Hop til indhold

FORDOMME


Gæst Afganskmynde
 Share

Recommended Posts

Nu er jeg alligevel nødt til at kommentere igen...

 

 

Det er mere selve det, at man ikke kan faa lov at debattere i fred paa en ordentlig og sober facon, med plads til alle og individuelles synspunkter.

...Der er bare dét i det, at du ikke debatterer.... Du snakker

 

 

Endvidere synes jeg at det siger mere om den anden persons intelligens end min, naar folk kommer med saadanne udtalelser...

 

Jeg ÉR en fatsvag idiot... Ingen skam i dét.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 630
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Afganskmynde
nej det fornemmer jeg. men din måde at reagere på er der andre der kan bruge og netop derfor mit indlæg .. :-)

 

Ja, jeg har godt lagt maerke til at en del, har noget imod mine synspunkter, men vi har vel alle lov til at vaere her, hvis man opfoere sig ordentligt:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg har godt lagt maerke til at en del, har noget imod mine synspunkter, men vi har vel alle lov til at vaere her, hvis man opfoere sig ordentligt:hjerte:

 

Nej, der er ingen der har noget imod dine synspunkter - men vi har alle lov at ha' vores, og det lader du ikke helt til at være med på...

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Priceman

 

Jeg ved med sikkerhed, hvad jeg har mellem orerne, og det fungerer fint blandt andre professionelle paa hojt niveau til dagligt.

 

Det har jeg slet ikke nævnt noget om så jeg har heller ikke stillet tvivl om det.

 

 

Det er mere selve det, at man ikke kan faa lov at debattere i fred paa en ordentlig og sober facon, med plads til alle og individuelles synspunkter.

 

Det kan man også sagtens. Blot prøv at skrive mere præcist det du vil sige så tvivl kan undgås.

 

Endvidere synes jeg at det siger mere om den anden persons intelligens end min, naar folk kommer med saadanne udtalelser.

Når ret skal være ret, så har du selv i andre tråde bragt lidet flaterende ord om andre ind i din komunikations form.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pu ha en smøre at komme igennem.

Jeg syntes godt nok at der flyver rigtig mange nedladende sætninger igennem denne debat.

Det er jo godt at mange af jer kender hinanden så godt at man Citat: "burde vide"

 

Desværre kommer der jo nye til hele tiden og jeg kan fortælle jer at det skinner rigtig meget og hurtigt igennem hvem der er med i "inderkredsen" og bare skriver for at opretholde en debat som denne der bare er en stor gang ordkløveri.

 

En meget simpelt ting man burde gøre når man blev medlem af denne side var lige at bruge tid på at kigge på folks profiler når man først havde fået et svar eller spørgsmål på sin tråd.

 

Man ville hurtigt kunne se hvem der ville komme ind og give de flotte "Tak" & "Karma" ting der er så godt implamenteret her inde, samt hvem der ville følge med i tråden og kommentere og diskutere sammen eller imod.

 

Sagde du fordomme.................:blink:

Nææææ...

Husk på at modtager af en besked opfatter kun 1/3 af det skrevet/sagte, hvor imod afsender ved det hele:hmm:

 

Man skal virkelig vare sine taster, ellers ryger man bare ind i et uvejr af ligegyldige konklusioner og nærmest gjort til en:evil:

 

 

Det var bare det jeg ville sige Hej Hej:vinken::vinken::vinken:

 

UHA det kender jeg selv alt for godt bare spørg Mr.Kinky og Hr,Gokkesok.... :slem:

 

Nu er jeg alligevel nødt til at kommentere igen...

 

 

 

...Der er bare dét i det, at du ikke debatterer.... Du snakker

 

 

 

 

Jeg ÉR en fatsvag idiot... Ingen skam i dét.

 

:banan: YES jeg viste at det ikke var en fordom jeg havde... :drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Føj, hvor er der bare nogen i den her tråd der er modbydelige, ondskabsfulde og barnlige. Synes man ikke om afganskmyndes indlæg, så fint nok, men hold da kæft hvor bliver nogen bare personlige på den usmagelige måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde
Nu er jeg alligevel nødt til at kommentere igen...

 

 

 

...Der er bare dét i det, at du ikke debatterer.... Du snakker

 

 

 

 

Jeg ÉR en fatsvag idiot... Ingen skam i dét.

 

 

Hmm Ok. Jeg 'snakker mener du. Men mener du saa derimod at du debattere?....

