Hop til indhold

water tail af sne og kulde?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hmmm... Til opvarmningen til vores sidste løb, lagde jeg godt mærke til at Karla ikke løftede halen, men kun logrede med den hængende... jeg gik ud fra, at hun bare var kold efter en lang dag...

 

Men nu er vi hjemme og den hænger stadig :cry: Hun ligner ikke en der har ondt i den... men den er bare ret slatten og kun de yderste led logrer...

 

Kan det være en mild water tail efter en lang kold dag, med mange lufteture i sneen? og en masse logren på agilitybanen ;-) og af den...

 

og hvis ja, skal vi så et smt forbi dyrlægen? eller går det væk af sig selv?

 

HAr søgt lidt på forum, men finder flere forskellige historier... både nogle der fik både pencilin og smertestillende og nogle der ikke fik noget som helst...

 

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Watertail behøves ikke af være i forbindelse med vand og svømning....

 

Fie har haft det og hendes hale bare hang, samt hun var trist, der blev brugt smertestillende.

 

Personligt ville jeg altid give hunden lidt, hvis halen hænger sådan, kunne forestille mig det må være yderst smertefuldt, siden "humør-pinden" ikke går som den plejer

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har metacam liggende, det får hun lige lidt af så... Hun ligger godt nok og snorker, så det er tydeligvis ikke så avs, at man ikke kan sove...

 

De to gange Luna har haft watertail, fik hun ikke smertestillende (det gjorde min daværende dyrlæge ikke i), men jeg vil helt klart give hende lidt, hvis hun viser at det gør ondt. Det gør det åbenbart ikke på Karla lige nu:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur fik watertail af at logre på en ganske almindelig efterårsdag, så det kan sagtens være water tail hun har.

 

Han fik (så vidt jeg husker) også smertestillende, dyrlægen anbefalede mig noget håndskøbsmedicin og var ikke interesseret i at se på ham, men sagde at det ville gå over i løbet af en uges tid.

 

Normalt så den sådan her ud:

 

903128-T400300.jpg

 

Men pludselig så den sådan her ud :cry:

 

903050-T400300.jpg

 

Jeg mener at det tog ca. 3 dage, så var den igen så god som ny

Link til indlæg
Del på andre sites

Baldur fik watertail af at logre på en ganske almindelig efterårsdag, så det kan sagtens være water tail hun har.

 

Han fik (så vidt jeg husker) også smertestillende, dyrlægen anbefalede mig noget håndskøbsmedicin og var ikke interesseret i at se på ham, men sagde at det ville gå over i løbet af en uges tid.

 

Normalt så den sådan her ud:

 

903128-T400300.jpg

 

Men pludselig så den sådan her ud :cry:

 

903050-T400300.jpg

 

Jeg mener at det tog ca. 3 dage, så var den igen så god som ny

 

jeps, det er præcis sådan den ser ud.... Hun ser egentlig ikke ud til at være generet af det - men jeg synes det er deprimerende, når jeg er vant til en høj logrende hale...

 

Har som sagt givet hende lidt metacam... ringer til dyrlægen imorgen og hører deres mening... Om de gerne vil se hende eller ej...

 

Må de godt "arbejde" selvom de har water tail? Karla og jeg skal på heldagskursus på tirsdag nemlig... men hvis hun ikke må arbejde, så skal vi jo ikke det :???::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeps, det er præcis sådan den ser ud.... Hun ser egentlig ikke ud til at være generet af det - men jeg synes det er deprimerende, når jeg er vant til en høj logrende hale...

 

Har som sagt givet hende lidt metacam... ringer til dyrlægen imorgen og hører deres mening... Om de gerne vil se hende eller ej...

 

Må de godt "arbejde" selvom de har water tail? Karla og jeg skal på heldagskursus på tirsdag nemlig... men hvis hun ikke må arbejde, så skal vi jo ikke det :???::vedikke:

 

Så vidt jeg husker, så skal de holdes i ro til halen igen virker normalt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja de "må" arbejde, men så længe Karla ikke bruger sin hale optimalt er det fordi hun har smerter.

Du har en god indikation for smerter når hun ikke vil sidde.

 

Du kan hjælpe hende ved at massere lårene fra krydset og nedefter mod haserne. Det er gluteus musklen den er gal med, de muskler som styrer halen og de sidder der.

Masser både i musklernes rening og på tværs. Blidt.

 

Varme kan også hjælpe hende og så må hun ikke blive kold.

 

Hvis Metacam hjælper ville jeg give fuld dosis nogle dage.

 

Min Rasmus led en hel del af water tail indtil kiropraktoren fixede ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige været en smuttur forbi dyrlægen... de siger ro, varme og smertestillende, så skal hun nok blive så god som ny igen efter et par dage...

 

Jeg har aflyst vores heldagskursus imorgen... Så håber vi hun får det bedre i løbet af de næste par dage, så hun kan få lov at komme til træning torsdag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

God bedring til Karla!

 

Sheila fik også water tail engang i et vejr som nu, det gik over efter et par dage. Mener faktisk allerede at halen var meget bedre dagen efter:)

 

Men ja, det skulle gøre avs!

 

halen er allerede bedre idag end den var igår aftes... så jeg håber og tror på at den er klar til torsdag :-D Hun logrer også - men det er en hængende logren - ikke en opretstående logren som det plejer at være...

 

Hun bliver holdt inde idag - andet end lige i haven og tisse - og er tvangsindlagt til putning... det passer hende vist meget fint :lol: hun snorker ihvertfald højlydt under dynen her ved siden af mig

Link til indlæg
Del på andre sites

halen er allerede bedre idag end den var igår aftes... så jeg håber og tror på at den er klar til torsdag :-D Hun logrer også - men det er en hængende logren - ikke en opretstående logren som det plejer at være...

 

Hun bliver holdt inde idag - andet end lige i haven og tisse - og er tvangsindlagt til putning... det passer hende vist meget fint :lol: hun snorker ihvertfald højlydt under dynen her ved siden af mig

 

ja, sådan var sheilas også. Først kunne den slet inegnting, så begyndte spidsen at logre og så kunne hun sådan en sjov slaskelogren med hænge hale. Det er noget med at musklerne omkring haleroden hæver og bliver lamme og det er derfor det kniber med logren:)

 

Jeg er sikker på hendes hale er klar til torsdag:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu har hun sovet under dynen hele dagen (fik smertestillende i morges) og her til aften ser halen næsten normal ud og hun leger med et pivedyr i fuld fart.... :klap:

 

Så hvis det var en water tail, så var det tydeligvis en meget mild en af slagsen :-D Vi holder dog fast i, at kurset imorgen er aflyst (ved jo ikke om det blot er det smertestillende der gør det bedre, så hun ikke mærker hun har ondt), men begynder nu også at tro, at der slet ikke er kursus i morgen, hvis dette vejr fortsætter.... Al træning derude er ihvertfald aflyst idag...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...