Hop til indhold

Links regler


Administrator
 Share

Recommended Posts

Interessant tanke - jeg er på et hesteforum, hvor man ved tilmelding skal oplyse navn og det bliver vist i ens profil, så andre brugere også kan se det - det tiltag er blevet indført efter, at forummet oplevede, at der blev lavet dobbeltprofiler, troll-profiler og profiler hvor brugere ikke forstod, at opføre sig ordentlig mht udhængning, god tone osv.

 

Det har kørt sådan nu i ca 2 år og det fungere perfekt - spamtråde/tråde der gik ud på at reklamere for egen virksomhed under dække af andet, oprettes ikke længere og tråde hvor brugere kun var ude på, at lave røre i andedammen.

 

En god 'bi-ting' ved tiltaget var også, at mange måske tænkte lidt mere over hvad de skrev - antallet af grovheder blev nedsat væsentligt og de er nu nærmest ikke-eksisterende... man vil jo gerne kunne se folk i øjnene IRL også :5up:

 

Kunne jeg ikke bare skrive jeg hed malene nielsen?

Eller hvordan?

 

 

Kan godt li ideen ud fra det du fortæller dog :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 80
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Gæst Frigga
Interessant tanke - jeg er på et hesteforum, hvor man ved tilmelding skal oplyse navn og det bliver vist i ens profil, så andre brugere også kan se det - det tiltag er blevet indført efter, at forummet oplevede, at der blev lavet dobbeltprofiler, troll-profiler og profiler hvor brugere ikke forstod, at opføre sig ordentlig mht udhængning, god tone osv.

 

Det har kørt sådan nu i ca 2-3 år og det fungere perfekt - spamtråde/tråde der gik ud på at reklamere for egen virksomhed under dække af andet, oprettes ikke længere og tråde hvor brugere kun var ude på, at lave røre i andedammen.

 

En god 'bi-ting' ved tiltaget var også, at mange måske tænkte lidt mere over hvad de skrev - antallet af grovheder blev nedsat væsentligt og de er nu nærmest ikke-eksisterende... man vil jo gerne kunne se folk i øjnene IRL også :5up:

 

Jeg har valgt at 'tage det med mig' og bruger altid mit navn som brugernavn :-)

Jeg er på mange andre fora, bla et forum opbygget i samme system som her, hvor der samme sted som vi har "by", "karma" osv også er angivet hvilken race, man har (her er der tale om katte), hvlket jeg synes er superfint.

 

På et andet forum skal ens rigtige navn stå derude også, og det er altså nok til at jeg slettede min profil igen. Selvom der er folk herinde, der kender mig IRL, så må jeg indrømme, at jeg ikke kan lide tanken om at man kan google mig, eller kan slå mig op.

 

Mht. advarsler så har jeg aldrig tænkt over om folk fik advarsler, og jeg behøver ikke vide hvem der har fået. Egentlig troede jeg slet ikke folk fik sådan nogle, for jeg synes godt nok der er nogle grimme indlæg nu og da, og at dette kun var muligt hvis advarsler ikke blev givet.

 

Altså, så vidt jeg har forstået, så kan man få en advarsel for at give en advarsel, som mods ikke er enige i? Er det ikke rigtigt? Det har jeg læst et sted. Af samme årsag melder jeg aldrig indlæg uanset hvor grimme og personlige de er - kun en gang har jeg gjort det i håb om at få nogle moderatorer til at komme ind og stoppe det personlige slagsmål, der var gået i gang, men jeg gjorde det nok forkert for fik aldrig besked og der skete ikke noget. Jeg har nok givet karma i stedet :lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Kunne jeg ikke bare skrive jeg hed malene nielsen?

Eller hvordan?

 

 

Kan godt li ideen ud fra det du fortæller dog :5up:

 

Tjo - men nu ved jeg jo du hedder noget andet ;-)

 

Ved faktisk ikke hvordan ejer af forum tjekker op på det, men vil da gerne undersøge det, hvis Admin overvejer samme tiltag :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tjo - men nu ved jeg jo du hedder noget andet ;-)

 

Ved faktisk ikke hvordan ejer af forum tjekker op på det, men vil da gerne undersøge det, hvis Admin overvejer samme tiltag :-)

 

 

 

Hvordan :genert: konspirations teorie :drille:

 

SKAL det være admin? Eller vil du også gøre det fordi jeg Dorte Pedersen er nysgerrig? :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville nu også være ked af at mit fulde navn stod her. Jeg er den eneste i dk der hedder det. Ikke at jeg tror nogle af de faste herinde ville misbruge viden om hvornår vi er på ferie, til hundetræf eller lignende, men der kunne jo nemt komme en "gæst" herind og læse med... :???:

 

Bare skriv du heder Dorte Pedersen :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Interessant tanke

 

Det var så ikke lige dét jeg havde i tankerne med mit OT.

 

 

Mere en slet skjult bemærkning om at jeg finder det spøjst at man som bruger gerne vil vide alle mulige ting om andre brugere, hér advarsler og kommentarer herom, men ikke selv vil lade andre vide noget om én selv. I Sigurds tilfælde hvilken hund han har, bare for at holde mig til mit OT-indlæg.

 

 

 

Moral er godt, dobbeltmoral er.... tænker jeg lige.

 

Man vil gerne vide alle de dårlige ting om andre, men vil ikke lade andre vide uskyldige ting om én selv.... :rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Interessant tanke - jeg er på et hesteforum, hvor man ved tilmelding skal oplyse navn og det bliver vist i ens profil, så andre brugere også kan se det - det tiltag er blevet indført efter, at forummet oplevede, at der blev lavet dobbeltprofiler, troll-profiler og profiler hvor brugere ikke forstod, at opføre sig ordentlig mht udhængning, god tone osv.

 

Det har kørt sådan nu i ca 2-3 år og det fungere perfekt - spamtråde/tråde der gik ud på at reklamere for egen virksomhed under dække af andet, oprettes ikke længere og tråde hvor brugere kun var ude på, at lave røre i andedammen.

 

En god 'bi-ting' ved tiltaget var også, at mange måske tænkte lidt mere over hvad de skrev - antallet af grovheder blev nedsat væsentligt og de er nu nærmest ikke-eksisterende... man vil jo gerne kunne se folk i øjnene IRL også :5up:

 

Jeg har valgt at 'tage det med mig' og bruger altid mit navn som brugernavn :-)

 

Jeg ville ikke være her, hvis der var krav om at opgive fulde navn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg fik en advarsel for kort tid siden, og jeg ville have fløjet fuldstændig i flint hvis den var blevet offentlig gjort for hele forum. Totalt ydmygende og nedværdigende! :???: Hvis jeg vil dele min advarsel, så er det da mit eget valg. Vil ikke stilles til skue som hende der ikke kan tale pænt.

 

Fx. fik jeg en advarsel for et indlæg til en bruger der lignede det indlæg Lykkeliv skrev til en bruger. Forskellen var bare at jeg fik en advarsel og Lykkeliv ikke fik en. Jeg er ikke uenig med Lykkeliv i det hun skrev, så ville da ikke anmelde hende.

Men ville måske have lyst til det, hvis hele forum skulle have lov at se min advarsel.

 

Forskellen er så at mod. ikke kan få advarsel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Forskellen er så at mod. ikke kan få advarsel.

 

Virkelig :shock: Ej, det kan altså ikke passe :confused: hvordan skal det stemme overens med:

 

En moderators formål:

1. Selv at være et godt eksempel for god debatkultur.

2. Nye medlemmer føler sig velkommen. Det vil sige at man skriver til dem i et pænt sprog, der ikke har til hensigt at støde, og hjælpe med spørgsmål til funktioner på forum.

3. Trådende holdes inden for emnet. (Lidt off topic kan nok ikke undgåes men det skal ikke overtage tråden.)

4. Undgå at debatten bliver negativ/personlig.

5. Medlemmer nye som gamle bliver gjort opmærksomme, hvis de ikke følger reglerne for god opførsel.

6. Rette henvendelse til en fra admingruppen, såfremt et medlem ikke følger en advarsel i tråden eller en PB*

*(Sendes der en advarsel via PB til et medlem, er der mindst én admin i cc)

7. Kan give et medlem BAN (efter gentagne advarsler slår fejl)

 

http://www.hunde-forum.dk/diverse/11408-moderator-rolle-sosat.html

 

Jeg håber altså, at du har misforstået noget :oops: ellers kan mods. jo gøre som det passer dem uden sanktionsmuligheder - en mod. bør være underlagt de samme regler og sanktionsmuligheder som vi andre, og bør ved gentagne overtrædelser miste mod. status :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Virkelig :shock: Ej, det kan altså ikke passe :confused: hvordan skal det stemme overens med:

 

 

 

http://www.hunde-forum.dk/diverse/11408-moderator-rolle-sosat.html

 

Jeg håber altså, at du har misforstået noget :oops: ellers kan mods. jo gøre som det passer dem uden sanktionsmuligheder - en mod. bør være underlagt de samme regler og sanktionsmuligheder som vi andre, og bør ved gentagne overtrædelser miste mod. status :???:

 

Nej, vi kan ikke få advarsler, til gengæld er konsekvensen at vi får frataget vores titel og rettigheder som moderator, hvis Admin og Dinah mener, at der er bevæggrund nok for dette (øvrige mods er ikke en del af denne debat og ser den heller ikke).

 

Men en med administratormuligheder kan ikke få en advarsel i systemet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, vi kan ikke få advarsler, til gengæld er konsekvensen at vi får frataget vores titel og rettigheder som moderator, hvis Admin og Dinah mener, at der er bevæggrund nok for dette (øvrige mods er ikke en del af denne debat og ser den heller ikke).

 

Men en med administratormuligheder kan ikke få en advarsel i systemet.

 

Tak for svar :-D

 

om end det ikke var det svar, jeg havde håbet på :genert: men jeg må indrømme, at det forklare den del .... :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
Nej, vi kan ikke få advarsler, til gengæld er konsekvensen at vi får frataget vores titel og rettigheder som moderator, hvis Admin og Dinah mener, at der er bevæggrund nok for dette (øvrige mods er ikke en del af denne debat og ser den heller ikke).

 

Men en med administratormuligheder kan ikke få en advarsel i systemet.

 

:shock:

 

Tak for svar :-D

 

om end det ikke var det svar, jeg havde håbet på :genert: men jeg må indrømme, at det forklare den del .... :oops:

 

Bestemt heller ikke det svar, jeg havde håbet på.

 

Jeg kan ikke se, hvorfor man skal være fredet som moderator? Reglerne for god opførsel må være ens for alle og derfor også konsekvenserne. Hvis man så gentagne gange ikke kan opføre sig ordentligt (som mod.), så kan man blive frataget mod. rettighederne. Personligt mener jeg, at man skal kunne få advarsler på lige fod med brugerne (sådan har det været på de fora, jeg har færdedes på/hvor jeg har været mod.)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing
fremhæver jeg lige det berner skrev.

 

Dvs at vi ikke kan have det gule flag ud for vores navn, da forum ikke tillader det.

 

Men....kan mods ikke få et plet på "straffeattesten"? Evt at I holder en liste på jeres mod-forum? Så hvis en konsekvent bliver ved med at bryde reglerne, så ryger mod. status?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Så tænkte jeg på, den der regel med, at man kan få en advarsel for at melde et indlæg?

 

Er det ikke temmelig voldsomt? Jeg er med på, at brugerne ikke bare skal melde hinanden i flæng, men altså....man tør jo næsten ikke trække vejret så.

 

Jeg synes det er bedre, at det kan være en sær-regel, der bruges, hvis en bruger konsekvent melder en anden, så snart denne siger det mindste, der kan misforstås. Og ikke en generel regel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men....kan mods ikke få et plet på "straffeattesten"? Evt at I holder en liste på jeres mod-forum? Så hvis en konsekvent bliver ved med at bryde reglerne, så ryger mod. status?

 

Enig - hvis en "almindelig" bruger kan tildeles advarsler, så bør en mod. altså også :!: - kan systemet ikke klare det, må man lave et regnark, hvor svært kan det være :genert: Der bør jo ikke være det store at komme efter ....

 

Hvordan håndtere systemet så, hvis man anmelder et indlæg skrevet af en mod. :genert:(Ps: jeg har på godt 3 år kun anmeldt ét indlæg, så det er ikke fordi jeg får slidskader at at bruge den knap)

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig - hvis en "almindelig" bruger kan tildeles advarsler, så bør en mod. altså også :!: - kan systemet ikke klare det, må man lave et regnark, hvor svært kan det være :genert: Der bør jo ikke være det store at komme efter ....

 

Hvordan håndtere systemet så, hvis man anmelder et indlæg skrevet af en mod. :genert:(Ps: jeg har på godt 3 år kun anmeldt ét indlæg, så det er ikke fordi jeg får slidskader at at bruge den knap)

 

Så får admingruppen besked om det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig - hvis en "almindelig" bruger kan tildeles advarsler, så bør en mod. altså også :!: - kan systemet ikke klare det, må man lave et regnark, hvor svært kan det være :genert: Der bør jo ikke være det store at komme efter ....

 

Hvordan håndtere systemet så, hvis man anmelder et indlæg skrevet af en mod. :genert:(Ps: jeg har på godt 3 år kun anmeldt ét indlæg, så det er ikke fordi jeg får slidskader at at bruge den knap)

 

Det håndterer det fint:mrgreen: på lige vis, som med alle andre:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan håndtere systemet så, hvis man anmelder et indlæg skrevet af en mod. :genert:(Ps: jeg har på godt 3 år kun anmeldt ét indlæg, så det er ikke fordi jeg får slidskader at at bruge den knap)

 

Alle rapportering genere automatisk en tråd i staff forum, hvor man kan svare osv. som i en almindelig tråd.

 

Så alle rapporteringer er gemt så længe admin ikke sletter hele tråden.

 

Og selvf. skal staff gruppen overholde alle regler, som alle andre :blink:

Det kunne jeg ikke og derfor forlod jeg staff team'et frivilligt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...