Hop til indhold

alene hjemme juleaften

Dinah
 Share

Recommended Posts

Nej, det er det ikke...

Men jeg har desværre ikke andre muligheder end at lade hende være alene hjemme, og forhåbentlig bor vi så langt fra Alfavej at ingen gider bevæge sig herud :x:

Og så skal vores naboer være hjemme, og de vil helt sikkert holde et godt øje med vores vej, det er jo ikke lige sådan at snige sig op ad den ubemærket...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, den har jeg også!

Sitto var alene hjemme én juleaften, hvor min søster og hendes kæreste (nu ekskæreste) skulle holde deres første jul for familien - det ville jeg ikke sige nej til jo, for kunne min søster ville hun elske at have Sitto på besøg, men hun har jo slem allergi, så det duede ikke at Sitto fyldte deres hjem med hår..

Ellers har hun aldrig været alene hjemme juleaften - og den her juleaften, hvis kattene stadig bor hos os, skal de også med ud til min mor :lun: når vi får hund igen skal den også med hvor vi skal holde jul - ellers kommer jeg helst ikke, i hvert fald ikke hvis hunden ikke kan passes andetsteds (læs: hos familie, aldrig pension!)

Er lidt spændt på, hvis vi får hvalp til sommer og vi skal holde jul hos Christians familie - om hunden er velkommen, ellers må vi jo dele os og holde jul hver for sig, for jeg ved at hund ALTID er velkommen hos min mor! :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg sagde fra starten af at Izzie kom med hvor jeg er :blink: For oplevede da jeg havde papegøjen at den første år, godt måtte komme med på juleferie men skulle stå i gæsteværelset :rolleyes: næste jul var det det samme, julen efter måtte hun ikke komme med. Og der var jeg alvorligt bange hele julen :cry: for boede i en ungbolig et sted hvor der var mange indbrud :genert: og sådan en gøje er jo mange penge værd.

Året efter måtte hun så komme med igen, men det var der jeg havde fået Izzie så der blev det besluttet at gøjen godt måtte komme ind i stuen. Og det var sidste jul, derefter har den boet fast hos min mor og stedfar. Og SELVFØLGELIG skal hun da være med i alt :lol:

Nå men det jeg ville frem til er, at jeg ALDRIG ville efterlade Izzie hjemme juleaften for så ville julen bare ikke blive en rigtig jul :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Vi har utroligt sjællendt tyverier i vors område til trods for vi bor lige ud til en traffikeret vej..

Sidst var det et kontorfællesskab det gik ud over.

Desudne tror jeg helt klart de hellere vil løbe med fladskærm, diverse bærbare og stationære, wii, ps3 og hvad vi eller ikke af af "skramml" end de vil tage en lille hund :)

Og nej Njord skal ikke være alene hjemme, mest fordi han ikke kan være alene så lang tid endnu

Gnaverne bliver hjemme, dem tvivler jeg også meget på en tyv vil tage, det er et lidt for stort bur at skulle slæbe afsted med :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg efterhånden hørt en del, hvor hunden skal være alene juleaften:genert:

Er det bare mig, der har en panisk angst for de ekstra mange tyverier netop juleaften:confused:

Nej, hvis der ikke er nogen i lejligheden på det tidspunkt, hvor gaderne ligger øde, så bliver både hunde OG fugl OG kat sendt til opbevaring - selvom jeg bor i en opgang, hvor kun en lejlighed holder jul mens resten har normal-dag :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Agr.... Om det er jul eller ikke jul. Indbrud kan jo ske alligevel (ved godt der er flere juleaften), men man kan jo bare tage sine forholdsregler....

Min skal ikke med juleaften, han får et godt ben i julegave og får lov at hygge med det hjemme.. Og så bliver der tændt lys, trukket for og spillet musik i huset, så sker der højst sandsyndligt ikke noget..

Indbrud er jo oftest i huse som ser tomme ud...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ikke så meget at de kan blive stjålet jeg tænker..Men i foråret var der en fra ringtræning (med en lille løvehvalp) der havde indbrud.. Tyvene havde taget hvalpen og kylet ud på badeværelset så den blev skadet i benet.Men det værste var at den blev bange for at være alene, og bange for gæster :megaked:

nemlig, det er en ligeså stor del af det:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kunne ikke drømme om at lade hverken hund eller katte være alene hjemme den aften. Selv om vi kun er væk et døgns tid kommer kattene med og må så sidde i et værelse, hvor de har deres kattehule, bakke, mad, og legetøj (for jeg tror de vil være mest trygge ved det).

Vi har haft indbrud her før (en aften hvor vi bare var væk i 2 timer). Der havde tyvene dog lukket døren, men kattene var skræmte.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bor på landet og har ikke gjort mig nogle tanker om det. Mine hunde er alene hjemme juleaften fra eftermiddag til sent aften.

Hvis jeg boede inde i byen ville jeg måske tænke anderledes, hvilket egentlig er ånsvagt for det må da være nemmere for tyve at gå på rov i tomme huse på landet ugeneret af naboer end at gøre det inde i byen...

Så ved ikek hvorfor jeg tænker sådanne :vedikke::blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tænker over det ja, de gange hundene er alene hjemme juleaften.. Men på den anden side, så ville folk sku være direkte åndsvage for at gå ind her, når der ikke er andre hjemme end hundene ;-) Så jeg vælger at tro at så åndsvage er der alligevel ikke nogen der er :genert:

Og jeg lader heller aldrig huset stå mørkt og tømt hvis vi ikke er hjemme juleaften, ligsom jeg ikke plejer at annoncere vidt og bredt (især ikke på nettet), hvornår jeg har tænkt mig ikke at være hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er nærmest panisk angst for det, både juleaften og juledagene efter - hvor der jo er mange julefrokoster og den slags :genert:

Jeg frygter ikke så meget at hun bliver stjålet, hun ligner alligevel bare en eller anden blanding. Mere at de skader og skræmmer hende. Og lukker hende ud, så hun løber ud foran en last-bil eller noget.

Juleaften er min hund hvor jeg er, det ville alligevel ikke være rigtig jul uden hende :vedikke: Det har aldrig været et problem og forestiller mig heller ikke at det bliver det.

Hvis vi havner et sted hvor det ikke lige passer at hun er med, dækker jeg hende gladeligt af eller putter hende i bur. Så generer hun ingen.

Link til indlæg
Del på andre sites

NEJ! :shock:

Vi har haft indbrud for 3år siden, om sommeren mens vi var på arbejde/skole :shock:.. Soveværelses døren stod på vid gab, så hundene kunne være stukket af hvis det ikke var fordi de var fuldstændig angste :???: Selv min undulat var blevet total angst, og havde væltet sine skåle ud af buret og fløjet ud :shock:.. De eneste upåvirket af det var marsvinene, men der havde de heller ikke været inde så det ud til.. Længe leve rodet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha uha... lige netop det her emne har skabt en del røre i min familie (min far) omkring juleaften.

Steffen (min mand) og jeg har sagt til vores familier, at hvis vi skulle nogen steder juleaften blev det altså MED Eddie. Vi vil ikke lade ham være alene hjemme juleaften.

Da min far og hans kone åbentbart slet ikke kan acceptere dette bliver vi nu hjemme fra den invitation de ellers havde givet os. Men sådan er det bare.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Tyveknægte lukker sjældent døren efter sig, det er min største skræk, de kan næppe stjæle Petrine (hun vil skrige), men de kan smide hende udendørs

Njord er bange for trapperne. han tør ikke selv gå op og ned

Link til indlæg
Del på andre sites