Hop til indhold

Hvad kostede jeres hunde?


Hestkjær
 Share

Recommended Posts

Altså..... Min veninde købte en Lhaso Apso. Til 13.500 med tavle.....

 

Men det er bare ikke en Lhaso Apso!!!!! Selv om det står i stamtavlen. DKK vil ikke godtage deres stamtavle.

 

Opdrætter "forstår det ikke" og har givet dem et symbolsk beløb tilbage.

Efterfølgende har du fundet ud af, at moderen har en genetisk arvelig knogle-sygdom, som deres så også har fået. Den har kostet dem 35.000 i operationer af hofter, knæ og skuldre.

 

Sådan kan man også blive snydt

 

Vi gav 25oo for Den sorte hævner. Han er lab/border.

Jeg var ude ved 12 forskellige hjem, for at se på hunde.

 

Tror jeg var i D's første hjem 4 gange. Det var D's opdrætter, der insisterede på, at jeg kom flere gange, for at få en fornemmelse af hvalpene, før jeg besluttede mig for, hvilken en der skulle blive MIN!

Opdrætter fremviste papirer på mor (F1) og far (lab/border) og de resultater, hun havde opnået med dem indenfor lydighed og deslige.

Hun kunne endda fremvise papirer på D's bedsteforældre.

 

Opdrætter var gennem hele forløbet meget obs på mig, og mine ønsker til en hund. Hun sagde også ligeud, at hun til enhver tid ville sige nej til mig, hvis hun ikke syntes, jeg var den rigtige.

 

Jeg var glad for at købe en hvalp der. Jeg føler, at JEG blev valgt som den bedste mor til D.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 330
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst andersen2009
Jeg synes du modsiger dig selv!

Du håber at snyderiet med stamtavler snart får en ende, men alligevel bidrager du glædeligt til til snyderiet, ved at handle tavlen fra, hos de opdrættere der snyder, så den kan bruges til en anden hund.

Det er dobbeltmoral.

 

Det har du ret i.... Men hvorfor købe noget jeg ikke har tillid til..???

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du ret i.... Men hvorfor købe noget jeg ikke har tillid til..???

 

men du køber jo hvalpen? hvorfor ikke købe fra en opdrætter du har tillid til :confused:

 

 

og min hund ligner forresten sin far på en prik så jeg er ikke i tvivl om faderskabet. Men det ville jeg nu heller ikke være alligevel, for jeg havde ikke købt ham hvis jeg havde haft mistanke til at opdrætteren havde gang i noget fusk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
men du køber jo hvalpen? hvorfor ikke købe fra en opdrætter du har tillid til :confused:

 

 

og min hund ligner forresten sin far på en prik så jeg er ikke i tvivl om faderskabet. Men det ville jeg nu heller ikke være alligevel, for jeg havde ikke købt ham hvis jeg havde haft mistanke til at opdrætteren havde gang i noget fusk.

 

Hvis jeg skulle bruge hunden til IPO/BHP... Så ville jeg da bestemt vælge en opdrætter jeg har tillid til. Det er trods ikke alle hunde der egner sig til IPO3.

Men jeg skal "bare" have en "hygge"hund som jeg kan gå ture med, træne med, gå spor med osv osv uden for konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men jeg skal "bare" have en "hygge"hund som jeg kan gå ture med, træne med, gå spor med osv osv uden for konkurrence.

 

Hvor er stamtavlen fra? Kan se alle går ud fra det er DKK, men hos DRU er det helt normalt (og vist accepteret), at sælge uden stamtavle.

 

er du klar over, at opdrætter kun har givet et par hundrede kroner for stamtavlen? Hvordan kan du så få et så meget større nedslag i prisen?

 

Så længe der er købere til svindel og bedrag, vil der også være sælgere ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:

Du turde skrive det jeg tænkte:5up:

Jeg synes også der er noget muggent ved det.:hmm:

Hvis jeg var opdrætter, ville jeg aldrig lade mit avlsarbejde gå til spilde ved at sælge hunden til halv pris for selv at beholde tavlen.:shock:

Jeg kan simpelthen ikke hvad en DKK opdrætter kan få ud af det. Det er ud over al sund fornuft og logik.:vedikke:

 

Og det giver absolut heller ingen mening, eftersom selve stamtavlen koster under 500kr. Så hvordan hvalpene kan bliver flere tusind kr. billigere, ved at man vælger tavlen fra, fatter jeg ikke.. For man har som opdrætter betalt for tavlen længe inden hvalpen skal hjemmefra, og som sagt så koster den altså kun omkring 400kr, så de øvrige udgifter man som opdrætter har, der trækker prisen for en hvalp op, har man stadigvæk også haft på den hvalp man sælger uden stamtavle... :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Det er slet ikke fordi jeg angriber nogle opdrættere, for der er faktisk opdrættere der nærmest er ligeglade med pengene for hvalpen... de bekymrer sig KUN om at lave gode hunde, der kan leve op til de krav en evt. køber må have (jagt, IPO, BHP osv osv)

 

Min malnois blev købt ved en god opdrætter af ovenstående kvalitet og har stor respekt for disse mennesker.!

 

jeg er meget enig i dit indlæg her men der er vel ikke noget galt i og vil lave gode hunde, det som er problemet indenfor meget schæferhunde avl i danmark er at udstillings kenneler tænker kun i show de andre brugs tænker kun i point i IPO hvilket indenfor nogle af delene ikke siger en fjantende føjt om hundenes egenskaber heller ej IPO deres høje point siger mere om den tobenede som træner end det gør hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
jeg er meget enig i dit indlæg her men der er vel ikke noget galt i og vil lave gode hunde, det som er problemet indenfor meget schæferhunde avl i danmark er at udstillings kenneler tænker kun i show de andre brugs tænker kun i point i IPO hvilket indenfor nogle af delene ikke siger en fjantende føjt om hundenes egenskaber heller ej IPO deres høje point siger mere om den tobenede som træner end det gør hunden

 

Jeg har set flere "udstillings"schæfere der knækkede ved BHP-træning... Der er ingen tvivl om at der er 2 linier, udstilling og brugshunde.

 

Men jo... hunden kan være den bedste af slagsen, men hvis føren ikke forstår at formidler info mellem ham/hende og hunden, så er det ligemeget det hele.

 

MIN opfattelse (og den står for egen regning) er at de mest seriøse er brugshunde-folket, også hvad vedr stamtavler og lign.

Og nej... jeg angriber ikke udstillingsfolket, det er bare dem jeg har set flest dårlige eksempler ved.... men der er overvejende seriøse kenneler (håber jeg).!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen
Jeg har set flere "udstillings"schæfere der knækkede ved BHP-træning... Der er ingen tvivl om at der er 2 linier, udstilling og brugshunde.

 

Men jo... hunden kan være den bedste af slagsen, men hvis føren ikke forstår at formidler info mellem ham/hende og hunden, så er det ligemeget det hele.

 

MIN opfattelse (og den står for egen regning) er at de mest seriøse er brugshunde-folket, også hvad vedr stamtavler og lign.

Og nej... jeg angriber ikke udstillingsfolket, det er bare dem jeg har set flest dårlige eksempler ved.... men der er overvejende seriøse kenneler (håber jeg).!

 

ja men min opfattelse er at i danmark er de seriøse brugsfolk altså dem der vil nå langt indenfor IPO der er trenden mere at købe ved specielle kenneler de aner intet om linjer selvom de har trænet i mange år nej de køber bare udfra at den pågældene kennel har et renome :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
ja men min opfattelse er at i danmark er de seriøse brugsfolk altså dem der vil nå langt indenfor IPO der er trenden mere at købe ved specielle kenneler de aner intet om linjer selvom de har trænet i mange år nej de køber bare udfra at den pågældene kennel har et renome :damn:

 

Jeg sidder med begge arme oppe over hovedet i jubel... DU HAR MEGET RET..!!!!!

Men det ændrer ikke på mit synspunkt at jeg mener de gør et (forholdsvis) godt stykke avlsarbejde... Jeg har ihvertfald troen på at de forsøger.

 

Men der er ingen undtagelser dér... de snyder muligvis også.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har du ret i.... Men hvorfor købe noget jeg ikke har tillid til..???

 

Jeg synes du er pessimistisk;-)

 

Størstedelen af DKK opdrætterne er meget seriøse med deres opdræt, og kunne ikke drømme om at fuske med stamtavler og andre papirer, for det bidrager kun til at de ødelægger deres race og deres eget rygte.:klap:

 

ALLIGEVEL vælger du at se pessimistisk på det, og opsøge nogle af de brådne kar i avlen og handler med dem, og på den måde inddirekte opfordrer til at de bliver ved med at snyde, og på sigt forringer den race som både de selv og du forhåbentig er glade for.

 

Jeg kan godt se at det er smadderærgeligt at der bliver snydt, men jeg forstår simpelthen ikke at det får dig til at handle som du gør.:vedikke:

 

En anden mulighed, som andre er inde på, er at man gør sig et ordentligt stykke forarbejde, for at finde frem til en ordentlig opdrætter der ikke snyder. Hvorfor købe hund af mennesker man ikke stoler på?

 

Og en skeptiker som dig, burde nok kunne finde ud af at se sig ordentligt for.;-)

 

Dert er bare ærgeligt du i stedet vælger at skære alle opdrættere over én kam. :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst milder batmusen

jeg er meget enig i at der er flertallet af seriøse opdrætteré men jeg er oftest enig i målene for avlen ligegyldigt om´det er min race eller andres ofte synes jeg deres avlsmål er forkerte set i forholdet til hvad hundene i sin tid er avlet til og man må avle mere udfra temp og egenskaber end både udstilling og point til prøver

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Jeg synes du er pessimistisk;-)

 

Størstedelen af DKK opdrætterne er meget seriøse med deres opdræt, og kunne ikke drømme om at fuske med stamtavler og andre papirer, for det bidrager kun til at de ødelægger deres race og deres eget rygte.:klap:

 

Nej da.... Opdrættere og bilforhandlere er nemlig de ærligste mennekser, vi er enige..!!! Ingen af dem vil jo ødelægge deres gode ry, vel..???

 

ALLIGEVEL vælger du at se pessimistisk på det, og opsøge nogle af de brådne kar i avlen og handler med dem, og på den måde inddirekte opfordrer til at de bliver ved med at snyde, og på sigt forringer den race som både de selv og du forhåbentig er glade for.

 

Jeg kan godt se at det er smadderærgeligt at der bliver snydt, men jeg forstår simpelthen ikke at det får dig til at handle som du gør.:vedikke:

 

En anden mulighed, som andre er inde på, er at man gør sig et ordentligt stykke forarbejde, for at finde frem til en ordentlig opdrætter der ikke snyder. Hvorfor købe hund af mennesker man ikke stoler på?

 

Og en skeptiker som dig, burde nok kunne finde ud af at se sig ordentligt for.;-)

 

Dert er bare ærgeligt du i stedet vælger at skære alle opdrættere over én kam. :megaked:

 

Hvordan kan du vide dig sikker på at din opdrætter ikke har snydt dig..???

Hvad har DU gjordt for at være sikker på ikke at blive snydt..??

det kan godt være du stoler på din opdrætter og er heller ikke sikkert han/hun har fusket, men prøv at kigge din stambog igennem og tæl så hvor mange opdrættere der har været i linien 3 gen. tilbage. Tror du alle sammen er "fine" i kanten..???

 

Jeg er VILDT imponeret over at du har taget din stambog og tjekket 3 generationer tilbage og lavet DNA på ALLE forfædre, men det gider jeg bare ikke og længere er den ikke..!!!

Men det er hvad der kræves for at være sikker på at stambogen er OK. Jeg beklager, men jeg har bare SÅ lidt tiltro til dem (stambøger).

 

Jeg vil KUN tage en stambog med, hvis jeg skal bruge den ifb med IPO, BHP og/eller udstilling... Men det er ikke for MIN skyld, men derimod fordi det er et krav.

 

Om jeg er korrupt???

Måske.... Men jeg ikke OPSØGT de brødne kar i "branchen", jeg har bare aldrig fået et nej når jeg har ringet på en hund.... ALDRIG..!!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan kan du vide dig sikker på at din opdrætter ikke har snydt dig..???

Hvad har DU gjordt for at være sikker på ikke at blive snydt..??

det kan godt være du stoler på din opdrætter og er heller ikke sikkert han/hun har fusket, men prøv at kigge din stambog igennem og tæl så hvor mange opdrættere der har været i linien 3 gen. tilbage. Tror du alle sammen er "fine" i kanten..???

 

Jeg er VILDT imponeret over at du har taget din stambog og tjekket 3 generationer tilbage og lavet DNA på ALLE forfædre, men det gider jeg bare ikke og længere er den ikke..!!!

Men det er hvad der kræves for at være sikker på at stambogen er OK. Jeg beklager, men jeg har bare SÅ lidt tiltro til dem (stambøger).

 

Jeg vil KUN tage en stambog med, hvis jeg skal bruge den ifb med IPO, BHP og/eller udstilling... Men det er ikke for MIN skyld, men derimod fordi det er et krav.

 

Om jeg er korrupt???

Måske.... Men jeg ikke OPSØGT de brødne kar i "branchen", jeg har bare aldrig fået et nej når jeg har ringet på en hund.... ALDRIG..!!!!

 

Man kan ikke sammenligne opdræt af hunde med salg af biler, selvom der også er nogen der avler og sælger hunde som var de døde ting (biler) og med det ene formål at tjene penge (som en bilsælger)

 

Men hvis du sælger din Toyota på falske papirer som værende

Der bør være forskel på om man handler med levende væsener eller døde ting, og heldigvis findes der også mange opdrættere med etikken og moralen i orden.

 

Hvor ser du at jeg har taget min hunds stambog og tjekket den 3 generationer tilbage??

Indrømmet - min opdrætter kan sagtens have snydt mig (og jeg køber ikke flere hunde derfra). Jeg tjekkede intet inden jeg købte hunden, men tog DKK-tavlen for gode varer, fordi jeg ikke vidste bedre. Det sker ikke igen.

 

Hvis vi nu antager at min opdrætter er typen, der sælger uden stamtavle, så jeg jeg kun glad for at have fået hundes stamtavle med, for på den måde bidrager jeg ikke selv til snyderiet, for min hunds stamtavle kan ikke sælges videre med en anden hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg er meget enig i at der er flertallet af seriøse opdrætteré men jeg er oftest enig i målene for avlen ligegyldigt om´det er min race eller andres ofte synes jeg deres avlsmål er forkerte set i forholdet til hvad hundene i sin tid er avlet til og man må avle mere udfra temp og egenskaber end både udstilling og point til prøver

 

Jeg er bestemt enig med dig i at mange racer har avlsmål, der ikke gavner hundene, som f.eks. udstillingsschæferen, der dårligt kan stå på sine ben, hunde med så flade næser at de ikke har frie luftveje og øjne der popper ud osv.

 

Men det jeg forsøger at forstå her er hvorfor andersen2009 vælger at støtte op omkring det han er så meget imod, nemlig snyd med stamtavler.:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Man kan ikke sammenligne opdræt af hunde med salg af biler, selvom der også er nogen der avler og sælger hunde som var de døde ting (biler) og med det ene formål at tjene penge (som en bilsælger)

næhhh, nok ikke.! Men de ødelægger begge deres ry/rygte hvis de laver lort i den, ikk..?

Men det forhindrer ikke folk i at lave lort i den, det er kun skidt hvis man bliver opdaget.!

 

Men hvis du sælger din Toyota på falske papirer som værende

Der bør være forskel på om man handler med levende væsener eller døde ting, og heldigvis findes der også mange opdrættere med etikken og moralen i orden.

 

Hvor ser du at jeg har taget min hunds stambog og tjekket den 3 generationer tilbage??

Du efterlod mig bare med indtrykket af at du selv havde handlet perfekt og taget ALLE forhold-regler... Men det var dog mest ment som ironi, er godt klar at det nærmest ikke kan lade sig gøre.

Indrømmet - min opdrætter kan sagtens have snydt mig (og jeg køber ikke flere hunde derfra). Jeg tjekkede intet inden jeg købte hunden, men tog DKK-tavlen for gode varer, fordi jeg ikke vidste bedre. Det sker ikke igen.

Hvordan vil du tjekke dine nye hunde..???

Det er nærmest en umulig opgave, men man kan gøre meget selv... Men hvis jeg ikke skal bruge hunden til andet end hygge-træning, så gider jeg altså ikke.

Hvis vi nu antager at min opdrætter er typen, der sælger uden stamtavle, så jeg jeg kun glad for at have fået hundes stamtavle med, for på den måde bidrager jeg ikke selv til snyderiet, for min hunds stamtavle kan ikke sælges videre med en anden hund.

Du har ret... Men hvis du blev tilbudt 3500,- for den, da du købte hunden... hvordan havde du så reageret..???

Vær nu ærlig.!!!

 

Jeg kan sagtens se hvor i vil hen alle sammen, helt dum er jeg nu heller ikke..!!

Men jeg har bare ikke den store tiltro hunde-systemet..!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Jeg er bestemt enig med dig i at mange racer har avlsmål, der ikke gavner hundene, som f.eks. udstillingsschæferen, der dårligt kan stå på sine ben, hunde med så flade næser at de ikke har frie luftveje og øjne der popper ud osv.

 

Men det jeg forsøger at forstå her er hvorfor andersen2009 vælger at støtte op omkring det han er så meget imod, nemlig snyd med stamtavler.:vedikke:

 

Jeg bryder mig ikke heeelt om at du nærmest for mig til at femstå som kriminel... Hvilket jeg iøvrigt ikke håber du tror..!!

 

Det her jo ikke kun mig.

Jeg kan da huske at der lå ind dyrlæge i udkanten af Odense, som hverken havde skilte, reklamer eller reklamerede for den sags skyld... men han levede vældig fint alligevel og havde klinik i sit baghus. Jeg ved INTET om hvor vist han har bidraget til noget som helst, men jeg vil da omvendt heller ikke udelukke det.!

Og hvad med de 3 hvalpe der dør 5. uge, hvor bliver deres tavler af..???

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens se hvor i vil hen alle sammen, helt dum er jeg nu heller ikke..!!

Men jeg har bare ikke den store tiltro hunde-systemet..!

 

Jamen jeg prøver også bare at se sagen fra din side, men det kan jeg altså ikke - beklager.:vedikke:

Det er muligt du ikke har den store tiltro til det såkaldte hune-system, men du er jo ikke selv bedre end de mennesker du siger du ikke har tillid til. Det er den dobbeltmoral jeg ikke forstår.:hmm:

 

Og nej, der er ingen der må købe min hunds stamtavle for hverken 3500 eller en halv million. Hvis jeg ville have en billigere hund uden stamtavle, ville jeg vælge en blanding eller en af dem der åbenlyst sælges som "racerene uden papirer". Jeg ville ALDRIG ringe til en DKK-opdrætter og spørge om de vil være med til at snyde.

 

Hmmmm... Har vi mon et emne til "Operation X"?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009
Jamen jeg prøver også bare at se sagen fra din side, men det kan jeg altså ikke - beklager.:vedikke:

Det er muligt du ikke har den store tiltro til det såkaldte hune-system, men du er jo ikke selv bedre end de mennesker du siger du ikke har tillid til. Det er den dobbeltmoral jeg ikke forstår.:hmm:

 

Og nej, der er ingen der må købe min hunds stamtavle for hverken 3500 eller en halv million. Hvis jeg ville have en billigere hund uden stamtavle, ville jeg vælge en blanding eller en af dem der åbenlyst sælges som "racerene uden papirer". Jeg ville ALDRIG ringe til en DKK-opdrætter og spørge om de vil være med til at snyde.

 

Hmmmm... Har vi mon et emne til "Operation X"?:mrgreen:

Hvor sjovt... Sad faktisk og tænkte det samme for få minutter siden.! :klap:

 

Du er lige nød til at læse mit forrige indlæg... :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bryder mig ikke heeelt om at du nærmest for mig til at femstå som kriminel... Hvilket jeg iøvrigt ikke håber du tror..!!

 

Det her jo ikke kun mig.

Jeg kan da huske at der lå ind dyrlæge i udkanten af Odense, som hverken havde skilte, reklamer eller reklamerede for den sags skyld... men han levede vældig fint alligevel og havde klinik i sit baghus. Jeg ved INTET om hvor vist han har bidraget til noget som helst, men jeg vil da omvendt heller ikke udelukke det.!

Og hvad med de 3 hvalpe der dør 5. uge, hvor bliver deres tavler af..???

 

Nej, jeg ser dig ikke som kriminel. Tag det bare roligt.:mrgreen:

Jeg ved jeg sætter tingene lidt på spidsen i en debat hvor vi tilfældigvis har forskellige holdninger.

