Hop til indhold

Overfald på Lumi....


Aina B
 Share

Recommended Posts

Nu kender jeg ingen af hundene, men går da ud fra man holder sin hund (hvis den har angrebet andre) hjemme indtil der er styr på problemet :vedikke:

 

Jeg har bare hørt at hun kommer til Næstved.. Men altså jeg vil da ikke ligge hovdet på blokken for det ;-)

 

Men bortset fra det, så er jeg sådan set enig med dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 137
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Men, er det smart, når Caia også kommer? -jeg tænker bare hvis Lumi er mere påvirket, end det lige umiddelbart så ud til, om det så kan trigge en angst eller lign. hvis hun ser Caia, så forholdsvis kort tid efter.. :vedikke:

 

Anyway, håber at Lumi snart er helt sig selv igen! :-D

 

Ved ikke om caia kommer til den... :vedikke:

Men skal måske hjem til svigermor, så kan nok ikke...men hvis ikke jeg skal det, så tror jeg gerne jeg ville tage derned. Men hvis Caia skal med, så vil jeg heller ikke tage derned og risikere at Lumi får det dårligt...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om caia kommer til den... :vedikke:

Men skal måske hjem til svigermor, så kan nok ikke...men hvis ikke jeg skal det, så tror jeg gerne jeg ville tage derned. Men hvis Caia skal med, så vil jeg heller ikke tage derned og risikere at Lumi får det dårligt...

 

Det sidste, jeg hørte, var, at Caia kommer. Og nej, så er det nok ikke en god idé at komme med Lumi. Selvsom Tyson og jeg ville synes, at det var hyggeligt, hvis I var med. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ved ikke om caia kommer til den... :vedikke:

Men skal måske hjem til svigermor, så kan nok ikke...men hvis ikke jeg skal det, så tror jeg gerne jeg ville tage derned. Men hvis Caia skal med, så vil jeg heller ikke tage derned og risikere at Lumi får det dårligt...

 

Nej, det var nemlig lige det jeg tænkte, kun derfor jeg nævnede det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ah ok...nej så lader vi være med at komme. Men ja det ku ha været hyggeligt :-)

 

Erjsh hvor har jeg ondt af dig og Lumi :ae: håber hun kommer sig over det!

 

Og hvis du ikke vil sige det, så vil jeg gerne sige at jeg synes det er røvuretfærdig at du må holde dig væk fra andre steder, hvis overfaldshunden kommer.

Er godt klar over de havde planlagt det før dig. Men stadig.. strider imod på alle punkter. Og havde selv seriøst overvejet om jeg ville tage min ustabile hund med til konkurrencer. Sådan set.

  • Like 6
Link til indlæg
Del på andre sites

Erjsh hvor har jeg ondt af dig og Lumi :ae: håber hun kommer sig over det!

 

Og hvis du ikke vil sige det, så vil jeg gerne sige at jeg synes det er røvuretfærdig at du må holde dig væk fra andre steder, hvis overfaldshunden kommer.

Er godt klar over de havde planlagt det før dig. Men stadig.. strider imod på alle punkter. Og havde selv seriøst overvejet om jeg ville tage min ustabile hund med til konkurrencer. Sådan set.

 

Lige mine tanker :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige mine tanker :5up:

 

Og så er det endda pænt sagt :blink:

 

Følger lige op.

 

Nu ved jeg ikke hvor Caias mor er henne i overvejelserne. Men det er trods alt ikke første gang det er sket, og der tegner sig efterhånden et.. mønster?

Jeg kan godt mærke at vi helst ikke vil pege fingre af hinanden herinde, men synes nu gerne man må bede folk tænke sig om en ekstra gang. Hvis jeg proklamerede at jeg skulle til LP prøve med Bitten, håber (og ved) jeg at SMM og Lykkeliv ville bede mig bruge hovedet, og LIGE tjekke hvordan Bitten ville reagerer i den situation. Fordi de kender mig og hunden.

Det behøver ikke være en slåen-i-hovedet, for jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er pisse frygtelig at stå med hunden der angriber (I know)

 

I øvrigt sjovt vi pakker nogle ting totalt ind i vat - mens man kan råwe og skrige i andre tråde xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er det endda pænt sagt :blink:

 

Følger lige op.

 

Nu ved jeg ikke hvor Caias mor er henne i overvejelserne. Men det er trods alt ikke første gang det er sket, og der tegner sig efterhånden et.. mønster?

Jeg kan godt mærke at vi helst ikke vil pege fingre af hinanden herinde, men synes nu gerne man må bede folk tænke sig om en ekstra gang. Hvis jeg proklamerede at jeg skulle til LP prøve med Bitten, håber (og ved) jeg at SMM og Lykkeliv ville bede mig bruge hovedet, og LIGE tjekke hvordan Bitten ville reagerer i den situation. Fordi de kender mig og hunden.

Det behøver ikke være en slåen-i-hovedet, for jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er pisse frygtelig at stå med hunden der angriber (I know)

 

I øvrigt sjovt vi pakker nogle ting totalt ind i vat - mens man kan råwe og skrige i andre tråde xD

 

jeg må sige mig enig med dig her... Eneste grund til at jeg ikke skal ricikere at tage sheila op i nogen form for prøver/træning uden snor. Ellers havde vi da fortsat i rally og lp skulle heller ikke havde været et problem. Men har man en hund der KAN finde på at reagere negativt på på hunde på sidelinjen, så må man jo beholde snoren på.. Og det er da ærgeligt, jeg ville ønske man måtte fortsætte i rally konkurencer med snor på (den er jo kun til besvær for en selv), men hunden er jo lige dejlig til daglig for det;-)

 

Jeg har endda haft sillen til 5 rally prøver med snor og ingen af gangene har hun så meget som blinket til hunde udenfor ringen, men HVIS der skulle opstå uro mellem 2 andre hunde på sidelinjen lige mens hun er inde, eller nogen skulle lave udfald mod hende, så er jeg bange for hun reagerer med forsvar instinktivt... Og det ansvar må man bare være bevist om..

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er sikker på, at ChiliConCaia nok skal komme på banen i denne her tråd, når hun er klar til det.

 

Det må være hårdt, at gå med overvejelserne omkring, hvad der skal ske herfra, når man går så meget op i hund og træning, som hun gør.

 

Jeg tror, at det er nogle rigtig svære overvejelser for CCC. Hun er dog p.t. på ferie i Amsterdam i en uges tid, mener jeg, så hun skriver nok ikke her i tråden lige nu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Siger bestemt heller ikke det ikke er svært for hende - at all. Jeg tænker bare at der ikke kan være så mange andre løsninger end at trække hunden fra konkurrencer (så længe det er nødvendig), arbejde på problemet og se om man kan få rettet det op.

At klø på og håbe det går, er jo heller ikke holdbart.. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så er det endda pænt sagt :blink:

 

Følger lige op.

 

Nu ved jeg ikke hvor Caias mor er henne i overvejelserne. Men det er trods alt ikke første gang det er sket, og der tegner sig efterhånden et.. mønster?

Jeg kan godt mærke at vi helst ikke vil pege fingre af hinanden herinde, men synes nu gerne man må bede folk tænke sig om en ekstra gang. Hvis jeg proklamerede at jeg skulle til LP prøve med Bitten, håber (og ved) jeg at SMM og Lykkeliv ville bede mig bruge hovedet, og LIGE tjekke hvordan Bitten ville reagerer i den situation. Fordi de kender mig og hunden.

Det behøver ikke være en slåen-i-hovedet, for jeg er ikke et sekund i tvivl om at det er pisse frygtelig at stå med hunden der angriber (I know)

 

I øvrigt sjovt vi pakker nogle ting totalt ind i vat - mens man kan råwe og skrige i andre tråde xD

 

Jeg synes det er fint nok at pakke det ind i vat - er sikker på, at Carina VED det er et problem.... og så har man bare ikke brug for, at der en masse mennesker, der har en holdning til, hvad man skal og bør....

