Hop til indhold

Overvejer pludselig at sterilisere...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Jeg har været på handlerkursus hele dagen i dag, med en højløbsk tæve. Det havde jeg ingen kvaler med, da min hund altid gerne vil arbejde, også når hun er i løbetid... idag var heller ingen undtagelse, heldigvis...

 

Desværre så er der også tidspunkter hvor man IKKE arbejder på sådan et kursus, og den tid følte Karla hun skulle med udfylde med at erklære sin højlydte kærlighed til den (kastrerede) smukke gårhund Kalle :stupid:

 

"i loooooove you" piv piv piv "i wanna marryyyyyyyyy you" piv piv piv "and have loooooots of babiiiiiiiiiies" piv piv piv....

 

8 timers "piv piv piv" - kun afbrudt af de par gange vi var på banen. :evil: Hun var MEGET billigt til salg! Kun når vi havde teori og hun lå i sit bur bag min stol kunne hun holde kæft!

 

Kurset blev holdt hos Sanne, og der er hun vant til at være i bur og holde kæft når vi er indenfor og snakke. Men ude i hallen kunne jeg glemme det. Bur, ikke bur, tæppe over bur, udenfor bur, bundet af, stående ved min side.... no matter what "piv piv piv I loooooooooove you".... :stupid::stupid::stupid:

 

For satan hun var belastende. Så nu er tankerne om sterilisation altså begyndt at melde sig... men er det ret og rimeligt at sterilisere, "bare fordi hun irriterer mig" :genert: ? Hun synes jo ikke som sådan selv belastet af det - udover selvfølgelig at være sur over, at hun ikke måtte bruge hele dagen på at lege med Kalle og stikke sin mås op i hans fjæs :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg siger jo Ja, men jeg er også så uetisk at jeg kasterer/steriliserer fordi det passer MIG, og det er jo ikke velset her på H-F :mrgreen:

 

P.S. tilhører Kalle en af trænerne fra Odder? åhh hvad er det nu hun hedder, hende jeg tænker på?

 

Ja, Kalle er Dorrits yngste hund. Hun har også Benny :-D I det mindste skal Karla have, at hun er kræsen i sin smag af mænd, det skal helst være dansk/Svenske gårdhunde og de skal også helst være kastrerede :lol: :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg vil så skille mig ud fra mængden :blink:

 

Jeg syntes det er lidt voldsomt at hun skal gennemgå en operation fordi at du 2 gange 3 dage om året ikke gider høre hende pive :genert:

 

Jeg er jo egentlig på dit hold :hmm: men jeg var godt nok træt af hende idag... Egentlig tror jeg gerne, at jeg ville steriliserer hende, især fordi hun virkelig ikke kan lide den opmærksomhed hun får fra hanhunde (udover de kastrerede gårdhunde hun selv lægger op til selvfølgelig :lol: ), men jeg er skrækslagen for selve operationen. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo egentlig på dit hold :hmm: men jeg var godt nok træt af hende idag... Egentlig tror jeg gerne, at jeg ville steriliserer hende, især fordi hun virkelig ikke kan lide den opmærksomhed hun får fra hanhunde (udover de kastrerede gårdhunde hun selv lægger op til selvfølgelig :lol: ), men jeg er skrækslagen for selve operationen. :genert:

 

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til, jeg er ikke modstander af neutralisering, men personligt gør jeg det kun hvis der er en fysisk eller mental grund til det, og helst vil jeg ikke neutralisere, men det kan jo være nødvendigt.

 

Og jeg ved jo ikke hvor meget løbetiden og de interesserede hanhunde generer hende, men selve operationen skal hun jo nok komme sig over hvis den er nødvendig.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke hvad jeg skal råde dig til, jeg er ikke modstander af neutralisering, men personligt gør jeg det kun hvis der er en fysisk eller mental grund til det, og helst vil jeg ikke neutralisere, men det kan jo være nødvendigt.

 

Og jeg ved jo ikke hvor meget løbetiden og de interesserede hanhunde generer hende, men selve operationen skal hun jo nok komme sig over hvis den er nødvendig.

 

"Desværre" :blink: er jeg enig med dig... det eneste fysiske argument jeg har for en evt. sterilisation må jeg vente og se om stadig holder ;-) Hun er nemlig blevet syg hver gang hun rammer "falsk drægtig" perioden...

 

Feber og infektioner :???: (men ikke de samme "sygdomme", kun de samme symptomer) men om det har været tilfældigt ved jeg jo ikke... Både dyrlægen og jeg har en note i vores bøger om at holde øje med om det sker igen denne gang, og så tage den derfra.... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg vil så skille mig ud fra mængden :blink:

 

Jeg syntes det er lidt voldsomt at hun skal gennemgå en operation fordi at du 2 gange 3 dage om året ikke gider høre hende pive :genert:

 

Jeg er helt med dig her! :5up:

 

Izzie er også mega belastende, drypper alle vegne og piber som et pivedyr :rolleyes: og 2 måneder senere blir hun altid falsk drægtig, og er mega klistrende og tror hun har babyer alle vegne! Hvis jeg kunne slippe for det, på enhver anden måde end at sterilisere så gjorde jeg det! Og har også overvejet det mange gange :genert: men synes bare det er pisse uetisk at fjerne min hunds livmoder fordi hun er lidt hormonel :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Desværre" :blink: er jeg enig med dig... det eneste fysiske argument jeg har for en evt. sterilisation må jeg vente og se om stadig holder ;-) Hun er nemlig blevet syg hver gang hun rammer "falsk drægtig" perioden...

 

Feber og infektioner :???: (men ikke de samme "sygdomme", kun de samme symptomer) men om det har været tilfældigt ved jeg jo ikke... Både dyrlægen og jeg har en note i vores bøger om at holde øje med om det sker igen denne gang, og så tage den derfra.... :vedikke:

 

Her er tråden fra sidste gang jeg overvejede det....

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er helt med dig her! :5up:

 

Izzie er også mega belastende, drypper alle vegne og piber som et pivedyr :rolleyes: og 2 måneder senere blir hun altid falsk drægtig, og er mega klistrende og tror hun har babyer alle vegne! Hvis jeg kunne slippe for det, på enhver anden måde end at sterilisere så gjorde jeg det! Og har også overvejet det mange gange :genert:men synes bare det er pisse uetisk at fjerne min hunds livmoder fordi hun er lidt hormonel :cry:

Oj hvor er vi forskellige, og det er jo dejligt :5up:

 

Lige præcis sådan der har jeg det ikke, er hunden hormonal som du beskriver det, så ville jeg ingen skrupler have over at lette hende for de gener uanset hvor få gange om året det måtte være :-D

 

Men jeg ved heller ikke hvad jeg skal råde TS til, andet end at fortælle lidt om mine tanker og erfaringer på området..

 

Tidligere var jeg mere til, kun at sterilisere hvis der var grelle årsager såsom virkelig voldsom falsk drægtighed eller som med Misja, en allergi der løb løbsk i løbetid.

 

Men nu her 3-4 år efter Misja fik fjernet hendes motor er jeg ikke så sikker længere, for jeg er slet ikke i tvivl om, at det er noget af det bedste jeg har gjort for hende i hendes liv! Selv om jeg ikke synes hun var synderlig påvirket og selvom det ikke var noget der generede mig de 2 gange om året, kunne jeg bare se hvor godt det gjorde hende at blive fri - bedre kan jeg ikke forklare det.

