Hop til indhold

Nogle med Afgansk Mynde?


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Gæst FrøkenWhipsy

Nøøøøøj de er nogle lamsebamser de 2 !

Jeg er helt syg med afganske mynder! Mit valg er dog faldet på whippet istedet.

Og velkommen til Hunde-Forum. Jeg tror ikke der er nogle aktive brugere herinde der har afganske mynder ?

Jeg tror nu ikke de afganske mynder fortjener det ry der har om at være den dummeste af hunderacerne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til. Jeg har ikke afghanere, men borzoi. De går også for at være dumme. Det er korrekt at man ikke får noget ud af at stille sig hen og gale ordrer på tysk ind i hovedet på mynder. Hvis man er til superpræcision-lige-på-plads og den slags er det ikke en mynde man skal have. Men med moderne positive træningsmetoder går det ganske udmærket. Der hvor mynder kan have det svært er når deres meget intakte jagtinstinkt tændes af noget der bevæger sig hurtigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nøøøøøj de er nogle lamsebamser de 2 !

Jeg er helt syg med afganske mynder! Mit valg er dog faldet på whippet istedet.

Og velkommen til Hunde-Forum. Jeg tror ikke der er nogle aktive brugere herinde der har afganske mynder ?

Jeg tror nu ikke de afganske mynder fortjener det ry der har om at være den dummeste af hunderacerne!

 

Ja, det ry undrer mig meget og haenger sammen med en bog der blev udgivet, over 'lydigheds intelligens' hvilket bare er en form for intelligens.

 

Afgansk mynder er selvtaenkende imens mange andre racer er afhaengig af deres ejer for vejledning. Jeg vil sammenligne det med en gammel historie om, en flok hunde der alle blev bedt om at springe ud fra en klippe. Alle adlod deres ejers kommando, paa naer en. Det var selvfolgelig en afgansk mynde. som den eneste, vidste den, det var uklogt og derfor naegtede.

 

Min store dreng tio, paa 1 aar. alarmerede mig en morgen kl. 6. og jeg fandt vores nye hvalp paa 10 uger var haengt fast i en havestol og var ved at kvales. uden tio's assistance, saa var hun dod!:klap:

 

Chloe som er 6 maaneder kan aabne dore allerede, ved at hoppe op og med poten puffe haandtaget ned.:klap:

 

Jeg har haft terrier, retrievere, puddel og cocker sp. afgansk mynde har vaeret den mest intelligente af dem alle. trods det at de andre racer lyttede mere til mig:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Velkommen til. Jeg har ikke afghanere, men borzoi. De går også for at være dumme. Det er korrekt at man ikke får noget ud af at stille sig hen og gale ordrer på tysk ind i hovedet på mynder. Hvis man er til superpræcision-lige-på-plads og den slags er det ikke en mynde man skal have. Men med moderne positive træningsmetoder går det ganske udmærket. Der hvor mynder kan have det svært er når deres meget intakte jagtinstinkt tændes af noget der bevæger sig hurtigt.

 

Ja, jeg synes ikke jeg har haft problemer. maaske har jeg vaeret heldig med begge to:hmm:... ved det ikke. men de er begge to blandt de bedste i deres hundetraeningsklasser og enormt hurtige til at finde ud af hvad jeg vil have. de sitter fint, gir pote og laegger sig hvis der er en god bid i vente uden problemer.

 

det eneste jeg aldrig kan laere dem er at komme uanset hvad! Saa derfor kommer de aldrig udenfor uden snor.

 

noget andet er, at vi har et lille barn paa 3 aar og de elsker boern og er enormt blide ved ham. Ja, jeg er helt skudt i mynder og deres pels. MEN hold da op en kraevende pelspleje!!!!!!!!! DET er altsaa ikke for svage/utaalmodige sjaele. Borstning 20-30 min HVER DAG (ogsaa hvis man er syg/har travlt mm. for ellers er det en stor knude der er umulig at borste dagen efter). Det er den eneste ulempe ved racen. resten er STORE plusser:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Jeg tror dine er de første jeg har set herinde.

 

Hvor i USA bor du? Bor selv udenfor New Orleans.

 

Hej! Vi bor i nord CA. ved sacramento. Eeeeelsker New orleans og har boet i baton rouge i 5 mdr.:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...

Mynder er altså ikke dumme de bare så kloge de ikke gider alle de gentaglser i LP :-))

Min hund er kanon til LP skal bare træne ham kort tid med de samme øvlser og hurtig gå vider til nyt han lære hurtig......

 

Og velkommen til lang væk du skriver fra....

Ved ikke lige om der er andre med de store bamser her inde

men er selv ejer af en whippet snart 2

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Mynder er altså ikke dumme de bare så kloge de ikke gider alle de gentaglser i LP :-))

Min hund er kanon til LP skal bare træne ham kort tid med de samme øvlser og hurtig gå vider til nyt han lære hurtig......

 

Og velkommen til lang væk du skriver fra....

Ved ikke lige om der er andre med de store bamser her inde

men er selv ejer af en whippet snart 2

 

Ja, jeg er vist den eneste med afghansk mynde i heeeele dette store forum. Ogsaa i den by jeg lever i. Utroligt:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smukke hunde du har..:lun:

 

Jeg har selv en hårløs afghaner......en greyhound...:lol:

 

Men jeg kender 2 smukke afghanere der bor her i byen....de er skønne. Jeg ville selv synes det var lidt overvældende med al pelsplejen, og jeg ved at hende jeg kender har haft en del problemer med sne og pels..:???:

 

Men altså, mynder er jo bare dejlige. Uanset størrelse og pels. ;-)

 

Her et billede af min smukke Bonnie in motion..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Smukke hunde du har..:lun:

 

Jeg har selv en hårløs afghaner......en greyhound...:lol:

 

Men jeg kender 2 smukke afghanere der bor her i byen....de er skønne. Jeg ville selv synes det var lidt overvældende med al pelsplejen, og jeg ved at hende jeg kender har haft en del problemer med sne og pels..:???:

 

Men altså, mynder er jo bare dejlige. Uanset størrelse og pels. ;-)

 

Her et billede af min smukke Bonnie in motion..

Riiigtig skon mynde du har, og sikke et godt billede i action!!!

jeg ELSKER at se myndehunde lobe. De lober saa fantastisk smukt og elegant [media]

[/media]
Link til indlæg
Del på andre sites

Hej :vinken: det er godt nok nogle smukke hunde du har og sikke nogle smarte halsbånd :hmm:men de ser dyre ud :slem:.Jeg er den lykkelige ejer af en Whippet og em Portugisisk vandhund så kender lidt til det med pelspleje og børstning hver evig eneste dag ;-).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...