Hop til indhold

Stamtavle navnet eller nyt?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Et lille hurtigt spørgsmål:

Kalder I jeres hunde det navn, de har fået på deres stamtavle? Eller har I givet dem et andet kaldenavn?

 

Vores den lille ny hedder enten Martha, Emma, Nova eller Oline. De tre første kunne vi gå med til. Men bliver det Oline, så får hun altså et andet kaldenavn end det på stamtavlen:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 97
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Oline er da fantastisk :klap::klap::klap::klap:

 

Kimmi har jeg selv "døbt" Kimmi - resten af navnet bestemte opdrætteren - eneste krav var, at det skulle være med K (hvilket er helt vildt svært.....)

 

Splint har jeg jo også selv døbt, så hun hedder også Splint på stamtavlen.

 

Vilya hedder Kewstock Quite a Quest på stamtavlen og i starten prøvede jeg faktisk med Quest og Kvist.... men endte med Vilya - og det passer helt perfekt til hende!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi bruger heller ikke stamtavle navnet, på tavlen hedder han Smutter, men det NÆGTEDE manden altså, han kunne høre sætningen for sig "ja den smuttede sørme" når han stod og prøvede at kalde kræet til sig som løb i modsatte retning :mrgreen:.

 

Så her fadt vi på noget nyt og det synes jeg bestemt ikke der er noget galt i :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst freya3010

Både og...:mrgreen:

 

Freya hedder: Makesi's Acaiza Of Joey... og jeg havde ikke tænkt mig at kalde hende Acaiza:mrgreen:.... så det blev Freya med Y..:lun:

 

Joey hedder: Disco's Prins Joey... og han har altid heddet Joey, så det vil vi ikke lave om på:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skipper hedder Cuba på stamtavlen og det overvejede vi en del, men vi syntes ikke helt det lød rigtigt at rende rundt og råbe cuuubaaa :lol: der var 3 sorte hanner i kuldet og vi havde mulighed for at vælge mellem 4 c navne inden de blev chippet. Men cosmo eller cato sagde os heller ikke noget.

 

Jeg tror nu alle hans søskende med én undtagelse bruger stamtavlenavnet

Link til indlæg
Del på andre sites

Min første hed Orkidé på stamtavlen... :skraek: Så hun fik fluks et nyt kaldenavn - Daiwa! Det var måske ikke ret meget bedre, når man ved at hun var opkaldt efter et firma der laver fiske-grej... :shock:

 

Frostie hedder også Frostie på stamtavlen, det var et navn opdrætter havde valgt. Og da jeg syntes det var et ok navn, så det blev også brugt som kaldenavn. Er glad for at jeg ikke fik den hvalp i kuldet der hed Florrie...! :lol:

 

Iso importerede jeg fra Belgien, og her har man et sjovt system... Her har man et "begyndelses-bogstav" for hvert år, og i 2009 skulle alle hunde ha' et navn der startede med I. Min søster importerede fra Belgien året før, så jeg var forberedt, og allerede da jeg fik lov til at bli' skrevet op til en hvalp "reserverede" jeg navnet Iso hos opdrætteren! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde vi valgt opdrætter 2, så havde vi fået at vide, at vi selv måtte vælge navnet - foruden kennelnavnet - da disse hvalpe jo ikke var født. Men da vi valgte opdrætter 1, var hvalpene lige akkurat blevet stambogsført og havde fået navn, så de navne er fastlagt.

 

Men hvorfor er det lige, at hundene får de mest mærkelige navne?? Kan også se, at mange af jer ikke ligefrem har været begejstret for stambogsnavnene:-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Mine bruger en del af deres stamtavlenavn.

 

Reiki blev hos tidl ejer kaldet nielsen. Det kunne jeg altså ikke få mig selv til at fortsætte med *G*

 

Han hedder på tavlen Solargeisli Reiki og bliver jo så kaldt Reiki.

 

Gaia hedder på tavlen Great Gaia of Spyros Legacy -liiidt for langt, men synes jo Gaia er helt fint. Det er så osse det tidl ejer brugte så det var jo nærliggende at fortsætte med

Link til indlæg
Del på andre sites

Havde vi valgt opdrætter 2, så havde vi fået at vide, at vi selv måtte vælge navnet - foruden kennelnavnet - da disse hvalpe jo ikke var født. Men da vi valgte opdrætter 1, var hvalpene lige akkurat blevet stambogsført og havde fået navn, så de navne er fastlagt.

 

Men hvorfor er det lige, at hundene får de mest mærkelige navne?? Kan også se, at mange af jer ikke ligefrem har været begejstret for stambogsnavnene:-D.

 

ja der er også nogle stambogsnavne der er helt umulige :vedikke: min venindes forældres hund hedder ladykiller på stamtavlen. Det står man ikke lige og råber på gaden :lol: og da han er en lille bichon frise virkede det ret komisk at forkorte det enten til Lady eller Killer :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja og nej. :blink:

Sitto hed Son-Mik's Gyda på tavlen - og det nægtede jeg simpelthen at kalde min hund!! :genert:

Kency hedder Kency på stamtavlen, så det fortsatte hun bare med, kan rigtig godt lide navnet - og hendes nye familie har også beholdt navnet. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine bruger en del af deres stamtavlenavn.

 

Reiki blev hos tidl ejer kaldet nielsen. Det kunne jeg altså ikke få mig selv til at fortsætte med *G*

 

Han hedder på tavlen Solargeisli Reiki og bliver jo så kaldt Reiki.

 

Gaia hedder på tavlen Great Gaia of Spyros Legacy -liiidt for langt, men synes jo Gaia er helt fint. Det er så osse det tidl ejer brugte så det var jo nærliggende at fortsætte med

 

Det var også det jeg selv havde valgt :blink: Jeg bestemte hvad hun skulle hedde på stamtavlen, det skulle bare være med G, i følge de belgiske regler Korvis nævnede før :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg vælger stamtavlenavne til mine hvalpe, er det vigtigste for mig, at det betyder noget rart/passende. Da jeg har en japansk race, har jeg (som mange andre opdrættere) valgt japanske stamtavlenavne, hvilket kan være lidt af et show, når man ikke er så skrap til japansk :lol:

 

Hvalpene har f.eks. fået stamtavlenavne som (med kennelnavnet først)

"Aisoku" = elskede søn

"Bachiko" = gladt barn

"Chibi Shirokuma" = lille isbjørn (en skøn lille hvid shibahvalp :lun: )

 

Nogle af hvalpekøberne har ladet sig inspirere lidt af stamtavlenavnet, når de skulle finde på et kaldenavn, men det har absolut ikke været et krav fra min side :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ingen af mine bliver kaldt det de hedder på stamtavlen, det går simpelthen ikke.. :lol:

 

Flica hedder på stamtavlen Jomsborgs' Brynhild, og jeg nægter simpelthen at kalde en hund eller noget andet væsen for Brynhild! :roll::lol:

 

Cody hedder Gefion's Nebulias, og det dutter altså bare heller ikke.. Han hed så også Cody da jeg fik ham, så det var jo så nemt :cool:

 

Chivas hedder på stamtavlen Painted Magic Coleman Gray, og jeg syntes måske at 'Coleman gray' ville blive liiige langt nok :mrgreen: Så han er i stedet opkaldt efter en super lækker og super smuk grå Tervueren, jeg kendte da jeg var barn/teenager :lun:

 

Joya hedder Painted Magic Éowyn of Rohan, det syntes jeg sjovt nok også er liige en anelse for langt til dagligt brug :engel::mrgreen: Så jeg søgte hjælp herinde, da jeg simpelthen ikke kunne bestemme mig for et navn, og Stjernetosse kom med det geniale forslag Joya, så det hapsede jeg :5up: :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar hedder Naughty Oskar

- jeg nåede at ønske navn

 

Luffe hedder Eternal Lovechild - og det blev hos opdrætteren forkortet Luffe.

Han hed Luffe i de første år, før han flyttede ind hos mig, og jeg har så beholdt det.

Meeen det var nok ikke lige det navn, som jeg selv ville have valgt :lol:

- Men det passer faktisk ret godt til ham; lidt stor, kluntet og ikke specielt skarp :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men hvorfor er det lige, at hundene får de mest mærkelige navne?? Kan også se, at mange af jer ikke ligefrem har været begejstret for stambogsnavnene:-D.

 

Synes vi engang havde en tråd om stamtavlenavne, der er de vildeste, fedeste og absolut sjoveste (Gyda??) :lol:

 

ja der er også nogle stambogsnavne der er helt umulige :vedikke: min venindes forældres hund hedder ladykiller på stamtavlen. Det står man ikke lige og råber på gaden :lol: og da han er en lille bichon frise virkede det ret komisk at forkorte det enten til Lady eller Killer :mrgreen:

 

Nu havde vi jo den smukkeste, meget lille og petite 3-farvede hunkat - som vi selvfølgelig døbte Killer :engel: Det er da et vildt fedt navn :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracies stambogsnavn er Grece Kelly, også stavet på den måde. Tidl ejer/opdrætter kaldte hende Grece og Grecy. Det valgte jeg så at stave Gracie, så det ikke minder helt så meget om Crazy. (ikke at hun ikke er lidt skør, men vi behøver ikke reklamere med det mere end nødvendigt:lol:)

Når fremmede spørger hvad hun hedder, siger jeg som oftest bare Grace, da folk lige skal spørge en gang mere, for at få bekræftet at hun virkelig hedder Crazy, når jeg svarer Gracie.:mrgreen:

I dag hørte jeg dog et nyt bud på en forveksling af hendes navn. Det var et par drenge der ville hilse på hende, og som altid spørger børn hvad hunden hedder og jeg siger Grace.

-Hedder den Aids? spørger den første dreng. Jeg gentager at hun hedder Grace. Da den anden dreng kommer hen til os, siger den første så til ham at hunden hedder Aids.:mrgreen::damn:

 

Jeg ville gerne have døbt hende noget andet end Gracie, men jeg kunne ikke bestemme mig for hvad det skulle være, og efter et par uger kunne jeg ikke forestille mig at kalde hende andet. Men havde jeg haft hende fra hvalp, havde jeg fundet et andet navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...