 

Giver det mening for dig?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, det er muligt, eller ogsaa forstaar i ikke mig.;-)

 

Maa indromme jeg taenker og formulerer mig sommetider lidt avanceret og abstrakt og saa kan det muligvis vaere svaert at opfange.:hjerte:

 

 

"Avanceret" er synonym for noget højt udviklet, sofistikeret, noget moderne, noget krævende eller vanskeligt tilgængeligt (forstået på den måde at det kræver en solid baggrundsviden at kunne sætte sig ind i noget)

 

Jeg synes overhovedet ikke du formulerer dig avanceret men derimod meget utydeligt. Jeg har faktisk svært ved at finde hoved og hale i mange af indlæggene, hvilket jeg synes er ærgerligt da jeg gerne vil prøve at forstå det, du kæmper sådan med at få skrevet, så andre kan "følge dig".

 

I det hele taget er denne form for kommunikation en svær kategori, idet man ikke kan læse folks tonefald og ansigtsudtryk i et indlæg, og det kan derfor være nemt at fejltolke hvad andre har skrevet. Navnlig fordi vi, som andre har været inde på, tænker og udtrykker os forskelligt. Derfor er det måske en god idé, lige at læse det igennem, som man har skrevet inden man sender sit svar, så man mindsker risikoen for at andre misforstår. :stupid:

 

Jeg har i øvrigt INGEN intentioner om at lyde hellig :drille:

 

Jeg kan efterhånden se et mønster i de debatter du starter op, og selvom dine intentioner om en "god debat" er fine nok, falder konceptet lidt fra hinanden, da det virker som om, at det helst skal være en debat, hvor alle er enige med dig fra start eller bliver det hen ad vejen.

 

Det er meget muligt, at jeg har tydet dine indlæg forkert, men i så fald er jeg sikker på, at du nok skal fortælle mig det :fyfy: :blink:

 

Jeg har blandt andet fordomme imod damer, som går med pels!:badr:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg vist den eneste anden herinde, der bor i USA, og jeg har aldrig følt mig ramt af fordomme af den grund, overhovedet.

 

Jeg tror, du skal kigge lidt på, hvordan du formulerer dig. Dine overskrifter behøves ikke blive RÅBT UD. Vi kan godt læse små bogstaver. Og hvis du som menelli skriver, formulerer overskriften som et debatoplæg, og ikke som et postulat med henvisning til at folk er dumme, hvis de ikke er enige, kunne det måske hjælpe.

 

Og så vær lidt åben. Masser af folk har kommet med yderst gode begrundelser til at gøre tingene anderledes, men du vil ikke rykke dig en mm, så hellere finde på de vildeste, mest usandsynlige scenarier for at bakke op om din egen holdning. Det er altså ikke særligt sjovt at deltage i sådan en debat, folk bliver bare frustrerede.

 

Ja, det blev så vist personligt, men det er fame svært at undgå, når tråden i bund og grund handler om dig.

 

 

Kommer sådan til at grine:lol: lidt af det med at råbe ud, tænk at man i et debat forum kan få advarsler mm for dette, ved ikke men det virker på mig som at total latterliggøre voksne mennesker, måske det bare er mig:vedikke: men jeg kan simpelthen bare ikke på nogen måde tage det seriøst:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Jeg har blå øjne og lys hud...

 

Og selv folk jeg ellers troede jeg kendte godt kan få et underligt blik i øjnene og sige "er du GRØNLÆNDER?" når jeg siger, at jeg er lavet på grønland...(jep...PÅ...grønland er en dansk Ø...fat det...:mrgreen:)

 

Nej jeg er ikke grønlænder...

 

Men jeg er det der sker når to danskere rejser til grønland og finder ud af at der faktisk er pisse koldt...

 

Min pointe: ingenting...så bare der var en tråd som alligevel var kørt helt af sporet, og tænkte "ligegyldig historie-tid....NU":klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er mere selve det, at man ikke kan faa lov at debattere i fred paa en ordentlig og sober facon, med plads til alle og individuelles synspunkter.

 

Jamen jamen......

 

Kan du slet ikke se, at det netop er lige der, kæden hopper af?

 

Der er jo netop IKKE plads til andres synspunkter i dine tråde. De bliver skudt ned kort og kontant, selvom de kommer med endog meget velovervejede og fornuftige grunde til, hvorfor de gør, som de gør.

 

Tag fx. navneskilt-tråden. I stedet for at erkende, at der måske godt kunne være gode argumenter for ikke at have halsbånd på hunden, når den er alene hjemme i hus/lejlighed, så skal man pludselig være forberedt på en tsunami i DK.