 

Misja blev bare en gladere og mere lettede hund hele året rundt, pels forandringerne er der ja, hun har ikke længere nogen særlig beskyttelse mod regn og stærk blæst/frost - det kan dækken klare og vægten er ikke blevet et større problem end det var før :oops::lol:

 

Så måske jeg alligevel kan finde på at få fjernet næste tæves motor efter det 3. år, ganske simpelt fordi tæven ikke skal bruge hormonerne til mere og jeg har oplevet hvor godt det har gjort Misja. At al cancer dernede i de dele + underlivs-betændelse ikke længere er nogen bekymring, er bare en ekstra bonus ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

ok, hun er helt ekstrem i denne løbetid :shock: Jeg har altid haft hende til at kunne gå løs - også i løbetid. Men det kan jeg IKKE nu da. Hun hang ude i linen og SKREG! efter Sam (en laber lille thailandsk dsg-lignende gadehund) her til morgen.... :shock:

 

Wowser! Det har jeg sgu ikke oplevet før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok, jeg vil så skille mig ud fra mængden :blink:

 

Jeg syntes det er lidt voldsomt at hun skal gennemgå en operation fordi at du 2 gange 3 dage om året ikke gider høre hende pive :genert:

Jeg er enig her... Og synes, som jeg vist også har nævnt for dig tidligere, at du skal tage Karlas sind med i betragtningen inden du steriliserer :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Oj hvor er vi forskellige, og det er jo dejligt :5up:

 

Lige præcis sådan der har jeg det ikke, er hunden hormonal som du beskriver det, så ville jeg ingen skrupler have over at lette hende for de gener uanset hvor få gange om året det måtte være :-D

 

Men jeg ved heller ikke hvad jeg skal råde TS til, andet end at fortælle lidt om mine tanker og erfaringer på området..

 

Tidligere var jeg mere til, kun at sterilisere hvis der var grelle årsager såsom virkelig voldsom falsk drægtighed eller som med Misja, en allergi der løb løbsk i løbetid.

 

Men nu her 3-4 år efter Misja fik fjernet hendes motor er jeg ikke så sikker længere, for jeg er slet ikke i tvivl om, at det er noget af det bedste jeg har gjort for hende i hendes liv! Selv om jeg ikke synes hun var synderlig påvirket og selvom det ikke var noget der generede mig de 2 gange om året, kunne jeg bare se hvor godt det gjorde hende at blive fri - bedre kan jeg ikke forklare det.

 

Misja blev bare en gladere og mere lettede hund hele året rundt, pels forandringerne er der ja, hun har ikke længere nogen særlig beskyttelse mod regn og stærk blæst/frost - det kan dækken klare og vægten er ikke blevet et større problem end det var før :oops::lol:

 

Så måske jeg alligevel kan finde på at få fjernet næste tæves motor efter det 3. år, ganske simpelt fordi tæven ikke skal bruge hormonerne til mere og jeg har oplevet hvor godt det har gjort Misja. At al cancer dernede i de dele + underlivs-betændelse ikke længere er nogen bekymring, er bare en ekstra bonus ;-)

 

Det her er jeg så, blevet, fuldstændig enig i;-) Jeg var også død bange for den operation og ævlede løs til alle der gad høre det op til operationen hvor nervøs jeg var:genert: Men det gik over i det sekund jeg hilste på dyrlægen (som jeg altså ikke havde mødt før). Han tog så kærligt og sikkert i mod hende at jeg blev rigtig tryg ved det og det gik jo som smurt, ingen problemer og efter få timer en helt frisk hund.:5up:

Faktisk har jeg siden sagt at det sgi er mere synd at sheila har måttet stå model til akupunktur så mange gange, når hun virkelig ikke kan lide det. jeg aner ikke om det gør herre nas! Hun har i hvertfald givet sig til at hyle og skrige en gang:cry:

 

Jeg ønsker for ingen at de skal gennemgå den følelses mæssige op og ned tur jeg har været i det sidste år pga kræft i mælkekirtlerne og da chancen for knuder stiger markant hvis hunden bliver falsk gravid, så vægter jeg det argument mere nu end jeg gjorde før! Så fremtidige tæver kan sagtens tænkes at blive steriliseret når de er voksne;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...