Gryn Skrevet Marts 28, 2011 Rapporter Share Skrevet Marts 28, 2011 Jeg har tidligere fortalt om en løs listehund som var meget lidt venlig over for Groa. Overvejede at give ejerne et brev om at hunden skal være i snor, men nåede det ikke. De sidste dage har jeg kun set hunden i snor, heldigvis. Der var en del løse hunde, men nu er alle i snor.:banan: Jan har snakket med en af de andre beboere, hun har taget billeder af de løse hunde, samt ejere. Hun sagde at hvis ikke ejerne fremover har hundene i snor sender hun billederne til bestyrelsen. Nu mangler man så bare at der bliver samlet op efter hundene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Dejligt :5up: Gid det kunne blive ligedan her... det hjælper åbenbart når det er Bjørn der siger fra, i stedet for mig, men han er også noget mere... hmm... hård i munden end mig... Det er nemlig ikke til at have med at gøre med så mange løse hunde Lidt ligesom min far... han har overvejet, at tage et billede af den hund der skider i deres have, forstørre det og sætte det op på et skilt med et kryds over ude ved vejen Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Hewlett Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Lidt ligesom min far... han har overvejet, at tage et billede af den hund der skider i deres have, forstørre det og sætte det op på et skilt med et kryds over ude ved vejen Det kunne være alt for fedt hvis han gjorde det ! Tror jeg ville være ved at tisse i bukserne af grin hvis jeg gik forbi en have med sådan et skilt Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Det kunne være alt for fedt hvis han gjorde det ! Tror jeg ville være ved at tisse i bukserne af grin hvis jeg gik forbi en have med sådan et skilt Ja ikke? men han kan ikke finde ejeren, da hunden ikke har halsbånd på, så han tænkte at ejeren da vel måtte kunne kende sin egen hund Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Dejligt :5up: Gid det kunne blive ligedan her... det hjælper åbenbart når det er Bjørn der siger fra, i stedet for mig, men han er også noget mere... hmm... hård i munden end mig...Det er nemlig ikke til at have med at gøre med så mange løse hunde Lidt ligesom min far... han har overvejet, at tage et billede af den hund der skider i deres have, forstørre det og sætte det op på et skilt med et kryds over ude ved vejen Hahaha! Haaber han goer det - Jeg bakker ihvertfald op for projektet. Om ikke andet saa ville det vaere hylende morsomt:klap: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Fed ide med at tage billeder af hundene :5up:. Så kan de fandme lære det kan de :banan:. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
korvis Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 han har overvejet, at tage et billede af den hund der skider i deres have, forstørre det og sætte det op på et skilt med et kryds over ude ved vejen Det er da en rigtig god idé!! Den videregiver jeg til min søster, der har det samme problem... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Ja ikke? men han kan ikke finde ejeren, da hunden ikke har halsbånd på, så han tænkte at ejeren da vel måtte kunne kende sin egen hund Det hjælper vel ikke hvis hunden går tur uden ejer? Og hunden selv er sikkert ligeglad med billedet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 28, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Jeg synes det er godt problemet er løst her, nu behøver jeg ikke tage en pejling inden jeg går ud med Groa. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
cs-dumle Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Det hjælper vel ikke hvis hunden går tur uden ejer?Og hunden selv er sikkert ligeglad med billedet. Nej, men jeg har set ejer et par gange med hunden i snor (min far har bare ikke), problemet er at så skider den bare i indkørslen uden det bliver samlet op. Eer skal alligevel højst sandsynlig forbi mine forældres hus på vej til bussen eller købmanden og ellers er det en lille by, så nogen må kunne kende ejers hund på billedet :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret Marts 28, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 28, 2011 Nej, men jeg har set ejer et par gange med hunden i snor (min far har bare ikke), problemet er at så skider den bare i indkørslen uden det bliver samlet op. Eer skal alligevel højst sandsynlig forbi mine forældres hus på vej til bussen eller købmanden og ellers er det en lille by, så nogen må kunne kende ejers hund på billedet :blink: netop. uha, flovt for ejer, men paa den go'e maade:genert: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Marts 29, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 29, 2011 Nu mangler man så bare at der bliver samlet op efter hundene. Når du finder svaret på det problem, deler du så ikke med os andre?? Der er flytter så mange nye hunde ind i bebyggelsen her, at man nærmet skal gå slalom Jeg er virkelig træt af at vade i hundelorte.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret Marts 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Når du finder svaret på det problem, deler du så ikke med os andre?? Der er flytter så mange nye hunde ind i bebyggelsen her, at man nærmet skal gå slalom Jeg er virkelig træt af at vade i hundelorte.. Skal jeg nok. Vi har et dejligt fællesareal med grillplads, her ligger der lorte over alt. og under tørresnorene. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Dejligt at høre, jeg var selv træt af naboens småarrige hund der skulle forsøge at dominere min hanhund (som er dobbelt så stor og vejer det dobbelte) - måtte tilsidst brøle NEJ ind i hovedet på køteren. Ejeren fatter nada, og siger "jamen I skal bare sætte ham på plads" - nej din fede nar - du skulle have din hund i halsbånd og snor den anden dag spænede den ud på vejen og ejeren måtte smide sig ind foran en bil Den går i halsbånd og snor nu efter den skideballe den fik af mig :5up: Elsker ideen med et stort skilt med billede - jeg ville dø af skam hvis min hund var afbilledet. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Skal jeg nok. Vi har et dejligt fællesareal med grillplads, her ligger der lorte over alt. og under tørresnorene. Her er de også overalt.. Og jeg forstår det ikke! For A: Vi har mange hunde i bebyggelsen, og der gøres meget for dem. Alt græsset holdes pænt og fint, og der er en lang række græs hvor de gerne (helst) må tisse. Og det er jo kun os der ejer hundene, som går i græsset. B: For hver 20. meter står der et skraldestativ med gratis poser.. Og vores fine gårdmænd tømmer de spande min. hver anden dag.. Jeg forstår det ikke!!.. Der er snart generalforsamling, håber de tager problemet op der.. Der trænger til at de igen sender "trusselsbreve" ud til hundeejerne.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stitch Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Her er de også overalt.. Og jeg forstår det ikke! For A: Vi har mange hunde i bebyggelsen, og der gøres meget for dem. Alt græsset holdes pænt og fint, og der er en lang række græs hvor de gerne (helst) må tisse. Og det er jo kun os der ejer hundene, som går i græsset. B: For hver 20. meter står der et skraldestativ med gratis poser.. Og vores fine gårdmænd tømmer de spande min. hver anden dag.. Jeg forstår det ikke!!.. Der er snart generalforsamling, håber de tager problemet op der.. Der trænger til at de igen sender "trusselsbreve" ud til hundeejerne.. Det er det samme her hvor vi bor, skraldespande overalt som tømmes hyppigt, dog er der ikke poser. Men man må gå i zig-zag for at undgå lorte:evil: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Marts 30, 2011 Rapporter Share Besvaret Marts 30, 2011 Der er snart generalforsamling, håber de tager problemet op der.. Der trænger til at de igen sender "trusselsbreve" ud til hundeejerne.. Synes det er lidt underligt at hundeejere direkte opfordrer til at øge kravene til ejere af hunde, navnligt når man tænker på alle de andre ting som står skrevet i husorden, der garanteret heller ikke efterleves. Her hvor jeg bor ligger der ingen hundelorte (tjah, måske 4 i løbet af et år). Folk spiller højt musik på tidspunkter hvor de ikke må, de holder ikke deres haver, ungerne er en ren pest om sommeren med deres skrigeri og de efterlader tonsvis af slikpapir liggende alle vegne osv., men det hører man aldrig om. Når vi bliver mindet om at husreglerne skal overholdes er det altid angående løsgående kæledyr. Der var en enkelt kat, hvis ejer flyttede fra den, og alle hundeejerne holder deres hunde i snor stort set hele tiden, så jeg kan bare ikke se problemet. Min overbo har 3 meget larmende børn, og hun har lige fået en klage over at hendes mors hund gøer (den er måske på besøg en gang om ugen). Vedkommende der har klaget har blankt indrømmet at det var hunden han gik efter fordi han jo ikke ville få noget ud af at klage over ungerne,... for de skal jo være her. Hvad fanden er det for noget!!!!. Sådan noget bliver jeg sgu sur over og kan ikke forstå at hundeejere ikke forstår at vi graver vores egen grav når vi puster til ilden omkring hundelorte. ..... jeg er ved at brække mig over at de eneste husregler der bliver håndhævet er reglerne omkring husdyr. Og de bliver tilgengæld også set på med en lup. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gryn Besvaret April 1, 2011 Forfatter Rapporter Share Besvaret April 1, 2011 Synes det er lidt underligt at hundeejere direkte opfordrer til at øge kravene til ejere af hunde, navnligt når man tænker på alle de andre ting som står skrevet i husorden, der garanteret heller ikke efterleves. Her hvor jeg bor ligger der ingen hundelorte (tjah, måske 4 i løbet af et år). Folk spiller højt musik på tidspunkter hvor de ikke må, de holder ikke deres haver, ungerne er en ren pest om sommeren med deres skrigeri og de efterlader tonsvis af slikpapir liggende alle vegne osv., men det hører man aldrig om. Når vi bliver mindet om at husreglerne skal overholdes er det altid angående løsgående kæledyr. Der var en enkelt kat, hvis ejer flyttede fra den, og alle hundeejerne holder deres hunde i snor stort set hele tiden, så jeg kan bare ikke se problemet. Min overbo har 3 meget larmende børn, og hun har lige fået en klage over at hendes mors hund gøer (den er måske på besøg en gang om ugen). Vedkommende der har klaget har blankt indrømmet at det var hunden han gik efter fordi han jo ikke ville få noget ud af at klage over ungerne,... for de skal jo være her. Hvad fanden er det for noget!!!!. Sådan noget bliver jeg sgu sur over og kan ikke forstå at hundeejere ikke forstår at vi graver vores egen grav når vi puster til ilden omkring hundelorte. ..... jeg er ved at brække mig over at de eneste husregler der bliver håndhævet er reglerne omkring husdyr. Og de bliver tilgengæld også set på med en lup. Sådan er det ikke her. Regler om affald, høj musik, boremaskiner m.m. bliver også håndhævet. Og i øvrigt kan det ikke være rigtigt at jeg ikke kan gå med Groa i fred fordi nogen lader hunde løbe løs, hunde de slet ikke har styr på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
AnjaCS Besvaret April 2, 2011 Rapporter Share Besvaret April 2, 2011 Synes det er lidt underligt at hundeejere direkte opfordrer til at øge kravene til ejere af hunde, navnligt når man tænker på alle de andre ting som står skrevet i husorden, der garanteret heller ikke efterleves. Her hvor jeg bor ligger der ingen hundelorte (tjah, måske 4 i løbet af et år). Folk spiller højt musik på tidspunkter hvor de ikke må, de holder ikke deres haver, ungerne er en ren pest om sommeren med deres skrigeri og de efterlader tonsvis af slikpapir liggende alle vegne osv., men det hører man aldrig om. Når vi bliver mindet om at husreglerne skal overholdes er det altid angående løsgående kæledyr. Der var en enkelt kat, hvis ejer flyttede fra den, og alle hundeejerne holder deres hunde i snor stort set hele tiden, så jeg kan bare ikke se problemet. Min overbo har 3 meget larmende børn, og hun har lige fået en klage over at hendes mors hund gøer (den er måske på besøg en gang om ugen). Vedkommende der har klaget har blankt indrømmet at det var hunden han gik efter fordi han jo ikke ville få noget ud af at klage over ungerne,... for de skal jo være her. Hvad fanden er det for noget!!!!. Sådan noget bliver jeg sgu sur over og kan ikke forstå at hundeejere ikke forstår at vi graver vores egen grav når vi puster til ilden omkring hundelorte. ..... jeg er ved at brække mig over at de eneste husregler der bliver håndhævet er reglerne omkring husdyr. Og de bliver tilgengæld også set på med en lup. Reglerne i vores husorden bliver stort set altid overholdt!.. Det er meget sjældent folk ikke følger dem.. Vi smider vores affald ud hvor det hører til, vasker de rigtige steder, har ikke grimme ting på altanerne, parkerer cyklerne i stativerne, og er generelt rigtig gode til at bo side om side.. Det er mest hundeejerne der generer.. Jeg synes det er en stor gene med hundelorte overalt! Både for os hundeejere der jo vader i dem, og også for den lille gruppe der bor her med børn.. Jeg kunne måske gerne forestille mig at de ville benytte sig af nogle af de grønne arealer her til sommer.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
anne-lise hansen Besvaret Juli 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2011 her samler man godt nok for det meste op efter hundene - men så smides posen med indhold på fortovet !! DET forstår jeg tilgengæld ikke - ER det virkelig så svært at tage posen med hen til nærmeste skraldespand eller med hjem?? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stefano Besvaret Juli 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2011 Er så træt af folk der "har styr på hunden" som lader hunden løbe frit.. Lige meget race, loven skal fandme være ens for alle sku... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 16, 2011 Rapporter Share Besvaret Juli 16, 2011 Er så træt af folk der "har styr på hunden" som lader hunden løbe frit.. Lige meget race, loven skal fandme være ens for alle sku... Kan det egentlig ikke være lige meget når folk alligevel ikke overholder den?. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts