsfuld og synes ham med tatoveringerne er et frygteligt fæ at male sig sådan.....men respekterer ham og taler pænt sammen :engel:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

stenshoej

 

Tak for dit fine indlæg og dine råd, som jeg ved er mig vel ment.

Men hvis jeg skal fortsætte her på HF, så bliver det pga. at jeg har ligeså frie vilkår, som andre har. Ja vi kan svømme i kærlighed, hvis jeg censurerede mig selv, men når der nu i bred omfang kan diskuteres mod loven, ja så vil jeg også have lov til at have min mening, selvom den i nogens øjne er forkert. Det er jo ikke et angreb at have en anden mening.

 

Hvis du havde læst tråden... (en af dine egne yndlingsbemærkninger, hvis jeg husker ret) ...så ville du have bemærket at det ikke er din mening, folk opponerer mod, men din måde at udtrykke dig på.

Du kan stort set ikke skrive et indlæg herinde, uden at det indeholder fordomme i bunkevis, samt mere eller mindre perfide undertoner og hentydninger til at alle andre her på forum har problemer med at tænke, være ansvarlige, læse, forstå eller hvad nu lige dit problem er. Så lad være med at spille uskyldigt forfulgt, det er meget utroværdigt.

 

Mit personlige indtryk er at du er en troll, og at du sikkert vil dukke op igen under flere andre brugernavne :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Jeg venter stadig på svar - må jeg låne din have? Vores nærmeste have er i Korsør (ca 1½ times transport) - men siden du mener listehunde 'bare' kan låne en have, så må det jo være piece of cake for en yndighed som min Petrine.

 

Har forøvrigt mødt flere listehunde herindefra, har endda solbadet i Lonnys have ..... tror du ville behandle hende HELT anderledes, hvis du vidste alt andet om hende, end hundens race, jeg er også fordomsfuld og synes ham med tatoveringerne er et frygteligt fæ at male sig sådan.....men respekterer ham og taler pænt sammen :engel:

 

Når jeg skriver have så mener jeg "bare" alm have. Hvis det også er hvad du mener, så lyder det lidt vildt at nærmeste er 1 1/2 times kørsel. Jeg bor ved Århus, så ved ikke om det er en holdbar løsning. kan godt se det ikke er så nemt for dig:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Hvis du havde læst tråden... (en af dine egne yndlingsbemærkninger, hvis jeg husker ret) ...så ville du have bemærket at det ikke er din mening, folk opponerer mod, men din måde at udtrykke dig på.

Du kan stort set ikke skrive et indlæg herinde, uden at det indeholder fordomme i bunkevis, samt mere eller mindre perfide undertoner og hentydninger til at alle andre her på forum har problemer med at tænke, være ansvarlige, læse, forstå eller hvad nu lige dit problem er. Så lad være med at spille uskyldigt forfulgt, det er meget utroværdigt.

 

Mit personlige indtryk er at du er en troll, og at du sikkert vil dukke op igen under flere andre brugernavne :vedikke:

 

hvad betyder troll, ja jeg ved det altså ikke

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Når jeg skriver have så mener jeg "bare" alm have. Hvis det også er hvad du mener, så lyder det lidt vildt at nærmeste er 1 1/2 times kørsel. Jeg bor ved Århus, så ved ikke om det er en holdbar løsning. kan godt se det ikke er så nemt for dig:vedikke:

 

Vil du have at Petrine bare skal bruge den 1. og bedste have hun støder på :confused:

 

Jeg ville selv blive ret mopset, hvis jeg en dag kom hjem og en eller flere personer var i gang med at lufte/træne hund i min have :vedikke:

 

Og jeg ville ikke selv bryde mig om, at skulle gå hen og ringe på en dør og spørge til om min hund og jeg måtte bruge deres have :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg skriver have så mener jeg "bare" alm have. Hvis det også er hvad du mener, så lyder det lidt vildt at nærmeste er 1 1/2 times kørsel. Jeg bor ved Århus, så ved ikke om det er en holdbar løsning. kan godt se det ikke er så nemt for dig:vedikke:

 

Mine forældre har en lillebitte have jeg benytter flittigt.. Men altså, det tager omkring 30 sekunder at løbe HELE haven rundt for hunden..

 

Nu kender jeg ikke særlig mange der bare lige har en have. Måske er det fordi du er jyde?

 

Eller også består dit netværk udelukkende af pensionister som bor i huse med kæmpe haver, de har ejet hele deres liv?.. Sådan nogle kender jeg ikke.. Jeg kender stort set kun folk i lejlighed..

