Gæst Obelix Skrevet Marts 7, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 7, 2011 Vi har jo næsten altid Obelix med os når vi køre på besøg hos familie og venner og det går altid helt uden problemer, han plejer jo at være en glad lille hund. I lørdags var vi så på besøg hos nogle venner med en stor steriliseret hunhund, han har aldrig mødt hunden og aldrig været med derhjemme, han "kender" dog ejerne fra de har været på besøg hos os. Hundene enes fint, der var ingen problemer imellem dem og det var jo super dejligt, de legede sammen i haven og var i det hele taget søde. Dog kunne hun hunden godt lige knurre en anelse hvis han nærmere sig hendes madskål men intet alvorligt! MEN... Han afmærkede nok 15-20 gange = han strintede op af ALT og det var desværre indenfor . Mange af gangene opdagede vi det ikke med det samme da han løb ind i andre rum og gjorde det, men da vi blev beviste om det holdt vi selvfølgelig øje med ham konstant, han fik skæld ud og blev sat ud hvergang, men det virkede overhovedet ikke til at have en effekt. Jeg er jo godt klar over han er hanhund og det er hans adfærd som gør han har behov for at afmærker, men det er altså meget uheldigt at gøre det inden døre. Han har ALDRIG strintede andre steder, det er dog også det første sted han er hvor der er hund i huset iforvejen. Vores store problem er at de skal passe ham om 14 dage i 1½ uge, vores søn skal desværre indlægges på skejby sygehus og opereres, og da vi er fra sjælland er det ikke muligt at passe obelix samtidig med vi er indlagt . Alternativet er selvfølgelig min mand bliver hjemme, men jeg vil gerne være så egoistisk at indrømme at jeg har behov for at have manden ved min side igennem sønnens operation og indlæggelse. Vi har ikke andre som kan passe ham og de her meget søde mennesker holder hårdt på de stadig MEGET gerne vil passe ham påtrods af strinteriet, vi HAR sagt det er OKAY at de ikke vil passe ham. Jeg ville ikke selv passe en hund som strintede allevegne. Kan man gøre noget? Vil det kun være første gang han strinter sådan, eller vil han fortsætte med det hverdag under hele pasningen? Havde lige brug for at komme af med det, iforvejen har jeg meget om ørene pga den operation, så det var ikke lige pasningsproblemer jeg ønskede at bøvle med . Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Findus Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Øv, hvor er træls oplevelse og dårlig timing nu når han skal passes.. Jeg ved intet om strinteri, men du får lige sådan en :ae: og håber at alt kommer til at gå godt med operationen... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Jeg ville købe et par pakker bleer til dem, så kan han få dem på og de kan passe ham uden at få overstrintet hele hytten! Tænker noget usikkerhed? Min søsters hund var på besøg, han er 110% renlig, men Petrine var bare alt for lækker, så han strintede grundigt et par steder hos os, da han var på besøg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Skipper har også gjort det en enkelt gang hos min svigerfar der har 2 tæver :stupid: Mon ikke han hurtigt vænner sig til at være i deres hjem og derfor stopper med det? Hvis de stadig er indstillet på at passe ham så synes jeg du skal glemme dine bekymringer om hans strinteri og koncentrere dig om sønnen :ae: så kan i altid arbejde på det senere hvis det er... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Det er nok alderen, men ikke ualmindelig at hunde markerer i fremmede hjem, der er andre hunde i. Så¨husk at medtage en flaske indendørs rodalon til afrens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
søster lagkage Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 jeg følger lige med i tråden her, for i dag har halfdan strintet 3 gange da han var med på arbejde! en helt ny uskik, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal håndtere! heldigvis fangede jeg ham i det de to af gangene, og nåede at sige aahh-ahh, han stoppede men ikke tids nok til, at jeg ikke skulle i gang med køkkenrullen jeg overvejer at investere i nogle bleer - man kan jo godt stadig arbejde med det, og så er man fri for at gå med nerverne uden på tøjet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Hvad med at have en snor på hunden så man har lidt bedre styr på hvad han laver :hmm: Det virker selvfølgelig ikke i Obelix' tilfælde hvor han skal passes, men det overvejer jeg at prøve næste gang vi skal op til svigerfar. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 Hvad med at have en snor på hunden så man har lidt bedre styr på hvad han laver :hmm: Det virker selvfølgelig ikke i Obelix' tilfælde hvor han skal passes, men det overvejer jeg at prøve næste gang vi skal op til svigerfar. Man kan jo godt gøre det lige i starten. Så man ihvert fald kan nå at sige nej når han er på vej til det og fjerne ham og så man måske kan nå at rette hans tanker på andre ting (tyggeben e.l. måske?) Jeg har kun oplevet Dumle strinte inde et par gange, men det er når folk har indendørs gulvplanter, sådan noget har vi aldrig haft og han mener altså stædigt at det er en del af udenfor :stupid: Så hvordan man lige gør ellers ved jeg desværre ikke, men vil tro det var en god idé at have ham i snor det første stykke tid. Måske lukke dørene ind til nogle rum så man bedre kunne holde øje med ham og så give ham noget andet at tænke på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Marts 7, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 7, 2011 vi havde den glæde at have vores nye svigersøn med til juleaften 2010, og han var barnepige af sine forældres hund, og den var selvfølgelig også med, så der gik der også et par gange, hvor vi tog dem i, at gå og strinte, men det stoppede, da vi sagde;NEJ... men det var helt sikkert, at det var markering, og heraki, og det har vi oplevet uanset om det er han eller hunhunde... men det var hurtig overstået og hyggen var i top:banan: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Tak for jeres svar. Jeg følte mig virkelig som verdens dårligste hundeejer, samtidig var jeg også bare så flov . og ordene som "aj det plejer han da