Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles tråd - forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Kender jo ikke Derrett... Men, efter slalomen kommer der en tunnel. Efter den tunnel laver du et forkryds som måske ikke ser helt reglementeret ud...? :vedikke:

 

Bingo! :klap: Det forkryds er helt hen i skoven - hun skal løbe ligeud, ergo bør jeg ikke gøre en skid! Grunden til at jeg lægger det? - Jeg vil gerne om på den anden side af vippen, men det burde jeg have gjort ved at bagkrydse hende på vippen istedet, fordi vi skal dreje efter vippen...

 

Kryds må altid kun ligges når løbebanen drejer, da hunden er trænet til, at den løber ligeud indtil den får anden information...

 

Kage til Korvis :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 999
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Hvis man bliver disket til landsdækkende stævner ved DCH må man så løbe banen færdig?

 

og er der evt nogen der har en video af en klasse 1 bane til landsdækkende stævne ved DCH?

 

 

Jeg er simpelthen ved at lægge et æg ved tanken om Ålborg om 14 dage, jeg måtte opgive træningen i dag fordi jeg havde ondt i maven over det :???:

 

Ja, du må gerne løbe færdig. Hvis du tager for lang tid (dobbelt banetid) bliver du fløjtet ud - 2 fløjt fra dommeren... Det sker næppe...

 

De 4 videoer jeg har lagt op i dag af Louise og jeg - er alle 4 agility klasse 1 baner. Det er DKK ja, men de to gutter der er dommere (og banetegnere) Thomas Ammitzbøll og Jim Hempel er også dommere og banetegnere i DCH. Så niveuaet vil være det samme som disse videoer. Ellr ligger der en del af mine og Karlas løb i den gamle tråd - det er også mange klasse 1 løb og et par åbne klasser...

 

Altså ven, det er ikke slemt overhovedet, du skal da ikke få det dårligt over det :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Og Karla i første AG løb, hvor der desværre ryger et felt på balancen...

 

 

Til Gregg Derrett fans er der en lille quiz :mrgreen: Hvor gør jeg hvad forkert? (altså ud over at være ved at sparke kræet ned, da hun kommer ud af posen!)

 

Uha kan da finde et par andre ting at kommentere på, ja nu dukkede hende den strenge op :slem:

 

Se fra et ikke Gregoriansk synspunkt, HVORFOR kom den ikke tilbage på den lille gule ting

 

Set fra et Gregoriansk synspunkt, forkrydset er ikke lagt lagt ukorrekt, enten for sent ( skulle så laves på springet før) eller for tidligt der hvor du lagde, dvs du skulle have lagt det ved næste forhindring og ikke mellem de 2, andre kommentarer, holder ikke linjen på bagkrydset og som Smilla kommenteret bagkryds på posen, så du undgår flicket efter posen. Ha, ha nu kan du også få skæld ud herinde:shock:

 

Jeg har desuden hørt vi skal træne slalom, slalom og slalom, super fine resultater. Tillykke

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha kan da finde et par andre ting at kommentere på, ja nu dukkede hende den strenge op :slem:

 

Se fra et ikke Gregoriansk synspunkt, HVORFOR kom den ikke tilbage på den lille gule ting

 

Set fra et Gregoriansk synspunkt, forkrydset er ikke lagt lagt ukorrekt, enten for sent ( skulle så laves på springet før) eller for tidligt der hvor du lagde, dvs du skulle have lagt det ved næste forhindring og ikke mellem de 2, andre kommentarer, holder ikke linjen på bagkrydset og som Smilla kommenteret bagkryds på posen, så du undgår flicket efter posen. Ha, ha nu kan du også få skæld ud herinde:shock:

 

Jeg har desuden hørt vi skal træne slalom, slalom og slalom, super fine resultater. Tillykke

 

Men jeg har da stadig vundet min kage, ikke...? :hmm::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Uha kan da finde et par andre ting at kommentere på, ja nu dukkede hende den strenge op :slem:

 

Se fra et ikke Gregoriansk synspunkt, HVORFOR kom den ikke tilbage på den lille gule ting

 

Set fra et Gregoriansk synspunkt, forkrydset er ikke lagt lagt ukorrekt, enten for sent ( skulle så laves på springet før) eller for tidligt der hvor du lagde, dvs du skulle have lagt det ved næste forhindring og ikke mellem de 2, andre kommentarer, holder ikke linjen på bagkrydset og som Smilla kommenteret bagkryds på posen, så du undgår flicket efter posen. Ha, ha nu kan du også få skæld ud herinde:shock:

 

Jeg har desuden hørt vi skal træne slalom, slalom og slalom, super fine resultater. Tillykke

 

Den lille gule ting var forresten hvid i dag kunne jeg se.

