Hestkjær Skrevet Marts 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 7, 2011 Vi havde egentligt besluttet, at vi ville tegne sygeforsikring på Martha hos Alm. Brand. Men sammen med alle de andre papirer vi fik med hjem, da vi hentede hende, var også et tilbud på forsikring fra Agria. Nu er jeg så kommet i tvivl, hvem vi skal vælge:vedikke: Alm.brand har en lavere selvrisiko, god dækning og lavere præmie. Derudover har mange herinde skrevet, at de er tilfredse med dem! Agria kender jeg ikke så meget til - er der nogen af jer, som kender til dem? Men deres selvrisiko er noget højere og præmien lige så. Men deres helt klare fordel er, at hvis jeg tegner forsikringen, inden Martha fylder 4 mdr, så dækker den også AD, HD og OCD samt Patelle og Legg-Perthes (aner ikke hvad der er:-D). Og det gør Alm. brand ikke. Hayly havde OCD og det var en mega dyr fornøjelse, derfor overvejer jeg nu, om Agria er bedre trods højere præmie og selvrisiko:vedikke: Har I erfaringer med Agria? Og hvad ville I vælge? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Har ingen personlige erfaringer, men ved at det er et meget gammelt og velrenommeret firma i Sverige. Synes det lyder fantastisk hvis de dækker HD/AD/OCD, så hvis præmie/selvrisiko ikke er væsentlig højere, ville det veje tungt til den positive side... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stella Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Hej jeg har ikke erfaring med dem du nævner, har faktisk aldrig hørt om dem. Men jeg har alm brand, der er min hund sygeforsikret, og har benyttet det en del gange, og har aldrig oplevet andet end flinke medarbjeder og hurtig tilbagebetaling af det de dækker. Har aldrig oplevet vrøvl med dem. Det har jeg tilgengæld med TRYG, hold da kaje et skod selskab, det havde jeg tidligere, oplevede ikke andet en vrøvl, syge medarbjeder og 100 undskyldninger med at de pludeslig ikke dækkede det og det og det. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Vi havde egentligt besluttet, at vi ville tegne sygeforsikring på Martha hos Alm. Brand. Men sammen med alle de andre papirer vi fik med hjem, da vi hentede hende, var også et tilbud på forsikring fra Agria.Nu er jeg så kommet i tvivl, hvem vi skal vælge:vedikke: Alm.brand har en lavere selvrisiko, god dækning og lavere præmie. Derudover har mange herinde skrevet, at de er tilfredse med dem! Agria kender jeg ikke så meget til - er der nogen af jer, som kender til dem? Men deres selvrisiko er noget højere og præmien lige så. Men deres helt klare fordel er, at hvis jeg tegner forsikringen, inden Martha fylder 4 mdr, så dækker den også AD, HD og OCD samt Patelle og Legg-Perthes (aner ikke hvad der er:-D). Og det gør Alm. brand ikke. Hayly havde OCD og det var en mega dyr fornøjelse, derfor overvejer jeg nu, om Agria er bedre trods højere præmie og selvrisiko:vedikke: Har I erfaringer med Agria? Og hvad ville I vælge? Kender heller ikke til Agria men ville klart tage chancen med dem, hvis jeg havde en race hvor de sygdomme du omtaler var et problem. Hvor meget dyrere er de?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Har ingen personlige erfaringer, men ved at det er et meget gammelt og velrenommeret firma i Sverige. Synes det lyder fantastisk hvis de dækker HD/AD/OCD, så hvis præmie/selvrisiko ikke er væsentlig højere, ville det veje tungt til den positive side... Den hopper jeg med på :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Den hopper jeg med på :5up: Også mig:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Men er det ikke vildt dyrt at have en mastiff i agria? Berneren er i hvert fald hammer dyr De tilpasser jo forsikringen efter race... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Kender heller ikke til Agria men ville klart tage chancen med dem, hvis jeg havde en race hvor de sygdomme du omtaler var et problem. Hvor meget dyrere er de?. De er en del dyrere - men man kan selv bestemme hvor meget ifht hvor dækning man ønsker samt selvrisiko. Og så har de nogle rigtig gode tilvalgsforsikringer, som ikke er muligt hos de andre. Men er det ikke vildt dyrt at have en mastiff i agria? Berneren er i hvert fald hammer dyr De tilpasser jo forsikringen efter race... Jo det er i hvert fald dyrere:-D Har lige snakket med både Alm.brand og Agria, og begge er meget hjælpsomme og flinke. Jeg har valgt, at vi vælger Agria! Vi skal betale 2200kr pr år (man kan betale kvartal, halvårig eller helrårig - smart synes jeg!), som dækker ansvar, sygeforsikring inkl dækning af behandling for AD/HD/OCD samt genoptræning (masssage, svømning og water walker) for max 6000kr og udvidet forsikring, som dækker gråstær operation, ledimplatater, tandbehandlinger (forkert bid, skade på mælketænder osv) samt kemo og strålebehadlinger. De dækker livsvarigt - som Alm.brand - og vi har valgt, at dækningsgraden skal være 20.000kr. Selvrisikoen er høj - vi har sat den til 1900kr. Men man kan vælge 900kr også, men så bliver forsikringen bare endnu dyrere . Dog skal man ikke her betale selvrisiko pr diagnose, som hos Alm.brand men pr periode. Det vigtige for mig har her været, at jeg kan sikre mig bedre mod den sygdom Hayly fik, og som kostede mig spidsen af en jetjager. Det kan jeg ingen andre steder. Og selvom vi har valgt den høje selvrisiko, så er det vigtigste at de vil hjælpe i de situationer, som virkelig vil kunne komme til at koste mange penge. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jeg håber for jer, at I slet ikke får brug for den forsikring..... :blink: For SÅ har den været alle pengene værd... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jeg håber for jer, at I slet ikke får brug for den forsikring..... :blink:For SÅ har den været alle pengene værd... Ja det håber jeg også (eller også så sidder man og ærger sig over, hvorfor man nu tegnede den dyre forsikring, når nu hunden ikke fejler noget:-D). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
chr68866 Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Årsagen til mange ikke kender Agria er at de først er startet 1 januar i år i Danmark. Det er så vidt jeg husker Sveriges største forsikringsselskab vedr. dyreforsikringer. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Årsagen til mange ikke kender Agria er at de først er startet 1 januar i år i Danmark. Det er så vidt jeg husker Sveriges største forsikringsselskab vedr. dyreforsikringer. Ahhhhhhh.... Har heller ikke selv hørt om dem før, men deres papirer lå sammen med de resterende papirer fra DKK, da vi hentede Martha i fredags, så først der jeg har hørt om dem! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 De er en del dyrere - men man kan selv bestemme hvor meget ifht hvor dækning man ønsker samt selvrisiko.Og så har de nogle rigtig gode tilvalgsforsikringer, som ikke er muligt hos de andre. Jo det er i hvert fald dyrere:-D Har lige snakket med både Alm.brand og Agria, og begge er meget hjælpsomme og flinke. Jeg har valgt, at vi vælger Agria! Vi skal betale 2200kr pr år (man kan betale kvartal, halvårig eller helrårig - smart synes jeg!), som dækker ansvar, sygeforsikring inkl dækning af behandling for AD/HD/OCD samt genoptræning (masssage, svømning og water walker) for max 6000kr og udvidet forsikring, som dækker gråstær operation, ledimplatater, tandbehandlinger (forkert bid, skade på mælketænder osv) samt kemo og strålebehadlinger. De dækker livsvarigt - som Alm.brand - og vi har valgt, at dækningsgraden skal være 20.000kr. Selvrisikoen er høj - vi har sat den til 1900kr. Men man kan vælge 900kr også, men så bliver forsikringen bare endnu dyrere . Dog skal man ikke her betale selvrisiko pr diagnose, som hos Alm.brand men pr periode. Det vigtige for mig har her været, at jeg kan sikre mig bedre mod den sygdom Hayly fik, og som kostede mig spidsen af en jetjager. Det kan jeg ingen andre steder. Og selvom vi har valgt den høje selvrisiko, så er det vigtigste at de vil hjælpe i de situationer, som virkelig vil kunne komme til at koste mange penge. Det var godt nok billigt Mener jeg forsøgte at sammensætte samme "pakke" til Møffe, dog med en selvrisiko på 900kr. Det blev 4'000kr Havde godt nok ikke regnet med, at en mastiff var billigere! Anyways, så er det ikke reelt før ved næste hund, for de nægter uden tvivl at tage Møffe ind - HD D/E, tjoh, han er ikke ligefrem