 

Jeg tror de færreste baserer deres dagligdag på muligheden for en evt. naturkatastrofe. De baserer den på hvad der er funktionelt og sikkert i dagligdagen. I en katastrofesituation er alt kaos uanset halsbånd/navneskilt/chipning og ingen i verden kan reelt forudse, hvad der vil ske med hverken mennesker eller hunde.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
jeg mener det jeg skriver: At dumme mennesker altid får mig til at smile når de ryger ud over trappen.

 

 

 

 

 

 

 

 

... om du så selv vil tage skridtet, eller om du skal have "hjælp" er op til dig.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Make me smile :mrgreen:

:sjov::sjov::sjov:

 

 

Make me smile too:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

TS hvis jeg var dig ville jeg undlade at kommentere på alle de tåbelige og ligegyldige kommentarer og billede og mærkelige historer; det er bare at hælde benzin på bålet.

 

Og folk herine snakker om at TS ikke giver plads til andres holdninger... Det er nu ikke sådan jeg ser det, for mig ser det mere ud som om at der kører en personlig hetz på TS uanset hvilken tråd hun starter. Jeg synes ærligt talt det virker som om at der er nogle folk der når de ser en tråd af Afganskmynde, så er de bare per automatik imod det hun siger. Og det ser ud som om det er TS der ikke bliver gjort plads til i sine egne tråde.

 

Jeg synes der er utroligt mange barnlige, ligegyldige, flabede og direkte tilsvinelser i mange af indlæggene. Hvis folk ikke har noget relevant at sige om emnet så hold jer dog væk fra tråden :evil:

 

Der er nogle der er i mod at TS "råber" sine overksrifter ved at skrive dem med stort, men for nogle måneder siden var der en der startede en tråd om at det var som om HF var indelt i kliker (noget i den stil i hvert fald) og at nye bruger havde svært ved at få svar på sine tråde, her var der utroligt mange der rådede TS til at hvis man ville have svar på sine tråde skulle man enten skrive med stort eller på anden måde gøre tråden let at se.

 

TS: undskyld at jeg gik OT.

 

Så til emnet: Jeg tror der kører fordomme herinde på HF jeg har set det mange gange og især mod nye bruger; feks. hvis en ny bruger har lagt en annonce ind om en hund til avl; her har jeg set hvordan gamle brugere på forhånd har gået ud fra at denne nye bruger ikke ved en dyt om avl og der har været direkte tilsvinelser. Så jeg er helt enig med TS.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Janni privat
Mit blod er roligt.;-)

 

Jeg ved med sikkerhed, hvad jeg har mellem orerne, og det fungerer fint blandt andre professionelle paa hojt niveau til dagligt.

 

Det er mere selve det, at man ikke kan faa lov at debattere i fred paa en ordentlig og sober facon, med plads til alle og individuelles synspunkter.

 

Endvidere synes jeg at det siger mere om den anden persons intelligens end min, naar folk kommer med saadanne udtalelser...

:sjov::sjov:

 

 

 

 

Jow jow det er bare en aftale.. Jeg kunne nu bedre lide den gule du først havde købt:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser gerne I suger al min viden og erfaring til jer.

Det jeg skriver er sandheden, sådan er det bare.

Selv om dette er et DEBATFORUM så skal I ikke modsige mig eller på anden måde stille spørgsmålstegn ved mine indlæg. Skulle I mod forventning gøre det, så forbeholder jeg mig retten til at kalde jer fordomsfulde eller racister.

 

 

 

 

 

Ironi kan forekomme i dette indlæg.:blink:

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Syfongse
TS hvis jeg var dig ville jeg undlade at kommentere på alle de tåbelige og ligegyldige kommentarer og billede og mærkelige historer; det er bare at hælde benzin på bålet.

 

Og folk herine snakker om at TS ikke giver plads til andres holdninger... Det er nu ikke sådan jeg ser det, for mig ser det mere ud som om at der kører en personlig hetz på TS uanset hvilken tråd hun starter. Jeg synes ærligt talt det virker som om at der er nogle folk der når de ser en tråd af Afganskmynde, så er de bare per automatik imod det hun siger. Og det ser ud som om det er TS der ikke bliver gjort plads til i sine egne tråde.