Forklaring til forkrydset. Hunden drejer både efter tunnel, men også mellem spring og vippe, selv om forhindringerne står på linje kommer hunden skævt over springet og skal derfor dreje, så forkrydset lå korrekt, det er bare lagt alt for tidligt, du skulle have beholdt hende længere på din venstre side og først lagt krydset lige før hun satte af på springet

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha kan da finde et par andre ting at kommentere på, ja nu dukkede hende den strenge op :slem:

 

Se fra et ikke Gregoriansk synspunkt, HVORFOR kom den ikke tilbage på den lille gule ting

Jeg kan sandelig ikke komme på en eneste grund til det :lol::lol::lol: tilgengæld blev jeg så glad i 2. ag-løb over at hun fik feltet at Thomas mente jeg gjorde hende helt bange :mrgreen:

 

 

Set fra et Gregoriansk synspunkt, forkrydset er ikke lagt lagt ukorrekt, enten for sent ( skulle så laves på springet før) eller for tidligt der hvor du lagde, dvs du skulle have lagt det ved næste forhindring og ikke mellem de 2,

 

Vi snakkede om den, men kunne ikke se hvordan jeg skulle have lagt forkrydset før? Loui mente bestemt jeg skulle have lavet bagkrydset på vippen - hvilket også var min plan - men så havde jeg pludselig så pokkers god tid :lol: og du ved jo godt jeg ikke kan finde ud af at stå stille og vente på en bane :mrgreen:

 

Forklaring til forkrydset. Hunden drejer både efter tunnel, men også mellem spring og vippe, selv om forhindringerne står på linje kommer hunden skævt over springet og skal derfor dreje, så forkrydset lå korrekt, det er bare lagt alt for tidligt, du skulle have beholdt hende længere på din venstre side og først lagt krydset lige før hun satte af på springet

 

Nej, nu skal I være søde :megaked: Her har jeg fået skæld ud af Louise og vi har stået og dissekeret hvor hun drejer og ikke drejer og blevet enige om, at det ikke var lovligt med et forkryds her... og nu siger du at jeg blot lagde det for tidligt... min stakkels lille bitte hjerne kan da slet ikke kapere den slags :lol::lol::lol:

 

andre kommentarer, holder ikke linjen på bagkrydset og som Smilla kommenteret bagkryds på posen, så du undgår flicket efter posen.

 

Og det reagerer hun jo også tydeligt på - derfor tøver hun... turde ikke bagrkrydse på posen, har trukket hende ud af den før på den... men så er det jo heldigt min rare træner laver bagkryds kursus snart :drille:

Det er drønærgerligt at vi ikke fik optaget springløbene, for holdt mig tilbage på posen i det, og der lavede hun den smukkeste fremad fra pose til flyv til slutspring... var meget stolt :engel: og fik ros af Loui - så kan det jo ikke have været helt skidt ;-)

 

 

Ha, ha nu kan du også få skæld ud herinde:shock:
nej, man kan heller ikke være i fred nogen steder :lol::lol::lol::lol:

 

Jeg har desuden hørt vi skal træne slalom, slalom og slalom, super fine resultater. Tillykke

 

Tak - og ja slalom med tunnel for enden har sjovt nok kun 10 pinde :evil: - også 3. gang man bliver smidt i den!

Link til indlæg
Del på andre sites

Super kvalitet :5up:

 

Hvor er det altså træls vi ikke fik filmet spring løbene, især det sidste klarede vi da ret godt, var vi ikke de eneste to der ikke blev disket?

 

Der var vist 3 der ikke blev disket, men jo vi to blev henholdsvis nr 1 og 2 - hende den sidste der ikke blev disket var vist en del hurtigere end dig, men hun havde flere fejl...

