Hop til indhold

Postbudet og jeres hunde


Maria84
 Share

Recommended Posts

Nu bor vi i rækkehus så skipper ser kun postbuddet hvis han kommer med en pakke. Han er bare glad hver gang det ringer på døren og gør aldrig :engel: dog er han aldrig blevet tilbudt en hundekiks :fornaermet:

 

Min mormor og morfar havde den skønneste lille blandingshund da jeg var barn. De boede langt ude på landet i det næstsidste hus på en blind vej så Lady løb altid frit omkring.

Hvis postbuddet havde breve med til dem fik hun altid hundekiks, men hvis han kun skulle ned til det sidste hus så ventede Lady til posten var kørt forbi og satte sig så midt ud på vejen og ventede til han skulle tilbage så nægtede hun at flytte sig før hun fik en kiks :lol::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Pablo kan ikke lide noget i uniform...slet ikke politiet...posten får bare et vredt vuf dog, når vi møder dem i haven...

 

Vi har ikke så ofte besøg af posten...men hjemmeplejerne der kommer hos min underbo er et hit hos Victoria...især hende der har godbidder med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
the dogfather:

hund så ejer, som man siger....:-D kan du heller ikke lide politiet men kun den "flotte" hjemmehjælper(med godbidderne)...he he... det er gas... du kan tag`det:lol:

 

har observeret at de flotte hjemmehjælpere kun kommer i dagtimerne(de par gange jeg har været syg eller hjemme af andre årsager...:mrgreen:)

 

men nej jeg er heller ik så vild med politiet, så det er nok smittet af...hehe...synes jeg lidt for tit har hørt kommentaren "ved du hvorfor vi stopper dig?" og jeg har måttet svare "fordi min bil ser sådan her ud"...:klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror ikke basse aner at der findes postbude? :hmm:

 

Vi ser dem af og til på gaderne, når vi er ude at gå, og så er hun interesseret og glad, som hun altid er når hun ser mennesker.. Hun eeeelsker mennesker..

 

Det eneste postbud jeg kan huske har et "forhold" til Basse, er en ung fyr der deler ud her af og til. Han kan ikke så gerne lide hunde, og vist slet ikke de store farlige kamphunde, for han bliver nervøs når blot hun går forbi hans cykel... Også selvom han står ved døren til opgangen...

Link til indlæg
Del på andre sites

dogfather. har du ikke lidt maveonde i denne tid(det florerer så meget for tiden... så du kan få scoret en flot hjemmehjælpersild...???:mrgreen:

nåe jeg troede du svarede politiet; fordi jeg kørte for stærkt???:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 year later...
Gæst luna2

Min Coco har altid (førhen) haft et afslappet forhold til de røde djævle. Men pludselig er hun begyndt at gø vildt og inderligt. Bliver værre for hver ny postbud hun møder. Og også begyndt at flænse breve mv., som han tillader sig at smide ind gennem vores brev-sprække :evil: . Hvad gør jeg lige? Nogen der har et råd?

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella ELSKER posten! Vi har fast landpost, og har indtil for ganske nylig haft den samme post i Bellas levetid. Den nye post har fået at vide at Bella elsker posten, og at hun forventer både godbidder og kæl:lun:

 

Hvis hun er inde når postbilen kommer, begynder hun på sit ivrig-hylen, og vil ud og hilse:-)

 

Fragtfolk elsker hun også, specielt GLS damen (ja, vi får mange pakker her i huset). For de kommer med store papkasser som man kan bide i, trække rundt med og sidde i:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Rex hader ALT der kommer for tæt på vores hegn - og han spilder ikke chancen for at lade dem vide, at han helst så dem flænset i småstykker ( os der kender ham ved jo, at det kun er sådan lige indtil de kommer ind til os, så æææælsker han alt og alle:roll:)

Han er dog stoppet med at skælde ud på postbudet, i hvert fald indtil hun har kastet godbiden ind til ham - så skal hun dø på lige fod med alle andre der kommer for tæt på :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores hund ELSKER postbudet, og hvis vi er ude at gå, når han kommer.. Så VIL Vega over til ham og få sin godbid, ooog en bonus godbid :blink:

Men det er kun et af postbudene, der har godbidder med, og hun bliver virkelig skuffet, når det er en anden, for de ser hende slet ikke eller har godbidder med.

 

Det var dog slet ikke sådan i starten.. Der var hun rad for hans knallert, de store tasker derpå, hans hjelm.. Og ja, han var altså bare farlig!

Men hun kommer også fra gaden, så hun er generelt bange for alt nyt.. Hun skal lige sikre sig, at de ikke vil slå eller sparke hende.

 

Men nu er de altså bedste venner, og hvis hun kan høre hans knallert er lige i området, så får vi ikke lov til at komme videre end til postkasserne, før han har været forbi :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Store Fugl er jo designet til at drive fremmede ud fra matriklen, så han starter med at galpe op. Lille Fugl, der vejrer en anledning til at plapre følger efter. Efter et par minutters larm kommer de i tanke om, at hov, det er jo ham, der har godbidder med i lommen. Så glemmer de, hvad de er lavet til og hvad de ellers lige havde gang i, for nu skal de jo i gang med at tigge og smaske i sig af godterne. Sådan er de to...helt væk fra vinduet somme tider.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Iben B

Vi har brevkasseanlæg nederst i opgangen, så stakkels post slipper for at have ret meget med hundene at gøre. Når vi flytter i hus, vil vi naturligvis sætte postkassen op ude ved vejen.

 

Jeg er tidligere postbud, og AFSKYEDE folks køtere. Totalt downside ved det job.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund opfører sig selvfølgelig venligt overfor posten, ligesom jeg forventer at han opfører sig venligt overfor andre "gæster" der kommer til døren. Han kan godt sige vov hvis det ringer på, men ellers er han nu meget rolig og får ikke lov at snakke med posten med mindre det er hende der selv har hund og ELSKER at snakke med hunde som kommer :)

 

Møder vi posten udenfor så vil han gerne hilse, men ikke anderledes end andre mennesker... tror ærlig talt ikke han ser forskel på posten og på andre mennesker... men de har så heller aldrig godbidder med her, og det er egentlig også ganske fint. Kan alligevel ikke se hvornår de skulle give ham dem?

 

Nu hvor postkassen alligevel skal være ude ved vejen, så er hunden det vel ikke, så kan næsten ikke forstå hvis det stadig kan være et problem for posten at komme til postkasser uden at skal være bange for at blive ædt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund opfører sig selvfølgelig venligt overfor posten, ligesom jeg forventer at han opfører sig venligt overfor andre "gæster" der kommer til døren. Han kan godt sige vov hvis det ringer på, men ellers er han nu meget rolig og får ikke lov at snakke med posten med mindre det er hende der selv har hund og ELSKER at snakke med hunde som kommer :)

 

Møder vi posten udenfor så vil han gerne hilse, men ikke anderledes end andre mennesker... tror ærlig talt ikke han ser forskel på posten og på andre mennesker... men de har så heller aldrig godbidder med her, og det er egentlig også ganske fint. Kan alligevel ikke se hvornår de skulle give ham dem?

Samme her, bortset fra at hun ikke siger vov når der bliver ringet på.

 

Jeg ville på ingen måder tolerere at min hund opførte sig aggressivt overfor mennesker der skulle ind i mit hjem, postbud, gæster og andet godt folk skal kunne komme ind af døren uden at bliver overgøet, hoppet på, overslikket osv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Samme her, bortset fra at hun ikke siger vov når der bliver ringet på.

 

Jeg ville på ingen måder tolerere at min hund opførte sig aggressivt overfor mennesker der skulle ind i mit hjem, postbud, gæster og andet godt folk skal kunne komme ind af døren uden at bliver overgøet, hoppet på, overslikket osv.

 

Jep har det på samme måde :) Hvis folk bare går ind siger han intet - banker eller ringer det giver han lige lyd. Hvilket egentlig passer mig rigtig godt - han må altså godt være lidt vagthund! Jeg håber bare at indbrudstyvene så husker at banke på :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Min kæreste har været sådan lidt "fy agtigt", og filmet at han afleverede post til et hus hvor der var hund...

 

Klippet er kun 4 sekunder, og alt man ser er ham stoppe et brev ind ad brevsprækken og en hund (det er glasdør) springe op af døren og hive brevet til sig og rive det i 1000 stykker :lol:

 

Han har før fortalt sin chef om episoden (som sker HVER gang), og spurgt om ikke der bør gøres et eller andet, det er jo ikke holdbart at hunden æder alt posten :lol: Men chefen mener ikke at det er rigtigt, så derfor har min kæreste optaget det så chefen kan se, og de evt. kan "sende et brev" (jeg var ved at dø af grin da han sagde at chefen havde foreslået det), så de måske kan finde en anden løsning end at hunden skal æde posten, men i bund og grund er det jo ejerne der skal sørge for det selv...

 

Min kæreste synes nu det er meget hyggeligt... Han siger hunden sidder klar foran døren og logre så snart han står af cyklen, og så snart han tager fat i brevsprækken går det HELT amok :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle
Min kæreste har været sådan lidt "fy agtigt", og filmet at han afleverede post til et hus hvor der var hund...

 

Klippet er kun 4 sekunder, og alt man ser er ham stoppe et brev ind ad brevsprækken og en hund (det er glasdør) springe op af døren og hive brevet til sig og rive det i 1000 stykker :lol:

 

Han har før fortalt sin chef om episoden (som sker HVER gang), og spurgt om ikke der bør gøres et eller andet, det er jo ikke holdbart at hunden æder alt posten :lol: Men chefen mener ikke at det er rigtigt, så derfor har min kæreste optaget det så chefen kan se, og de evt. kan "sende et brev" (jeg var ved at dø af grin da han sagde at chefen havde foreslået det), så de måske kan finde en anden løsning end at hunden skal æde posten, men i bund og grund er det jo ejerne der skal sørge for det selv...

 

Min kæreste synes nu det er meget hyggeligt... Han siger hunden sidder klar foran døren og logre så snart han står af cyklen, og så snart han tager fat i brevsprækken går det HELT amok :lol:

Ejerne har måske opdraget hunden til at tilintetgjort posten, så de ikke kan betale regninger eller se rykkere.... Ej det er gas...:slem: Men som du skriver, så er det ejers problem

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvom Akira får godbidder af postbudet, hvis han kommer forbi, mens hun er i haven, får han samme hilsen som alle andre der går forbi.. vedvaren gøen. Vores faste postbud er nu så fin at han får hende til at sitte og så får hun godbidden. men ellers hvis det banker på, så lukker jeg døren for hende ud til baggangen (vores indgang), hvor jeg så kan åbne op, for det er ikke alle der kan lide hunde, og hun springer gerne op af folk og blir helt rundtosset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...