ALDRIG at gøre" lød lidt som en dårlig undskyldning, men jeg har altså aldrig oplevede ham strinte indendøre. Man burde kunne få bleer til hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 8, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 8, 2011 Man burde kunne få bleer til hunde Min Zamzam var jo slet ikke renlig da jeg fik ham, jeg har været i Rema 1000 og købt Landlord-bleer, et relativt billigt mærke, så sætter jeg dem bare på tværs og han kan strinte uden at lave ulykker - ser bizart ud, men er meget effektivt og meget nemmere end bleer lavet specifikt til hunde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Min Zamzam var jo slet ikke renlig da jeg fik ham, jeg har været i Rema 1000 og købt Landlord-bleer, et relativt billigt mærke, så sætter jeg dem bare på tværs og han kan strinte uden at lave ulykker - ser bizart ud, men er meget effektivt og meget nemmere end bleer lavet specifikt til hunde Ej hvor smart . Vi har både landlord og pampers i huset så det må da afprøves. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinne og Hugo Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Tak for jeres svar. Jeg følte mig virkelig som verdens dårligste hundeejer, samtidig var jeg også bare så flov . og ordene som "aj det plejer han da ALDRIG at gøre" lød lidt som en dårlig undskyldning, men jeg har altså aldrig oplevede ham strinte indendøre. Man burde kunne få bleer til hunde Uh-ha, hvor kan jeg bare følge dig. Hugo strinter aldrig hjemme, men når vi er ved min søster der har en tæve på 2 år løber han lige ind og strinter 2-3 gange hvis ikke jeg har ham i line i begyndelsen. Så er der ikke noget, men mine nerver sidder jo alligevel lidt uden på tøjet mens vi er der. Når vi er til træning er det helt galt. Når hundene leger lidt strinter han i øst og vest og han har strintet op af en af de andres poser og på en kabeltromle, så lyset blinkede. DET var pinligt!:damn: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Siri Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Synes det lyder som en rigtig fornuftig plan med en "ble" - i hvert tilfælde når I ikke selv er der til at hjælpe med træningen. Og så ville jeg altså beholde snoren på en hund, hvis den markerer som I beskriver. Og jeg ville simpelthen også tage den "i hovede og røv" og smide den udenfor, hvis den markerede. Jeg ville hverken nøjes med et "nej" eller en anden mundtlig kommando, men simpelthen fysisk tage min hund, skælde den ud og smide den udenfor. Hos mig er markering absolut forbudt! Jeg har min hanhund med mange forskellige steder og han nyder at være med mig. Men det kan han udelukkende hvis han kan sine basismanerer. Så hvis ikke han kan undlade at markere - så kan jeg ikke tage ham med. Det er meget almindeligt at hanhunde - især i den alder - forsøger at markere inden døre. Især hvis der er en lækker dame til stede. Hvis du vidste hvor mange gange jeg er blevet tisset op ad af kursisters hunde til hundetræning! :blink: Jeg har nu indført kagestraf! Så får jeg da lidt godt ud af det Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Da vi fik vores sidste omplaceringshund hjem, var det første han gjorde at "pisse af" alle steder, så var han klar til at flytte ind og har ikke gjort det siden, så mon ikke at han har sat de spor i huset som han skal, uanset rodalon kan han sagtens lugte, de markeringer han har lavet, så der kommer nok ikke nogen problemer, når han skal passes der. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 9, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 9, 2011 Jeg håber virkelig han har fået afmærket det som skulle afmærkes og derfor opføre sig yderst velopdragen når han skal i pasning . Vil også afprøve den med bleerne, kan jo ikke rigtig kræve dem som passer ham kan have øje på ham konstant. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst spitZ Besvaret Marts 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2011 Hej, jeg sad lige og kiggede på den blå avis, og faldt over dette her: Andet, Tissebælter til små ... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt Det er sådan et bælte som man så sætter et trusseindlæg ind i som kan skiftes, måske er det meget smart, hvis den ikke tisser store søer, men bare strinter lidt, måske kan man sætte et bind i hvis et indlæg ikke suger nok... Synes i hvert fald det ser smart ud. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret Marts 12, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 12, 2011 Hej, jeg sad lige og kiggede på den blå avis, og faldt over dette her:Andet, Tissebælter til små ... – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt Det er sådan et bælte som man så sætter et trusseindlæg ind i som kan skiftes, måske er det meget smart, hvis den ikke tisser store søer, men bare strinter lidt, måske kan man sætte et bind i hvis et indlæg ikke suger nok... Synes i hvert fald det ser smart ud. Engangsbleeer til børn er MEGET nemmere, bare tju bang, skiftes og smides ud, ikke noget der skal vaskes (afprøvede ikke trusseindlæg men rigtige always ultra, de kunne slet ikke følge med pistolen) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 23, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 23, 2011 Så er Obelix blevet afleveret i pasning, jeg har anbefalet hundesitterne at anvende bleer såfremt han begynder på strinteriet igen . Det var godt nok mærkeligt at aflevere ham, der var så tomt i huset igår aftes. Nu sidder vi i Jylland på Skejby sygehus og sønnen skal opereres imorgen og derefter være indlagt herovre i 9 dage.. Puhaa . Jeg krydser fingre for hunden arter sig . Jeg savner ham ihverfald allerede helt vildt! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst bøvle Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 kan godt forstå det var en tom fornemmelse, at der føltes tomt da i havde afl. hunden:cry: men nu gælder det jeres søn, og hundesitterne skal nok komme igennem det, ellers ville de vel ikke have tilbudt sin hjæp:vedikke: Jeg ønsker det må gå godt med operationen, god bedring:vinken: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts