Hop til indhold

13 dage med en Rottweilerhvalp


Gæst Hansen
 Share

Recommended Posts

Skulle det være - jamen - så skulle det være nu.

 

For helbreddet bliver jo ikke bedre - og hvorfor ikke bruge så gode energier og kræfter på at få en skøn velopdragen og veltrænet spor og familiehund ud af den smukkeste lille Rottweiler "Sille"

 

Alt blev nøje tilrettelagt forberedt og glæden var stor, ved at opleve og se sådan en bette hvalp, begå sig med sin nye flok, med stor nysgerrighed, selvtillid og livsglæde sammen med vor dejlige 5 årige veltrænede Labradortæve.

 

Hundeforsikring, sundhedsbog, pas, registering, ormekur, div. vacc. og alm. helbredstjek - og alt tegnede bare så godt.

Hurtigt og lærenemt kom "Sille" efter vor hverdag og med stor interesse og nysgerrighed deltog hun glad i det hele.

Vi smilte og lo, ja sikke sådan en dejlig hundehvalp kan få alt dette og andet hengemt - helt frem i lyset ;-D

 

På den 13 dag, stod det klart at lille "Sille" var lidt sløj.

Ak - for med grum hast, blev det lille glade og nysgerrige væsen forvandlet til en dødsyg lille bette hvalp, der for hvert minut blev dårligere.

 

På vejen til dyrlægen - (den selvsamme - der jo for ganske kort tid siden sammen med os alle - var faldet i svime over dette lille betagende bedårende væsen) - stod det klart at vores yndige lille hvalp - ikke ville komme levende igennem.

 

En ond led virus - satte brat en stopper for alt godt sundt og herligt - og der var ingen anden udvej end at forløse vor stakkels bette dejlige Rottweilerhvalp for alt ondt.

 

Denne virus kan ramme alle hunde, i alle aldre, og er smertefuld og dødeligt især for de små hvalpe samt for svage ældre hunde.

 

Hvis vi alle tog ansvar og lovpligtigt fik alle vore hunde vaccineret og sundhedstjekket kunne sådanne virus - ikke så pludseligt ramme vore dejlige skønne hunde.

 

Livet går videre, men der mangler noget, "Sille" som i den grad, gav os så mange gode oplevelser - på så kort en tid.

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, sidder med tårer i øjnene og kigger på min egen sovende hvalp, som jeg nu har haft i 12 dage. Det vi allerede har sammen ville jeg have frygteligt svært ved at miste, så du har min dybeste medfølelse. :ae:

Hvil i fred Sille, du har været elsket højt i dit alt for korte liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dette gør min ondt for jer begge, så sørgeligt at forvente glade dage med den bette og så pludselig stå med en dødsyg hvalp, der må opgives for hendes egen skyld.

Nu mener jeg så, at netop Parvovaccine ikke altid er så effektivt mht dannelsen af antistoffer og hvis de dannes, er beskyttelsen ikke så langvarig som med f.eks hundesygevirussen.

Da den store epidimi for ca 25 år siden hærgede, døde også en del vaccinerede hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf
Dette gør min ondt for jer begge, så sørgeligt at forvente glade dage med den bette og så pludselig stå med en dødsyg hvalp, der må opgives for hendes egen skyld.

Nu mener jeg så, at netop Parvovaccine ikke altid er så effektivt mht dannelsen af antistoffer og hvis de dannes, er beskyttelsen ikke så langvarig som med f.eks hundesygevirussen.

Da den store epidimi for ca 25 år siden hærgede, døde også en del vaccinerede hunde.

 

Det er rigtig nok. Vaccinen mod parvo er ikke altid 100 % sikker.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er så trist når noget der skulle have været starten på noget nyt blev til en afslutning.

 

Visse hunderacers immunsystem kan have sværere ved at tackle bestemte sygdomme.

Men virus kan også mutere så der opstår varianter som den oprindelige vaccine ikke kan bekæmpe effektivt. Så skal fabrikanterne til vaccinen til at opdatere, deres produkt, men det tager også tid med forskning, godkendelse, og fremstilling.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst lillefod
jeg mener det er rottweiler, dobermann og schaefer. Kan ikke huske om der er flere, og jeg ved ikke hvorfor.

 

Sjovt.. Jeg har lige spurgt et par Rottweiler opdrættere der har været med i mange år. De kunne ikke umiddelbart huske nogle eksempler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...