Hop til indhold

Så kom dagen for Hayly's operation


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Puha har lige afleveret Hayly hos dyrlægen:megaked::megaked::megaked: Så nu kommer de dumme ventetimer, inden de ringer og siger, hvordan hun har det.

De ringer, når hun er vågen fra narkosen igen.

 

Desværre kommer hun ikke hjem idag eller i morgen, da de gerne vil beholde hende i 2 døgn. Har vildt dårlig samvittighed, for hun er ikke en hund, som trives fremmed steder med fremmed mennesker. Så ville selvfølgelig helst have hende hjem, da jeg ved, hun har det bedst her. Men må væbne mig med tålmodighed.

 

Hun kastede jo så selvfølgelig lige op i nat - nu troede jeg lige, at vi havde styr på hendes mave. Men tror også jeg ved hvorfor! Vi stoppede hende på mavesyretabletterne i forgårs, så det kan være derfor. Det mente lægen i hvert fald, så dem sætter de hende bare på igen her efter narkosen.

 

Tror sygeplejeskerne var ved at være lidt træt af mig til sidst - for måtte jo lige forklare dem, at Hayly havde fået sin Previcox her til morgen iflg aftale med dyrlægen, hun må IKKE få Metacam under sit ophold, hun skal have skånekost og så skal de lige tjekke hendes afføring. :lol::lol::lol: - hundeejere:roll:

 

Orv jeg håber at høre fra dem snart - selvom der jo kommer til at gå noget tid. Operationen er sat til kl 10.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 67
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Puha har lige afleveret Hayly hos dyrlægen:megaked::megaked::megaked: Så nu kommer de dumme ventetimer, inden de ringer og siger, hvordan hun har det.

De ringer, når hun er vågen fra narkosen igen.

 

Desværre kommer hun ikke hjem idag eller i morgen, da de gerne vil beholde hende i 2 døgn. Har vildt fårlig samvittighed, for hun er ikke hund, som trives fremmed steder med fremmed mennesker. Så ville selvfølgelig helst have hende hjem, da jeg ved, hun har det bedst her. Men må væbne mig med tålmodighed.

 

Hun kastede jo så selvfølgelig lige op i nat - nu troede jeg lige, at vi havde styr på hendes mave. Men tror også jeg ved hvorfor! Vi stoppede hende på mavesyretabletterne i forgårs, så det kan være derfor. Det mente lægen i hvert fald, så dem sætter de hende bare på igen her efter narkosen.

 

Tror sygeplejeskerne var ved at være lidt træt af mig til sidst - for måtte jo lige forklare dem, at Hayly havde fået sin Previcox her til morgen iflg aftale med dyrlægen, hun må IKKE få Metacam under sit ophold, hun skal have skånekost og så skal de lige tjekke hendes afføring. :lol::lol::lol: - hundeejere:roll:

 

Orv jeg håber at høre fra dem snart - selvom der jo kommer til at gå noget tid. Operationen er sat til kl 10.

 

Krydser fingre!

Men de er jo så dygtige, det skal nok gå godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi krydser alt herfra *S*

 

Ja det bliver nogen lange dage, men du får vel en masse status opdateringer undervejs, ellers må du bare ringe og spørge til hende ;-)

 

De burde være vant til os meget bekrymrende hunde-ejere

Link til indlæg
Del på andre sites

Tusind tak for jeres krydsede fingre og tanker :kys:

 

Jo det skal nok gå alt sammen, for jo de er jo dygtige. Men synes nu en gang, at hun har det bedst hjemme ved mig :-D. Bliver nogle lange dage, men jeg vil blive opdateret minimum 1 x dagligt, men er selvfølgelig også velkommen til selv at ringe.

 

Skal selvfølgelig nok holde jeg opdateret - så skal nok lige skrive, når jeg hører fra dyrlægen:5up:

 

Forresten så måtte jeg lige have hende på vægten derover, for var jo tvivl om skånekosten var for meget eller for lidt. Og den sagde 71,5kg, så måske lidt for meget men har egentligt ramt meget godt. Hendes sidste vægt var 71,1kg, men da havde hun også haft dårlig mave med opkast et par dage, så den er nok ikke helt reel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå nu kunne jeg ikke vente længere, så jeg ringede lige for at høre, hvordan det var gået. Og dyrlægen var desværre optaget, men hun vil få ham til at ringe i løbet af dagen (kan dog godt være sent, da han sidder i møder til kl 15, hvorefter han har konsultation).

Men sygeplejesken var så sød, at hun gik ned og tjekkede Hayly for mig, og hun er vågen nu. Og hun kunne selv gå ned i sit bur - hvilket er super, for hun kunne gå på benet:klap2::klap2::klap2::klap2:Hun har fået mors hjemmelavet støttebandage på - den er de vildt glad for, at jeg har lavet til hende:5up:. Hun havde ikke sagt noget - ikke en gang klynket eller pivet. Men hun er selvfølgelig også stadig dopet rigtig meget.

 

Vi har aftalt, at dyrlægen, som har foretaget operationen, ringer til mig idag på et tidspunkt. Og så skal jeg ringe i morgen formiddag for at høre, hvordan hun har det - de skal lige have hende op og givet hende medicin, så derfor skal jeg først ringe op ad formiddagen. De har stuegang fra kl. 9.15 - 9.45.

Men hun synes, det var super, at hun allerede brugte benet - så er der måske håb for, at hun må komme hjem allerede i morgen eftermiddag:x::x::x:

 

Nu venter jeg spændt på dyrlægens opkald - vil gerne høre, hvad han lavet og hvor meget guld han vurderede, der skulle til. Og selvfølgelig få hans vurdering af hendes has nu og her.

 

Men er rigtig glad for at den lille tøs er vågen og bruger benet:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ringede dyrlægen:klap::klap::klap:

 

Han synes, at det er gået så godt! Der sad en meget stor mus i hendes has, og den har han fjernet. Så har han lagt 20 :shock: stykker guld i leddet. Og ellers var han meget tilfreds med leddet - faktisk så resten af ledkapslen meget fin ud. Så han mente, at vi havde givet hende mange gode år, men denne operation. Og så sagde han igen, at hasbandagen var helt fantastisk, da hun nu mangler noget stabilitet i leddet, men det giver bandagen hende, så sammen med bandagen og operationen, så skulle hun kunne fungere mange år endnu:banan::banan::banan::banan::banan::banan:

 

Han var dog ikke helt sikker på, at han ville slippe hende i morgen, men vi må se tiden an.

Når vi får hende hjem, så skal hun have ro i 4 ugers tid, men må gerne komme ud at gå tur - dog kun med bandagen på. Men genoptræningen skal startes langsomt op efter 10-12 dage, når stingene bliver taget. Men ingen hundeleg med andre hunde før efter 4 uger!

 

Nøjjjjj hvor er jeg lettet! Kan slet ikke få armene ned igen:klap2::klap2::klap2::klap2:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ringede dyrlægen:klap::klap::klap:

 

Han synes, at det er gået så godt! Der sad en meget stor mus i hendes has, og den har han fjernet. Så har han lagt 20 :shock: stykker guld i leddet. Og ellers var han meget tilfreds med leddet - faktisk så resten af ledkapslen meget fin ud. Så han mente, at vi havde givet hende mange gode år, men denne operation. Og så sagde han igen, at hasbandagen var helt fantastisk, da hun nu mangler noget stabilitet i leddet, men det giver bandagen hende, så sammen med bandagen og operationen, så skulle hun kunne fungere mange år endnu:banan::banan::banan::banan::banan::banan:

 

Han var dog ikke helt sikker på, at han ville slippe hende i morgen, men vi må se tiden an.

Når vi får hende hjem, så skal hun have ro i 4 ugers tid, men må gerne komme ud at gå tur - dog kun med bandagen på. Men genoptræningen skal startes langsomt op efter 10-12 dage, når stingene bliver taget. Men ingen hundeleg med andre hunde før efter 4 uger!

 

Nøjjjjj hvor er jeg lettet! Kan slet ikke få armene ned igen:klap2::klap2::klap2::klap2:

 

Hvor er det da bare fantastiske nyheder:banan::banan::banan:

 

Så kan man nok godt liiige klare det, hvis hun skal blive der til torsdag:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er det da bare fantastiske nyheder:banan::banan::banan:

 

Så kan man nok godt liiige klare det, hvis hun skal blive der til torsdag:-D

 

Ja vil nu gerne have hende hjem imorgen, men hvis bare hun har det godt, så er det jo det vigtigste:-D

 

Så dejligt med nogle gode nyheder - glæder mig helt til at se, om det gør en forskel i hendes gang på sigt når nu den store irritation er ude.

