Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åhåh... så er der pres på, for at nå årets mål (oprykning til kl.2) så hurtigt som muligt :mrgreen:

 

Det kan da vist ikke vare så længe. Hvorfor ikke gå efter alle 3 :-)

 

har egentlig ikke lyst til at løbe klasse 3 endnu, klasse 3 banerne er så kringlede og handlerkrævende, at jeg ikke tror på, at jeg selv er klar til dem... og alt for megen "tage farten af" tror jeg vil ødelægge lillekræets løbeglæde...

 

Men jeg tror på, at vi nærmer os at være klar til klasse 2! Når vi kan løbe åbne baner med kun 5 fejl og fejlfrit, så kan vi også løbe en klasse 2 bane :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser lidt af agilitystafetløbet lige nu. Kommentatorerne snakker så om, at forskellige handlere vælger at placere sig forskelligt på banen, og at man jo kan handle forskelligt, selvom man skal samme vej rundt på banen. Den ene kommentator siger så (om den deltager, der er på banen) "nu er hun nødt til at lave et bagkryds, det er aldrig en god idé, men heldigvis gik det godt". Og så tænker jeg bare øhhh... hvorfor skulle det generelt være en dårlig idé at lave et bagkryds? Jeg kunne have forstået det, hvis han havde talt om blind crosses, men bagkryds, det er da helt normalt at lave, eller hvad? :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ser lidt af agilitystafetløbet lige nu. Kommentatorerne snakker så om, at forskellige handlere vælger at placere sig forskelligt på banen, og at man jo kan handle forskelligt, selvom man skal samme vej rundt på banen. Den ene kommentator siger så (om den deltager, der er på banen) "nu er hun nødt til at lave et bagkryds, det er aldrig en god idé, men heldigvis gik det godt". Og så tænker jeg bare øhhh... hvorfor skulle det generelt være en dårlig idé at lave et bagkryds? Jeg kunne have forstået det, hvis han havde talt om blind crosses, men bagkryds, det er da helt normalt at lave, eller hvad? :confused:

 

Ja, det undrede jeg mig også over. Altså, lige det han kommenterede var jo et meget simpelt bagkryds!

 

Var vild med den der langsomme. Hold kæft hvor var den sød :hjerte: Og tollerne, og den sorte puddel var også fin (den kunne jeg godt se dig med).

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har jo hele tiden været lidt lun på pudlerne og haft dem som en potentiel næste race (sammen med løverne). Og efter at have set agility fra Crufts i går og i dag, hvor der har været super mange dygtige pudler med, er jeg altså blevet virkelig tændt på dem. :genert: Tror også de ville være virkelig gode at lave dogdancing med. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil gerne be' om lov til at PRAAAAAALE!!!!! :mrgreen:

 

Iso har jo haft et problem med vippen - allerede før hun selv prøvede den, hun blev dødforskrækket af lyden en gang...

 

Jeg har så arbejdet på vores lille nedgangs-trænings-bræt herhjemme, og fået indlært nogle ok stopfelter. Jeg fortsatte med at lægge div. sten og træstumper under brættet, så det begyndte at vippe lidt. Det gik fint.

 

Næste skridt var så en "wannabe-vippe" hos hende der ejer vores træningsplads, det har jeg lagt video op tidligere, og det gik jo også fint!

 

For et par uger siden var vi oppe hos guru-Jenny, der fik gjort yderligere ved Isos vippe. Hun kan bare gejle Iso totaaalt op! Der var stadig stillet et lille lavt bord under den ene ende da Jenny var færdig med Iso, men for katten, der var knald på, og vi kunne konkludere at Iso faktisk slet ikke var benge mere!

 

I dag havde jeg så Iso med på træningspladsen, og vi fik stillet vores vippe frem, den hun oprindelig blev skræmt af... Og jeg kunne godt se at hun genkendte lyden! Godt nok var den med et lavt stel på (vi har både et normalt og et lavt, "baby-stel" til den, supergodt!), men søreme om ikke hun overvandt sin frygt, og bare tonsede over den - med superflotte stopfelter!!! :banan::banan::banan: Dyyyygtige Iso!!!

