Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
Altså han har aldrig løbet igennem et elektrisk hegn før så satser på han opfører sig ordentligt! Ellers må vi droppe det, du skal da ikke rende rundt om på møbleméntet bare frodi vi skal komme :mrgreen:

 

Det ser vi på - ellers kan vi hurtigt flytte dem :blink:

 

Bare sned en PM, når du lyst til at komme :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Havde en super session med Sally i morges, hun begynder jo at ligne en agilityhund! :banan:

Hun lavede de fineste felter på balancen og A'et, KUN via min kommando, uden hjælp fra Lynn eller godbider :banan::klap: Og hun løb en lille bane af 3 spring, tunnel, A, spring, pose og spring :vuf: Det var første gang hun prøvede posen, og hun kunne bedst lide hvis Lynn lige holdt den så hun kunne se igennem :engel:

Ihhh det var godt at komme igang igen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Yay, totalt god selvtræning med Aina og Lille Louie i dag. :banan:

 

Vi satte en lille bane op, som kunne løbes på flere måder, og Tyson var bare på, på, på, super glad og ivrig og lynhurtigt - faktisk så hurtig, at jeg flere gange lige måtte oppe mig lidt for at nå at fortælle ham, hvad han skulle. Lynmusling. :lun:

 

Årh, bare han løber lige så godt og med lige så meget energi til stævnet i weekenden!

Link til indlæg
Del på andre sites

Uuuuhh god time med Sally i morges :banan: hun er ved at fatte det! Men jeg skal godt nok være præcis :shock: det er jeg slet ikke vant til :rolleyes:

 

Lynn sagde at næste gang, efter 15-20 minutter, tager hun en af sine collier ud, og løber med den i 5 minutter mens Sally ser på :vuf: og bagefter skal Sally løbe, mens der er en anden hund på banen :lol:

Og hun vil også have mig til at tage Sally med til en agilitykonkurrence, og bare gå rundt med hende en times tid, så vi begge kan se hvad det er for et miljø vi stiler imod :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg endelig fået slæbt lidt forhindringer frem i haven, og har trænet lidt med Iso. Hold k****ft, hun er på! Hun ved næsten ikke hvor hun skal gøre af sig selv. Hun søger jo meget selv videre, og har ikke helt tid til at kigge på mig. Men efter et stykke tid begyndte det sq at hjælpe på det.

 

Jeg har en 6-pindes slalom og en vippe stående fremme, og så er der vel plads til 2-3 spring, hvis man stiller vippen og slalomen rimelig parallelt. Når jeg så en gang får fyldt sandposerne til tunnellen, så er der også plads til sådan én. Det er ikke helt tosset, man kan faktisk lave lidt med den opstilling! Glæder mig dog til jeg en gang får fældet resten af haven, og vi får meget mere plads at boltre os på...

 

Når jeg går ud næste gang skal jeg kigge på én ting der gik helt galt i Vejen, tre spring der står ca. sådan her:

 

_

 

Ja, jeg måtte lave to af springene af pile! :lol: Nå, men i et af løbene skulle hunden ta' kun "pile-springene", fra højre til venstre, og bare passere "streg-springet". Det lyder ikke så svært, men de stod sådan at éns løbebane gjorde at stort set alle hunde tog "streg-springet", som de jo skulle passere... Det har jeg glemt at lære Iso, at man faktisk kan løbe forbi et spring... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg endelig fået slæbt lidt forhindringer frem i haven, og har trænet lidt med Iso. Hold k****ft, hun er på! Hun ved næsten ikke hvor hun skal gøre af sig selv. Hun søger jo meget selv videre, og har ikke helt tid til at kigge på mig. Men efter et stykke tid begyndte det sq at hjælpe på det.

 

Jeg har en 6-pindes slalom og en vippe stående fremme, og så er der vel plads til 2-3 spring, hvis man stiller vippen og slalomen rimelig parallelt. Når jeg så en gang får fyldt sandposerne til tunnellen, så er der også plads til sådan én. Det er ikke helt tosset, man kan faktisk lave lidt med den opstilling! Glæder mig dog til jeg en gang får fældet resten af haven, og vi får meget mere plads at boltre os på...

 

Når jeg går ud næste gang skal jeg kigge på én ting der gik helt galt i Vejen, tre spring der står ca. sådan her:

 

_

 

Ja, jeg måtte lave to af springene af pile! :lol: Nå, men i et af løbene skulle hunden ta' kun "pile-springene", fra højre til venstre, og bare passere "streg-springet". Det lyder ikke så svært, men de stod sådan at éns løbebane gjorde at stort set alle hunde tog "streg-springet", som de jo skulle passere... Det har jeg glemt at lære Iso, at man faktisk kan løbe forbi et spring... :lol:

 

Så er jeg foran dig på det punkt, tacco kan løbe udenom mange spring helt uden at være blevet bedt om det :mrgreen::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver simpelthen nød til at prale af "lånehunden" Jeg har en hund i træning som er/var panisk angst for feltforhindringer, og i går var vi over hele balancen for første gang. Ja ja farten unt so weiter er ikke imponerende, men jeg er bare så stolt:banan:

 

Han er en x mellem border/kelpie, han har boet ved en som ikke har kunne fået ham til at lave noget overhovedet, han har desuden boet ved den erfaren DcH hundefører, hun ønskede efter 1 mdr. ikke at beholde ham, fordi han krøb afsted på sporet, og hun ikke havde meget håb for at kunne lære ham dette.

