Hop til indhold

Halt og trist


Tine1
 Share

Recommended Posts

øv. så må du vente og se, hvordan knæene udvikler sig, når han er færdig med at vokse. på en måde er det selvfølgelig også logisk nok, at det ikke på den ene side kan være arveligt betinget og dermed udløse erstatning og samtidig på den anden side kan være traumebetinget og dermed udløse forsikring. selv om det selvfølgelig er ærgerligt for dig. har du hørt fra opdrætter? det må da også være meget interessant/bekymrende for dem at vide - hvis de f.eks. havde tænkt sig at bruge ottos søstre i avl.

 

Jeg har ikke hørt fra opdrætter og tvivler på, at hun vil mene, at det kommer til at have nogen betydning for avl på Ottos søstre..

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 110
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har ikke hørt fra opdrætter og tvivler på, at hun vil mene, at det kommer til at have nogen betydning for avl på Ottos søstre..

 

:???: - ja, jeg ved selvfølgelig heller ikke så meget om avl og arvelighed. men nu ved hun det i hvert fald. det vigtigste lige nu er jo også otto. jeg er spændt på at høre, hvordan det hele er gået nu her om et par timer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh stakkels Otto :ae:

 

Har godt hørt PL oprationer kan være hårde de første dage. Rigtig god bedring med ham.

 

Har du hørt fra hans opdrætter ?

Der er ikke noget at sige til, at det er hårdt - der er jo seriøst blevet møbleret om på hele knæet.. Stakkel...

 

Han var oppe og stå for lidt siden.. Gik med halskraven skrabende mod gulvet, indtil hans dyne stoppede ham - og så blev han stående sådan i 10 minutter, indtil han tissede.. Hvis jeg forsøger at hjælpe ham, bliver han pisse sur og knurrer helt vildt.. Sådan plejer han bestemt aldrig at tale til mig...!!:megaked:

 

foto-9.JPG

Lidt hævet ik...?? - Det er et morfinplaster han har siddende på siden af kroppen..

 

Jeg har fået en ultrakort "god bedring sms" fra opdrætter.. og det er vist det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh stakkels Otto og dig, hvor er det trist at sidde og se hans billede og læse din beretning om, hvordan han har det nu :cry:

 

Tror bestemt han "taler" til dig på den måde, fordi det gør så ondt på ham, men det skal nok gå hurtigt over - det håber jeg da for jer begge - en god nattesøvn og gode godbidder og kæl, når han vil det, så bliver han glad igen :-)

 

......og sikke en opbakning fra opdrætter :roll:

 

God bedring, knus :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget at sige til, at det er hårdt - der er jo seriøst blevet møbleret om på hele knæet.. Stakkel...

 

Han var oppe og stå for lidt siden.. Gik med halskraven skrabende mod gulvet, indtil hans dyne stoppede ham - og så blev han stående sådan i 10 minutter, indtil han tissede.. Hvis jeg forsøger at hjælpe ham, bliver han pisse sur og knurrer helt vildt.. Sådan plejer han bestemt aldrig at tale til mig...!!:megaked:

 

foto-9.JPG

Lidt hævet ik...?? - Det er et morfinplaster han har siddende på siden af kroppen..

 

Jeg har fået en ultrakort "god bedring sms" fra opdrætter.. og det er vist det...

 

Årh altså :megaked: Pu ha det må være forfærdeligt at se ham sådan. Ja, klart han har kort lunte, når han har ondt og sikkert også er omtåget af narkosen stadig væk.

Har du fri de næste dage ?

Øv med opdrætter..

Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ikke noget at sige til, at det er hårdt - der er jo seriøst blevet møbleret om på hele knæet.. Stakkel...

 

Han var oppe og stå for lidt siden.. Gik med halskraven skrabende mod gulvet, indtil hans dyne stoppede ham - og så blev han stående sådan i 10 minutter, indtil han tissede.. Hvis jeg forsøger at hjælpe ham, bliver han pisse sur og knurrer helt vildt.. Sådan plejer han bestemt aldrig at tale til mig...!!:megaked:

 

foto-9.JPG

Lidt hævet ik...?? - Det er et morfinplaster han har siddende på siden af kroppen..

 

Jeg har fået en ultrakort "god bedring sms" fra opdrætter.. og det er vist det...

 

stakkels otto :ae:det ser lidt voldsomt ud, kan godt forstå, hvis du er forskrækket. mon ikke han har det bedre i morgen, når narkosen er ude af kroppen. og hvis du fornemmer, at han har meget ondt, kan du måske høre dyrlægen, om der er andre alternativer til at smertedække ham.

 

når du har tid, vil jeg også gerne høre, hvad du ved om fremtiden? må han godt allerede gå, hvor lang tid tager genoptræningen, og bliver han "god som ny"? og hvad med det andet knæ, det skal ikke umiddelbart opereres?

 

god bedring med ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug:

 

Nårh stakkels Otto

 

Fik du snakket med dyrlægen om genoptræning? (Øj jeg er allerede smittet efter en uges arbejde hos en genoptræner:lol::oops:)

 

Må han gå på det allerede?

 

Rigtig god bedring til Otto.. bette pus

 

Jeg har snakket genoptræning med dyrlægen og en af sygeplejerskerne, som har det som interesseområde.

 

Han må gerne gå - men må ikke presses og må kun gå meget langsomt. Faktisk burde jeg allerede starte genoptræningen i aften og begynde at bøje hans ben lidt - men det kan jeg altså ikke få mig selv til..

 

Årh altså :megaked: Pu ha det må være forfærdeligt at se ham sådan. Ja, klart han har kort lunte, når han har ondt og sikkert også er omtåget af narkosen stadig væk.

Har du fri de næste dage ?

Øv med opdrætter..

 

Jeg går "heldigvis" hjemme for tiden, så har masser tid til at nusse om ham:-)

 

Åhhh puha, stakkels Otto og stakkels dig :megaked: Det ser virkelig voldsomt ud! Håber det bliver godt igen super hurtigt :cry: Hvad sagde dyrlægerne, skal han bare hvile så meget som muligt de næste dage?

 

Det skal vist bare tages i Ottos eget tempo de næste dage - men han må meget gerne bevæge sig.. bare laaaangsomt... Lige nu er det jo ikke noget problem, men mon ikke, at jeg snart skal have ham i kort snor - bogstavelig talt.. Det glæder jeg mig til..!

 

stakkels otto :ae:det ser lidt voldsomt ud, kan godt forstå, hvis du er forskrækket. mon ikke han har det bedre i morgen, når narkosen er ude af kroppen. og hvis du fornemmer, at han har meget ondt, kan du måske høre dyrlægen, om der er andre alternativer til at smertedække ham.

 

når du har tid, vil jeg også gerne høre, hvad du ved om fremtiden? må han godt allerede gå, hvor lang tid tager genoptræningen, og bliver han "god som ny"? og hvad med det andet knæ, det skal ikke umiddelbart opereres?

 

god bedring med ham!

 

Jeg har en tyggetablet til ham, som jeg ikke har kunnet få ham til at tage... Vist også noget morfinlignende, som supplement til hans plaster.. Prøver igen her når vi skal sove.. Den første nat er vist altid den værste..

 

Fremtiden ser rigtig fin ud - Der er vist livsgaranti på hans "nye knæ" og det vil være stærkere end på de fleste andre små hunde. De har ændret hele opbygningen af knæet (flyttet senehæftet og lavet fuen, som knæskallen kører i, dybere), så der ikke er noget, der kan skride ud mere.

Det andet knæ ser jo sådan set fint nok ud. Det er løst ,men ikke noget, der kræver operation p.t. Som han sagde: De fleste hunde med løse knæ lever lange lykkelige liv uden problemer.. Det var også den argumentation, han brugte mod forsikringsselskabet, da de pludselig tøvede til morgen..:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen ideer til, hvordan man får væske i en nyopereret hund??

 

Han vil gerne spise (hvis det er noget lækkert), men jeg kan ikke få vand i ham.. :vedikke: Han har intet drukket efter jeg har hentet ham kl. 18. Aner ikke, om han drak hos dyrlægen...

 

Han har tisset godt (på gulvet og i sofaen:stupid:), så han er måske bare fyldt med intravenøs væske og er slet ikke tørstig...(??)

Link til indlæg
Del på andre sites

:bighug:

 

 

 

Jeg har snakket genoptræning med dyrlægen og en af sygeplejerskerne, som har det som interesseområde.

 

Han må gerne gå - men må ikke presses og må kun gå meget langsomt. Faktisk burde jeg allerede starte genoptræningen i aften og begynde at bøje hans ben lidt - men det kan jeg altså ikke få mig selv til..

 

 

 

Jeg går "heldigvis" hjemme for tiden, så har masser tid til at nusse om ham:-)

 

 

 

Det skal vist bare tages i Ottos eget tempo de næste dage - men han må meget gerne bevæge sig.. bare laaaangsomt... Lige nu er det jo ikke noget problem, men mon ikke, at jeg snart skal have ham i kort snor - bogstavelig talt.. Det glæder jeg mig til..!

 

 

 

Jeg har en tyggetablet til ham, som jeg ikke har kunnet få ham til at tage... Vist også noget morfinlignende, som supplement til hans plaster.. Prøver igen her når vi skal sove.. Den første nat er vist altid den værste..

 

Fremtiden ser rigtig fin ud - Der er vist livsgaranti på hans "nye knæ" og det vil være stærkere end på de fleste andre små hunde. De har ændret hele opbygningen af knæet (flyttet senehæftet og lavet fuen, som knæskallen kører i, dybere), så der ikke er noget, der kan skride ud mere.

Det andet knæ ser jo sådan set fint nok ud. Det er løst ,men ikke noget, der kræver operation p.t. Som han sagde: De fleste hunde med løse knæ lever lange lykkelige liv uden problemer.. Det var også den argumentation, han brugte mod forsikringsselskabet, da de pludselig tøvede til morgen..:-)

 

dvs. at du har talt med forsikringen, og de dækker? dejlig nyhed for dig!

 

Er der nogen ideer til, hvordan man får væske i en nyopereret hund??

 

Han vil gerne spise (hvis det er noget lækkert), men jeg kan ikke få vand i ham.. :vedikke: Han har intet drukket efter jeg har hentet ham kl. 18. Aner ikke, om han drak hos dyrlægen...

 

Han har tisset godt (på gulvet og i sofaen:stupid:), så han er måske bare fyldt med intravenøs væske og er slet ikke tørstig...(??)

 

har du mulighed for at give ham en eller anden form for vådfoder? f.eks. udkogt kylling og ris, eller evt. blande hans tørfoder op med leverpostej og lunt vand. så får han lidt væske ad den vej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der nogen ideer til, hvordan man får væske i en nyopereret hund??

 

Han vil gerne spise (hvis det er noget lækkert), men jeg kan ikke få vand i ham.. :vedikke: Han har intet drukket efter jeg har hentet ham kl. 18. Aner ikke, om han drak hos dyrlægen...

 

Han har tisset godt (på gulvet og i sofaen:stupid:), så han er måske bare fyldt med intravenøs væske og er slet ikke tørstig...(??)

 

Du kan prøve at hælde lidt a38 i vandet. Det ser klamt ud men det er sikkert at skipper tømmer vandskålen hver gang jeg gør det :blink:

 

God bedring til den lille

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er gået fint nok... Han er blevet lidt mere sig selv nu, selvom han nu spiller lidt på at være den syge... :rolleyes:

 

Vi har lige været til kontrol hos dyrlægen, og dernede piskede (i slowmotion) han lykkeligt rundt med højt løftet hale og havde ingen ide om, at han burde være hundeangst for dyrlæger.. Han har forelsket sig lidt i sygeplejersken, der skal hjælpe med genoptræningen, hvilket jo er ret perfekt.

 

Han har reageret allergisk (??) på jod under operationen... og det er gået ud over hans lille pung, der uden overdrivelse ligner et jordbær..!! Tror næsten, at det er det, der gør mest ondt på ham.. Vi har fået noget salve at smøre på, men jeg må slet ikke røre pungen.. :???:

 

Har nogen her set det før?? Dyrlægen sagde, at han kun havde set det 1 gang før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...