 

Derudover er det jo sådan, at man ikke MÅ stille til DKK prøver med en hund, der reagerer aggressivt overfor andre hunde (eller mennesker for den sags skyld). Det kan selvfølgelig tolkes - men en hund, der løber ud af ringen for at angribe en anden.... det kan nok ikke rigtig tolkes og burde give en anmærkning i resultatbogen. Gentages dette, vil hunden så kunne udelukkes fra prøver i 2 år. Nu var jeg ikke tilstede og ved ikke, hvordan det foregik - så jeg ved ikke, om Caia har fået en sådan anmærkning.

 

Og ja - jeg er en af dem, der selv har oplevet at få sådan en anmærkning.... og jeg ved, hvor forbandet hårdt det er at nå til den erkendelse, at man ikke længere kan konkurrere med hunden, når det virkelig er det, man brænder for.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes det er fint nok at pakke det ind i vat - er sikker på, at Carina VED det er et problem.... og så har man bare ikke brug for, at der en masse mennesker, der har en holdning til, hvad man skal og bør....

 

Derudover er det jo sådan, at man ikke MÅ stille til DKK prøver med en hund, der reagerer aggressivt overfor andre hunde (eller mennesker for den sags skyld). Det kan selvfølgelig tolkes - men en hund, der løber ud af ringen for at angribe en anden.... det kan nok ikke rigtig tolkes og burde give en anmærkning i resultatbogen. Gentages dette, vil hunden så kunne udelukkes fra prøver i 2 år. Nu var jeg ikke tilstede og ved ikke, hvordan det foregik - så jeg ved ikke, om Caia har fået en sådan anmærkning.

 

Og ja - jeg er en af dem, der selv har oplevet at få sådan en anmærkning.... og jeg ved, hvor forbandet hårdt det er at nå til den erkendelse, at man ikke længere kan konkurrere med hunden, når det virkelig er det, man brænder for.

 

Der bliver lavet en indberetning til DKK.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der bliver lavet en indberetning til DKK.

 

Føler med Carina som sidder på sin ferie og har frygtelige tanker - men er indestængt rasende over, at tanker og indberetning kunne være undgået med lidt forudseenhed. Krydser alt for at Caia ikke bliver aflivet og at Lumi er den absolut sidste hun får gnavet i.

Link til indlæg
Del på andre sites

Føler med Carina som sidder på sin ferie og har frygtelige tanker - men er indestængt rasende over, at tanker og indberetning kunne være undgået med lidt forudseenhed. Krydser alt for at Caia ikke bliver aflivet og at Lumi er den absolut sidste hun får gnavet i.

 

Nu er der vel heller ingen, der har talt om aflivning!!! Det ville i min verden være meget, meget drastisk :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er der vel heller ingen, der har talt om aflivning!!! Det ville i min verden være meget, meget drastisk :???:

 

Jeg gav netop udtryk for at jeg IKKE ønsker Caia aflivet, men da hun bed Tyson, var det den tanke Carina luftede ;-) (hvis jeg husker forkert, så undskyld)

 

Derudover, så er det jo også et spørgsmål om, hvor mange man kan gnave i, før nogen kræver aflivning - jeg giver fx Petrine mundkurv på, når vi er i selskab med børn, skal absolut ikke risikere en hysterisk forælder får hende aflivet pga bid i barn.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg gav netop udtryk for at jeg IKKE ønsker Caia aflivet, men da hun bed Tyson, var det den tanke Carina luftede ;-) (hvis jeg husker forkert, så undskyld)

 

Derudover, så er det jo også et spørgsmål om, hvor mange man kan gnave i, før nogen kræver aflivning - jeg giver fx Petrine mundkurv på, når vi er i selskab med børn, skal absolut ikke risikere en hysterisk forælder får hende aflivet pga bid i barn.

 

Det er vist korrekt - men som jeg husker det, var det vist mest udtryk for den første forskrækkelse.

 

Og selvfølgelig skal man tage sine forholdsregler, men det skal man jo altid ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, for en kedelig og ubehagelig oplevelse for jer alle 4 :ae:

 

Jeg håber ikke Lumi får permanente men af oplevelsen og jeg håber du kan finde nogle hunde, der minder om Caia i udseendet og gå nogle ture med på Lumi's præmisser.

 

Mollie fløj jo i hovedet på Jessie uden advarsel eller noget og hun jagtede Jessie udenfor, selvom Jessie gjorde alt for at undgå konflikten.

Jessie endte faktisk med at have Mollie lagt ned på ryggen, men det har ikke ændret på Jessie's opfattelse af hendes egen race og farvekombination.

 

Jeg har en god veninde, som har en BC'er og en hanhund, der minder meget om Mollie i udseendet (samme race og farvekombination) og den første gang Jessie mødte ham efter "episoden" blev Jessie rigtig bange og nervøs og det krævede næsten 10 minutter, før hun turde hilse på ham. Jessie havde mødt hanhunden før "episoden" med Mollie og var dengang helt tryg ved ham, men det er hun ikke længere, førend hun lige har indset, at det er Carlos og ikke Mollie.

Det hjælper dog en hel del, at BC'eren er med på vores ture, da Jessie elsker den BC'er overalt på jorden.

 

Når Jessie holder op med at reagere på Carlos, så skal vi videre i forløbet og hilse på andre brun/hvide springere og jeg håber Jessie vil komme sig over det mentalt.

 

Hun har dog heldigvis ikke problemer med andre racer.

 

God bedring til både dig og Lumi, men også til Carina og Caia - det er ikke en behagelig situation for hende heller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hele denne situatione er så skide svær, og det der gør den så svær er at begge parter er kede af det og jeg har stor respekt for begge parter...

 

Jeg er enig i at har man en hund som agere agressivt overfor andre hunde og især under en prøve situation skal man arbejde med problemet da man bringer andre hunde i fare i situationen men det er svært...

 

 

Jeg føler også så meget med Carina, hun ånder og lever for at træne med Caia og jeg ved hun er så ked af det og hun sikkert er SÅ bange for hvad andre tænker om hende, havde hun vidst at denne situation ville opstå så er jeg sikker på hun ikke var stillet op med Caia...

 

Det sidste carina behøver er skæld ud ved godt der ikke er nogle der skælder hende ud :blink:

 

Sikker på hun nok skal komme forbi hvis hun ikke allerede har været det, og så skal hun sikkert nok svare når hun er kommet sig så meget som hun nu kan, sikker på hun vælger den beslutning og tager sine forholdsregler så situationen ikke sker igen...

 

Da hun var inde i ommer klassen senere på dagen var det klart for at Caia også skulle kunne få en god oplevelse ud af det for det har sikkert heller ikke været sjovt for hende, og Carina havde også snor på hende..

 

Problemet er jo at der ingen der ved hvad der trickede Caia så det kan måske være svært at arbejde med :vedikke::cry:

 

Aina Lumi Carina & Caia her :ae::ae::ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen tvivl om at Carina har det rigtigt svært lige nu - kan slet ikke forestille mig hvordan det må føles, at ens elskede hund har overfaldet 4 hunde :cry:

Da Caia overfaldt Tyson i forbindelse med at træne agility, så tog Carina jo også konsekvensen og Caia startede ikke til agility alligevel.

Men det må være så hårdt, når Carina jo brænder for at træne med Caia og tage til konkurrencer :cry:

Ved ikke hvordan man kan tage forholdsregler til konkurrencer - om man kunne lade Caia have mundkurv på måske? Men det er der ingen tvivl om at Carina tænker meget over nu...:ae:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Der er ingen tvivl om at Carina har det rigtigt svært lige nu - kan slet ikke forestille mig hvordan det må føles, at ens elskede hund har overfaldet 4 hunde :cry:

Da Caia overfaldt Tyson i forbindelse med at træne agility, så tog Carina jo også konsekvensen og Caia startede ikke til agility alligevel.

Men det må være så hårdt, når Carina jo brænder for at træne med Caia og tage til konkurrencer :cry:

Ved ikke hvordan man kan tage forholdsregler til konkurrencer - om man kunne lade Caia have mundkurv på måske? Men det er der ingen tvivl om at Carina tænker meget over nu...:ae:

 

Har Caia overfaldet flere hunde end Lumi og Tyson?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...