Hop til indhold

halfdan er blevet overfaldet


søster lagkage
 Share

Recommended Posts

  • Svar 85
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen

Mange varme tanker til dig og Halfdan - jeg kan levende forestille mig, hvor grim en oplevelse det må have været :ae:

 

Jeg håber ejeren af hunden finder ud af, at hans måde at have hund på er fuldstændig uacceptabel, når han ved, at hans hund har problemer med små hunde - jeg håber han får en lærestreg af de dyre!

 

Håber at både du og Halfdan glemmer de grimmeste ting og kan gå foråret i møde med tillid til andre 4-benede :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :ae: :ae:

 

Jeg har jo selv oplevet min skrigende hund blive rusket rundt af en langt større hund og tænkt "ny dør han" - og det er ganske, ganske forfærdeligt, en virkelig skræmmende oplevelse. :megaked:

 

Har I tjekket Halfdan igennem igen? Jeg tjekkede Tyson med det samme, og der fandt jeg ingen sår, men da han ikke ville støtte på det ene forben, tog vi på dyrehospitalet. Først derude opdagede vi to bidsår, fordi de var begyndt at bløde. Det ene, i brystet, var ret stort og dybt, og alligevel opdagede jeg det ikke med det samme. Og næste dag opdagede jeg to sår til, hvoraf det ene også var ret dybt. Det kan være svært at se i den lange pels, så det er værd at undersøge ham flere gange.

 

Jeg sidder her og er edderspændt RASENDE på den anden hunds ejer! :evil: Hvad f***** bilder han sig ind at lade sin hund løbe løs, når den allerede har overfaldet en anden hund tidligere? :evil::evil::evil:

 

Jeg håber, at du og Halfdan er ok. :ae: Prøv selv at tage nogle Bachs nødhjælpsdråber (kan fås i Matas) og tud gerne igennem, for at få noget af stressen ud af kroppen (ikke når Halfdan er der, selvfølgelig).

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: :ae: :ae:

 

Jeg har jo selv oplevet min skrigende hund blive rusket rundt af en langt større hund og tænkt "ny dør han" - og det er ganske, ganske forfærdeligt, en virkelig skræmmende oplevelse. :megaked:

 

Har I tjekket Halfdan igennem igen? Jeg tjekkede Tyson med det samme, og der fandt jeg ingen sår, men da han ikke ville støtte på det ene forben, tog vi på dyrehospitalet. Først derude opdagede vi to bidsår, fordi de var begyndt at bløde. Det ene, i brystet, var ret stort og dybt, og alligevel opdagede jeg det ikke med det samme. Og næste dag opdagede jeg to sår til, hvoraf det ene også var ret dybt. Det kan være svært at se i den lange pels, så det er værd at undersøge ham flere gange.

 

Jeg sidder her og er edderspændt RASENDE på den anden hunds ejer! :evil: Hvad f***** bilder han sig ind at lade sin hund løbe løs, når den allerede har overfaldet en anden hund tidligere? :evil::evil::evil:

 

Jeg håber, at du og Halfdan er ok. :ae: Prøv selv at tage nogle Bachs nødhjælpsdråber (kan fås i Matas) og tud gerne igennem, for at få noget af stressen ud af kroppen (ikke når Halfdan er der, selvfølgelig).

 

jeg har tjekket ham igennem igen, han har jo ikke så meget pels for tiden, så jeg er næsten sikker på, at han ikke har sår. har også trykket/masseret lidt, og jeg synes ikke, at han reagerer. måske lidt nede omkring bagparten, der løfter han lige hovedet og slikker lidt, men det er jeg lidt i tvivl om, om han ikke også ville gøre normalt. han spænder ikke op eller noget. jeg har vist ikke det store tudebehov, det sidder lige som mere i maven, og jeg tror, at vi begge har det bedre i morgen :-)

 

tusind tak for alle jeres tilkendegivelser, det varmer virkelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis mig og Motor kan gøre noget som helst, siger du bare til! Håber i begge 2 har det bedre nu :ae:

 

tak :kys: det kan godt være, at vi kunne trænge til en gåtur med motoren på et tidspunkt, det er jo altid festligt :mrgreen:

 

nåmen, vi har været på aftentur, halfdan er glad og rolig som altid, han snusede sig frem til en kebab i en vindueskarm, så han fik lov at få et enkelt stykke kød, den lille sporhund.

 

jeg synes dog, at han tøvede lidt med at lette ben, og gjorde det sjældenere end sædvanligt, så det vil jeg lige snakke med dyrlægen om i morgen tidlig. er begyndt at mistænke lidt ømhed i bagparten, selv om han glædeligt lader mig trykke, strække og bøje, men det er jo svært at sige, det er bestemt heller ikke usandsynligt, at jeg ser spøgelser - jeg leder jo nærmest efter dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

 

1. skal jeg melde det til politiet? jeg vil ikke være hysterisk, der "skete jo ikke noget" og jeg har absolut ingen interesse i hverken bøder eller aflivning el.lign., men jeg stoler simpelthen ikke på, at han kan finde ud af at holde den i snor, når han allerede har vist, at han ikke kan tage konsekvensen af at have en aggressiv hund. det betyder, at jeg er virkelig bange for at møde den igen, selv om jeg vist aldrig har set den før. jeg kender ymers mor ret godt, så kunne måske kontakte hende. det skal dog hverken være unfair eller meningsløst, hvad mener i?

 

2. så er jeg helt vildt ked af, at min fuldstændigt traumefri hund har fået sådan en rids i lakken, han var virkelig ked af det og helt ved siden af sig selv :megaked: - kan jeg forvente, at han reagerer med frygt næste gang han møder stor, sort hund, og skal jeg tage nogle forholdsregler? desværre har han ingen "venner" af den type, så vi kan ikke så godt træne det.

 

3. og så er der mit eget traume - pludselig kan man føle sig frygteligt sårbar med sådan en lille hund, og jeg har aldrig før haft så meget som skyggen af utryghed ved at gå med ham i byen. det skal jeg lige have rystet af mig, puha.

 

nå, men jeg blev nødt til at gå fra ham efter en time derhjemme, vildt uheldigt, men jeg skulle præsentere i skolen. han virkede stadig lidt chokket, men jeg har rørt/trykket ham over hele kroppen uden nogen umiddelbar reaktion. jeg gav ham en stak frosne lammeben, og håber, at han sover til jeg kommer hjem.

 

:???:

 

Det er så frygteligt sådan noget - Mimi har prøvet det samme og jeg kan stadigvæk høre hende angst-skrig :megaked:

 

Ad 1) Jeg ville melde det til politiet, det har jeg selv gjort da Mimi blev overfaldet af en (altid) løs hund - Som havde bidt 4 andre hunde. Ejerne var kolde i røven. I dag er den væk, jeg ved ikke hvorfor, eller hvordan.

 

Ad 2) Mimi er blevet bidt en gang (som skrevet ovenfor) og overfaldet en anden gang (ejeren tabte snoren) Begge gange af store hunde, og hun er i dag rædselsslagende for store hunde ind til hun kender dem. Når vi møder store hunde hun ikke kender forsøger hun at hoppe op i favnen på mig :cry:

 

Ad 3) Jeg er heller ikke selv kommet over det, det er ca.5 mdr. siden det sidste overfald fandt sted.

 

Jeg er så forfærdelig bange for, at Mimi mister livet/bliver alvorligt skadet en dag ved et overfald - Før var det en nydelse at gå tur med hende, nu er jeg hele tiden på vagt (men heldigvis er det stadigvæk en nydelse for Mimi, altså lige med undtagelse af når vi møder store hunde).

Link til indlæg
Del på andre sites

tak for alle jeres svar. jeg sidder i skolen nu, og ryster stadig helt, jeg synes faktisk ellers ikke, at jeg er pivet. men det ser bare VOLDSOMT ud, det ved de af jer, der har oplevet det. og så med en hund, der er næsten 10 gange så stor som den anden.

 

jeg har besluttet at anmelde det. ellers stoler jeg bare ikke på, at han holder sin hund i snor. og det skal han. tænk, han var på vej ind i et fritløbsområde med en hund der to uger før i samme park havde sendt en hund på dyrehospitalet :stupid: han virkede ikke ligeglad, men mere sådan :vedikke: - totalt uforstående og chokeret og ret stenet. jeg har skrevet en mail til ymers mor for at høre hvad der skete i deres situation - så jeg får det videregivet rigtigt til politiet.

 

vi kender to andre han-rot/labber fra parken, men jeg ved, at de kan være nogle bisser, og halfdan er ikke glad for dem egentlig, de hilser bare kort. ejerne er begge alkoholikertyper, så de er nok ikke lige egnet som terapihunde. synes ellers, at vi kender mange både store og små, men vist ingen sorte labradortyper. jeg må lægge hovedet i blød.

 

og sidst: hvilke af de beroligende midler i anbefaler er bedst? og kan det købes på apoteket, eller mon jeg forbi dyrlægen? jeg overvejer, om halfdan skal til dyrlægen. eller måske kiropraktor i stedet - det havde jeg også tænkt.

 

Øv, virkelig ubehageligt. Hvad med Kango? Han er jo Samsons alle tiders yndlings rottweiler. Jeg snakkede med ejeren, de har jo fået den anden hanhund aflivet fordi den var blevet gammel og skør, og dens udfald smittede af på Kango. Men jeg ved ikke om i har samme forhold til ham som Samson har.

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, virkelig ubehageligt. Hvad med Kango? Han er jo Samsons alle tiders yndlings rottweiler. Jeg snakkede med ejeren, de har jo fået den anden hanhund aflivet fordi den var blevet gammel og skør, og dens udfald smittede af på Kango. Men jeg ved ikke om i har samme forhold til ham som Samson har.

 

ja, altså vildt ubehageligt og meget uheldigt. kango er sød ja, og også ejeren, men det er meget længe, måske et halvt år, siden jeg har set dem. han ville sikkert gerne gå en tur med hundene, ellers.

 

i øvrigt snakkede jeg med min dyrlæge igen i morges, som jeg lovede hende. hun synes, at halfdan skal have smertestillende over weekenden, og så skal jeg holde godt øje med evt. hævelser osv. han har det umiddelbart ok.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvor er det synd for jer,at i har været offer for endnu en hensynsløg og ligeglad hundeejer, sådan en mand burde ikke have hund og man har af alt, lyst til at ruske i ham( hvis man turde), og spørge om han er klar over hvor megen skade han og hans hund gør på andre hunde og deres ejere, og så skulle hunden tages fra sådan en....:evil:

der ligger også lidt arbejde foran dig, i at bearbejde den ubehagelige oplevelse, så du ikke gør det værre, ved at halfdan mærker din frygt ved andre hunde(dette er ikke for at være fræk, men jeg var ikke selv klar over,HVOR MEGET jeg påvirkede saimon dengang vi blev overfaldet):oops: kram herfra og de bedste ønsker herfra

p.s. godt han havde dækken på!

Link til indlæg
Del på andre sites

buju, forresten; kender du hunden? helsort, nok rottweilerblanding, i hvert fald et eller andet lidt molosagtigt. den hed kanto eller sådan noget, havde en mandlig ejer på 40-50 år? den går vist altid løs, det var i hvert fald midt på møllegade, at vi mødte den.

 

Nej, heldigvis ikke - og håber da heller ikke jeg kommer til det:genert:

 

Kangos ejer har en tatoo biks i Birkegade, du kan evt. gå forbi og spørge

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil lige komme med en opdatering og afslutning på denne tråd:

 

først og fremmest er halfdan glad igen, og det er jo det vigtigste. jeg syntes, at han var lidt på tæerne, de første par dage, men nu mærker jeg ikke noget til det mere. i går legede han med en sort labrador og en cocker - begge voksne hanhunde. det er skønt og meget heldigt, at han er så robust en hund :hjerte:

 

og så har jeg været på besøg hos lokalpolitiet i formiddags, hvor jeg talte med en virkelig sød politibetjent, der tog mig alvorligt, hvilket faktisk kom lidt bag på mig. han sagde, at hvis jeg valgte at køre en sag, ville det føre til bøde og påbud om mundkurv - muligvis også henstilling til aflivning, da den har overfaldet to hunde på så kort tid. jeg har selv sagt ingen interesse i nogen af delene, og da i hvert fald ikke en aflivning :cry: !

 

heldigvis var politimanden enig med mig i, at det var bedre at bare notere det, også for lige at tjekke, at der ikke er tidligere episoder. og så tage en snak med manden for at være sikker på, at han har forstået nødvendigheden af at holde sin hund i snor, når den nu åbenlyst har et aggressionsproblem. det var lige præcis det jeg havde håbet på, så nu lægger vi det bag os, og glæder os over, at der ikke skete mere :-D

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

jeg vil lige komme med en opdatering og afslutning på denne tråd:

 

først og fremmest er halfdan glad igen, og det er jo det vigtigste. jeg syntes, at han var lidt på tæerne, de første par dage, men nu mærker jeg ikke noget til det mere. i går legede han med en sort labrador og en cocker - begge voksne hanhunde. det er skønt og meget heldigt, at han er så robust en hund :hjerte:

 

og så har jeg været på besøg hos lokalpolitiet i formiddags, hvor jeg talte med en virkelig sød politibetjent, der tog mig alvorligt, hvilket faktisk kom lidt bag på mig. han sagde, at hvis jeg valgte at køre en sag, ville det føre til bøde og påbud om mundkurv - muligvis også henstilling til aflivning, da den har overfaldet to hunde på så kort tid. jeg har selv sagt ingen interesse i nogen af delene, og da i hvert fald ikke en aflivning :cry: !

 

heldigvis var politimanden enig med mig i, at det var bedre at bare notere det, også for lige at tjekke, at der ikke er tidligere episoder. og så tage en snak med manden for at være sikker på, at han har forstået nødvendigheden af at holde sin hund i snor, når den nu åbenlyst har et aggressionsproblem. det var lige præcis det jeg havde håbet på, så nu lægger vi det bag os, og glæder os over, at der ikke skete mere :-D

 

Jeg vil bare give dig denne :5up: for din beslutning.

 

Det vidner om et stort overskud, når du ikke ønsker en aflivning af en overfaldshund.

 

Og så håber jeg naturligvis, at I begge er kommet ovenpå og bliver ovenpå samt at ejeren af den anden hund har fattet ideen med en snor, når hans hund har et problem.

Link til indlæg
Del på andre sites

nåmen, der kommer lige endnu en opdatering:

 

i de gamles by i dag mødte vi buller, 7 mdrs pekingeser/shihtzu-mix. ejeren fortæller så, at overfaldshunden havde fat i buller i starten af sidste uge. buller smed sig på ryggen og skreg, men først da der kom en mand løbende (ikke ejeren :rolleyes:) og sparkede til den store hund 3 gange, gav den slip - der skete heller ikke noget alvorligt med buller, heldigvis.

 

i øvrigt har jeg fundet 3 små bidhuller i halfdans dækken, så nu er jeg da for alvor lettet over, at han havde det på!

 

nåmen, der tegner sig godt nok et billede af en ejer, der er i ekstremt grad hensynsløs over for os andre, og ikke særligt omsorgsfuld over for sin egen hund heller - tænk at sætte den i sådan en lortesituation så mange gange, velvidende om de mulige konsekvenser, hvis det går galt :roll: - det gør mig pisse rasende på alle de involverede hundes vegne :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg bliver SÅ gal over det der, det er bare på ingen måde okay! :evil::evil::evil:

 

Jeg er altså alvorligt nervøs for, at han fortsat har tænkt sig at lade sin hund rende løs. Det er jo tre tilfælde (som vi kender til) inden for meget kort tid, hvor hans hund har overfaldet små hunde. Og hvis det ikke har fået ham til at tage den i snor, tvivler jeg desværre på, at en løftet pegefinger fra politibetjenten får ham til det. :???:

 

Jeg ville lave en reel anmeldelse, så han får en bøde, påbud om snor og evt. påbud om mundkurv. Men... det er jo helt op til dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...