Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

jeg blir bare så UENDELIGT livstræt af at læse nationens kommentarer nedenunder - åhakogve, at læse nationen er altid den direkte vej til akut livslede. er der ikke nogle mere tålmodige og velformulerede typer end mig, der lige kan forklare de der tosser nogle ting?

 

men dejligt, at han ikke behandles ukritisk af de danske medier, det er da altid noget.

 

Jeg syntes det er vildt mærkeligt hvor mange af dem der prøver at forsvarer CM med, at man jo ikke ved hvad der foregår "bag kameraet"...

 

Hvordan skulle hvad der foregår "bag kameraet" på nogen måde kunne retfærdigøre hvad vi får lov at se, og hvis det gjorde, hvorfor er det så ikke det vi får lov at se i stedet :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Jeg syntes det er vildt mærkeligt hvor mange af dem der prøver at forsvarer CM med, at man jo ikke ved hvad der foregår "bag kameraet"...

 

Hvordan skulle hvad der foregår "bag kameraet" på nogen måde kunne retfærdigøre hvad vi får lov at se, og hvis det gjorde, hvorfor er det så ikke det vi får lov at se i stedet :vedikke:

 

åh, ja, men hvis man prøver at finde logik og sammenhæng og fornuftig argumentation på nationen, så blir man bare vildt skuffet. det er bare ... ak. deprimerende, hvor mange stædige, uvidende tosser man deler land med - og det gælder bestemt ikke kun i denne sag!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det er vildt mærkeligt hvor mange af dem der prøver at forsvarer CM med, at man jo ikke ved hvad der foregår "bag kameraet"...

 

Hvordan skulle hvad der foregår "bag kameraet" på nogen måde kunne retfærdigøre hvad vi får lov at se, og hvis det gjorde, hvorfor er det så ikke det vi får lov at se i stedet :vedikke:

 

Jeg syntes det gør ondt at læse, at så mange kan retfærdiggøre mishandling. Jeg er overrasket over at der er så lidt forståelse for hunde. :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes det gør ondt at læse, at så mange kan retfærdiggøre mishandling. Jeg er overrasket over at der er så lidt forståelse for hunde. :cry:

 

Enig!

 

Og desværre er vi jo nok mange der simpelthen ikke orker at diskuterer med mennesker der så åbentlyst ikke ejer evnen for empati, så derfor kommer der flest af denne slags udsagn...

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg synes, at det er skræmmende, hvor mange af dem, der har kommenteret (de fleste, faktisk), der synes, at CM er fantastisk, og at alle, der er imod han, enten er medieludere, lider af sure rønnebærsyndromet eller er ude med jantelovsriven - og desuden ikke har forstand på hundeadfærd, men menneskeliggør hunde, fordi de ikke lærer dem at "kende deres plads". :cry:

 

jeg blir bare så UENDELIGT livstræt af at læse nationens kommentarer nedenunder - åhakogve, at læse nationen er altid den direkte vej til akut livslede. er der ikke nogle mere tålmodige og velformulerede typer end mig, der lige kan forklare de der tosser nogle ting?

 

men dejligt, at han ikke behandles ukritisk af de danske medier, det er da altid noget.

 

Åh, orker ikke også at læse kommentarerne dér, de er sikkert mindst ligeså slemme som dem på bt.dk, hvis ikke værre. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg heller ikke orker kommentarene inde på BT og EB, jeg har brugt tid og resurser inde på Go'tvs facebook side + fb siden mod CM op til udsendelsen og efter udsendelsen, inc. i dag.

 

Men i dag begynder det at sværme med fortalere for CM og at "han kan altså noget med de der hunde som er helt ude for pædagogisk rækkevidde" osv.

 

Jeg bliver syg, sur og syrlig og det orker jeg ikke...det er som at slå i en dyne og råbe i en tåge for ja, CM kan da nogle ting, der er tidspunkter hvor jeg er enig med ham. Men de ting er ABC for en hver der har åbnet en bog om hundeadfærd og det er slet-slet ikke i nærheden af at være nok til, at jeg så kan acceptere al resten for det kan jeg ikke PUNKTUM!