 

Og fik jeg filmet det - nææ.... :oops:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Og endnu mere opdatering - i dag tog vi så den helt store vippe!!! Juhuuu!!! Vi endte endda med at ta' den i et lille forløb, som afsluttende forhindring, og hun løb SÅ stærkt over den at hun nogle gange røg af feltet med bagbenene. men det tog vi ikke så tungt i dag, det vigtige var at vippen bare var drønsjov.

 

Iso var også rigtig dygtig til nogle små handlings-kombinationer som jeg fik improviseret sammen. Hun er virkelig opmærksom og lydhør, har både afstandshandlingen i orden samtidig med at jeg kan handle hende tæt på, det er rart! Det var jo længe et problem med Frostie, der har en naturlig afstand, og syntes det var enormt irriterende med det der tæt på...

 

Til gengæld er Iso åbenbart i en periode hvor hun ikke helt åååårker at tænde for hjernen ved slalom, så vi skulle eddermame prøve mange gange før det blev rigtigt!! Og det afspejlede sig også ved hjulet, som hun ikke har prøvet ret mange gange, det var bare såååå hårdt at tænke sig om, og ramme det der sorte dæk. Hun måtte stoppe helt op foran det, kigge sig godt om, og så tog hun et loppehop nærmest fra stillestående, igennem hjulet! :lol:

 

Jeg glæder mig rigtig meget til næste weekend, hvor vi skal til kursus med Peter Crone, det er bare så sjovt at træne med Iso-fisen!!! :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Og endnu mere opdatering - i dag tog vi så den helt store vippe!!! Juhuuu!!! Vi endte endda med at ta' den i et lille forløb, som afsluttende forhindring, og hun løb SÅ stærkt over den at hun nogle gange røg af feltet med bagbenene. men det tog vi ikke så tungt i dag, det vigtige var at vippen bare var drønsjov.

 

Iso var også rigtig dygtig til nogle små handlings-kombinationer som jeg fik improviseret sammen. Hun er virkelig opmærksom og lydhør, har både afstandshandlingen i orden samtidig med at jeg kan handle hende tæt på, det er rart! Det var jo længe et problem med Frostie, der har en naturlig afstand, og syntes det var enormt irriterende med det der tæt på...

 

Til gengæld er Iso åbenbart i en periode hvor hun ikke helt åååårker at tænde for hjernen ved slalom, så vi skulle eddermame prøve mange gange før det blev rigtigt!! Og det afspejlede sig også ved hjulet, som hun ikke har prøvet ret mange gange, det var bare såååå hårdt at tænke sig om, og ramme det der sorte dæk. Hun måtte stoppe helt op foran det, kigge sig godt om, og så tog hun et loppehop nærmest fra stillestående, igennem hjulet! :lol:

 

Jeg glæder mig rigtig meget til næste weekend, hvor vi skal til kursus med Peter Crone, det er bare så sjovt at træne med Iso-fisen!!! :lun:

 

Herlig læsning:klap:

Det lyder til at du er ret så dygtig ude på banen med dem:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Herlig læsning:klap:

Det lyder til at du er ret så dygtig ude på banen med dem:blink:

 

Næ, ikke synderlig dygtig - men Iso har fået en rigtig god start, hvilket gør enormt meget! Og så er hun virkelig en knaldgod hund... :lun: Og vippen har vi jo bare knoklet med, hårdt arbejde/leg! Men pyha, hvor er jeg lettet, troede på et tidspunkt at jeg aldrig ville få hende op på en vippe... :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Næ, ikke synderlig dygtig - men Iso har fået en rigtig god start, hvilket gør enormt meget! Og så er hun virkelig en knaldgod hund... :lun: Og vippen har vi jo bare knoklet med, hårdt arbejde/leg! Men pyha, hvor er jeg lettet, troede på et tidspunkt at jeg aldrig ville få hende op på en vippe... :shock:

 

Sådan havde jeg det med næseprøven i sin tid.. Puha.. Det krævede blod, sved og tåre ved den øvelse :-) Så forstår godt at du er jublende lykkelig:banan:

Og enig, starten gør meget... Det er bare super fedt at læse om jeres træning..

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem fra vores allerførste agility-træning.. DET VAR FOR FEDT!!!:banan::banan::banan::banan::banan:

 

Og Dexter tog det bare i stiv arm. Han var helt vildt ivrig! Han sprang uden problemer over de små spring, når han altså kunne regne ud, hvad jeg ville:genert:

Han fløj over A-springet. Det elskede han!

Han tog tunnelen uden at være det mindste bekymret.:klap: Han fandt endda ud af, at hvis man ikke var hurtig nok til, at få ham ind i tunnelen, når han blev sendt frem, så smuttede han forbi den og hoppede op på den for enden, og så var han da klar til et få en godbid, fordi han var så dygtig at komme hen til én:blink:

 

Uh! jeg glæder mig til træning igen på næste søndag!:klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er lige kommet hjem fra vores allerførste agility-træning.. DET VAR FOR FEDT!!!:banan::banan::banan::banan::banan:

 

Og Dexter tog det bare i stiv arm. Han var helt vildt ivrig! Han sprang uden problemer over de små spring, når han altså kunne regne ud, hvad jeg ville:genert:

Han fløj over A-springet. Det elskede han!

Han tog tunnelen uden at være det mindste bekymret.:klap: Han fandt endda ud af, at hvis man ikke var hurtig nok til, at få ham ind i tunnelen, når han blev sendt frem, så smuttede han forbi den og hoppede op på den for enden, og så var han da klar til et få en godbid, fordi han var så dygtig at komme hen til én:blink:

 

Uh! jeg glæder mig til træning igen på næste søndag!:klap::klap::klap:

 

Hvor dejligt! Og velkommen til agilitynørdernes verden! :vinken: Hvor går du til træning?

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen til agilityens vidunderlige verden, vi kan ligeså godt advare på forhådn og sige, at det uden tvivl kommer til at overtage dit liv :mrgreen: Men bare rolig, det er det hele værd :engel:

 

Jeg har jo ingen træning i næste uge - fordi min træner tillader sig at holde ferie i en uge *gisp!* Det har hun aldrig gjort før :genert: Men det skal nu ikke stoppe os, så vi har booket hallen til selvtræning og skal træne bagkryds til vi brækker os :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Skal lige høre jers mening.

 

Vi træner jo flere forskéllige steder og lige i øjeblikket træner vi meget slalom.

 

I skive og i Sabro går det godt, vi er på ingen måder gode, men det går fremad og i Skive lykkedes det i onsdag at have en slalom næsten uden hjælp. Han skal hjælpes i gang med de to føste porte men så tog han selv resten hvor jeg bare løb ved siden af og heppede :klap:

 

men i Viborg vil han overhoved ikke tage noget som helst initiativ i slalom selv. Der må jeg lokke eller fysisk "tvinge" ham til at gør den færdig :???:

Pludselig er jeg helt tilbage og må dirigere med hænder og ben og stemme, det forstår jeg ikke helt.

 

Min tanke er at slalom i Viborg måske ikke står helt så godt fadt som de to andre steder og selve "jernbunden" godt kan vippe lidt hvis der er fart på og han rører selve pindene, men jeg ved ikke om det er det.

 

Nogle af jer der har oplevet det?

 

og har et forslag til om jeg kan gøre noget ved det?

Overvejer helt at droppe slalom, i Viborg fordi jeg ikke vil give ham dårlige oplevelser med det :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er der forskel på slalompindene? Nogle hunde har trænet på enkelt-stående pinde og kan ikke finde ud af de 'rigtige' med en jern-stang i bunden (det er den de bruger til konkurrencer, så vidt jeg kan se)

 

der er jernstang i bunden alle tre steder og vi har alsrig trænet på andet.

 

Eneste forskel er at I viborg er der ikke jernpinde der går ud til hver side for at stabilisere. Svært at forklare så håber du ved hvad jeg mener

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...