Hop til indhold

Hvor længe kan en voksen hund holde sig?


LiseLyholm&Ronja
 Share

Recommended Posts

Hvor længe kan jeres voksne hund(e) holde sig? :genert:

 

Nu er det anden gang Ronja har p*sset på gulvet, efter kun at have været alene 7 timer :evil::evil::evil:

 

Forsøger at få far overtalt til dyrlægetjek så jeg kan ringe på mandag :rolleyes:

 

Men lyder det ikke som lige lovligt kort tid? :vedikke:

 

Og i dag havde vi lige været ude at gå en time :vedikke:

 

Input tak :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror det kommer an på så meget :hmm: izzie kan normalt holde sig lige under 10 timer, hvis det virkelig brænder på. Men hvis hun ikke har fået en god morgentur, eller spist forkert eller er på vej i løbetid eller sådan noget...så ligger der som regel en gave til mig, når jeg kommer hjem :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine, i hvert fald de to "gamle" kan holde sig i op til 12 timer, hvis det er nødvendigt, Joya, knap et år, har som det længste holdt sig i 9 timer.

 

Så jo, jeg syntes også at 7 timer er lidt lidt, men jeg tror altså også at det kommer lidt an på vaner osv. -ikke at mine hunde normaltvis kun kommer ud hver 12. time, overhovdet ikke! Men omvendt kommer de som regel heller ikke ud hver 2. time, selvom det er sjældent at de er alene hjemme..

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine, i hvert fald de to "gamle" kan holde sig i op til 12 timer, hvis det er nødvendigt, Joya, knap et år, har som det længste holdt sig i 9 timer.

 

Så jo, jeg syntes også at 7 timer er lidt lidt, men jeg tror altså også at det kommer lidt an på vaner osv. -ikke at mine hunde normaltvis kun kommer ud hver 12. time, overhovdet ikke! Men omvendt kommer de som regel heller ikke ud hver 2. time, selvom det er sjældent at de er alene hjemme..

 

Hun er vant til at komme ud om morgenen ved 7-halv otte, kl 10 og kl12, resten af agen kører ellers efter hvornår hun gerne vil ud :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen

Vores kan holde sig... meget længe :shock:

 

Overvej om tissetåren kan skyldes Jeres tur - vores drikker en del vand efter en længere tur og skal derfor også af med vandet igen indenfor nogle få timer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Vores kan holde sig... meget længe :shock:

 

Overvej om tissetåren kan skyldes Jeres tur - vores drikker en del vand efter en længere tur og skal derfor også af med vandet igen indenfor nogle få timer :-)

 

Zolo kan holde sig i op til 8 timer og han er 17 uger, men det kræver at han ikke drikker vand i nogle timer inden. Så her hjemme lufter vi fx kl. 22, og så skal han ud igen mellem kl 24-01, men så holder han så også indtil morgenen (i dag var kl 8.30 da vi stod op).

Nelson kan holde sig i 12+ timer afhængig af vejr, søvn mm. Han er simpelthen en sippe med at komme ud under "forkerte" forhold.

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan også være at der lige er noget hun er lidt stresset over og viser det ved at tisse når du ikke er hjemme. Eller har blærebetændelse. Gør det ondt når hun tisser? Det er sikkert ingenting du skal være bekymret over, det er jo forskelligt fra hund til hund, men jeg kan godt forstå du bliver bekymret, så hellere tjekke én gang for meget end en gang for lidt...

Vores kan også holde sig i op til ca. 12 timer vil jeg tro. Molly vores ene tæve har dog præsteret at holde sig i 23 timer :shock: . Der blev jeg godt nok nervøs, men dyrlægen sagde at det godt kunne ske. Hun var lige blevet opereret og havde fået fjernet analkirtlerne. Hun var af den grund jo ret nøgen i rumpen og det kunne hun bestemt ikke lide... Tror hun var lidt flov :cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...