 

Så ja det er jo typisk, at vi ikke bliver filmet når vi var gode :mrgreen: men det gør det jo heldigvis så nemt at sige hvor FANTASTISK gode vi egentlig var :lol::lol::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har i hvert fald løbet videre. Det er forskelligt om folk gør det.

Har ikke nogen video, men det har andre helt sikkert :-D

 

Har tidligere været rigtig nervøs til konkurrencer og udstillinger, men har fået det bedre med det. Har altså helt ondt af dig :ae:

 

Det behøver du ikke have, det har jeg selv :mrgreen:

 

Ja, du må gerne løbe færdig. Hvis du tager for lang tid (dobbelt banetid) bliver du fløjtet ud - 2 fløjt fra dommeren... Det sker næppe...

 

De 4 videoer jeg har lagt op i dag af Louise og jeg - er alle 4 agility klasse 1 baner. Det er DKK ja, men de to gutter der er dommere (og banetegnere) Thomas Ammitzbøll og Jim Hempel er også dommere og banetegnere i DCH. Så niveuaet vil være det samme som disse videoer. Ellr ligger der en del af mine og Karlas løb i den gamle tråd - det er også mange klasse 1 løb og et par åbne klasser...

 

Altså ven, det er ikke slemt overhovedet, du skal da ikke få det dårligt over det :ae:

 

Tak :kys:Banerne fra weekenden her ser også svære nok ud for Tacco og jeg og vi har ovenikøbet også meldt til i åbne klasser, man kan jo ligeså godt tage det hele med når vi alligevel er afsted.

 

 

jeg er bare slet ikke konkurrence menneske og forstår ikke helt hvorfor jeg overhovedet har meldt til:???: Men vi er mange fra klubben der skal afsted så jeg regner med at det bliver hyggeli nok uden for banen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det behøver du ikke have, det har jeg selv :mrgreen:

 

Hvad er det værste der overhovedet kan ske? At Tacco skrider fra banen? At han sætter sig til at skide? At du falder over dine egne ben? Hvad end der sker, så er der ingen der bliver taget til side og skudt - hverken dig eller hund... Så ingen grund til at være bange, det gør ikke ondt... :-D

 

 

 

Tak :kys:Banerne fra weekenden her ser også svære nok ud for Tacco og jeg og vi har ovenikøbet også meldt til i åbne klasser, man kan jo ligeså godt tage det hele med når vi alligevel er afsted.

 

Hvis det er alt for svært for dig og Tacco, så løber du bare et par forhindringer og så ud over slutspringet. Det er jo jeres første stævne, det handler bare om at Taco (og dig) skal lære, at det er sjovt at være på banen helt alene mens andre folk ser på...

 

jeg er bare slet ikke konkurrence menneske og forstår ikke helt hvorfor jeg overhovedet har meldt til:???: Men vi er mange fra klubben der skal afsted så jeg regner med at det bliver hyggeli nok uden for banen :-D

 

Det er altid hyggeligt at være til stævne en masse sammen :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det værste der overhovedet kan ske? At Tacco skrider fra banen? At han sætter sig til at skide? At du falder over dine egne ben? Hvad end der sker, så er der ingen der bliver taget til side og skudt - hverken dig eller hund... Så ingen grund til at være bange, det gør ikke ondt... :-D

 

Hvad end der sker, så har Petrine gjort det før - så bare kom afsted!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Super kvalitet :5up:

 

Hvor er det altså træls vi ikke fik filmet spring løbene, især det sidste klarede vi da ret godt, var vi ikke de eneste to der ikke blev disket?

 

Der var vist 3 der ikke blev disket, men jo vi to blev henholdsvis nr 1 og 2 - hende den sidste der ikke blev disket var vist en del hurtigere end dig, men hun havde flere fejl...

 

Så ja det er jo typisk, at vi ikke bliver filmet når vi var gode :mrgreen: men det gør det jo heldigvis så nemt at sige hvor FANTASTISK gode vi egentlig var :lol::lol::lol:

 

 

Næh, du havde ret, jeg fik det vist blandet sammen med et andet løb... Vi var de eneste der ikke blev disket i det sidste løb... Resultaterne er kommet på hjemmesiden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Den lille gule ting var forresten hvid i dag kunne jeg se.

