Hop til indhold

Når jeg engang skal have hund igen

Lonny
 Share

Recommended Posts

Jeg skal ikke have hund igen før om 10 år, men derfor kan man jo godt være i god tid :blink:

Jeg har gået og tænkt over hvad jeg ønsker mig hos min næste hund, hvilke ting elsker jeg ved Luna, og hvilke er jeg ikke nær så glad for, så her kommer min liste over ønsker, og så håber jeg at I har nogle gode forslag :mrgreen:

• Kort og nem pels
  • Mellemstørrelse hund, ikke over 30 kilo, men heller ikke under 20 kilo
  • Ikke særlig stort jagtinstinkt
  • Forholdsvis nem at træne, dog uden at være træningsnarkoman, jeg skal jo også helst kunne leve op til kravene, men en halv times træning hver dag med en nogenlunde træningsvillig hund (må gerne være lidt lettere at motivere end Luna :blink:)
  • Menneskeglad, ikke vagthund
  • Ikke gøende, altså den skal helst gø så lidt som muligt
  • Skal kunne gå uden snor, så det skal ikke være en beagle eller en af de andre racer hvor det er rigtig svært at indlære et godt indkald
  • Skal kunne gå lange ture på 5-10 km, men skal også kunne tilbringe en dag på sofaen

Det skal ikke være en Lab eller en Golden, men ellers er der næsten frit slag, så kom med jeres bud :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 143
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst maian889

Har set sådan nogle hunde på batteri i BR. De går når de bliver tændt og gør kun hvis man rører dem på poten.

De klager næppe over en sofa-dag eller en laaang gåtur, omend folk nok vil kigge lidt efter dig.

Der vil ikke være nogen form for alenetræning, kan jo bare trykke på off. Den kommer heller ikk til at æde dig ud af huset og sidst men ikke mindst, sku den blive beskidt kan den lige tørres over med en fugtig klud :rolleyes::slem:

Sooooorry :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad med boxer?, de er ligeså menneskeglade og jublende som amstaff.

Altså, dem jeg har mødt har været en del mere "jublende" end en Amstaff, jeg er ikke helt sikker på at jeg ville kunne leve med en hund der aldrig blev voksen :lol:

Bokseren er en fantastisk dejlig hund, men jeg tror jeg ville dø af stress hvis jeg skulle leve sammen med sådan en :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvad med boxer?, de er ligeså menneskeglade og jublende som amstaff.

Tænker også Boxer.

Og samtlige boxere vi har haft igennem hvalpeholdende er endt i toppen af klassen HVER gang :mrgreen:

Så de opfylder bestemt også kravene og en træningsvillig hund - Og så er de fleste sindssygt lækre :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har set sådan nogle hunde på batteri i BR. De går når de bliver tændt og gør kun hvis man rører dem på poten.

De klager næppe over en sofa-dag eller en laaang gåtur, omend folk nok vil kigge lidt efter dig.

Der vil ikke være nogen form for alenetræning, kan jo bare trykke på off. Den kommer heller ikk til at æde dig ud af huset og sidst men ikke mindst, sku den blive beskidt kan den lige tørres over med en fugtig klud :rolleyes::slem:

Der er SÅ mange jeg vil anbefale sådan en hund til men lige Lonny tror jeg godt kan administrere en der trækker vejret selv :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder helt som Tacco :5up:

Fortæl :-D

en stor staffordshire bullterrier? :mrgreen:

Staff'en syntes jeg også er en fantastisk hund, men lidt ligesom med bokseren, så opfatter jeg den som en hund fuldstændig uden slukknap :genert:

Måske har jeg bare mødt de forkerte af dem, men dem jeg har mødt har haft et energi niveau som jeg slet ikke kan leve op til :lol:

Det var måske slet ikke så tosset et forslag :hmm:

:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco kan faktisk alle de ting du siger, indkald kan knibe lidt hvis han i perioder ikke har gået fri, så bliver han for overgearet og glad. Så får han lov at løbe indtil hans ører virker igen :-D

Han vil rigtig gerne træne, mad er den store motivation men også en bold med snor i kan virke ( Den skal jeg til at bruge når der skal fart i hans slalom )

Efter han er blevet voksen kan han også godt klare en dag på sofaen eller to. Når Jannik er på øvelse er der ikke tid til at få gået de lange ture eller få trænet så meget, og det klarer han fint. Han vælger selv den meget korte gåtur når det regner :5up:

Ingen pelspleje, men han fælder altså hele året så man skal kunne lidt hundehår :-)

Det var vist alle dine krav :mrgreen:

Jeg vælger fuldstændig at overse at hunden maks må veje 30 kg men hvis vælger en tæve så passer det også :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Ved ikke helt så meget som racen men jeg tænkte evt. rhodesian ridgeback ?

Den er lidt mindre lalle end boxeren. Korthåret. Men altså...ved ikke om den kræver for meget ? Er faktisk ikke klar over hvor meget der skal til for at de trives mht. motion og aktivering :hmm:

Synes faktisk det er svært !!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså, dem jeg har mødt har været en del mere "jublende" end en Amstaff, jeg er ikke helt sikker på at jeg ville kunne leve med en hund der aldrig blev voksen :lol:

Bokseren er en fantastisk dejlig hund, men jeg tror jeg ville dø af stress hvis jeg skulle leve sammen med sådan en :lol:

Man skal bare lære dem fra små af, at mennesker faktisk kan føle smerte. :lol:

Okay, så kan du jo også lære en af de mindre sennenhunde ikke at gø eller at du ikke behøver at blive varskoet af en mellem- eller østrigsk pincher. :blink:

Et andet rimeligt forslag er gammel dansk hønsehund. Godt nok er det en jagthund, men jo ikke een af dem der smutter afsted for at opsøge selv, som f.eks. setter eller spaniel kan finde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco kan faktisk alle de ting du siger, indkald kan knibe lidt hvis han i perioder ikke har gået fri, så bliver han for overgearet og glad. Så får han lov at løbe indtil hans ører virker igen :-D

Han vil rigtig gerne træne, mad er den store motivation men også en bold med snor i kan virke ( Den skal jeg til at bruge når der skal fart i hans slalom )

Efter han er blevet voksen kan han også godt klare en dag på sofaen eller to. Når Jannik er på øvelse er der ikke tid til at få gået de lange ture eller få trænet så meget, og det klarer han fint. Han vælger selv den meget korte gåtur når det regner :5up:

Ingen pelspleje, men han fælder altså hele året så man skal kunne lidt hundehår :-)

Det var vist alle dine krav :mrgreen:

Jeg vælger fuldstændig at overse at hunden maks må veje 30 kg men hvis vælger en tæve så passer det også :mrgreen:

Det lyder da bestemt som en race jeg skal undersøge, men når du skriver at du overser det med vægten, hvor meget har du så overset :blink:

Hvad vejer en hanhund?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke helt så meget som racen men jeg tænkte evt. rhodesian ridgeback ?

Den er lidt mindre lalle end boxeren. Korthåret. Men altså...ved ikke om den kræver for meget ? Er faktisk ikke klar over hvor meget der skal til for at de trives mht. motion og aktivering :hmm:

Synes faktisk det er svært !!!

RR'en kender jeg rent faktisk kun af udseende, jeg aner intet om hvordan den er af temperament :hmm:

Det er en flot hund, men udseende gør det jo ikke alene :blink:

Man skal bare lære dem fra små af, at mennesker faktisk kan føle smerte. :lol:

Okay, så kan du jo også lære en af de mindre sennenhunde ikke at gø eller at du ikke behøver at blive varskoet af en mellem- eller østrigsk pincher. :blink:

Et andet rimeligt forslag er gammel dansk hønsehund. Godt nok er det en jagthund, men jo ikke een af dem der smutter afsted for at opsøge selv, som f.eks. setter eller spaniel kan finde på.

Pincher, den må jeg lige slå op, dem aner jeg intet om :hmm:

En gammel dansk hønsehund, dem jeg har set er da væsentlig større end mellem 20 og 30 kilo, er de ikke? Det er ellers en dejlig hund, men Bo skulle nok overtales en hel del, dem er han nemlig bange for...

Link til indlæg
Del på andre sites

Det lyder da bestemt som en race jeg skal undersøge, men når du skriver at du overser det med vægten, hvor meget har du så overset :blink:

Hvad vejer en hanhund?

Tacco skal helst veje mellem 32 og 34 kg så det er ikke så galt. Tror racestandarten siger 27 kg for en hanhund men det er en gammel bog jeg har, vi var i Herning og lure til udstilling sidste år og der var hannerne allesammen lige så store som Tacco, tæverne meget mindre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tacco skal helst veje mellem 32 og 34 kg så det er ikke så galt. Tror racestandarten siger 27 kg for en hanhund men det er en gammel bog jeg har, vi var i Herning og lure til udstilling sidste år og der var hannerne allesammen lige så store som Tacco, tæverne meget mindre.

Hvor høj er Tacco ca?

En af de ting jeg nok har glemt at nævne er højden, den skal helst ikke være højere end 50 cm, jeg kan godt lide at benene ikke er for lange til at den kan være skødehund :genert:

Luna kan jeg jo lige samle op fra gulvet og placere på mit skød, og den egenskab vil jeg gerne have at min næste hund også har, men måske er det bare mig der tror det er for svært at få viklet de lange ben på plads?

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor høj er Tacco ca?

En af de ting jeg nok har glemt at nævne er højden, den skal helst ikke være højere end 50 cm, jeg kan godt lide at benene ikke er for lange til at den kan være skødehund :genert:

Luna kan jeg jo lige samle op fra gulvet og placere på mit skød, og den egenskab vil jeg gerne have at min næste hund også har, men måske er det bare mig der tror det er for svært at få viklet de lange ben på plads?

Tror han er 53 cm, jeg nænner ikke at vække ham for at måle efter. Men Tacco både ligger og sidder på skødet. Yndlignsstilling er at sove i knæhaserne af mig når jeg ligger so 2 personers sofaen, der er ikke meget plads men det gør åbenbart ikke noget :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

En grand danois opfylder alle dine krav, pånær det med vægten :blink:

Og nu da jeg har tilføjet en maks højde på 50 cm, så falder den nok helt uden for kategori :lol:

Jeg mødte to østrigske pinschere til hundeferie sidste sommer, de var nogle rigtig dejlige hunde... :lun:

Nu har jeg prøvet at google den, og umiddelbart virker størrelse og aktivitetsniveau passende, men så stod der følgende:

Overfor fremmede er den mistroisk og en ubestikkelig vagthund

Og det var ikke lige hvad jeg søgte, jeg kan godt lide at folk bare kan gå ind i min have og jeg ikke behøver at bekymre mig, desuden aner jeg også at en vagthund har en tendens til at gø meget?

Link til indlæg
Del på andre sites