Hop til indhold

Hvordan søger de forskellige hunde?


Amocca
 Share

Recommended Posts

Karla er aldrig trænet i at blive sendt ud i et søg som sådan. Jeg kan finde på at kaste hendes bold ud, uden at hun ser det og beder hende så finde den....

 

Når jeg gør det laver hun et søg der ligner noget i denne stil (se vedhæftet)

 

[ATTACH]40735[/ATTACH]

 

Jeg ved ikke meget om jagthunde, så jeg ved ikke hvad man kalder denne type søg, eller hvilken race der søger på denne måde... om det er labradoren i hende? eller den eventueller cockerspaniel... Men et eller andet gør vel, at hun søger på denne måde...

 

Hvordan søger din hund, hvis den bliver sendt ud efter et eller andet? Jeg er bare nysgerrig her til aften :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Min cocker soger paa lignende facon, altsaa masser af zig zag, og intenst vejledning ved hjaelp af duft, fremfor syn, saa det ser ofte HELT ustruktureret ud, men jeg er sikker paa, at det er helt planlagt fra min cockers side, alt afhaengig af hvor lugten leder ham hen. Ofte zig zag og saa tilbage igen, for at faa duften (vejledning) en gang til hvis nodvendigt! Virkelig interessant at folge...

 

 

Mine mynder er helt modsat! Synet folger fremfor naesen. Og der er minimalt zig zag og mere lige ud eller skraadt. som en lang afstrakt traad der folger maalet.

 

Det er virkelig interessant at have 2 saa forskellige racer sammen paa en graesplaene, der leder efter det samme (en tennisbold), men pa fuldstaendig forskellige maader.

Link til indlæg
Del på andre sites

Karla er aldrig trænet i at blive sendt ud i et søg som sådan. Jeg kan finde på at kaste hendes bold ud, uden at hun ser det og beder hende så finde den....

 

Når jeg gør det laver hun et søg der ligner noget i denne stil (se vedhæftet)

 

[ATTACH]40735[/ATTACH]

 

Jeg ved ikke meget om jagthunde, så jeg ved ikke hvad man kalder denne type søg, eller hvilken race der søger på denne måde... om det er labradoren i hende? eller den eventueller cockerspaniel... Men et eller andet gør vel, at hun søger på denne måde...

 

Hvordan søger din hund, hvis den bliver sendt ud efter et eller andet? Jeg er bare nysgerrig her til aften :mrgreen:

 

Det du viser er et typisk krydssøg for en spaniel, hvor vinden komer imod hund og fører. Så hvis der er cocker i hende kan det komme derfra.

 

:vinken: Venlig hilsen Steen stenild

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...