Hop til indhold

Hund/e med på besøg ?


Gæst Michy
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha
Hvor sjovt, jeg kan se at jeg faktisk er i undertal ved at slæbe mit kræ med über alles... det havde jeg ikke forventet at være :-D:vedikke:

 

Tror mest jeg tænker over det fordi han er så stor? Man kan i hvert fald sagtens mærke at han er der :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 3 er med næsten alle steder og er meget velkomne. :banan:

 

Jeg synes det er vildt hyggeligt de er med mig. Så selvom jeg kommer med 3 hunde er der ingen problemer. De er meget nemme at have med rundt, fordi de jo er så meget med er de altid rolige. De fleste bliver skuffede, hvis de en dag ikke er med.

Hundene elsker at være med. :-D

 

Skal jeg til fest med mange mennesker bliver de hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bøvle

Mine forældre havde også det samme problem visse steder, men mine forældre kunne også være stædige, så jeg lader den stå, og ser på mine egne erfaringer, vi har enten sviger ar til at passe vores hunde, hvis de ikke må komme med, men ellers kan vores godt komme med, og sætter vi os ned, så lægger vores hunde sig også, min mor havde snor på sin hund, da hun tog den med nogle steder hun vidste at de ikke var så meget for hunden, men gav lov til at have den med.:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine 3 er med næsten alle steder og er meget velkomne. :banan:

 

Jeg synes det er vildt hyggeligt de er med mig. Så selvom jeg kommer med 3 hunde er der ingen problemer. De er meget nemme at have med rundt, fordi de jo er så meget med er de altid rolige. De fleste bliver skuffede, hvis de en dag ikke er med.

Hundene elsker at være med. :-D

 

Skal jeg til fest med mange mennesker bliver de hjemme.

Du har nogle vildt søde hunde, så kan godt forstå de er velkomne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor sjovt, jeg kan se at jeg faktisk er i undertal ved at slæbe mit kræ med über alles... det havde jeg ikke forventet at være :-D:vedikke:

 

Mon ikke det også kommer an på racen, det kan jo godt være mindre praktisk hvis man har en meget stor eller reserveret/forsigtig race?

 

Selv må jeg indrømme at spørgsmålet også har fyldt en del i mine overvejelser omkring race, da jeg hvis det bliver muligt også har planer om at slæbe min hund med over alt og vende den til det fra starten :mrgreen:

 

Men forstår godt det ikke er smart hvis man har 3+ store hunde, eller en hund som ikke slapper ordentligt af når den er ude.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis din familie har kat kan jeg på en måde godt forstå at de ikke ønsker at stresse dem ved at din hund tuller rundt og er nysgerrig på dem. Omvendt ville jeg ikke selv (som familie med kat) have noget imod, hvis du tog din hund med og vi så enten lavede en aftale om, at du havde hunden i bur hele tiden eller at mine katte var lukket ind i et andet rum så, hvor de kunne lige og sove trygt. Så længe det bare er nogle timer (og ikke dage) kan jeg ikke se det kan skade. :vedikke:

 

Smilla er med overalt. (Hun er en del af pakken ligesom forældre har deres børn med herom. :-D ). Nej, som udgangspunkt er hun altid med i bilen og så ser vi til, om hun kommer med ind. Er der vilde børn, der tumler gider jeg ikke bøvle med det. Og hvis der er fin middag, synes jeg også godt det kan være lidt svær, fordi hun så kræver meget af min opmærksomhed. Men så kommer hun måske ind bagefter lidt og med ud på gå-tur, så er hun alligevel med på dagen..

 

Vi er faktisk de eneste i min familie, der rigtigt har dyr - desværre. (Bortset fra min bror, der har en udekat).

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Obelix

Her er det meget forskelligt om Obelix kommer med, og jeg spørger ALTID om lov inden og spørg kun de mennesker jeg ved vi er så tætte på at jeg ved de siger nej hvis ikke de gider have ham på besøg ;-).

 

Obelix er velkommen hos 3 par af vores venner og hos min far samt svigerforældrene når de er på camping :-D.

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke er med når jeg går på besøg. Hvis hun er lidt træt eller utidig så tager jeg hende ikke med på besøg hos børnebørnene. Men det er for Silkes skyld. Hun er savnet og børnene bliver skuffede, når jeg ikke har hende med.

Småbesøg hos naboer og venner: Altid med. De har næsten allesammen selv hunde, -eller de mangler lige netop en hund selv.. :lun:

 

Jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om nogen i min omgangskreds, der foretrækker at Silke bliver hjemme, når jeg kommer på besøg.. :hmm::hmm:

 

---Der var en fyr, jeg kærestede en smule med, men han kunne slet ikke forholde sig til hunde og langt mindre til Silke. Så DET blev ikke til mere end nogle ture i skoven og lidt fingerfletning.

Hunde er en del af mig. Derfor har jeg en omgangskreds, der holder af hunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Asta er med når det passer ind, primært hvis vi besøger hundemennesker med legekammerater. Hvis hun er med hos ikke-hundemennesker ligger hun dækket af ved mine fødder, for jeg gider ikke bruge energi på at holde øje med hende.

 

Kunne aldrig drømme om at slæbe hende med uden at spørge, og ville helt ærligt også blive temmeligt irriteret hvis nogen kom hjem til mig med deres kræ uden at have spurgt om lov.

 

Jeg kender et par stykker der slæber deres hunde med hver gang de er på besøg, og det generer mig faktisk lidt :genert:

Det var en ting hvis hundene bare lå lige så stille ved deres fødder, men så velopdragne er de jo ikke :vedikke: hunde der karter rundt, stjæler ting og konstant kræver deres ejers opmærksomhed får jeg fniller af. Hvis folk skal bruge 85% af deres opmærksomhed på at snakke til deres hund, kan begge parter lige så godt blive hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, min familie er udpræget anti-hunde, så mine hunde har aldrig været indefor hos min mor f.eks.

 

Og andre folks hunde har ikke været velkomne i mit hjem på grund af Mollie og hendes adfærd mod andre hunde.

 

Nu er jeg jo gået fra at have 3 til 1 hund på 16 måneder og jeg kan godt mærke i mig selv, at jeg har ændret holdning.

 

Hvis Jessie ikke må komme med, så bliver jeg helst hjemme - alternativt kommer hun med i bilen, da hun er vant til at være alene i bilen, men ikke i vores hjem (en kæmpe fejl fra vores side, men vores nedskæring af hundeantallet var noget pludseligt).

 

Andre folks hunde er nu velkomne i mit hjem, sålænge de er velopdragne og kan med Jessie, men jeg skal spørges om lov til, at de tager deres hunde med eller jeg skal invitere hunden med. Uanmeldte hunde kommer ikke ind, da der ligger gnaveben og legetøj fremme, hvilket ikke vil være der, hvis vi venter besøg.

 

Før i tiden kom hundene med ud på besøg, men de blev i bilen - det gjorde det noget nemmere at tage på besøg længere væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bella er med hvor det lige passer ind - mange steder kan hun være i baggangen eller bag i bilen, hvor hun har en hule.

Vi tager hende med hvis vi ikke ved hvor lang tid vi bliver væk eller hvis hun har fået for meget alene tid. Nogle gange vurderer vi også at hun har bedst af at blive i vores baggang frem for at skulle stresses af andres børn - de vil så gerne lege og hun vil så gerne lege og det ender med at hun vælter et lille barn.

 

 

Men vi er også heldige at mange i vores familie og vennekreds er fra landet eller selv har dyr, så generelt ser folk med stor velvilje på hende. Og hvem kan stå for en springer spaniel der ser tiggende op på en?

 

Og så har vi i øvrigt verdens bedste naboer. De er hundemennesker, men synes at de er for gamle til al det besvær og oprydning ved at have hund hele tiden. Så når hun ind imellem bliver passet hos dem, får hun lov til at ligge i sofaen, spise kattens mad (fra dåse) og tigge ved bordet. Vel spoleret kommer hun så hjem igen. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...