Og så er der min veninde som bor 5 kvartes kørsel væk. Hun har have og det er fint, men ærligt talt: hvor meget træning kan man lave i en have? Man kan lege og det er fint og godt, men længere sessioner er der altså ikke til..

 

Og hvad hjælper det at have et superb og perfekt indkald i haven? Det følger sjældent med.

 

De brugere der har været her før dig, har fulgt lidt med i hvor meget jeg knoklede for at få et ordentligt indkald på Basse.. Med legetøj, klikker og en positiv og aktiv indsats lykkedes det og hun blev bare SÅ god...

 

Men nøøøøj, det er svært at gøre sig mere spændende end andre hunde og mennesker, når det eneste man har er godbidder :S indkaldet er virkelig blevet skidt efter den nye lov er kommet på banen..

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad betyder troll, ja jeg ved det altså ikke

 

Seriøst ? Nå never mind. En troll er en person, der opretter en brugerprofil på et eller andet forum med den eneste hensigt at lave rav i den f.eks. ved at starte tråde, der emmer af fordomme, tale i et uforskammet tonefald til de andre brugere og andet af samme skuffe.

 

Naturligvis bliver de normale brugere vældig trætte af en troll...vældig trætte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har altså kun oprettet 2 upopulære tråde, denne her har jeg ikke startet.

 

Der var heller ingen, der sagde, at jeg omtalte dig. Jeg svarede på dit spørgsmål og det var alt...og gå så ud og lav en tråd, hvor du præsentere dig selv som man plejer at gøre, når man kommer et nyt sted hen. Vi vil gerne lære dig at kende :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

stenshoej

 

Tak for dit fine indlæg og dine råd, som jeg ved er mig vel ment.

Men hvis jeg skal fortsætte her på HF, så bliver det pga. at jeg har ligeså frie vilkår, som andre har. Ja vi kan svømme i kærlighed, hvis jeg censurerede mig selv, men når der nu i bred omfang kan diskuteres mod loven, ja så vil jeg også have lov til at have min mening, selvom den i nogens øjne er forkert. Det er jo ikke et angreb at have en anden mening.

 

Dette har du virkelig misforstået, for er der nogen herinde der har kæmpet i den modsatte retning så er det vist mig. Jeg har taget ture med ret mange herinde men jeg føler da ikke at jeg direkte er hadet af den grund. (tror jeg ik jeg er :slem:) jeg holder også på min mening og dette har jeg aldrig lagt skjul på.. jeg er stærkt imod forbudet selvom jeg ikke har en listehund, men jeg for en hundelov der sætter alle på lige fod.

 

Da jeg spurgte, kunne en bare have svaret, lidt som du nu gør, og det ville være fint. men den rullede bare derudad. jeg spurgte stille og roligt, har ikke forlangt nogen "beviser", syntes da selv det er kammet fuldstændig over..

 

Det er ikke stille og roligt når man slå sin Caps lock til og skriver hele sætninger. og JOW du har flere steder forlangt både svar og beviser.... men som andre siger så kom igen.. vi er helt alm hundeejere som brænder for vores kryb og deres ve og vel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Da jeg spurgte, kunne en bare have svaret, lidt som du nu gør, og det ville være fint. men den rullede bare derudad. jeg spurgte stille og roligt, har ikke forlangt nogen "beviser", syntes da selv det er kammet fuldstændig over..

 

Et lille råd til dig :-D

- når du føler, at noget bare ruller derudaf, og mange reagerer voldsomt på noget, som du mener er stille og rolige spørgsmål, - så kunne det give anledning til at stoppe op og overveje....

 

1. - er der noget i det jeg skriver, som opfattes anderledes, end jeg havde tænkt det

2. - er der noget i måden jeg skriver på, der får folk til at reagere heftigere eller voldsommere, end jeg havde forestillet mig

 

Nogle gange kan det være måden, som man formulerer sig på, der gør, at man går skævt af folk. Nogle gange kan det være brugen af store bogstaver, som virker meget "råbende" eller insisterende. Det kan også være brugen af udråbstegn, fede bogstaver eller smilies.

 

Din retorik kan godt opfattes ret angribende, og det kan din brug af store bogstaver også. Der er også en del fordomme og forudfattede meninger om andre i dine indlæg, og det får selvfølgelig folk til at reagere.

 

Jeg ved ikke, om du overvejer, hvordan din egen måde at formulere dig på kan virke og opfattes af andre. Måske er det virkelig din hensigt at provokere eller støde - men er det ikke, så kan du måske have gavn af at kigge nogle af dine indlæg igennem igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...