 

Jeg synes der er utroligt mange barnlige, ligegyldige, flabede og direkte tilsvinelser i mange af indlæggene. Hvis folk ikke har noget relevant at sige om emnet så hold jer dog væk fra tråden :evil:

 

Der er nogle der er i mod at TS "råber" sine overksrifter ved at skrive dem med stort, men for nogle måneder siden var der en der startede en tråd om at det var som om HF var indelt i kliker (noget i den stil i hvert fald) og at nye bruger havde svært ved at få svar på sine tråde, her var der utroligt mange der rådede TS til at hvis man ville have svar på sine tråde skulle man enten skrive med stort eller på anden måde gøre tråden let at se.

 

TS: undskyld at jeg gik OT.

 

Så til emnet: Jeg tror der kører fordomme herinde på HF jeg har set det mange gange og især mod nye bruger; feks. hvis en ny bruger har lagt en annonce ind om en hund til avl; her har jeg set hvordan gamle brugere på forhånd har gået ud fra at denne nye bruger ikke ved en dyt om avl og der har været direkte tilsvinelser. Så jeg er helt enig med TS.

 

jeg synes også at det der foregår her, mere ligner mobning end reel debat...

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes der er utroligt mange barnlige, ligegyldige, flabede og direkte tilsvinelser i mange af indlæggene. Hvis folk ikke har noget relevant at sige om emnet så hold jer dog væk fra tråden :evil:

 

Enig.

Jeg ved ikke om der er noget i luften lige i øjeblikket, for jeg synes godt nok aggressionerne sidder uden på tøjet pt. Det et generelt problem hos mange, at de har svært ved at blive udfordret på deres holdninger uden at tage det som et personligt angreb, men i denne tråd går folk da helt over gevind! :shock:

Hvad det der er så truende ved at en "rasmus modsat" kommer ind på forum og giver udtryk for nogle holdninger, der ikke lige er populære? Hvad er det der gør at nogle føler, de er nødt til at mobbe vedkommende ud? For det er jo det, der er i gang med at ske...

 

Og jeg vil da godt lige minde om at det er sket før... Husker bl.a. en der havde en race, som flertallet herinde ikke kunne acceptere. Så hellere mobbe vedkommende ud end prøve at komme i dialog. Og de gamle Cesar Millan debatter hvor det var helt ok at "pynte på sandheden" for at få ret. Som om CM ikke sagtens kan gøre sig selv til grin...

 

Lige i øjeblikket ligner H-F HG, og jeg kan næsten ikke finde på noget mere negativt at sige. Selvfølgelig kan man bare skride hvis man ikke kan tåle lugten i bageriet, men vi kunne jo også blive enige om at lufte lidt ud. Fald dog ned og acceptér at ikke alle kan have samme mening og samme måde at formulere sig på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Enig.

Jeg ved ikke om der er noget i luften lige i øjeblikket, for jeg synes godt nok aggressionerne sidder uden på tøjet pt. Det et generelt problem hos mange, at de har svært ved at blive udfordret på deres holdninger uden at tage det som et personligt angreb, men i denne tråd går folk da helt over gevind! :shock:

Hvad det der er så truende ved at en "rasmus modsat" kommer ind på forum og giver udtryk for nogle holdninger, der ikke lige er populære? Hvad er det der gør at nogle føler, de er nødt til at mobbe vedkommende ud? For det er jo det, der er i gang med at ske...

 

Og jeg vil da godt lige minde om at det er sket før... Husker bl.a. en der havde en race, som flertallet herinde ikke kunne acceptere. Så hellere mobbe vedkommende ud end prøve at komme i dialog. Og de gamle Cesar Millan debatter hvor det var helt ok at "pynte på sandheden" for at få ret. Som om CM ikke sagtens kan gøre sig selv til grin...

 

Lige i øjeblikket ligner H-F HG, og jeg kan næsten ikke finde på noget mere negativt at sige. Selvfølgelig man bare skride hvis man ikke kan tåle lugten i bageriet, men vi kunne jo også blive enige om at lufte lidt ud. Fald dog ned og acceptér at ikke alle kan have samme mening og samme måde at formulere sig på.

Jeg synes også der er blevet gået for hårdt til trådstarter, men jeg tror at det måske kan være fordi tråden egentlig fortsætter med en diskussion fra en anden tråd, og at det så kan være lidt svært at følge med i hvad der har været sket. :vedikke: Kan ihvertfald læse indlæg af brugere der normalt ikke taber hovedet, men som i denne tråd forsøger at give råd om hvordan og hvorledes... Jeg ved det ikke, jeg tror ikke helt jeg forstår hvad det er folk skændes over. :genert:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...