attraktiv Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Det var godt nok billigt Mener jeg forsøgte at sammensætte samme "pakke" til Møffe, dog med en selvrisiko på 900kr. Det blev 4'000kr Havde godt nok ikke regnet med, at en mastiff var billigere! Anyways, så er det ikke reelt før ved næste hund, for de nægter uden tvivl at tage Møffe ind - HD D/E, tjoh, han er ikke ligefrem attraktiv Altså hvis vi valgte en selvrisiko på 900kr så blev det omkring 3000kr om året - prøvede lige at taste berneren ind og det er det samme. Men afhægigt af de postnummer, så kan prisen varierer:-D Behandlingen af AD/HD/OCD er også betinget af, at forsikringen er tegnet, inden hunden fylder 4 mdr, herefter bortfalder muligheden for dette valg. Så ja der er nok ingen ide i at skifte nu , men så måske fra næste - din race er jo også desværre kendt for at kunne døje med leddene:cry: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
bernerazuro Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Altså hvis vi valgte en selvrisiko på 900kr så blev det omkring 3000kr om året - prøvede lige at taste berneren ind og det er det samme. Men afhægigt af de postnummer, så kan prisen varierer:-D Behandlingen af AD/HD/OCD er også betinget af, at forsikringen er tegnet, inden hunden fylder 4 mdr, herefter bortfalder muligheden for dette valg. Så ja der er nok ingen ide i at skifte nu , men så måske fra næste - din race er jo også desværre kendt for at kunne døje med leddene:cry: Mysterligt - måske præmien er ændret siden jeg undersøgte det for en månedstid siden? :hmm: Dunno. Men ja, det kan sandelig komme på tale ved næste hund! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Har så lige ændret det - altså så vi har en lidt lavere selvrisiko, det andet kunne jo ikke betale sig i længden:-D Og så har jeg også lige valgt medicin dækning:5up:. Så prisen på en mastiff hos Agria bliver ca 2800kr med en selvrisiko på 900kr (inkl 10% rabat for DKK og 10% for hvalp), og får det får vi: - ansvarfors. - sundhedsfors. inkl AD/HD/OCD dækning (dækning 20000kr) - medicin (dækker receptpligtig medicin max 2400kr pr år) - genoptræning (dækker max 6000kr) - special (dækker max 10.000kr til ledimplantater, gråstær og tandbehandlinger) - tryghed (dækker max 10.000kr til dækning af pasning til hund, hvis jeg bliver syg, eller til udgifter af min egen hjemtransport hvis min hund bliver syg på min ferie:-D ) Lidt spændt på hvordan de er at arbejde med, hvis en skade skulle indtræde. Men altså synes jo deres dækningsområde er super til så stor en vovse:5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Har så lige ændret det - altså så vi har en lidt lavere selvrisiko, det andet kunne jo ikke betale sig i længden:-DOg så har jeg også lige valgt medicin dækning:5up:. Så prisen på en mastiff hos Agria bliver ca 2800kr (inkl 10% rabat for DKK og 10% for hvalp), og får det får vi: - ansvarfors. - sundhedsfors. inkl AD/HD/OCD dækning (dækning 20000kr) - medicin (dækker receptpligtig medicin max 2400kr pr år) - genoptræning (dækker max 6000kr) - special (dækker max 10.000kr til ledimplantater, gråstær og tandbehandlinger) - tryghed (dækker max 10.000kr til dækning af pasning til hund, hvis jeg bliver syg, eller til udgifter af min egen hjemtransport hvis min hund bliver syg på min ferie:-D ) Lidt spændt på hvordan de er at arbejde med, hvis en skade skulle indtræde. Men altså synes jo deres dækningsområde er super til så stor en vovse:5up: Sys det lyder godt, men tænker bare om den så kun er tegnet hvis nu der sku være noegt slemt galt med hende, for hvis selvriskioen er så høj kommer i nærmest til at betale alt selv medmindre det selvfølgelig er OP eller lign ?? Vi har en selvrisiko på omkring 600 mener jeg, og her er det også perioder og ikke pr behandling. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dinah Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jeg kan sagtens se fordelen i at de dækker HD mv, men jeg har hos alm brand med meget lavere selvrisiko, hvilket gør at de dækker noget ved hvert dyrlægebesøg, som hos mig koster 600 kr. Dvs de dækker almindelige dyrlægebesøg, skader mv og jeg har aldrig haft problemer med udbetaling. Dog dækker de fx ikke ml.