Gæst MC Katrine Skrevet December 17, 2010 Rapporter Share Skrevet December 17, 2010 hej. jeg søger en hund, der kan gå på efterskole med mig i et halvt år. jeg går nemlig på en efterskole hvor man må have hund med. jeg havde min lille cavalier med, men jeg følte ikke at der var nok udfordring i en lille hund. Derfor ville jeg spørge om jeg kunne låne en stor hund. Håber at der er nogen, der kan hjælpe mig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Hej, nu har jeg ikke selv en stor hund, men jeg tror det er en god ide at fortælle lidt om dig selv og hvad det er for en efterskole, samt hvad du mener der mangler af udfordringer, og hvad du mener er en "stor" hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 :hmm:hvorfor valgte du så en lille hund til at starte med, hvis den ikke giver nok udfordring? Undrer mig lidt over denne kommentar - hvad har du så gjort med den nu? Personligt ville jeg aldrig sende min hund afsted i 6 mdr, og har svært ved at tro, at du finder andre herinde, som ville gøre det. Måske du skulle rette henvendelse til nogle internater:vedikke:. Men synes måske det er synd for en hund at skulle være kastebold mellem 2 steder, og kun være til "låns"! Dette er bare min mening og holdning, og hvis du synes, at det er fair forhold at tilbyde en hund, så er det jo din holdning, og den har du ret til:5up:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Jeg kan ikke forestille mig, at der er nogen, der vil låne en hund ud?? Ja jeg personligt ville ihvertfald aldrig låne min hund ud.. Hverken til fremmede, venner eller familie.. Det var ikke derfor jeg fik hende.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Cavalierer er da suveræne at træne (meget samarbejdsvillige), en rigtig god all round hund. Vi løber agility med vores, der er godt nok en del at træne på. Ja, det forstår jeg simepelthen ikke. Hvorfor er du ikke glad for det du har? Hvad er det man siger: ''Alle hunde kan trænes... kan du??'' Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DKWiechert Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Det handler ikke om den hund man har, men om dét man gør med den. Hvis ikke du kan finde udfordringer nok til en cavalier, så kan du heller ikke finde udfordringer til en "stor" hund, imo. Noget andet er, at jeg i dén grad tvivler på du finder nogen der vil låne en hund ud i et halvt år, og da slet ikke når hunden skal med på efterskole, men jeg skal selvfølgelig ikke kunne afvise det helt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Velkommen til Hvilke udfordringer ønsker du fra en hund? En hund er et levende væsen som er knyttet til sin familie. Sådan en "låner" man ikke bare ud som om det var en kop sukker - og slet ikke til et ungt menneske på efterskole hvor man skal feste, hygge, kæreste, lære grænser, udvikles og i det hele taget være ung med alt hvad dette indebærer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 Jeg ville så ikke have spor imod, at låne en hund ud. Dog vil jeg sætte som betingelse, at det er til en voksen (+25) og ansvarsbevist person. Egentlig er jeg ikke så sikker på at hunde knytter sig så meget til deres mennesker, som menneskene knytter sig til hundene. Jeg synes at se, at hundes hukommelse virker som: "Ude af næse = ude af sind" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 17, 2010 Rapporter Share Besvaret December 17, 2010 hej. jeg søger en hund, der kan gå på efterskole med mig i et halvt år. jeg går nemlig på en efterskole hvor man må have hund med. jeg havde min lille cavalier med, men jeg følte ikke at der var nok udfordring i en lille hund. Derfor ville jeg spørge om jeg kunne låne en stor hund. Håber at der er nogen, der kan hjælpe mig. Jarmen, selvFØLgelig kan du da låne en hund et halvt år. Du kan da også låne den længere. Er der en bestemt størrelse, du foretrækker? Og måske også en bestemt farve? Du skal da endelig bare sige til. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg ville så ikke have spor imod, at låne en hund ud.Dog vil jeg sætte som betingelse, at det er til en voksen (+25) og ansvarsbevist person. Egentlig er jeg ikke så sikker på at hunde knytter sig så meget til deres mennesker, som menneskene knytter sig til hundene. Jeg synes at se, at hundes hukommelse virker som: "Ude af næse = ude af sind" Det er så din erfaring og det er jeg som sådan heller ikke overrasket over - tror måske bare, at det siger mere om dit forhold til dine hunde, end det siger noget om hvordan det er generelt set. Min oplevelse er modsat - at en hund knytter sig meget til en person, hvis personen tilbringer megen aktiv tid sammen med hunden mht træning, aktivering og arbejde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 hej. jeg søger en hund, der kan gå på efterskole med mig i et halvt år. jeg går nemlig på en efterskole hvor man må have hund med. jeg havde min lille cavalier med, men jeg følte ikke at der var nok udfordring i en lille hund. Derfor ville jeg spørge om jeg kunne låne en stor hund. Håber at der er nogen, der kan hjælpe mig. Jeg tror jeg kan sige med 100% sikkerhed at du ikke finder en låne hund herinde. Alle herinde ser deres hund(e) som familie medlemmer (Ok alle med undtagelse af Sigurd), og ikke som en gammel udlåns cykel som kan repareres efter behov... Jeg er måske nok lidt hård i filten. Men helt seriøst, hvad ville du gøre med en 25+kg hund på en efterskole hvis den stikker af og forvolder skade på mennsker eller andre dyr? Hvordan reagere personalet feks på kampe mellem hunde på skolen... Der er alt for mange ukendte og usikre faktorer med så mange teenagere på ét sted:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 j og velkommen til ... Jeg syntes det lyder lidt uhyggeligt, at der findes en efterskole hvor man må have hund med Jeg kan lige forestille mig 60 unge mennesker med hver sin hund på en skole... OMG. Det virker på mig, meget uansvarligt. Hvilken efterskole går du på ? På mig virker det lidt som om at du søger en stor hund, fordi "de andre har sådan en"... Måske er der ikke meget status i små hunde, når man er teenager ? Jeg ved ikke lige hvad du kan forestille dig der ville ske, hvis du fik lov til at låne en stor hund, som du ikke kan styre ?? Det kunne ende katastrofalt for både hunden, dig og ikke mindst de andre hunde på skolen. Jeg ville ALDRIG låne dig nogle af mine hunde og vil også fraråde dig at kontakte intinaterne for at låne en der... Det er hunde som er omplaseret og siddder og venter på en blivende familie... Det er ikke et fjernsyn fra Lèasy, som man lejer !! Har du overhoved vendt det her med dine forældre ?? Jeg vil ikke nedgøre dig, for ved jo godt at teenager ved bedst, men bare hjælpe dig til at forstå at det her er FORKERT ! Rikke Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst MorTilKatja Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg tror det er denne efterskole: Vittrup Efterskole i Nordjylland - hest, outdoor, teater, fodbold, kunst Man må hos dem også have egen hest med.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tjikson Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg ville heller ikke bryde mig om min hund skulle bo i pension i et halvt år de er trodsalt van til at løbe rundt om benene på os indenfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg tror det er denne efterskole: Vittrup Efterskole i Nordjylland - hest, outdoor, teater, fodbold, kunst Man må hos dem også have egen hest med.. Egne hunde bor i pensionen på lige fod med skolens hunde. Lad mig lige tænke et øjeblik, 6 mdr i en pension...:hmm::hmm: ALDRIG:blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst RikkeP Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Hmm, aldrig om nogle af mine hunde skulle bo på " pension" i et ½ år... Jeg forstår det sådan at de så er alene i den tid der er alm skolegang, og derefter kun bliver brugt i undervisning og efter skole... hvilket jeg syntes er meget længe for hunden da de på efterskoler ofte har skolegang til 16,30... Der står man må have egen hund med men der er ingen krav til hunden ???? Det kan da ende frygtligt MEGET UANSVARLIGT efter min mening. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ninjamor Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg ville så ikke have spor imod, at låne en hund ud.Dog vil jeg sætte som betingelse, at det er til en voksen (+25) og ansvarsbevist person. Egentlig er jeg ikke så sikker på at hunde knytter sig så meget til deres mennesker, som menneskene knytter sig til hundene. Jeg synes at se, at hundes hukommelse virker som: "Ude af næse = ude af sind" Hvis en hunds hukommelse var så kort, ville læring ikke være mulig. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ditte91 Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Det er så din erfaring og det er jeg som sådan heller ikke overrasket over - tror måske bare, at det siger mere om dit forhold til dine hunde, end det siger noget om hvordan det er generelt set. Min oplevelse er modsat - at en hund knytter sig meget til en person, hvis personen tilbringer megen aktiv tid sammen med hunden mht træning, aktivering og arbejde Er helt enig. Jeg var indlagt i 5 uger i foråret og så ikke Oskar i de uger. Min mor fortalte at Oskar var helt rundt på gulvet det første stykke tid. Sad og kiggede længselsfuldt på døren ind til værelset og kunne ikke helt finde ud af, hvad der var sket. Da jeg kom hjem efter de fem uger, fik jeg den største velkomst nogensinde. Oskar var helt vild og lykkelig for at se mig, og hvis ikke man kan kalde det at knytte sig til sit menneske, så ved jeg ikke hvad man skal kalde det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Sille12 Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Hej, Kan kun tilslutte mig jer andre - en hund knytter sig til sin familie og skal ikke lånes ud. Min hund mener også, at mine forældre hører til i vores lille flok og de får en velkomst som ingen andre får, når han ser dem:-D. Men kom da endelig med lidt mere information om dine tanker, så vidt jeg kan se på din profil, har du så ikke allerede tre hunde;-), dem må du da vel også kunne foretage dig lidt sammen med. V.H. Sille Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Det er da vist første gang jeg har været fristet til at låne Vinnie ud... Hvis folk vil have udfordringer, skal de sandelig også have det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg kom lige til at tænke på..Hvad mad, motion og aktivering? Feks. For mit vedkommende 13kg hundemad koster ca 400 pr mdr. motion 30min om morgnen 1-1½ time eftermiddag og 30-45min inden sengetid. Det er HVER eneste dag om det så stormer, regner eller sner. Dertil kommer aktivering morgen, eftermiddag og aften. Skader KAN ske så hvad med dyrlæge? på hverdage koster det hurtigt 400,- inden dyrlægen har set på hunden, på søn og helilgdage bliver det hurtigt 12-1500+ behandling og medicin Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg ville så ikke have spor imod, at låne en hund ud.Dog vil jeg sætte som betingelse, at det er til en voksen (+25) og ansvarsbevist person. Egentlig er jeg ikke så sikker på at hunde knytter sig så meget til deres mennesker, som menneskene knytter sig til hundene. Jeg synes at se, at hundes hukommelse virker som: "Ude af næse = ude af sind" Det er jeg overhovedet ikke enig med dig i..Hvordan kan det så være at f.eks hvalpe som er flyttet hjemmefra som 10 uger gamle, godt kan huske mig og de andre hunde/deres mor og søskende, selvom de først mødes 2 år senere? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Malene Nielsen Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Det er jeg overhovedet ikke enig med dig i..Hvordan kan det så være at f.eks hvalpe som er flyttet hjemmefra som 10 uger gamle, godt kan huske mig og de andre hunde/deres mor og søskende, selvom de først mødes 2 år senere? Det kan jeg godt svare dig på - det er fordi, at du laver noget med dine hvalpe Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret December 18, 2010 Rapporter Share Besvaret December 18, 2010 Jeg gik faktisk på efterskole hvor der var et lignende hundehold - dog måtte man ikke have egen hund med, men hest var ok. Jeg ville aldrig lade Motor bo i pension et halvt år, det er slet ikke det, men de piger som havde heste med på den efterskole, de passede dem skam til UG+. Og selvfølgelig var lærerne med ind over, også med dyrlæge og diverse skavanker. Og det var selvfølgelig forældrene der betale dyrlægeregninger/betalte sygeforsikringen. Var selv på hundeholdet som bl.a. gik ud på at lufte hundene, og vi overværede osse en parring (frivilligt og ikke tilfældigt)... en anelse grænseoverskridende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts