Hop til indhold

Jer med "led-syge" hunde


JeanetteH
 Share

Recommended Posts

Jeg kom til at tænke på noget forleden dag.

 

Så here goes..

 

Har I med led-syge hunde tænkt over hvad temperatur, der er i det rum, hvor hunden er? F.eks om natten.. ?

 

Jeg kan ikke helt hitte ud af om jeg er pylret.. Det er jeg nok:mrgreen: Men nu overtog nysgerrigheden og derfor stiller jeg spørgsmålet:-D

 

Jeg har ikke varme på i soveværelset endnu.. Når det bliver rigtig koldt får jeg nok, for jeg er så fandens kuldeskær.. Men jeg tænker på, om jeg allerede nu skal tænde for varmen derinde? Luna ligger jo derinde, godt nok i bur men stadig nede i gulvhøjde..

 

Så hvad er jeres tanker om det? Skal jeg istedet for give hende dækkenet på om natten? Eller er jeg bare totalt overpylret?:lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kom til at tænke på noget forleden dag.

 

Så here goes..

 

Har I med led-syge hunde tænkt over hvad temperatur, der er i det rum, hvor hunden er? F.eks om natten.. ?

 

Jeg kan ikke helt hitte ud af om jeg er pylret.. Det er jeg nok:mrgreen: Men nu overtog nysgerrigheden og derfor stiller jeg spørgsmålet:-D

 

Jeg har ikke varme på i soveværelset endnu.. Når det bliver rigtig koldt får jeg nok, for jeg er så fandens kuldeskær.. Men jeg tænker på, om jeg allerede nu skal tænde for varmen derinde? Luna ligger jo derinde, godt nok i bur men stadig nede i gulvhøjde..

 

Så hvad er jeres tanker om det? Skal jeg istedet for give hende dækkenet på om natten? Eller er jeg bare totalt overpylret?:lol::lol::lol:

nu har jeg ikke syge hunde, men jeg giver nogle gange charles dækken på om natten hvis han sover ovenpå sammen med mig, for jeg kan godt lide at sove koldt. Jeg ville gøre det samme med en hun med dårlige led.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja jeg tror også du har ret.

 

Og hvor er jeg glad for at jeg ikke er alene om den tanke:mrgreen:

 

Men jeg kan jo mærke på mig selv at kulde er en træls ting for mine led, så det må jo være det samme for Luna..

 

Mit soveværelse får aldrig sol ind, så der bliver aldrig varmt derinde, hvilket jo er dejligt om sommeren, men om vinteren er der altid p*ssekoldt.. Jeg har fået mig en lækker dyne, som er dejlig varm, men det mærker Luna jo intet til..

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har jeg ikke syge hunde, men jeg giver nogle gange charles dækken på om natten hvis han sover ovenpå sammen med mig, for jeg kan godt lide at sove koldt. Jeg ville gøre det samme med en hun med dårlige led.

 

 

Jeg har det lidt som Dorte, jeg kan ikke sove når det er koldt:-)

 

Jeg tror vi starter med varmen på, men skal helt klart også have dækkenet i tankerne, for så er hun "opvarmet" til morgenturen. Så jeg vil begynde at vænne hende til at have det på. De der BoT dækkener skal tilvænnes gradvist og 8 timer er nok for meget at starte ud med.

 

Hun ligger med dækken på lige nu og har gjort det i små halvanden time.. Og sover fint.. Så det er rart at se, at hun godt kan det:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna sover j i vores seng, så hendes problem er jo nok mere om hun får det for varmt :blink:

 

Men ved din Luna, der ville jeg nok hæve buret lidt over gulvhøjde (det er jo koldest helt nede ved gulvet), og så ville jeg give hende et af de der "varme" tæpper du anbefalede mig på et tidspunkt.