øre.betændelse, fordi hun er døv:stupid: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hestkjær Besvaret Marts 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Sys det lyder godt, men tænker bare om den så kun er tegnet hvis nu der sku være noegt slemt galt med hende, for hvis selvriskioen er så høj kommer i nærmest til at betale alt selv medmindre det selvfølgelig er OP eller lign ??Vi har en selvrisiko på omkring 600 mener jeg, og her er det også perioder og ikke pr behandling. Selvrisikoen er blevet ændet til 900kr:lol:, men selvom den nu er sat til det, så ja så er den dyrere. Noget vil vi jo altid komme til at betale selv, men i vores tilfælde render prisen altid hurtigt i vejret, da hendes størrelse gør, at medicin og behandling som regel er væsentligt dyrere end f.eks hos jer med en lille hund:-D. Jeg har ikke noget imod selv at skulle slippe penge, når hun fejler almene ting, men for mig er det derimod meget tiltrækkende at have en forsikring, som kan hjælpe i de tilfælde, hvor det virkelig gælder - nemlig ligesom i Hayly's tilfælde, som endte med at koste mig 40.000kr+, og som ingen forsikring ellers ville have dækket. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
kennel-lowchen Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Agria! Jeg har flyttet alle mine derover.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 De er en del dyrere - men man kan selv bestemme hvor meget ifht hvor dækning man ønsker samt selvrisiko.Og så har de nogle rigtig gode tilvalgsforsikringer, som ikke er muligt hos de andre. Jo det er i hvert fald dyrere:-D Har lige snakket med både Alm.brand og Agria, og begge er meget hjælpsomme og flinke. Jeg har valgt, at vi vælger Agria! Vi skal betale 2200kr pr år (man kan betale kvartal, halvårig eller helrårig - smart synes jeg!), som dækker ansvar, sygeforsikring inkl dækning af behandling for AD/HD/OCD samt genoptræning (masssage, svømning og water walker) for max 6000kr og udvidet forsikring, som dækker gråstær operation, ledimplatater, tandbehandlinger (forkert bid, skade på mælketænder osv) samt kemo og strålebehadlinger. De dækker livsvarigt - som Alm.brand - og vi har valgt, at dækningsgraden skal være 20.000kr. Selvrisikoen er høj - vi har sat den til 1900kr. Men man kan vælge 900kr også, men så bliver forsikringen bare endnu dyrere . Dog skal man ikke her betale selvrisiko pr diagnose, som hos Alm.brand men pr periode. Det vigtige for mig har her været, at jeg kan sikre mig bedre mod den sygdom Hayly fik, og som kostede mig spidsen af en jetjager. Det kan jeg ingen andre steder. Og selvom vi har valgt den høje selvrisiko, så er det vigtigste at de vil hjælpe i de situationer, som virkelig vil kunne komme til at koste mange penge. Synes det lyder meget fornuftigt, må vist kigge lidt på deres forsikringer! Årsagen til mange ikke kender Agria er at de først er startet 1 januar i år i Danmark. Det er så vidt jeg husker Sveriges største forsikringsselskab vedr. dyreforsikringer. Det er rigtig, største og ældste - mener det var dem der før i tiden hed Jordbrukets Försäkringsbolag. Har så lige ændret det - altså så vi har en lidt lavere selvrisiko, det andet kunne jo ikke betale sig i længden:-DOg så har jeg også lige valgt medicin dækning:5up:. Så prisen på en mastiff hos Agria bliver ca 2800kr med en selvrisiko på 900kr (inkl 10% rabat for DKK og 10% for hvalp), og får det får vi: - ansvarfors. - sundhedsfors. inkl AD/HD/OCD dækning (dækning 20000kr) - medicin (dækker receptpligtig medicin max 2400kr pr år) - genoptræning (dækker max 6000kr) - special (dækker max 10.000kr til ledimplantater, gråstær og tandbehandlinger) - tryghed (dækker max 10.000kr til dækning af pasning til hund, hvis jeg bliver syg, eller til udgifter af min egen hjemtransport hvis min hund bliver syg på min ferie:-D ) Lidt spændt på hvordan de er at arbejde med, hvis en skade skulle indtræde. Men altså synes jo deres dækningsområde er super til så stor en vovse:5up: Eeej, det der lyder virkelig godt! Den dér tryghedsdækning ikke mindst, den har jeg aldrig før hørt om? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts