Amocca Skrevet Marts 24, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 24, 2011 Karla er aldrig trænet i at blive sendt ud i et søg som sådan. Jeg kan finde på at kaste hendes bold ud, uden at hun ser det og beder hende så finde den.... Når jeg gør det laver hun et søg der ligner noget i denne stil (se vedhæftet) [ATTACH]40735[/ATTACH] Jeg ved ikke meget om jagthunde, så jeg ved ikke hvad man kalder denne type søg, eller hvilken race der søger på denne måde... om det er labradoren i hende? eller den eventueller cockerspaniel... Men et eller andet gør vel, at hun søger på denne måde... Hvordan søger din hund, hvis den bliver sendt ud efter et eller andet? Jeg er bare nysgerrig her til aften Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Jeg synes det ligner meget godt det mønster izzie søger i :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Jeg synes det ligner meget godt det mønster izzie søger i :hmm: jamen så kan det være det kommer fra gårdhunden... hvem ved Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
FrkSmilla Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Jeg tror også Smilla søger sådan - eller også er det nærmest cirkler som bliver større og større ..:hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret Marts 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 ha måske er det bare sådan en utrænet hund søger helt naturligt? og her gik jeg og troede, at det var et eller andet genetisk jagthunde ting der lå i hende :lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tweesa Besvaret Marts 24, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 24, 2011 Bitten søger på præcis samme måde - fokuseret og struktureret. Dolph søger sådan.. sporadisk. Lidt her, lidt der - også selv når han rent faktisk har interesse i søget! Bare sådan helt.. uden mål og mening Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Min cocker soger paa lignende facon, altsaa masser af zig zag, og intenst vejledning ved hjaelp af duft, fremfor syn, saa det ser ofte HELT ustruktureret ud, men jeg er sikker paa, at det er helt planlagt fra min cockers side, alt afhaengig af hvor lugten leder ham hen. Ofte zig zag og saa tilbage igen, for at faa duften (vejledning) en gang til hvis nodvendigt! Virkelig interessant at folge... Mine mynder er helt modsat! Synet folger fremfor naesen. Og der er minimalt zig zag og mere lige ud eller skraadt. som en lang afstrakt traad der folger maalet. Det er virkelig interessant at have 2 saa forskellige racer sammen paa en graesplaene, der leder efter det samme (en tennisbold), men pa fuldstaendig forskellige maader. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Ofte også zigzag og så går han med snuden hævet en smule over jorden og snuser i luften. Han er genial til at finde genstande, men det er godt nok en prøvelse at lære ham at gå DcH spor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
tacora Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Karla er aldrig trænet i at blive sendt ud i et søg som sådan. Jeg kan finde på at kaste hendes bold ud, uden at hun ser det og beder hende så finde den.... Når jeg gør det laver hun et søg der ligner noget i denne stil (se vedhæftet) [ATTACH]40735[/ATTACH] Jeg ved ikke meget om jagthunde, så jeg ved ikke hvad man kalder denne type søg, eller hvilken race der søger på denne måde... om det er labradoren i hende? eller den eventueller cockerspaniel... Men et eller andet gør vel, at hun søger på denne måde... Hvordan søger din hund, hvis den bliver sendt ud efter et eller andet? Jeg er bare nysgerrig her til aften Det du viser er et typisk krydssøg for en spaniel, hvor vinden komer imod hund og fører. Så hvis der er cocker i hende kan det komme derfra. Venlig hilsen Steen stenild Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Øhhh det ved jeg ikke:hmm::hmm: Har jeg godt nok aldrig kigget på:lol: Synes hun går meget direkte.. Hmm må vist komme an på et forsøg en af dagene:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Drentsche Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Kryds søget bliver både spaniels og de stående hunde trænet i, så når man har dem med på jagt, at de ikke kommer til at over"se" noget fært. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trei Besvaret Marts 25, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 25, 2011 Ozzie zigzagger også, men kortere baner (hvis det giver mening). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts