Hop til indhold

Postbudet og jeres hunde


Maria84
 Share

Recommended Posts

Man hører jo så tit om, at postbude bliver bidt af hunde, så jeg kunne godt tænke mig at høre lidt om, hvordan jeres hunde har det med postbudet.

 

Anton elsker dem. Bare han ser postbilen, så bliver han helt vild. Postbudene herude har nemlig godbidder med, så for Anton er post = godbidder :mums:

 

I dag havde posten en pakke med som jeg skulle skrive under på, at jeg havde fået og imens jeg gjorde det holdt postbudet Anton for mig og gav ham godbidder :-)

 

Glæder mig til at høre om jeres hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dumle hader dem når de banker på. Han kommer altid i bur inden jeg åbner. Han syntes nemlig postbude skal dø når de banker på. Banker på, vader ind og bringer altid store farlige firkantede brune genstande med ind i huset.

Nova kommer også i bur, men det er mere fordi hun vil overdynge dem med uendelig kærlighed, som i postbuddets tilfælde godt kan indbefatte en lille tistår i gangen, for de er jo også lidt farlige med de store pakker.

 

Er vi ude på tur elsker begge at møde postbuddet, så har de godter med og giver som regel en og så er de gode til at nøjes med at give Dumle guffer uden at nusse. Det syntes Dumle vist er genialt :lol:

 

Hyron der er vores tidligere nabohund hader postbude ligemeget hvor han ser dem. De skal bare ikke være der!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst maian889

Carlo elsker postbude, for de giver også guffer herude. Så han synes det er en fantastisk mand, der kommer fordi i sit røde tøj og giver ham guf. Eneste ulempe er at han altså godt ved hvordan et postbud ser ud, så hvis vi møder et postbud, VIL han derhen - tænk nu hvis der faldt guffer ud af tasken (det gør der som regel - hvem kan stå for en hund der sidder og blokerer vejen med store hundeøjne)

 

Heldigvis har vi rimelig lokale postbude, så de kender Carlo og han dem. Tror hvis der pludselig var en afløser eller noget, ville de nok tænke "sikke da en tosset hund"

 

Vi har en reklamedreng i områder, som SKAL forbi Carlo om lørdagen når han er på rute (han deler ud sammen med sin mor), de siger altid det er højdepunktet på ruten - herude elsker alle Carlo :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst DorteDK

HE HE... kært. :lun:

Postbude og skraldemænd er min lab´s bedste venner - og jo de har godbidder med :-) Men bare der kommer en knallert så er det jo posten, øhh ikke lige altid. Men det tror han i hvert fald ....

 

Men skraldemænd dem møder vi hver mandag på morgenturen, og ham her er så hyggelig synes min lab, han har godbidder godt solidt plantet i brystlommen. Jo, men skraldemanden sætter sig jo bare ned på vejen i hug også tager min vovse jo bare selv af lommen :-)

Har slet ikke haft problemer med postbude eller skraldefolk, de er faktisk verdens bedste synes min hund :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hmm...ved ikke helt :hmm: Har lært Izzie at gå ud på badeværelset hvor jeg så lukker døren når der står en rød jakke udenfor døren. For det er ikke alle postbude der er vilde med gøende små kræ der kommer farende ud af en åben dør :engel:

 

Men møder vi dem på vejen når de kommer ud af en bil, så er de højt elskede :lun: alle der kommer ud af en bil er jo hendes gaver :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ninja gør altid når der enten bliver banket på eller ringet på, men det er uanset om det er min far der kommer forbi, eller postbudet. Ligemeget hvad spiller hun stor og farlig, men skal så meget gerne ud på trappeafsatning og hilse uanset hvem det er. Noget vi genkender fra hendes mor :slem:

 

Men engang imellem lukker vi altså lige døren ind til værelset før hun når at rende med ud - det kan være svært at stå og styre en hund MENS man modtager en pakke :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Misja har lært at forholde sig roligt og afventende et stykke inde for døren når nogen ringer/banker på, først når jeg ved at det er en som gerne vil hilse på hende får hun lov.

 

De fleste postbude fortæller gerne hvor taknemlige de er for at hun ikke bare får lov at springe dem i møde, de fortæller gerne både grumme og sjove historier men mest at de ville ønske alle hundehjem de kom i var som her :engel:

 

Som svar på dit spørgsmål så elsker Misja alle der kommer til døren, især de som er bange for hende for de MÅ da indse at al hendes logerende og MOoo-RROOUU lyde bare er ren kjærlighed :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki mener, at alle (moaren undtaget) der sætter fod på hendes matrikel skal døøøøø :slem: :oops: og gi'r højlydt udtrykt for hendes mening :???:

 

Altså lige indtil hun kommer hen til de formastelige, så skal de overdænges med kærlighed - helst i øjenhøjde :damn: - og ethvert forsøg på at undgå/ignorer hendes kærlighed mødes med nye og eskalerende tiltag fra hendes side, hun hopper op med tiltagende energi, napper i tøj og tilsætter en særledes skinger halsgivning :damn:

 

Pudsigt nok, er det de færreste (moaren inkl.), der sætter pris på denne adfærd :genert: herunder posten som nu nægter at sætte tå på matriklen :genert:

 

Jeg har rekruttreret en række af mine træningskammerater til at komme på visit, så adfærden forhåbentlig kan blive dæmpet betydeligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pajko ELSKER postmanden, når han kommer indad baggangen. Så er det nemlig min far...

 

Men hvis de kommer til hoveddøren med pakker, så skal de gøes af. Meget højt. Så kan kommer som oftes ind i stuen med lukket dør...

 

 

Posten i område østjylland må nemlig ikke have guffer med, efter et par meget grimme bidulykker...

Link til indlæg
Del på andre sites

Begge mine hunde elsker postbudet, avisbud, reklameomdelere ... alle der skal af med post(papir)... ikke fordi de giver guf ... men fordi det skal bæres ind til køkkenbordet og her belønnes med en guf...

 

De bliver begge SÅ skuffede, når posten/budet bare smider det i postkassen :cry: og ikke forstår deres ivrige dans ved havelågen - de både hopper og vuffes i takt... :vuf:

 

Det hjælper når jeg tømmer postkassen og lader dem bære avisen ind.

 

Vi har i flere år holdt avis sammen med naboen og han stikker gladelig avisen i munden på dem begge, så kommer hundene ind og aflevere til mig ... :klap:dyyygtiige hunde der får deres guffer :vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lux og postbud:

 

vov, vov, vuf, vov, voooooooooooov, lorre med halen, vuf vuf, vuuuuuv, raaauf, vov, vov, vif, vov.

LAD MIG NU HILSE, HVORFOR HOLDER I MIG..

 

Lux og pizzabud:

 

vov, vov, vuf, vov, voooooooooooov, lorre med halen, vuf vuf, vuuuuuv, raaauf, vov, vov, vif, vov.

UHMMM, DET DUFTER GODT, HVORFOR HOLDER I MIG FAST!!!

 

Lux og gæster:

 

vov, vov, vuf, vov, voooooooooooov, lorre med halen, vuf vuf, vuuuuuv, raaauf, vov, vov, vif, vov.

JAAAAH, JEG HAR GÆSTER!!! - SIG NU HEJ, KOM NUNUNUNUNUNU...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos Jægerspris postvæsen er han en glubsk væmmelig hund - den eneste der ikke er bange for ham er desværre en kvindelig afløser, der sjældent kommer. Mener at hun er den eneste der selv har hund = derfor :-D

 

De har såmænd bare ikke noget at have det i, da Bamse "bare" gør, når de kommer - men kun indtil han får sin hundekiks, så holder han op.

Jeg har prøvet at forklare det faste postbud at han intet ondt mener med det, men han kan vist ikke lide hunde og så er det klart at han ikke får et "bedre" forhold til ham.

 

Nana løber bare ud og venter på hendes kiks, som hun forøvrigt får serveret i munden - hun hopper nemlig op på hegnet, men når hunden ikke gør, så er den ikke farlig - selvom den hænger i hegnet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm.... mine har aldrig fået godbidder af postbudet - men det vil jeg egentlig heller ikke have, at de får.

 

Er de vågne, kan de godt reagere på, at posten går forbi vinduet og hen til postkassen.... men går han ind af døren, så opdager de det først, når han står i gangen. Her vil de gerne hilse, men bliver ikke sådan lykkelige, som når f.eks. Tweesa kommer på besøg :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm.... mine har aldrig fået godbidder af postbudet - men det vil jeg egentlig heller ikke have, at de får.

 

Er de vågne, kan de godt reagere på, at posten går forbi vinduet og hen til postkassen.... men går han ind af døren, så opdager de det først, når han står i gangen. Her vil de gerne hilse, men bliver ikke sådan lykkelige, som når f.eks. Tweesa kommer på besøg :mrgreen:

 

:hjerte:

Synes iøvrigt godt du kan spare alle de der "mine hunde er tossede - også derhjemme" .. for egentlig vil de bare gerne eeelskes ^^

 

 

Mine hunde hader postbuddet. Især når de er i Esbjerg. Det er nok fordi de så er fire til at spille seje.

Til gengæld ved de godt at hvis jeg siger "smut" når det ringer på dørtelefonen, så må de lige være på badeværelset mens jeg tager imod pakker (eller pizza).. Primært fordi Dolph synes det er ok at løbe med buddet ned af trapperne. Det synes de sjældent er sjov xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...