Det er ikke personligt, og jeg prøver så vidt muligt ikke at tro en hel masse om folk jeg ikke kender. Har set mange debatter løbe af sporet på den bekostning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad har DU gjordt for at være sikker på ikke at blive snydt..??

Undersøgt tingene. Det har aldrig været nemmere end nu, med internet, skype og de muligheder dét giver internationalt.

Såvel som den kontaktflade man får skabt igennem tiden, som ligeledes har undersøgt tingene, for deres egen skyld, igennem tiden. Som gerne deler ud af deres viden og erfaring.

 

Og en pæn del opsøgende arbejde, observation og noteringer bag øret.

 

det kan godt være du stoler på din opdrætter og er heller ikke sikkert han/hun har fusket, men prøv at kigge din stambog igennem og tæl så hvor mange opdrættere der har været i linien 3 gen. tilbage. Tror du alle sammen er "fine" i kanten..???

3 generationer? Ikke ret mange. 14 styk maksimalt. Og det er kun hvis vi forudsætter at hver eneste generation er frembragt af nye opdrættere.

Mere realistisk er det jo nu engang at der er opdrættere med imellem i generationerne, der fører en linje videre. Så realistisk set ender vi på mellem 5 og 7-8 stykker eller så.

 

Jeg er VILDT imponeret over at du har taget din stambog og tjekket 3 generationer tilbage

Det er da det mindste man kan gøre, inden man går ud og køber hvalp. Hvordan vil du ellers sikre dig så godt som overhovedet muligt, at du får dén hvalp der opfylder dine forventninger og dine behov. Hér er 3 generationer så absolut småting, og må betegnes som tæt på minimum at kontrollere inden et evt. køb.

 

og lavet DNA på ALLE forfædre

Hvis man har en mistanke om at der er fusket med parringerne, så må man jo melde det. Det vil herefter være kennelklubbens og opdrætterens opgave at bevise at indholdet i tavlen er korrekt.

Ikke din.

 

men det gider jeg bare ikke og længere er den ikke..!!!

Nej.. Men så undrer det jo heller ingen at du ér blevet snydt.

 

Men det er hvad der kræves for at være sikker på at stambogen er OK. Jeg beklager, men jeg har bare SÅ lidt tiltro til dem (stambøger).

Jeg kan sagtens forstå manglen på tillid, når man ikke gider løfte så meget som en pegefinger for at undersøge tingene inden man køber noget.

Jeg kan også sagtens forstå at man mister tilliden til dén slags, når man handler en stamtavle væk hver gang man køber hund, vel at mærke på trods af at det slet ikke er en mulighed, hvilket igen betyder at den stamtavle man har handlet væk, overhovedet ikke eksisterede i første omgang.

 

Jeg kan så ikke forstå at man ikke vil tage til efterretning at det faktisk er dét der er tilfældet, og at man derfor selv er skyld i at tilliden ikke er der. Dét kan jo undre én lidt :hmm:

 

Jeg vil KUN tage en stambog med, hvis jeg skal bruge den ifb med IPO, BHP og/eller udstilling... Men det er ikke for MIN skyld, men derimod fordi det er et krav.

Du har slet ikke noget valg. ENten ér der en tavle, eller der er ikke en tavle.

 

Om jeg er korrupt???

Måske.... Men jeg ikke OPSØGT de brødne kar i "branchen", jeg har bare aldrig fået et nej når jeg har ringet på en hund.... ALDRIG..!!!!

Hvad har alt det her med korrupt at gøre?

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst andersen2009

karinaO:

Jeg er godt klar over det er lidt tabu det her.... Men nu smider jeg så lige bomben..!!!

Hvor mange af de "racerene uden tavler" tror du så der (måske) i virkeligheden har tavler..???

Kunne man forestille sig at jeg lavede et kuld hvalpe MED stamtavler, men solgte dem uden tavler i Den Blå Avis og har så 8 tavler til at ligge herhjemme..???

Jeg ved ikke om det sker og har aldrig hørt om det.... Nu skal vi (JEG) heller blive fuldstændig paranoid og se spøgelser over det hele, for det er ikke fordi jeg sætte opdrættere i dårligt lys overhovedet.!

 

OG NEJ... Jeg ville ALDRIG opdrætte MED tavler og sælge UDEN tavler..!!! Faktisk vil jeg slet have hvalpe på mine hunde.!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...