Forklaring til forkrydset. Hunden drejer både efter tunnel, men også mellem spring og vippe, selv om forhindringerne står på linje kommer hunden skævt over springet og skal derfor dreje, så forkrydset lå korrekt, det er bare lagt alt for tidligt, du skulle have beholdt hende længere på din venstre side og først lagt krydset lige før hun satte af på springet

 

Nu er jeg jo ikke den skarpeste kniv i skuffen, så måtte lige gense videoen en 14 gange eller så, før jeg TROR jeg har forstået det :rolleyes: (men man kan ikke være sikker, da jeg jo var helt sikker på, at jeg gav Louise ret i, at hun ikke drejede der :lol:)

 

Men, du har (selvfølgelig og som altid :stupid:) ret, hun drejer rent faktisk, så jeg skulle have holdt mig på venstre side og foran hende, når hun kom spænende ud af tunnel, og så have lagt mit forkryds helt oppe ved vippen, så havde det været reglementeret, ja??? (kryds når løbebanen drejer, forkryds ligges altid så tæt på næste forhindring som muligt)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Nu er jeg jo ikke den skarpeste kniv i skuffen, så måtte lige gense videoen en 14 gange eller så, før jeg TROR jeg har forstået det :rolleyes: (men man kan ikke være sikker, da jeg jo var helt sikker på, at jeg gav Louise ret i, at hun ikke drejede der :lol:)

 

Men, du har (selvfølgelig og som altid :stupid:) ret, hun drejer rent faktisk, så jeg skulle have holdt mig på venstre side og foran hende, når hun kom spænende ud af tunnel, og så have lagt mit forkryds helt oppe ved vippen, så havde det været reglementeret, ja??? (kryds når løbebanen drejer, forkryds ligges altid så tæt på næste forhindring som muligt)

 

Du er så ment skarp nok, men jeg kan lige forstille mig dig og Louis stå og klooooge rundt, hun har faktisk pralet af hvor gode i var til at læse banerne. Jeg kan pga. for få indlæg ikke poste billeder herinde, så jeg sender dem lige til dig

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad er det værste der overhovedet kan ske? At Tacco skrider fra banen? At han sætter sig til at skide? At du falder over dine egne ben? Hvad end der sker, så er der ingen der bliver taget til side og skudt - hverken dig eller hund... Så ingen grund til at være bange, det gør ikke ondt... :-D

 

 

 

 

 

Hvis det er alt for svært for dig og Tacco, så løber du bare et par forhindringer og så ud over slutspringet. Det er jo jeres første stævne, det handler bare om at Taco (og dig) skal lære, at det er sjovt at være på banen helt alene mens andre folk ser på...

 

 

 

Det er altid hyggeligt at være til stævne en masse sammen :-D

 

det allerværste der kan ske er at han løber over på en anden bane og forstyrrer en anden hund i et gennemløb :shock:

 

Alt det andet bekymrer mig ikke, har ingen problemer med at være til grin :mrgreen::klap:Og har ingen forventninger til Taccos koncentrationsniveau i et område med tusind hunde og mennesker. Min uro og angst er helt irrationel så satser på at den måske forsvinder når vi har været afsted nogle gange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg lukket hullet i maj måneds konkurrence-kalender, takket være DcH Harlev :lol:

 

Dch Give 1. maj

DcH Vejle 7. maj

DcH Harlev 14. maj

DKK Viby 20-22. maj (tager dog nok kun en enkelt dag)

DcH Vejen 28-29. maj eller DcH Skjern/Tarm 29. maj

 

 

Det bliver godt :klap:

 

weee vi skal til alle de samme - undtagen Give... der løber vi i Odense istedetfor :klap: Det bliver fint fint! Og du og Mingus er velkomne i mit og Karlas telt - tror hun helt satte pris på hans selskab tilsidst :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

weee vi skal til alle de samme - undtagen Give... der løber vi i Odense istedetfor :klap: Det bliver fint fint! Og du og Mingus er velkomne i mit og Karlas telt - tror hun helt satte pris på hans selskab tilsidst :mrgreen:

 

Det er jeg glad for, er så hyggeligt :-D

Jeg har endnu ikke mødt en tæve der kunne modstå Mingus' charme, Karla spiller bare kostbar :slem:

 

Det bliver altså bare en herlig måned :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...