 

Skal jeg kunne sige god for sådan en figur, må og kan der ikke være ting hvor jeg mener det er ude på et unødvendigt overdrev uden fornuft eller følelse for andet end ens eget adrenalin sus som instruktør...og nu vil jeg forsætte plejen af mit vasketøj :gab:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden på nogen måde at ville forklejne dine evner til at gennemskue hundeadfærd, jeg kender dem jo ikke, så vil jeg indvie dig i en lille sand historie:

 

Som hvalp gennemgik min hund nogle smertefulde undersøgelser og ubehagelige behandlinger hos dyrlægen.

For hver gang vi kom viste han større og større "glæde": Peb, trak mig ind i venteværelset hvor han gjorde sit bedste for højlydt og med hele kroppen at indynde sig hos personalet, som smilede og grinede højlydt over den "glade" hvalp.

 

For Pelles vedkommende var det bare ikke glæde, selvom det kunne se sådan ud. Det var situationsbestemt stress. Stress grundet frygt over hvad der nu skulle ske og han kunne bare ikke hurtigt nok komme ind og forsøge at dæmpe vet. sygeplejersker og dyrlæger!

Hans tilsyneladende glæde have mange elementer af aktiv underkastelse over sig.

Min lille hund var skideræd for hvad der nu skulle ske med ham!

Jeg siger ikke det er sådan for den hund du nævner, men muligheden er der.

 

Bortset fra det, hvis den hund du nævner ikke længere bliver behandlet hårdt så vil den med tiden komme over det. Dette berettiger naturligvis ikke dårlig behandling af hunde eller andre dyr.

 

Hunden bliver stadig behandlet hårdt, det er hverdagskost. Din historie bekræfter også, at man skal kende hunden utrolig godt, før man kan sige om den er utrolig glad eller om det er andre ting der spiller ind.

 

Lige netop denne hund, den udviser denne adfærd, ligesom de andre 15 labber, ingen kan se på hvilke af hundene der behandles hårdhændet på den måde de reagere, lige i dette tilfælde.

 

Samtid har min morfar haft en lab, der knurrede af alt og alle undtagen min morfar. Den krøb langs væggene og gik fuldstændig i panik hvis den ikke kunne se min morfar. Han købte den som 1 års, den havde aldrig været andre steder end på kennelen. Fra netop denne kennel har både min morfar og andre familiemedlemmer købt labber flere gange, alle med det dejlige labbesind.

 

Denne her hund fik ikke tæsk, eller blev behandlet hårdhændet. Når min morfar gik tur med den, kravlede den næsten og med halen mellem benene. Det lignede virkelig den blev tæsket hver dag. Efter mange undersøgelser ved dr. dyr, blev Bobby aflivet, fordi min morfar ikke kunne holde ud at se hunden lide hver dag, den havde det bare slet ikke godt. Jeg tror stadig der var et eller andet i vejen med ham fysisk.

 

Det jeg bare ville frem til, er at nogle gange skal man kende hundene virkelig godt eller deres ejer før du kan vide hvad dens signaler betyder.

F.eks enormt glæde, det kan være fordi hunden bliver hårdhændet behandlet og ved, at nu skal der bare arbejdes igennem, men den frygter irettesættelser hele tiden, men den ligner jo hunden ved siden af, der bare synes dette er det fedeste i verdens og har lært at arbejde fordi det sku er sjovt.

 

Jeg synes altså det er fint, at der er mange der gør noget for at gøre opmærksom på CM's metoder, som flere af jer også gør, men jeg synes også det er ok han kommer til landet så folk kan opleve det selv og høre hans forklaringer, at sådan er han, og at det er ikke blot er et godt tv-program. Han tror selv på det han laver er det eneste rigtige. Forhåbentlig ser folk, at det er det ikke!

Link til indlæg
Del på andre sites

Mht. til kommentarer på EB og BT så er det ved det sædvanlige, folk kan ikke forstå det, det er jo bare en hund :roll: Sådanne kommentarer er der altid, f.eks. da der var film med en der smed levende hundehvalpe i en flod, mange kunne ikke forstå det var forfærdeligt, det var jo bare hundehvalpe!!!:cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Hunden bliver stadig behandlet hårdt, det er hverdagskost. Din historie bekræfter også, at man skal kende hunden utrolig godt, før man kan sige om den er utrolig glad eller om det er andre ting der spiller ind.

 

Egentlig ikke, man skal have viden om hundeadfærd og bruge øjnene godt, så vil man kunne se det

 

 

Det jeg bare ville frem til, er at nogle gange skal man kende hundene virkelig godt eller deres ejer før du kan vide hvad dens signaler betyder.

F.eks enormt glæde, det kan være fordi hunden bliver hårdhændet behandlet og ved, at nu skal der bare arbejdes igennem, men den frygter irettesættelser hele tiden, men den ligner jo hunden ved siden af, der bare synes dette er det fedeste i verdens og har lært at arbejde fordi det sku er sjovt.

 

Hvilket var min pointe med Pelles historie.

Men når så folk med adfærdsviden fortæller af hunde på Millans videoer har det skidt, så vil mange ikke godtage dette også selvom der slet ikke vises nogen form for glæde.

 

Jeg synes altså det er fint, at der er mange der gør noget for at gøre opmærksom på CM's metoder, som flere af jer også gør, men jeg synes også det er ok han kommer til landet så folk kan opleve det selv og høre hans forklaringer, at sådan er han, og at det er ikke blot er et godt tv-program. Han tror selv på det han laver er det eneste rigtige. Forhåbentlig ser folk, at det er det ikke!

 

Det er fint han kommer fordi det giver anledning til en debat omkring metoder :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Egentlig ikke, man skal have viden om hundeadfærd og bruge øjnene godt, så vil man kunne se det

 

Jeg holder nu stadig på, at der er mange der ikke vil kunne se på denne hund, at den lærer tingene på den hårde måde. Heller ikke selvom man har studeret hundeadfærd og har mange års erfaringer med hunde. Hvordan vil du vide det, når du ikke kender hunden eller ejeren. Igen denne glæde/stress den viser, kan man jo ikke analysere på uden at vide baggrunden.

 

 

Hvilket var min pointe med Pelles historie.

Men når så folk med adfærdsviden fortæller af hunde på Millans videoer har det skidt, så vil mange ikke godtage dette også selvom der slet ikke vises nogen form for glæde.

 

 

 

Det er fint han kommer fordi det giver anledning til en debat omkring metoder :-D

Præcis, hvilket er der hvor jeg vil hen.

 

 

Mine svar er skrevet ind ovenfor

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Er så stolt over min onkel, han tror han får virus når han er på nettet, alligevel har han helt selv fundet mailadressen til TV2 og skrevet en sober klage - han har endda fået standard svar (jeg har intet svar fået :evil:)

 

Nåe.. :-D

Man skal også passe på alt den virus man kan samle op alle steder

Link til indlæg
Del på andre sites

Er kørt død. Gider ikke mere debat på GoDK. Syntes det er røv når man kommer med ordentlige argumenter og folk så bare siger "jamen hunden skal afrettes" :stupid:

Viden betyder åbenbart intet i hundetræning. Hvis Millan er hundeekspert fordi han har haft med hunde at gøre i mange år, så er jeg psykolog for jeg har haft med børn og deres adfærd at gøre i mange år :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Er kørt død. Gider ikke mere debat på GoDK. Syntes det er røv når man kommer med ordentlige argumenter og folk så bare siger "jamen hunden skal afrettes" :stupid:

Viden betyder åbenbart intet i hundetræning. Hvis Millan er hundeekspert fordi han har haft med hunde at gøre i mange år, så er jeg psykolog for jeg har haft med børn og deres adfærd at gøre i mange år :roll:

 

Jeg er også ved at få kvalme over det....

 

Den evige argumentation fra deres side, er jo at det er voldsomme og aggressive hunde han arbejder med, og at man ikke kan undgå at blive bidt eller at hunden overfalder andre, hvis man bruger positive metoder.

Samt at alle der har noget imod C's metoder er små damser m. små skødehunde.

 

Orker ikke engang at fortælle at det ikke er sandt og at de da kan få lov at møde Bamse, hvis de tvivler :vedikke:

 

Og de overser så også lige den detalje, at den hund der f.eks var i Go'aften Danmark bare ikke kunne gå pænt i snor, men ellers var utrolig venlig og kærlig.

Den skulle da også afrettes ved at blive kvalt når den prøvede at trække.... For man kan da i hvertfald ikke lære en hund at gå pænt uden at påføre den smerte :roll:

 

Jeg væmmes over de her mennesker....

Link til indlæg
Del på andre sites

ja der er godt nok nogle bovlamme typer!! :roll::stupid:

stakkels alle de traumatiserede hunde der går rundt og er apatiske pga. folks holdning til hundeopdragelse :cry:

 

men linkede lige til nogle filmklip på min FB og min veninde som i vores gamle kollegiedage havde den mest vidunderlige islandske fårehund :hjerte: skrev noget i stil med at han måtte da være en hundeRÅBER istedet for hundehvisker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det rigtigt, at det er Vi med Hund, der har arrangeret det eller hvordan? Har ikke haft tid til at læse hele tråden og alt det, der har været skrevet i medierne.

 

Det er ikke helt til at overskue... Showet er arrangeret af et koncertbureau, om det så er noget han selv har ordnet med, eller om han er inviteret, har jeg i hvert fald ikke kunnet finde ud af. Men Vi med hund laver et interview med ham, og reklamerer for showet.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Ok tak. Jeg blev nemlig ringet op af Vi med Hund forleden, fordi de ville tilbyde mig et abonnement (jeg havde et for flere år siden), men jeg takkede nej med den begrundelse, at jeg ikke ville støtte dem, når de engagerede sig i den slags.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli

Så er Dyrenes Beskyttelse ude med en advarsel mod ham:

 

Hundehviskers metoder kan give skader for livet | Dyrenes Beskyttelse

 

Så mangler vi mere eller mindre kun noget officielt fra DCH, selvom DB nævner de tager afstand fra ham - Så har vi vist alle de store klubber og foreninger med :5up:

 

Hvis folk vælger at mene, at DKK, DCH og dyrenes beskyttelse alle er nogle klaphatte, der ikke fatter en skid, og at C er så skide meget klogere end dem alle, så er der nok ikke noget der kan ændre på deres indstilling, uanset hvilke argumenter man kommer med. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er Dyrenes Beskyttelse ude med en advarsel mod ham:

 

Hundehviskers metoder kan give skader for livet | Dyrenes Beskyttelse

 

Så mangler vi mere eller mindre kun noget officielt fra DCH, selvom DB nævner de tager afstand fra ham - Så har vi vist alle de store klubber og foreninger med :5up:

 

Hvis folk vælger at mene, at DKK, DCH og dyrenes beskyttelse alle er nogle klaphatte, der ikke fatter en skid, og at C er så skide meget klogere end dem alle, så er der nok ikke noget der kan ændre på deres indstilling, uanset hvilke argumenter man kommer med. :vedikke:

 

Men ser folk de advarsler?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Men ser folk de advarsler?

 

Vi kan da gøre vores til at sprede budskabet ;-)

 

Min FB profil er prydet af det, har talt med folk på arbejde om det og den vej rundt prøver jeg at sprede det.

 

Folk var faktisk ret engagerede i debatten på jobbet og var noget chokerede over at DKK ligefrem advarede mod ham - Så måtte der jo være noget om snakken :5up:

 

Så tror hr. og fru DK er modtagelige for den slags advarsler og det er kun de mere "hardcore" typer der bestemt ved bedre end alle andre, som ikke tager den slags til sig.

Tror jeg da..... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

^Tror jeg du har ret i.

 

Det undrer mig, at ingen af de seriøse aviser har skrevet om ham og al polemikken. En søgning på hans navn giver hverken resultater på politiken eller berlingske.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Tror jeg du har ret i.

 

Det undrer mig, at ingen af de seriøse aviser har skrevet om ham og al polemikken. En søgning på hans navn giver hverken resultater på politiken eller berlingske.

 

Man kunne jo skrive et læserbrev:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...