Hop til indhold

Underlige måder at lufte hund på

Dorte
 Share

Recommended Posts

Fra mit vindue her på kontoret kan jeg se over på DCH Esbjergs træningsbaner.

En 3-4 gange om ugen holder der en grå stationscar på parkeringspladsen og jeg har lagt mærke til, at der render golden på den lettere tilvoksede del af banen (som bliver bl.a. brugt til feltsøg).

Her til morgen så jeg da bilen kom, manden lukkede hunden ud af bagagerummet og satte sig ind i bilen igen!!!!! :shock:

Nu jeg tænker over det, render hunden jo som regel rundt uden at man kan se ejeren, men indtil nu har jeg da været så naiv at tro, at de trænede en eller anden form for søg.

Hunden har rendt rundt derovre i en 20 minutters tid nu. Den ser da ud til at hygge sig - p.t. er den i gang med at grave et hul.

Men det er da en underlig måde at lufte hund på :hmm:

Har I oplevet andre lidt alternative måde at lufte hund på?

Lad os forarge os i flok :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke mine hunde ville brokke sig over xD Når jeg er alene på banen, og slipper dem fri - så finder jeg mig også bare en bænk..

De hygger sig strålende hver for sig, jeg holder øje med om de laver stort og jeg skal samle op.. Og ellers så får de lov at tulle rundt sådan..

Ok, ikke hver dag det sker - men er ikke flov over det ^^, De er glade og jeg kan fx sidde og læse (når det er sådan ok vejr, og ikke frysende som nu)

Link til indlæg
Del på andre sites

En 3-4 gange om ugen holder der en grå stationscar på parkeringspladsen og jeg har lagt mærke til, at der render golden på den lettere tilvoksede del af banen (som bliver bl.a. brugt til feltsøg).

Her til morgen så jeg da bilen kom, manden lukkede hunden ud af bagagerummet og satte sig ind i bilen igen!!!!! :shock:

Nu jeg tænker over det, render hunden jo som regel rundt uden at man kan se ejeren, men indtil nu har jeg da været så naiv at tro, at de trænede en eller anden form for søg.

Hunden har rendt rundt derovre i en 20 minutters tid nu. Den ser da ud til at hygge sig - p.t. er den i gang med at grave et hul.

Har hørt om nogle skumle fyre, som gør det på samme måde, med deres muskelhunde.. Når hundene så er færdige med at løbe rundt (læs: når ejeren ikke gider mere) Så begynder ejeren bare at køre, med døren åben og så kommer hunden hen og hopper ind i bilen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg ikke mine hunde ville brokke sig over xD Når jeg er alene på banen, og slipper dem fri - så finder jeg mig også bare en bænk..

De hygger sig strålende hver for sig, jeg holder øje med om de laver stort og jeg skal samle op.. Og ellers så får de lov at tulle rundt sådan..

Ok, ikke hver dag det sker - men er ikke flov over det ^^, De er glade og jeg kan fx sidde og læse (når det er sådan ok vejr, og ikke frysende som nu)

Det kan jeg nu også finde på. Men jeg har jo så stadig en eller anden grad af opsyn med hende.

Forskellen synes jeg nu er, at manden bliver i bilen. Han har ingen mulighed for at se om hunden skider, render sin vej, kommer op og slås eller finder på noget helt fjerde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja Dorte, her hvor jeg bor er der skam 2 der lufter hund på samme måde.

De holder og kigger nede på havnen og så løber deres hund (begge sorte labber) ellers rundt som det passer dem og ejerne kan ikke se dem det meste af tiden.

Og så er der en ældre mand og kvinde (ikke et par) der mødes hver dag om sommeren, sidder på stranden og drikker kaffe, mens deres hunde leger. Se det er hygge - for alle parter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan godt forstå din reaktion, men du ville så også tænke sådan om mig visse dage når jeg "lufter" Misja :mrgreen:

For så går jeg lige ned på det forreste stykke af engen og sætter mig på bænken som står der og der sidder jeg i ½-1 time alt efter vejret mens Misja render rundt og snuser, jager mus og bader i vandhullet nede for enden af det lille engstykke.... Når jeg så ikke gider at sidder der mere, går vi hjem igen og sådan gør jeg også næste dag og måske næste dag igen :banan:

Havde jeg bil, kunne det være mig du så sidde i den bil og Misja du så, hygge sig alene ude på eng-stykket :banan:

Det sker når jeg har så mange smerter at jeg ikke kan gå længere end meget kort, ikke kan finde en hundelufter men stadigvæk har overskud til at give Misja mere end bare en lille tisse-runde :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplevede det en gang jeg var i sommerhus i lemvig så var vi inde at køre i de små byer og så løb der en meget forpustet labrador inde ved siden jeg stoppede bilen og fik fat i hunden og begyndte at tjekke halsbånd.. Lige indtil der kmmer en stor fed bil trillende og vinduet bliver rullet ned og manden siger flabet " hva mangler du en hund eller hva?!" øhh nej men er det her din?? "ja" sagde manden og jeg skulle bare lade den løbe!:shock:

så de fortsatte deres tur hunden halsende løbende og manden tilbagelænet inde i sin lækre bil.....

Har også set en der gør det ude ved stranden han køre så bare rundt på den pakeringsplads der er så får hunden et par omgange og så ind i bilen igen :vedikke:

Jeg har luftet hunde på forskellige måder kan dog bedst lide at gå sammen med mine hunde men jeg kan også sagents finde på at sidde med en bog eller snakke med venner hvor hundene øber lidt for sig selv..

dengang jeg boee i glamsbjerg g jeg skulle hjem til min far havde jeg scooter og ville gerne have kiki med og der løb hun ved siden af scooteren hun elskede det men folk tænkte sikkert sit...

i denne her kulde kune jeg egentlig godt se det hggelige at sidde i en varm bil og hundende blev aktiveret :genert: men hvis jeg gjore det blev det ikke hele deres luftetid måske den sidste del jeg satte mig ind og ville da holde øje med dem så godt som muligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser det tit på træningspladsen, der er et offentligt areal. Her kører folk ud og lukker hundene ud i et kvarters tid, og så kører de hjem igen.

Der er også et par stykker, der praktiserer en anden form for luftning. De har nemlig en tennisketcher og bold med eller golfkølle og bold. Så lader de hunden rende efter bold en 50 gange - og så er den hund jo luftet!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg oplevede det en gang jeg var i sommerhus i lemvig så var vi inde at køre i de små byer og så løb der en meget forpustet labrador inde ved siden jeg stoppede bilen og fik fat i hunden og begyndte at tjekke halsbånd.. Lige indtil der kmmer en stor fed bil trillende og vinduet bliver rullet ned og manden siger flabet " hva mangler du en hund eller hva?!" øhh nej men er det her din?? "ja" sagde manden og jeg skulle bare lade den løbe!:shock:

så de fortsatte deres tur hunden halsende løbende og manden tilbagelænet inde i sin lækre bil.....

Har også set en der gør det ude ved stranden han køre så bare rundt på den pakeringsplads der er så får hunden et par omgange og så ind i bilen igen :vedikke:

Jeg har luftet hunde på forskellige måder kan dog bedst lide at gå sammen med mine hunde men jeg kan også sagents finde på at sidde med en bog eller snakke med venner hvor hundene øber lidt for sig selv..

dengang jeg boee i glamsbjerg g jeg skulle hjem til min far havde jeg scooter og ville gerne have kiki med og der løb hun ved siden af scooteren hun elskede det men folk tænkte sikkert sit...

i denne her kulde kune jeg egentlig godt se det hggelige at sidde i en varm bil og hundende blev aktiveret :genert: men hvis jeg gjore det blev det ikke hele deres luftetid måske den sidste del jeg satte mig ind og ville da holde øje med dem så godt som muligt...

Folk fra Lemvig er heller ikke for kloge :engel::mrgreen:

Oskar bliver altså nogengange sparket ud af hoveddøren og så får han lov at rende rundt i haven selv :engel: Men er vi udenfor vores egen matrikel er han oftest i snor, han har nemlig ikke heeeeeelt lært at komme når man kalder :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja

Tja vores luftning er også lit underlig for tiden..

Njord syntes nemlig biler er vildt farlige og hvertfald vil æde ham, så det meste af luftingen foregår ved at han tøffer rundt i haven tæt på mig og jeg så ellers venter på han får lavet det han skal så vi kan komme op i varmen igen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist en meget Westjysk måde at lufte hund på. Har set det flere gange i Thyborøn. Man kører ud i fuglereservatet (Bilkørsel forbudt), vipper hunden ud af bilen, (Løse hunde forbudt) og triller en tur ned ad Cheminova til, vender spanden og kører hjem igen. Ved bygrænsen bliver hunden læsset op i bilen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja vores luftning er også lit underlig for tiden..

Njord syntes nemlig biler er vildt farlige og hvertfald vil æde ham, så det meste af luftingen foregår ved at han tøffer rundt i haven tæt på mig og jeg så ellers venter på han får lavet det han skal så vi kan komme op i varmen igen :oops:

Det skal du altså begynde at træne allerede nu.. For den skræk forsvinder ikke af sig selv.. Så det er med at komme ud og måske stå/sidde inde på fortov ved en vej og så give en masse guffer (hvis han er mad interesseret) og måske lidt kæl og nus og leg (dog ingen ynk!)..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Det skal du altså begynde at træne allerede nu.. For den skræk forsvinder ikke af sig selv.. Så det er med at komme ud og måske stå/sidde inde på fortov ved en vej og så give en masse guffer (hvis han er mad interesseret) og måske lidt kæl og nus og leg (dog ingen ynk!)..

Vi øver også hver dag, men han bliver jo også nødt til at komme af me noget :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er vist en meget Westjysk måde at lufte hund på. Har set det flere gange i Thyborøn. Man kører ud i fuglereservatet (Bilkørsel forbudt), vipper hunden ud af bilen, (Løse hunde forbudt) og triller en tur ned ad Cheminova til, vender spanden og kører hjem igen. Ved bygrænsen bliver hunden læsset op i bilen.

Åååh, der er nu heller ikke noget som thyborønboer. De lever virkelig i deres egen lille boble fra Cheminova og nordpå.

Ej, de er nu gode nok, de der thyborønboer. Jeg har arbejdet der et par år, men de er sku ret alternative. Har set folk parkere midt på fortovet en meter fra døren ind til butikken. Mænd med børn på scooteren, med styrthjelmen hængende på styret, folk der vil betale med friskfangede fisk osv osv osv.

Men jeg tror du har helt ret. Det ses tit herude vestpå. Vi har ofte haft besøg af fremmede hunde, der rendte rundt på gårdspladsen. Far har advaret et par hundeejere om, at hvis de ikke kan holde deres møgkøtere hjemme, så ender det altså med en advarsel i avisen om at jagtgeværet bliver fundet frem.

Tror der er alt for mange gårdhunde her omkring. De er ikke anskaffet som kæledyr, så de lever deres liv på gårdene, og strejfer rundt på landet. Nogle har det selvfølgelig bedre end andre. Kender en del, der har gårdhunde, men som også får lov at komme ind i huset og hygge med familien.

Link til indlæg
Del på andre sites