 

I min Luna's bur, der har jeg et tykt tæppe i bunden, og så er der en masse (3-4 stks.) løse tæpper som hun kan bygge rede af og dermed ligge lunt. Men nu har vi også gulvvarme (som er tændt nu), så det er jo nok noget andet end din situation, og jeg ville derfor investere i det der varmetæppe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna sover j i vores seng, så hendes problem er jo nok mere om hun får det for varmt :blink:

 

Men ved din Luna, der ville jeg nok hæve buret lidt over gulvhøjde (det er jo koldest helt nede ved gulvet), og så ville jeg give hende et af de der "varme" tæpper du anbefalede mig på et tidspunkt.

 

I min Luna's bur, der har jeg et tykt tæppe i bunden, og så er der en masse (3-4 stks.) løse tæpper som hun kan bygge rede af og dermed ligge lunt. Men nu har vi også gulvvarme (som er tændt nu), så det er jo nok noget andet end din situation, og jeg ville derfor investere i det der varmetæppe.

 

Luna sov også i min seng sidste vinter, så der tænkte jeg slet ikke over det:-D Men den er blevet for høj:cry: I går ville hun op.. åh det var SÅ tæt på at jeg rev madrassen ud af sengestellet og smed den på gulvet.. Men det er altså godt for mine knæ at jeg ikke skal kravle ud af sengen, så det er lidt pest eller kolera..

 

Hvordan kan jeg hæve det over gulvhøjde, for ja, du har da ret:-D Og det skal jo ikke være alverden, for hun skal stadig kunne "gå" ud..

 

Mmm i Luna's bur er der pt: bunden, der hørte med buret, et "hundetæppe" fra Harald Nyborg (af de tykke), min gamle tynde dyne (lagt sammen så den er i 4 lag:mrgreen:) og så er der også pt det "gamle" BoT udedækken (der skal syes i brystpartiet) og netdækkenet, men dem får hun skrabet til side i løbet af natten (deraf min teori at 8 timer er for meget med dækken på pt)

 

Og jeps den der rygvarmer til heste fra BoT er mere eller mindre bestilt;-) For DEN skal vi have..

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna sov også i min seng sidste vinter, så der tænkte jeg slet ikke over det:-D Men den er blevet for høj:cry: I går ville hun op.. åh det var SÅ tæt på at jeg rev madrassen ud af sengestellet og smed den på gulvet.. Men det er altså godt for mine knæ at jeg ikke skal kravle ud af sengen, så det er lidt pest eller kolera..

 

Hvordan kan jeg hæve det over gulvhøjde, for ja, du har da ret:-D Og det skal jo ikke være alverden, for hun skal stadig kunne "gå" ud..

 

Mmm i Luna's bur er der pt: bunden, der hørte med buret, et "hundetæppe" fra Harald Nyborg (af de tykke), min gamle tynde dyne (lagt sammen så den er i 4 lag:mrgreen:) og så er der også pt det "gamle" BoT udedækken (der skal syes i brystpartiet) og netdækkenet, men dem får hun skrabet til side i løbet af natten (deraf min teori at 8 timer er for meget med dækken på pt)

 

Og jeps den der rygvarmer til heste fra BoT er mere eller mindre bestilt;-) For DEN skal vi have..

 

Kan du ikke købe 8 mursten og lægge under buret, så bliver der 10 cm hvor luften kan cirkulerer og forhåbentlig blive lidt varmere?

 

Jeg tror heller ikke at min Luna ville bryde sig om at sove i sit dækken i 8 timer, så derfor mit forslag om varmetæppet :-D

 

Og så ville jeg ikke folde dynen sammen, den giver ikke så meget varme når hun kun ligge oven på den, men hvis den ligger i en rodet bunke, så kan hun ligesom putte sig ind i den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du ikke købe 8 mursten og lægge under buret, så bliver der 10 cm hvor luften kan cirkulerer og forhåbentlig blive lidt varmere?

 

Jeg tror heller ikke at min Luna ville bryde sig om at sove i sit dækken i 8 timer, så derfor mit forslag om varmetæppet :-D

 

Jo det burde jeg da kunne.. Og nu til et dumt spørgsmål:mrgreen: Hvor køber jeg mursten:oops: I Jem og Fix måske?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lige..

 

Kunne man tage og lave en "sengebund" altså en plade med en lav kant og 4 lave "fødder"?

 

Hvor dyrt tror I det ville være? Jeg burde kunne fedte mig til hjælpe til at lave den, af min stedfar. Men skal jo købe materialerne:

 

En plade, 4 klodser, skruer og en liste-kant af en art, så buret står fast og ikke skrider ned

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo det burde jeg da kunne.. Og nu til et dumt spørgsmål:mrgreen: Hvor køber jeg mursten:oops: I Jem og Fix måske?

 

Øhhh, jeg har aldrig købt mursten, så det ved jeg nok ikke mere om end du gør :hmm:

 

Men ellers må du kunne finde noget tilsvarende i Jem og Fix, det er jo lige meget hvad det er, bare det er firkantet og stabilt, samt ikke alt for højt :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Det er jeg nødt til at tænke på.

 

Jeg sover helst for åbent vindue hele året, men den går altså ikke med Pelle.

 

Hvis her er koldt og han ligger, lægger jeg lidt over det sted han har problemer og hvis det bliver for meget for ham lægger han sig et andet sted.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jeg nødt til at tænke på.

 

Jeg sover helst for åbent vindue hele året, men den går altså ikke med Pelle.

 

Hvis her er koldt og han ligger, lægger jeg lidt over det sted han har problemer og hvis det bliver for meget for ham lægger han sig et andet sted.

 

Ja Luna lå jo også i sengen før i tiden, men ligger nu i bur, hun kan selv gå ud, men det bliver der ikke varmere af.

 

Jeg har det bedst med varme, så jeg tror jeg sætter varme på radiatoren og så træner vi dækken på og får købt rygvarmeren snart.

 

Og så skal jeg lige snakke med min mor og stedfar om at lave den der sengebund.. Det er jeg lidt hook på:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly sover under dynen :mrgreen: Hun blir båret op om aftenen, og ned om morgenen (men hun er jo heller ikke så stor.)

 

Men det er tydeligt at se hun ikke vil være steder det er koldt, det tror jeg nu ikke er grundet skuldrene, men bare fordi hun er kuldeskær.

 

Hvad er det for et varmetæppe i snakker om?

Link til indlæg
Del på andre sites

Molly sover under dynen :mrgreen: Hun blir båret op om aftenen, og ned om morgenen (men hun er jo heller ikke så stor.)

 

Men det er tydeligt at se hun ikke vil være steder det er koldt, det tror jeg nu ikke er grundet skuldrene, men bare fordi hun er kuldeskær.

 

Hvad er det for et varmetæppe i snakker om?

 

Luna kunne skam også sagtens sove i sengen, hvis bare hun blev deroppe. Men så snart mit vækkeur ringer, hopper hun ud. Og min nye seng er for høj til at hendes albue kan klare det i længden, så derfor blev løsningen en hule ved siden af min seng:-D

 

Varmetæppet, som jeg snakker om, er en rygvarmer til til hest fra Back on Track:

 

Rygvarmer

 

Den vil jeg have til at have liggende i buret/hulen og så evt hive den ind i sofaen om dagen:-D

 

Den har samme effekt som dækkenerne..

 

Til små hunde kan man købe disse: Bandageunderlag tykke ifølge sælger selv:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker lige..

 

Kunne man tage og lave en "sengebund" altså en plade med en lav kant og 4 lave "fødder"?

 

Hvor dyrt tror I det ville være? Jeg burde kunne fedte mig til hjælpe til at lave den, af min stedfar. Men skal jo købe materialerne:

 

En plade, 4 klodser, skruer og en liste-kant af en art, så buret står fast og ikke skrider ned

 

Under mine bure har jeg lavet en "sokkel":

En ramme af træ, som er sat fast inder buret med kramper. Jeg har så også hjul under, så der er ca 10 cm luft under buret.

 

Mellem bunden af buret og den løse bakke er der et stykke tyndt skumgummi. I selve bakken ligger der et stykke gulvtæppe de ikke kan skrabe væk, og så ligger der en pude som de kan mosle i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Under mine bure har jeg lavet en "sokkel":

En ramme af træ, som er sat fast inder buret med kramper. Jeg har så også hjul under, så der er ca 10 cm luft under buret.

 

Mellem bunden af buret og den løse bakke er der et stykke tyndt skumgummi. I selve bakken ligger der et stykke gulvtæppe de ikke kan skrabe væk, og så ligger der en pude som de kan mosle i.

 

Det er en smart løsning:-D, men jeg vil helst ikke sætte buret fast. Men selve ideen lyder meget som det jeg har i tankerne:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal være ærlig og sige, at jeg overhovedet ikke har skænket det en tanke:oops:. Men nu bestemmer Hayly selv, hvor hun vil sove. Hun får lov at komme op i sengen, men hun vælger ofte at hoppe ned i løbet af natten, da hun får det for varmt. Så ligger hun enten på sin madras, eller hvis hun har det meget varmt ligger hun direkte på trægulvet - så hun styrer det egentligt selv!

 

Er meget i tvivl, om jeg skal investere i rygvarmeren:vedikke:Hayly er jo ikke kuldeskær - tværtimod har hun det ofte varmt, så spørgsmålet er, om hun vil ligge på det, eller om det vil være spild af penge:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal være ærlig og sige, at jeg overhovedet ikke har skænket det en tanke:oops:. Men nu bestemmer Hayly selv, hvor hun vil sove. Hun får lov at komme op i sengen, men hun vælger ofte at hoppe ned i løbet af natten, da hun får det for varmt. Så ligger hun enten på sin madras, eller hvis hun har det meget varmt ligger hun direkte på trægulvet - så hun styrer det egentligt selv!

 

Er meget i tvivl, om jeg skal investere i rygvarmeren:vedikke:Hayly er jo ikke kuldeskær - tværtimod har hun det ofte varmt, så spørgsmålet er, om hun vil ligge på det, eller om det vil være spild af penge:vedikke:

 

Hun har ingen problemer med sit ben, når hun hopper ned fra sengen? Det var derfor Luna blev "forvist" fra sengen, for hendes albue kunne ikke tåle det :cry:

 

Mja jeg køber den jo ikke så meget for varmen, men for den der effekt det keramiske materiale har på led og blodomløb, men det kan godt være, det bare er spild af penge for jer

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har ingen problemer med sit ben, når hun hopper ned fra sengen? Det var derfor Luna blev "forvist" fra sengen, for hendes albue kunne ikke tåle det :cry:

 

Mja jeg køber den jo ikke så meget for varmen, men for den der effekt det keramiske materiale har på led og blodomløb, men det kan godt være, det bare er spild af penge for jer

 

Hayly hopper ikke ned af sengen, så hun går faktisk meget ubesværet op og ned. Når hun skal ned, så sætter hun forbenene ned, og så trækker hun kroppen ud over, indtil hun kan stille bagbenene ned - så ingen hoppe bevægelser, og derved hårde belastninger af led. Når hun skal op, hjælper jeg hende nogle gange med et skub i rumben, men hun klarer det for meste selv uden problemer:5up:

 

Ja det er jo lige det med de gode egenskaber, jeg synes, hun kunne have gavn af ved rygvarmeren - men hvis hun ikke vil ligge på det, så er det jo penge ud af vinduet. Tror jeg starter med netdæknet og hasebandagen, så ser jeg, om hun får effekt af det, inden jeg bestiller rygvarmeren.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hunde ligger på en madras som har været en del af en sofa. Oven på den ligger der en stor pude og en blød hundekurv. Det hele står lige op af radiatoren, som er tændt en gang imellem i løbet af natten.

De har begge HD men det er alligevel kun den ene der vil have masser af varme, så nogle gange lægger vi lige en t-shirt over hende og det synes hun er dejligt.

 

Men hvis du gerne vil have hende op i sengen under dynen, kan du jo bygge en lille trappe. Men synes nu også den der idé med at hæve buret er god.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...