 

Herefter er han havnet ved mig på prøve, og jeg beholder formentligt, vi skal lige have HD-billeder taget d. 16, men jeg synes han viser rigtig gode takter, han største problem er at han gerne vil hyrde og pga. hyrdeadfærden bider han i de andre hunde.

 

Han har nu været ved mig i 3 uger, og her er en lille video af hvad mig og "umulius" har lavet i dag.

 

[media]

[/media]

Han ville kun inden for 3 meter af feltforhindringerne, selv om de lå på jorden for 3 uger siden, jeg har trænet ham med frishaping, nu lader jeg ham selv gå ombord i opgaven og lokker så herefter. Ja jeg ved det godt, han er ingen agilitystjerne ENDNU, men jeg er umådelig stolt af ham

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver simpelthen nød til at prale af "lånehunden" Jeg har en hund i træning som er/var panisk angst for feltforhindringer, og i går var vi over hele balancen for første gang. Ja ja farten unt so weiter er ikke imponerende, men jeg er bare så stolt:banan:

 

Han er en x mellem border/kelpie, han har boet ved en som ikke har kunne fået ham til at lave noget overhovedet, han har desuden boet ved den erfaren DcH hundefører, hun ønskede efter 1 mdr. ikke at beholde ham, fordi han krøb afsted på sporet, og hun ikke havde meget håb for at kunne lære ham dette.

 

Herefter er han havnet ved mig på prøve, og jeg beholder formentligt, vi skal lige have HD-billeder taget d. 16, men jeg synes han viser rigtig gode takter, han største problem er at han gerne vil hyrde og pga. hyrdeadfærden bider han i de andre hunde.

 

Han har nu været ved mig i 3 uger, og her er en lille video af hvad mig og "umulius" har lavet i dag.

 

[media]

[/media]Han ville kun inden for 3 meter af feltforhindringerne, selv om de lå på jorden for 3 uger siden, jeg har trænet ham med frishaping, nu lader jeg ham selv gå ombord i opgaven og lokker så herefter. Ja jeg ved det godt, han er ingen agilitystjerne ENDNU, men jeg er umådelig stolt af ham

 

Supersejt!!! :5up: Det bli'r spændende at høre mere om!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak M, men tag du hatten af for Joey i stedet, han har ændre miljø og virkeligt udviklet sig på 3 uger, det kræver da overskud

 

Det gør det bestemt og det er også flot - men også lidt forventeligt.

Syntes tit jeg har oplevet at omplaceringshunde kan ændre sig nærmest 100%, bare ved, at de skifter miljø/ejer - men dejligt, at det er gået så hurtigt... bliver spændende at følge ham :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Lille Louie, måske noget for dig?

 

VAS står for en lille agilityopvisning i Tivoli på lørdag. Vi har ca. ½

time til rådighed, og vil forsøge at lave et alm. gennemløb på en lille

bane med slalom, tunnel, vippe og lidt spring. Derefter løber vi en

"knockout-konkurrence" med 8 hunde, hvorefter der muligvis bliver lidt

demonstration af agilityindlæring og senere kan publikum få lov at prøve

med egen hund.

Vi har plads til endnu 1-2 hunde til Knock-out'en.

Henvendelse til [email protected] [mailto:[email protected]] eller SMS til

61654189 - først til mølle-princippet

 

Med venlig hilsen

Susanne Therkildsen

www.sthedogs.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, der er vi "desværre" i Berlin :mrgreen:

 

Vi har været til første træning i Lyngby her til aften. Vi skulle have været 18, men der kom kun 6. Mistænker ferie og regnvejr som synderne.

 

Louie var naturligvis den bedste :cool: Så det var pænt kedeligt. Så hvis vi skulle løbe et modul to gange, lavede jeg trænernes version den første gang, og min egen version den anden gang (så jeg kunne træne lidt bagkryds, selvstændighed og sådan). Men så fik jeg selvfølgelig lidt skæld ud :lol: - selvom Louie jo stadig løb fejlfrit.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så kunne jeg igen høre "kniiiirk-bum... kniiirk-bum..." ude fra haven. Kigger ud, og der står Iso på vippen og kigger udfordrende på mig... "Kom ud og leeeeg, kedelige moar!!!" Og så er jeg jo allerede så blød om hjertet, at jeg ikke har noget valg - ud at løbe lidt i haven med elsketøsen, det er jo klart! :lun: Og for filan, de små løbeture i haven gør altså godt, hun laver nogle ret vilde ting herhjemme, og vi lærer virkelig hinanden at kende.

 

Lige pt. har jeg noget à la dette stående - i aften havde jeg dog ikke det røde spring. Og man kan faktisk lave en del ting med så lidt - både mht. slalomindgange, felt og drejninger! :5up:

 

 

Meeen, glæder mig nu alligevel til vi skal til rigtig træning i næste uge... :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Og så kunne jeg igen høre "kniiiirk-bum... kniiirk-bum..." ude fra haven. Kigger ud, og der står Iso på vippen og kigger udfordrende på mig... "Kom ud og leeeeg, kedelige moar!!!" Og så er jeg jo allerede så blød om hjertet, at jeg ikke har noget valg - ud at løbe lidt i haven med elsketøsen, det er jo klart! :lun: Og for filan, de små løbeture i haven gør altså godt, hun laver nogle ret vilde ting herhjemme, og vi lærer virkelig hinanden at kende.

 

Lige pt. har jeg noget à la dette stående - i aften havde jeg dog ikke det røde spring. Og man kan faktisk lave en del ting med så lidt - både mht. slalomindgange, felt og drejninger! :5up:

 

 

Meeen, glæder mig nu alligevel til vi skal til rigtig træning i næste uge... :lol:

 

Hun lyder altså til at være rigtig dejlig:lun: En rigtig lille charmetrold:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla havde sin anden gang til træning i tirsdags og så blussede hendes halten kraftigt op igen efter træning, da hun var kommet hjem og havde hvilet sig lidt. :???: Næste dag var det dog gudskelov helt væk. :vedikke:

 

Vi kørte ud til Jacob (kiropraktor) med hende i dag alligevel og han fandt lidt forskelligt muligt. En seneskedehindebetændelse på biceps og en nakkehvirvel og en ryghvirvel, der havde forskubbet sig lidt. Så nu har hun fået noget NSAID smertehalløj med hjem.

 

Vi må gerne træne agility med hende igen på tirsdag(der er hun færdig med medicin). Men jeg mistænker stærkt, at det er slalom hun ikke kan tåle og de vrid hun laver der. For det var første gang vi rigtigt trænede slalom efter ½ års pause, hun har sprunget flere gange uden der har været problemer med det. (Så slalom dropper vi foreløbigt).

 

Jeg prøve om jeg kan træne hendes muskler lidt mere op. Hun er ellers meget ''fit'' lige nu og vi har gået mange ture med hende i ujævnt terræn/ bakker og hun har svømmet en del her i sommer.

Nogen der har nogle ideer til optræning af nogle af de muskler hunden bruger til slalom? Jacob foreslog at lave større afstand mellem pindene, men det tror jeg ikke lige.. :genert:

 

Har tænkt på zigzag og 8-taller mellem mine ben og vippebræt og nogle snurre rundt øvelser (twist). :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Smilla havde sin anden gang til træning i tirsdags og så blussede hendes halten kraftigt op igen efter træning, da hun var kommet hjem og havde hvilet sig lidt. :???: Næste dag var det dog gudskelov helt væk. :vedikke:

 

Vi kørte ud til Jacob (kiropraktor) med hende i dag alligevel og han fandt lidt forskelligt muligt. En seneskedehindebetændelse på biceps og en nakkehvirvel og en ryghvirvel, der havde forskubbet sig lidt. Så nu har hun fået noget NSAID smertehalløj med hjem.

 

Vi må gerne træne agility med hende igen på tirsdag(der er hun færdig med medicin). Men jeg mistænker stærkt, at det er slalom hun ikke kan tåle og de vrid hun laver der. For det var første gang vi rigtigt trænede slalom efter ½ års pause, hun har sprunget flere gange uden der har været problemer med det. (Så slalom dropper vi foreløbigt).

 

Jeg prøve om jeg kan træne hendes muskler lidt mere op. Hun er ellers meget ''fit'' lige nu og vi har gået mange ture med hende i ujævnt terræn/ bakker og hun har svømmet en del her i sommer.

Nogen der har nogle ideer til optræning af nogle af de muskler hunden bruger til slalom? Jacob foreslog at lave større afstand mellem pindene, men det tror jeg ikke lige.. :genert:

 

Har tænkt på zigzag og 8-taller mellem mine ben og vippebræt og nogle snurre rundt øvelser (twist). :vedikke:

 

Øv, hvor er det ærgerligt, at hun hele tiden bliver skadet. :ae:

 

Det er i hvert fald vigtigt at varme rygsøjlen godt op inden træning, jeg laver altid ottetal og zig-zag mellem benene og twist og turn (altså den ene og den anden vej).

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...