Gæst dennye Skrevet Marts 13, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 13, 2011 Hej derude! Har for 10 dage siden fået mig den sødeste lille chihuahua / shitzu hvalp nogensinde Han er så kær og dejlig og det har været udfordrende men helt vildt spændene at opleve ham falde til herhjemme. Han har dog siden han kom bidt i sine poter. Først lagde jeg ikke så meget i det, da jeg tænkte at det nok er pga den store omvæltning til et nyt sted, men nu er jeg altså bekymret. Har lige nu lagt mærke til at hans hvide hår mellem "tæerne" er blevet brunlige og hans ellers sorte trædepuder er en smule rødlige ude i siderne. Begyndte at kigge nærmere på ham og har nu lagt mærke til at det virker som om han har tabt hår på venstre siden af kinden/snuden (der hvor hans knurrehår er) og sådan var det altså IKKE for få dage siden!! Han har fra start haft et lille hvidt "skæg" på hagen som gjorde at det lignede han havde kanintænder - men det hvide virker til at være brunligt nu? (hårene er næsten helt væk??) synes det er rigtigt mærkeligt og er meget bekymret for ham ligemeget hvad ringer jeg til dyrelægen imorgen tidlig, men ville lige høre fra jer om i evt kunne forklare det? og måske berolige mig med at det bare er mig der er helt vildt hysterisk og bekymret? en anden ting jeg har lagt mærke til er at han de seneste 2-3 dage har haft små hyper "anfald" dvs. han kommer helt op at køre og fiser rundt efter ingenting. når jeg prøver at berolige ham snapper han efter mig (før bed han lidt i mine fingre kærligt men nu virker det meget voldsomt) OG han er begyndt at spise hans pøller (før snuste han bare til dem og når jeg så sagde NEJ fjernede han sig) - jeg troede ikke det var andet en hvalpekuller men nu relatere jeg det til det her? Derudover er det hvide i hans øjne idag også blevet lidt rødt (det kommer og går dog). ved godt at i ikke rigtigt kan gøre noget, og jeg ringer som sagt til dyrelægen imorgen, men er bare så bekymret Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Hvad får han af foder? Får han vand i plastskål eller hvad får han det i? Det kunne godt lyde lidt som allergi med kløen i poterne og tyndere pels om snuden, men en tur omkring doktor dyr er bestemt at anbefale. Hyper anfald kan alle små hvalpe få specielt hvis de har haft en lidt for begivenhedsrig dag og derfor har svært ved at falde til ro om aftenen (det kan også give røde/blodsprængte øjne). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dennye Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Har købt skåle til ham i rustfrit stål men dem NÆGTER han at spise af. Tror fordi de er er lidt dybe? Så hans vand og foder får han i porcelænstallerkner (uden farve på). Foderet er Royal Canin hvalpefoder fra opdrætteren. Hans godbider er også Royal Canin. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dennye Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 (Skålene var den mindste str og glider ikke) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Hej derude! Har for 10 dage siden fået mig den sødeste lille chihuahua / shitzu hvalp nogensinde Han er så kær og dejlig og det har været udfordrende men helt vildt spændene at opleve ham falde til herhjemme. Han har dog siden han kom bidt i sine poter. Først lagde jeg ikke så meget i det, da jeg tænkte at det nok er pga den store omvæltning til et nyt sted, men nu er jeg altså bekymret. Har lige nu lagt mærke til at hans hvide hår mellem "tæerne" er blevet brunlige og hans ellers sorte trædepuder er en smule rødlige ude i siderne. Begyndte at kigge nærmere på ham og har nu lagt mærke til at det virker som om han har tabt hår på venstre siden af kinden/snuden (der hvor hans knurrehår er) og sådan var det altså IKKE for få dage siden!! Han har fra start haft et lille hvidt "skæg" på hagen som gjorde at det lignede han havde kanintænder - men det hvide virker til at være brunligt nu? (hårene er næsten helt væk??) synes det er rigtigt mærkeligt og er meget bekymret for ham ligemeget hvad ringer jeg til dyrelægen imorgen tidlig, men ville lige høre fra jer om i evt kunne forklare det? og måske berolige mig med at det bare er mig der er helt vildt hysterisk og bekymret? en anden ting jeg har lagt mærke til er at han de seneste 2-3 dage har haft små hyper "anfald" dvs. han kommer helt op at køre og fiser rundt efter ingenting. når jeg prøver at berolige ham snapper han efter mig (før bed han lidt i mine fingre kærligt men nu virker det meget voldsomt) OG han er begyndt at spise hans pøller (før snuste han bare til dem og når jeg så sagde NEJ fjernede han sig) - jeg troede ikke det var andet en hvalpekuller men nu relatere jeg det til det her? Derudover er det hvide i hans øjne idag også blevet lidt rødt (det kommer og går dog). ved godt at i ikke rigtigt kan gøre noget, og jeg ringer som sagt til dyrelægen imorgen, men er bare så bekymret Hyperanfaldene og pøllespisningen skal du nok ikke bekymre dig over - det lyder meget normalt! Hvid pels bli'r rød/brun-agtig når den er fugtig over lidt tid, typisk hvis hunden slikker/bider i det. Jeg tror du gør klogt i at lade dyrlægen kigge på det, det kan jo være noget allergi. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 Det lyder som det man kalder "ulvetimen" når han fiser rundt i lejligheden som om han har mistet forstanden. Det er, som de andre også skriver, ganske normalt. Vi stoppede det altid med vores hvalp, ved at lukke døren når hun kom ind i det rum vi var i. Så stoppede hun op og gloede på os som om at vi var åndsvage, og lagde sig så til ro. Nogle mener at hunden skal have lov til at farte rundt, men i vores tilfælde var det ikke super hensigtsmæssigt søndag aften kl. 22 i en lejlighed på 2. sal Nogle hvalpe spiser afføring, men man skal passe på at det ikke bliver vane for den, for så har du også problemet når hunden er voksen. Bare fortsæt med at aflede når han viser interesse. Det nytter ikke noget at du siger "nej", hvis han ikke har lært hvad ordet betyder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dennye Besvaret Marts 13, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 13, 2011 tak for svarene allesammen! hvis det nu er allergi hvordan bliver det så behandlet? og ved i ca hvor meget det blir i dyrelæge regninger? (bar så jeg ikke får et mindre hjertestop hos dr dyr ) ang. ulvetime, så synes jeg det er sjovt nogle gange at se hva han kan finde på specielt når han vælger at jage sin egen hale i 15 min. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Ja, kun dyrlaegen kan vide hvad det muligvis kan vaere. Vi havde selv tio hos dyrlaege fredag, da han opforste sig atypisk og slet ikke ville med i parken. Han havde diarre ogsaa. Fik dog hurtigt ro paa bekymringerne, hos dyrlaegen, som mente det kunne vaere orm, spist noget daarligt eller faaet en mavevirus mm fra alt det hunde gaar og lugter til. Naeste dag var han tilbage paa toppen!!! YEAH. Point is: Til dyrlaegen med det samme. Saa dyret kan faa behandling og du ro i sjaelen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Hyperanfaldene og pollespisningen skal du nok ikke bekymre dig over - det lyder meget normalt! Hvid pels bli'r rød/brun-agtig når den er fugtig over lidt tid, typisk hvis hunden slikker/bider i det. Jeg tror du gør klogt i at lade dyrlægen kigge på det, det kan jo være noget allergi. Ahhh det er dejligt at hoere fra folk herinde som ogsaa mener 'pollespisning' er meget normalt. troede helt jeg var den eneste:engel: PS. Det der halejagning i 15 min. skal ikke opfordres!! - det kan gaa hen og blive et svaert adfaerds problem hvis det ikke stoppes i tide. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 For mig lyder det som evt angreb af hårsækmider??? Hvalpe skal ikke afhårer i den alder. Men for visse kan farver ændres meget i opvækst. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dennye Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Har været til dyrelæge idag med den bette dreng ! Gode nyheder! Der var intet galt med ham !! Doktormanden tjekkede ham grundigt og sagde at hårtabet kan være pga "slid" fordi han snuser utrolig meget på tæppet. Så jeg er glad glad glad ;D! Tak til jer alle for jeres svar, det er værdsat! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
CrazyDogLady Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Dejligt at alt var tiptop :5up: Må vi ikke se billeder af den lille fyr?? og evt høre hans navn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dennye Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Jo selvfølgelig! Han hedder Romeo (det ved han bare ikke selv endnu ) Jeg smider nogle billeder op lidt senere i aften så i kan se den lille guldklump! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Har været til dyrelæge idag med den bette dreng !Gode nyheder! Der var intet galt med ham !! Doktormanden tjekkede ham grundigt og sagde at hårtabet kan være pga "slid" fordi han snuser utrolig meget på tæppet. Så jeg er glad glad glad ;D! Tak til jer alle for jeres svar, det er værdsat! Super! :5up: Den skiftende farve på poterne kan også skyldes at hunden vokser og bliver ældre, men megen kløen/tyggen poter kan også være et tegn på stress, så vær stadig opmærksom på den lille. Det med slid... vores cocker mistede også pels om snuden og fik endda bylder på læben som hvalp. Dyrelægen mente ikke der var noget, men det fortsatte og blev værre. Så mødte vi en på træningspladsen der foreslog os at skifte plastvandskål ud med keramik og tørre ham om mulen når han havde været i vandskålen. Det virkede. Han har ikke haft det lige siden. ... Forresten! Tillykke med hvalpen og velkommen til Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst dennye Besvaret Marts 14, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 14, 2011 Det skal jeg huske! Mange tak! Hvor er det dejligt med en masse råd og tips Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tantemaier Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Det er dejligt at høre at der ikke er noget galt med ham :5up: Hvis pelsen har skiftet farve til noget der ligner rødbrun, er det fordi hans spyt farver pelsen når han slikker sig. Der er et enzym i spyttet der gør det - har jeg hørt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 15, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 15, 2011 Det er dejligt at høre at der ikke er noget galt med ham :5up:Hvis pelsen har skiftet farve til noget der ligner rødbrun, er det fordi hans spyt farver pelsen når han slikker sig. Der er et enzym i spyttet der gør det - har jeg hørt. Jeps, og det kan virkelig ses på en hvid hund. Som her, på min gamle Daiwa. () Hun havde det lidt med at slikke/tygge i sine poter, og der er derfor misfarvede. Man kan også se det omkring munden, hvor pelsen jo er mere eller mindre konstant fugtig. 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts