Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg trænede en lille smule nede i klubben i går, men vi kom lidt sent derned, så vi nåede ikke så meget, inden det begyndte at blive mørkt. Der lå et tyndt lag sne, så vi trænede ikke felter på balancen, som jeg ellers havde planlagt, for der lå sne på den, så jeg tænkte, at den nok var glat. Vi lavede lidt slalom (hvor Tyson er blevet slem til at spring de sidste par pinde over, når jeg løber hurtigere end ham :fyfy:) og lidt fremadsendelse og serpentiner. Jeg havde lagt springene helt ned, for så tænkte jeg, at det nok var ok, selvom jorden er frossen. Han springer jo i forvejen selv rundt på turene, hopper op og ned af sten osv. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg også med i den nur tråd :lol:

 

Er bare skide træt af vejret, nu er jeg endelig kommet i gang med at træne slalom - takket være fantastiske Amocca :5up: - og så kan man ikke få de forbandede pinde i jorden :evil:

 

Jeg tror nu ikke jeg kan tage æren for at være specielt fantastisk :mrgreen: Du har bare en klog hund, som fangede konceptet nærmest med det samme :5up:

 

Og når du nu klager over vejret så henleder jeg lige din opmærksomhed på denne :engel: (se citat nedenfor)

 

Sanne holder vinterferie i uge 11, men hallen kan lejes ud til selvtræning i den periode... nogen der har lyst til at dele? :-D Jeg kan tirsdag, torsdag eller fredag efter arbejdstid i den uge... også søndag, hvis det først er eftermiddag / aften...

 

Det er en stor hal og der er godt med lys :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror nu ikke jeg kan tage æren for at være specielt fantastisk :mrgreen: Du har bare en klog hund, som fangede konceptet nærmest med det samme :5up:

 

Og når du nu klager over vejret så henleder jeg lige din opmærksomhed på denne :engel: (se citat nedenfor)

 

Tænk, jeg tror det er første gang nogen - andre end mig - har kaldt Cajsa klog :mrgreen:

Men ingen tvivl om at det er metoden for hende, og det er bare skønt :banan:

 

Jeg kunne sagtens overtales til lidt træning, men kan kun aften?

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænk, jeg tror det er første gang nogen - andre end mig - har kaldt Cajsa klog :mrgreen:

Men ingen tvivl om at det er metoden for hende, og det er bare skønt :banan:

 

Jeg kunne sagtens overtales til lidt træning, men kan kun aften?

 

Det skal også helst være aften for mig... Jeg er lige i Budapest :mrgreen: men jeg prøver lige at finde ud af, om der er en ledig time en aften i løbet af den uge :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson og jeg tog ned i klubben i dag og havde en lang træningssession - Tyson NÆGTEDE at holde pause, han ville bare arbejde, arbejde, arbejde! :lol:

 

Han lavede nogle smukke, smukke felter på balancen, nogle super hurtigere slalomgennemløb - og så er han blevet virkelig stærk i vippen, han ser ikke længere ud til at synes, at bevægelsen/nedslaget er den mindste smule ubehageligt, og han søger selv vippen konstant (faktisk måtte jeg til sidst sætte den væk, fordi han ellers blev ved med at smutte op på den, hvis jeg var det mindste uopmærksom :stupid:). Hans nedgangsfelt på vippen skal vi så ikke tale så højt om. :pift:

 

Vi trænede også lidt handling på spring, men det var mere mig, der skulle trænes. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Juhu Jacko min whippet han på 2 og mig skal starte på begynder Agility hos sannehundecenter mandag kl 17 uge 12 glæder mig monster meget da det andet jeg har prøvet lærte jeg ikke noget ved da træner bare stod og snakket jubiii

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy
Juhu Jacko min whippet han på 2 og mig skal starte på begynder Agility hos sannehundecenter mandag kl 17 uge 12 glæder mig monster meget da det andet jeg har prøvet lærte jeg ikke noget ved da træner bare stod og snakket jubiii

 

 

Fedt ! Det bliver da bare rigtig godt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuuuha, jeg har haft en rigtig agility-vinterferie!!! Jeg har været oppe hos Jenny Damm med Iso, trænet selv med Frostie, og så løbet VAS-stævne med Frostie. Og næste weekend er der to dages stævne her på Fyn - kan det næsten bli' bedre??? :5up:

 

Hey, det er da rigtigt, I var herovre i lørdags? :-) Hvordan gik det? Du må fluks ind i agilitykonkurrencetråden og fortælle. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil høre, om der er nogen, der har ideer, der kan hjælpe mig med at lære Tyson at skelne balancen og vippen?

 

Til stævnet i søndags oplevede jeg jo - som flere gange før - at første gang, han skal over en "fremmed" balance, går det ekstreeeemt langsomt, fordi han er usikker på, om det mon er vippen. Nede i klubber er der ingen problemer, der kan han kende forskel, og han stryger bare over med 100 km i timen.

 

Jeg er så begyndt at sige ordene - "vippe" og "balance" - når vi træner. Men jeg tror simpelthen ikke, at Tyson rigtigt hører, hvad jeg siger, når han tager balancen. Til gengæld er jeg ret sikker på, at han har forstået "vippe", det kunne jeg se på ham til stævnet i søndags. :5up: Men der har jeg så også indlært ordet samtidig med, at han har lært at tage vippen, mens jeg først satte ord på balancen, efter at han havde kunnet tage den i lang tid (tidligere sagde jeg bare "over" både til balance og A'et).

 

Men what to do? Vi taber jo alt for meget tid, når han sådan skal snegler sig op af balancen til stævner (når han først når op til toppen og opdager, at det ikke er vippen, sætter han farten op).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil høre, om der er nogen, der har ideer, der kan hjælpe mig med at lære Tyson at skelne balancen og vippen?

 

Til stævnet i søndags oplevede jeg jo - som flere gange før - at første gang, han skal over en "fremmed" balance, går det ekstreeeemt langsomt, fordi han er usikker på, om det mon er vippen. Nede i klubber er der ingen problemer, der kan han kende forskel, og han stryger bare over med 100 km i timen.

 

Jeg er så begyndt at sige ordene - "vippe" og "balance" - når vi træner. Men jeg tror simpelthen ikke, at Tyson rigtigt hører, hvad jeg siger, når han tager balancen. Til gengæld er jeg ret sikker på, at han har forstået "vippe", det kunne jeg se på ham til stævnet i søndags. :5up: Men der har jeg så også indlært ordet samtidig med, at han har lært at tage vippen, mens jeg først satte ord på balancen, efter at han havde kunnet tage den i lang tid (tidligere sagde jeg bare "over" både til balance og A'et).

 

Men what to do? Vi taber jo alt for meget tid, når han sådan skal snegler sig op af balancen til stævner (når han først når op til toppen og opdager, at det ikke er vippen, sætter han farten op).

 

Tænkte på, om du kunne bruge dit kropssprog i stedet for verbalt sigal ved balancen. F.eks ræk armen lodret op i luften, mens du siger ''ooop''. Og så bare gør som du plejer ved vippen. Selv om du er bagved ham skal han altså nok se den arm.

 

Så ville jeg bare kun træne med den ene forhindring i hver træningssession, sådan at han ikke kommer til at rode dem sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tænkte på, om du kunne bruge dit kropssprog i stedet for verbalt sigal ved balancen. F.eks ræk armen lodret op i luften, mens du siger ''ooop''. Og så bare gør som du plejer ved vippen. Selv om du er bagved ham skal han altså nok se den arm.

 

Tror du? :hmm:

 

Han reagerer jo nok bedre på kropssignaler end på verbale signaler, så det er da værd at prøve. Spørgsmålet er bare, om han lægger godt nok mærke til mine signaler i det hele taget nede i klubben, hvor han jo godt er klar over, at det er balancen?

 

Så ville jeg bare kun træne med den ene forhindring i hver træningssession, sådan at han ikke kommer til at rode dem sammen.

 

Hvorfor tænker du, at det skulle få ham til at rode dem sammen? Normalt, når vi træner, har han jo ingen problemer med at skelne de to. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, skal på feltkursus ved Rikke Wriedt på søndag! :banan:

 

Jeg ville rigtig gerne have været på det feltkursus, som Hund & Træning har arrangeret med hende den 19. marts, men jeg skal på et DGI-kursus den dag, så kan ikke. Men nu har VAS skrevet ud til alle deltagerne fra weekendens stævne, at de har et par pladser tilbage på nogle af de kurser, de afholder her i foråret, og et af dem er altså et feltkursus med Rikke - og jeg har fået en plads. :klap:

 

Og så gør det jo heller ikke noget, at det koster 300 kr. gennem VAS, mens Hund & Træning-kurset koster 650 kr. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror du? :hmm:

 

Han reagerer jo nok bedre på kropssignaler end på verbale signaler, så det er da værd at prøve. Spørgsmålet er bare, om han lægger godt nok mærke til mine signaler i det hele taget nede i klubben, hvor han jo godt er klar over, at det er balancen?

 

 

 

Hvorfor tænker du, at det skulle få ham til at rode dem sammen? Normalt, når vi træner, har han jo ingen problemer med at skelne de to. :vedikke:

 

Smilla ser den arm. Jeg troede heller ikke rigtigt på det i starten da vi fik det tip. Vi bruger det fordi vi har problemer med hun løber i tunellen i stedet for op på balancen, hvis de står tæt sammen. Vi blev rådet til kun at træne tunellen eller balancen (når de stod på den måde ( i hver træningssession, så hun lærte at kende forskel på signalerne).

 

Det er jo lidt det samme her...

 

Er det ikke rigtigt forstået, at han ikke ved, om det er balancen eller vippen han går op på og derfor tøver ved dem begge to fordi han bliver bange?

 

Det er da værd at prøve. Og ja, de er formidable til at læse kropsprog. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla ser den arm. Jeg troede heller ikke rigtigt på det i starten da vi fik det tip.

 

Ok, jamen, det skal vi da prøve, så. Tak for tippet. :-)

 

Vi bruger det fordi vi har problemer med hun løber i tunellen i stedet for op på balancen, hvis de står tæt sammen. Vi blev rådet til kun at træne tunellen eller balancen (når de stod på den måde ( i hver træningssession, så hun lærte at kende forskel på signalerne).

 

Det er jo lidt det samme her...

 

Mja, det er vel ikke helt det samme? Det handler jo ikke om, at han skal vælge hvilket af to forhindringer, der står tæt sammen, han skal vælge. Så jeg er ikke sikker på, at jeg behøver at begrænse mig til en af forhindringerne pr. træningssession. :vedikke:

 

Er det ikke rigtigt forstået, at han ikke ved, om det er balancen eller vippen han går op på og derfor tøver ved dem begge to fordi han bliver bange?

 

Nej, faktisk gik han fint og roligt op af vippen til stævnet i weekenden, jeg er sikker på, at han var helt med på, at det var vippen, da jeg sagde vippe. :5up: Det er balancen, hvor han bliver usikker på, om det er vippen, og derfor snegler han sig op ad den. Det gør han som sagt hver gang, han første gang skal over en balance, han ikke kender, men aldrig nede i vores egen klub. Anden gang han tager en ny balance (f.eks. da vi var på kursus for et par uger siden) er der ingen problemer, så ved han, at det er balancen, og så suser han over.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jamen, det skal vi da prøve, så. Tak for tippet. :-)

 

 

 

Mja, det er vel ikke helt det samme? Det handler jo ikke om, at han skal vælge hvilket af to forhindringer, der står tæt sammen, han skal vælge. Så jeg er ikke sikker på, at jeg behøver at begrænse mig til en af forhindringerne pr. træningssession. :vedikke:

 

 

 

Nej, faktisk gik han fint og roligt op af vippen til stævnet i weekenden, jeg er sikker på, at han var helt med på, at det var vippen, da jeg sagde vippe. :5up: Det er balancen, hvor han bliver usikker på, om det er vippen, og derfor snegler han sig op ad den. Det gør han som sagt hver gang, han første gang skal over en balance, han ikke kender, men aldrig nede i vores egen klub. Anden gang han tager en ny balance (f.eks. da vi var på kursus for et par uger siden) er der ingen problemer, så ved han, at det er balancen, og så suser han over.

 

 

Jeg synes det er lidt det samme, hvis man tænker på, at han skal lære et signal der passer på hver hver forhindring. Det med kun at træne på én forhindring af gangen ( i hver træningsseance) gør at det bliver lettere for ham at forstå). Jeg fik det at vide af en dygtig ag-træner, da jeg selv stod med problemet med, at hun skulle lære forskelligt signal for 2 forhindringer som hun let tog fejl af (i dette tilfælde fordi de stod tæt sammen).

 

Hvis han på udebane får et signal om at det er balancen han lige om lidt skal op på hjælper det ham sikkert?.. :vedikke: Rent udseendesmæssigt har han måske lært at genkende balancen fra vippen på egen træningsbane. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er lidt det samme, hvis man tænker på, at han skal lære et signal der passer på hver hver forhindring. Det med kun at træne på én forhindring af gangen ( i hver træningsseance) gør at det bliver lettere for ham at forstå). Jeg fik det at vide af en dygtig ag-træner, da jeg selv stod med problemet med, at hun skulle lære forskelligt signal for 2 forhindringer som hun let tog fejl af (i dette tilfælde fordi de stod tæt sammen).

 

Ok, det kan da godt være, at jeg skal prøve at træne dem i separate sessioner. :-)

 

Hvis han på udebane får et signal om at det er balancen han lige om lidt skal op på hjælper det ham sikkert?.. :vedikke: Rent udseendesmæssigt har han måske lært at genkende balancen fra vippen på egen træningsbane. :vedikke:

 

Ja, det er jo der, jeg gerne vil hen. Og det er det, jeg har forsøgt ved at sætte ordene på, når vi træner. Men det har så ikke rigtigt fungeret, sikkert fordi han netop genkender balancen udseendesmæssigt nede i klubben og derfor nok i virkeligheden ikke rigtigt hører, hvilket ord jeg siger. Men måske vil han opfatte et klart visuelt signal i stedet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, det kan da godt være, at jeg skal prøve at træne dem i separate sessioner. :-)

 

 

 

Ja, det er jo der, jeg gerne vil hen. Og det er det, jeg har forsøgt ved at sætte ordene på, når vi træner. Men det har så ikke rigtigt fungeret, sikkert fordi han netop genkender balancen udseendesmæssigt nede i klubben og derfor nok i virkeligheden ikke rigtigt hører, hvilket ord jeg siger. Men måske vil han opfatte et klart visuelt signal i stedet.

 

Det kunne man håbe. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, skal på feltkursus ved Rikke Wriedt på søndag! :banan:

 

Jeg ville rigtig gerne have været på det feltkursus, som Hund & Træning har arrangeret med hende den 19. marts, men jeg skal på et DGI-kursus den dag, så kan ikke. Men nu har VAS skrevet ud til alle deltagerne fra weekendens stævne, at de har et par pladser tilbage på nogle af de kurser, de afholder her i foråret, og et af dem er altså et feltkursus med Rikke - og jeg har fået en plads. :klap:

 

Og så gør det jo heller ikke noget, at det koster 300 kr. gennem VAS, mens Hund & Træning-kurset koster 650 kr. :engel:

 

Hvor fedt!!! Husk at aflægge rapport herinde bagefter!!!!! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg var jo tilmeldt et kursus i "Avanceret Agility handling" efter Greg Derret-metoden den 2. april. Men nu er agilityinstruktør-grunduddannelsen endelig blevet slået op her i foråret, og det er ved at være på tide, at jeg tager den (jeg kunne desværre ikke i efteråret, hvor vores næstformand ellers gerne ville have haft mig af sted), og første del ligger den 1.-3. april. Så det må jeg desværre melde fra handling-kurset igen, øv øv. Det er ærgerligt, at det lige skal falde sammen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...