Dejligt læsestof at komme hjem til :banan:

 

 

Så krydser vi for at du kan få hende hjem i morgen efetrmiddag :x:

 

Ja det er skønt:5up: - og tak! Jeg vil også rigtig gerne have hende hjem i morgen, men må jo rette mig efter doktormandens råd:-D.

 

 

Han fortalte forresten, at når en hund har OCD, så er ledmusen dannet i mellem 4-10mdr alderen. Puha hun har fået med den længe:cry: - øv at jeg ikke stolede mere på mig selv. Nå men ikke noget at gøre noget ved nu. Tilgengæld kunne han så også fortælle, at musen ikke kommer igen, da den jo kun bliver dannet i den unge alder:-D, så det er da dejligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så ringede dyrlægen:klap::klap::klap:

 

Han synes, at det er gået så godt! Der sad en meget stor mus i hendes has, og den har han fjernet. Så har han lagt 20 :shock: stykker guld i leddet. Og ellers var han meget tilfreds med leddet - faktisk så resten af ledkapslen meget fin ud. Så han mente, at vi havde givet hende mange gode år, men denne operation. Og så sagde han igen, at hasbandagen var helt fantastisk, da hun nu mangler noget stabilitet i leddet, men det giver bandagen hende, så sammen med bandagen og operationen, så skulle hun kunne fungere mange år endnu:banan::banan::banan::banan::banan::banan:

 

Han var dog ikke helt sikker på, at han ville slippe hende i morgen, men vi må se tiden an.

Når vi får hende hjem, så skal hun have ro i 4 ugers tid, men må gerne komme ud at gå tur - dog kun med bandagen på. Men genoptræningen skal startes langsomt op efter 10-12 dage, når stingene bliver taget. Men ingen hundeleg med andre hunde før efter 4 uger!

 

Nøjjjjj hvor er jeg lettet! Kan slet ikke få armene ned igen:klap2::klap2::klap2::klap2:

Hvor Er det bare så godt :5up: TILLYKKE!!! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja vil nu gerne have hende hjem imorgen, men hvis bare hun har det godt, så er det jo det vigtigste:-D

 

Så dejligt med nogle gode nyheder - glæder mig helt til at se, om det gør en forskel i hendes gang på sigt når nu den store irritation er ude.

 

 

Ja det er skønt:5up: - og tak! Jeg vil også rigtig gerne have hende hjem i morgen, men må jo rette mig efter doktormandens råd:-D.

 

 

Han fortalte forresten, at når en hund har OCD, så er ledmusen dannet i mellem 4-10mdr alderen. Puha hun har fået med den længe:cry: - øv at jeg ikke stolede mere på mig selv. Nå men ikke noget at gøre noget ved nu. Tilgengæld kunne han så også fortælle, at musen ikke kommer igen, da den jo kun bliver dannet i den unge alder:-D, så det er da dejligt.

Jah, Buster var 6 måneder gammel da han fik konstateret OCD i begge albueled, desværre var prognoserne så ringe pga. at det var hængsel led de sad i, at jeg valgte operationer fra. Han blev kun 14 måneder gammel og da hans liv endte, lignede begge albuer på røntgenbillederne noget der nærmest var sprængte :cry:

 

Så at høre om jeres susses, er bare SÅ dejigt :5up: :banan: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jah, Buster var 6 måneder gammel da han fik konstateret OCD i begge albueled, desværre var prognoserne så ringe pga. at det var hængsel led de sad i, at jeg valgte operationer fra. Han blev kun 14 måneder gammel og da hans liv endte, lignede begge albuer på røntgenbillederne noget der nærmest var sprængte :cry:

 

Så at høre om jeres susses, er bare SÅ dejigt :5up: :banan: :-D

 

Ja det er ikke den sjoveste sygdom. Øv at de ikke kunne gøre noget for Buster:ae:. Ville også ønske, at vi havde opdaget Hayly's OCD tidligere. Hayly's mus sad yderst på leddet, og ville altid have generet, hvis ikke den blev fjernet. Så for at give leddet ro, skulle den væk. Men hun har jo stadig slidgigten, så kureret er hun jo ikke. Og det vidste vi. Men operationen skulle gerne nedsætte irritationen i leddet, og derved holde slidgigten nede på sigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...