Hop til indhold

Agilitykonkurrencer fælles tråd - forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 999
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Bliver nok aldrig enige om tæverne, men jeg vil fx gerne kaste godbidder til Petrine i græsset (for jeg må jo ikke bukke mig) - det er helt forbudt til træning, fordi det distraherer de andre :engel:

 

Næste gang jeg falder over løbetidsforbud skal jeg smide det ind - mistænker pludslig, at det var til rally, de er uønskede

Link til indlæg
Del på andre sites

Bliver nok aldrig enige om tæverne, men jeg vil fx gerne kaste godbidder til Petrine i græsset (for jeg må jo ikke bukke mig) - det er helt forbudt til træning, fordi det distraherer de andre :engel:

 

Næste gang jeg falder over løbetidsforbud skal jeg smide det ind - mistænker pludslig, at det var til rally, de er uønskede

 

Ved ikke om du har gået til rally andre steder end hos Anja, men hos hende er det tilladt at have løbetidstæver med til træning.

Bare man holder god afstand :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om du har gået til rally andre steder end hos Anja, men hos hende er det tilladt at have løbetidstæver med til træning.

Bare man holder god afstand :-D

 

Det var til konkurrencer jeg mente - forskellige trænere har forskellige holdninger. Går ikke så meget op i træning, da alle tæver under mit ansvar bliver steriliserede :engel:

 

Priser mig lykkelig for min uinteresserede hanhund og vedstår, skulle jeg starte agility med først at lære ligegyldighed overfor løbske tæver, så droppede jeg ud, før jeg fik startet - hvilket jeg synes er rigtigt synd, for alle de hygge-folk, der ikke engang får gennemført begynderholdet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var til konkurrencer jeg mente - forskellige trænere har forskellige holdninger. Går ikke så meget op i træning, da alle tæver under mit ansvar bliver steriliserede :engel:

 

Priser mig lykkelig for min uinteresserede hanhund og vedstår, skulle jeg starte agility med først at lære ligegyldighed overfor løbske tæver, så droppede jeg ud, før jeg fik startet - hvilket jeg synes er rigtigt synd, for alle de hygge-folk, der ikke engang får gennemført begynderholdet.

 

Ok :-D

 

Til rallyprøver må hunden gerne være i løbetid - de skal dog op til sidst, i klassen.

 

Snakkede med en mand sidste gang vi var til rallyprøve.

Han skulle engang op i begynderklassen og checkede ind kl. 9.00.

Han måtte så vente til aller sidst og kom så først op kl. 16.00.

 

Så må man sgu' hellere lave en regel om at løbetidstæver ikke kan stille op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ok :-D

 

Til rallyprøver må hunden gerne være i løbetid - de skal dog op til sidst, i klassen.

 

Snakkede med en mand sidste gang vi var til rallyprøve.

Han skulle engang op i begynderklassen og checkede ind kl. 9.00.

Han måtte så vente til aller sidst og kom så først op kl. 16.00.

 

Så må man sgu' hellere lave en regel om at løbetidstæver ikke kan stille op.

 

Han kunne vel bare være kommet senere på dagen? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu I er ved det med resultatbøger... Så en underlig ting på en mailingliste forleden - et stævne hvor alle pludselig skulle aflevere startbog ved indskrivning. Det blev der jo spurgt ind til, og her er svaret der kom fra stævnearrangøren:

 

"Uddrag fra DKKs agility-reglement 2011, side 2, hvis man har undret sig

over at man skal aflevere sin bog. Dette blev desværre vedtaget på

dommermødet:

 

Resultatbogen skal på konkurrencedagen afleveres ved indskrivningen og

afhentes ved konkurrencens afslutning. Hunde uden FCI anerkendt

resultatbog til agility, kan ikke deltage."

 

Nogen der har hørt mere/andet om det??? Lyder jo virkelig som et skridt tilbage, og som en hel del mere arbejde for arrangørerne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad gør man, hvis ens resultatbog ikke når at komme inden et stævne? :vedikke: Altså ikke at jeg regner med at få brug for den, men alligevel.

 

Lige præcis til stævnet på søndag understreger de i kataloget, at alle startbøger SKAL afleveres før start. Der var efterfølgende en lille debat inde på agilitynyt mailinglisten, hvor det igen fra stævnearrangørens side blev understreget, at de til dette stævne vil overholde reglen om, at startbogen SKAL afleveres.

 

Hvornår bestilte du den? Ring evt. til DKK og spørg, om de har sendt den. Ellers kan man jo altid tage forbi og få den in person, hvis de ikke allerede har sendt den. Hvis du tror, at det måske bliver et problem, kan du jo også prøve at kontakte stævnearrangøren og forklare problematikken.

 

Edit: Korvis var hurtigere. ;-) Og med før start mener jeg inden dit eget første løb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu I er ved det med resultatbøger... Så en underlig ting på en mailingliste forleden - et stævne hvor alle pludselig skulle aflevere startbog ved indskrivning. Det blev der jo spurgt ind til, og her er svaret der kom fra stævnearrangøren:

 

"Uddrag fra DKKs agility-reglement 2011, side 2, hvis man har undret sig

over at man skal aflevere sin bog. Dette blev desværre vedtaget på

dommermødet:

 

Resultatbogen skal på konkurrencedagen afleveres ved indskrivningen og

afhentes ved konkurrencens afslutning. Hunde uden FCI anerkendt

resultatbog til agility, kan ikke deltage."

 

Nogen der har hørt mere/andet om det??? Lyder jo virkelig som et skridt tilbage, og som en hel del mere arbejde for arrangørerne...

 

Har ikke hørt om det. Men til DcHs lydighedskonkurrencer skal man altid aflevere sin resultatbog ved indskrivning. Men der bliver ens resultat jo selvfølgelig også altid registreret, uanset om det tæller til oprykning eller ej.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke hørt om det. Men til DcHs lydighedskonkurrencer skal man altid aflevere sin resultatbog ved indskrivning. Men der bliver ens resultat jo selvfølgelig også altid registreret, uanset om det tæller til oprykning eller ej.

 

Ja, det skal man til DKK-lydighed også. Men forskellen er netop den, at til lydighed registreres alt i bogen - det gør det jo ikke til agility.

Link til indlæg
Del på andre sites

Suk, altså, det er jo det indskrivning jeg har spurgt til 117 gange - fik at vide, at det er tidligst kl 9 så, at man bare kan komme dalrende...nu er jeg forvirret (og stresset) igen!

 

Du skal op i begynderklassen, når du skal til prøve, ikk'?

 

Det ligger som regel først på dagen - har i hvert fald ikke været ude for det modsatte endnu.

Der er som regel indskrivning mellem kl.8.30-9.00 og så er der banegennemgang lige efter og det er en ret skidt ting at misse.

 

På selve dagen er der altid rettelser, så selvom du fx. skal op som nr. 20, kan der være afbud, løbske tæver der skal op til sidst mm. og derfor kan det snildt være at du så kommer op som nr. 15.

 

Så mit råd er:

 

Kom til tiden, selvom det er tidligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...