Hop til indhold

Staffordshire bull bl. søger nyt hjem


Gæst jepsen
 Share

Recommended Posts

Det har ikke noget at gøre med at være sart...for mig handler det om at vi ikke nødvendigvis altid skal gå efter laveste fællesnævner...

Hvad mener du med laveste fællesnævner?. Som jeg læser det er det en normalt fungerende, venlig kamphund, der aldrig har vist nogen uheldige tendenser. Det er jo ikke en hund der har været ejet af f.eks. misbrugere der har behandlet den skidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 69
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Hvad mener du med laveste fællesnævner?. Som jeg læser det er det en normalt fungerende, venlig kamphund, der aldrig har vist nogen uheldige tendenser. Det er jo ikke en hund der har været ejet af f.eks. misbrugere der har behandlet den skidt.

 

at der er nogle der griber enhver chance for lige at komme ind og kommentere på en sag, blot fordi her er tale om en (halv)kamphunderace...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Helt enig, men der er da forskel på hvad du kan tillade dig, afhængig af hvilken side du står på, Irene,.... det bør du da have erfaret. :genert:

 

 

Lige det der bliver måske en anelse for konspirations-agtigt for mig...:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ER meget berørt at hele situationen. Jeg kendte hunden fra top til tå og havde ikke i min vildeste fantasi set det komme.

 

Jeg er meget ked af, tråden har taget en uheldig drejning mht. "listehunde". For Thia var ikke en listehund. Hun var bl.a ½ labrador! :D

 

Tusind tak for alle de positive indlæg.

 

Kæmpe knus fra Jepsen

 

Kunne I ikke tage at respektere at TS har det dårligt med situationen og ikke ønsker jeres debat i denne tråd!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ydermere, hvad har den diskution med "omplaceringshund" at gøre :vedikke:

 

Så vidt jeg kan se, havde der slet ikke været nogen diskussion om listehunde i denne tråd :vedikke:

Alle synes det er skrækkeligt, det der er sket, og diskussion har det da ikke været.

 

Du har ret i at en evt. diskussion om listehunde ikke har noget videre med omplacering at gøre, men vi har da altid kunne udvide emnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har ikke noget at gøre med at være sart...for mig handler det om at vi ikke nødvendigvis altid skal gå efter laveste fællesnævner...og det er sgu for nemt at pege fingre efter en sag som den her...

 

For min skyld kan vi debattere listehunde herfra og til juleaften...har min røv ren, for mine hunde kan sagtens sammen...men at man skal sidde i en tråd om omplaceringshunde, og endda i en sag med dødeligt udfald og fortælle om hvordan man undgår listehunde og deres ejere, det er bare usmageligt i min verden...

 

Finder du det så i orden at kritisere for uansvarlighed o.lign. ifm. omplaceringen, som et par stykker gør?

 

Er det okay fordi det stadig er indenfor emnet "omplacering"?

Link til indlæg
Del på andre sites

at der er nogle der griber enhver chance for lige at komme ind og kommentere på en sag, blot fordi her er tale om en (halv)kamphunderace...

Nåeh, på den måde. Men sådan kan det jo også være at andre har det når der bliver startet tråde hvor andre hundetyper har bidt andre dyr. Det er da meget sjældent at der ikke lige bliver skrevet noget om at det ikke er en listehund.

 

Lige det der bliver måske en anelse for konspirations-agtigt for mig...:engel:

He he. :slem:

 

Det er så bare min opfattelse at grænserne for hvad folk kan tillade sig at skrive, hurtigere bliver nået når det drejer sig om kamphunde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Kattiie

Jeg føler dybt med alle involverede :ae:Det må i sandhed have været forfærdeligt, og at man så skal dømmes herinde er da blot endnu værre....

Til hundens forsvar vil jeg bare sige: Hun lyder ellers som en skøn hund og i bund og grund er der ikke nogen af os herinde der ved hvad der er sket siden hunden bed....

Link til indlæg
Del på andre sites

MIt indlæg var ikke ment som en kritik af trådstarter. For jeg går da ikke ud fra at det er hende, der har besluttet hvor hunden skulle omplaceres?

Hun har da bare sat en "annonce-tråd" i for en veninde. Det virker da ikke engang som om den nye ejer er blevet fundet via denne "annonce-tråd"?

 

Men jeg er åbenbart ikke tilstrækkelig meget herinde til at kunne følge med i hvad og hvor man må skrive i diverse tråde. Det er ellers mit indtryk at der bliver set med meget blide øjne på, når folk går off topic i rigtigt mange tråde herinde.

 

Men det gælder åbenbart ikke når det drejer sig om kamphundesnak, så er der virkelig et "politi" der springer på banen meget hurtigt og deler reprimander ud.

 

Hvorfor er det blevet sådan, har emnet været så meget debatteret at det hænger jer langt ud af halsen, eller hvad handler det om?

 

Jeg har så vidt jeg husker aldrig før deltaget i andre kamphundetråde herinde, og når jeg så endelig siger et lille pip, får jeg nærmest mundkurv på, det synes jeg er højst besynderligt :confused:

Link til indlæg
Del på andre sites

MIt indlæg var ikke ment som en kritik af trådstarter. For jeg går da ikke ud fra at det er hende, der har besluttet hvor hunden skulle omplaceres?

Hun har da bare sat en "annonce-tråd" i for en veninde. Det virker da ikke engang som om den nye ejer er blevet fundet via denne "annonce-tråd"?

 

Men jeg er åbenbart ikke tilstrækkelig meget herinde til at kunne følge med i hvad og hvor man må skrive i diverse tråde. Det er ellers mit indtryk at der bliver set med meget blide øjne på, når folk går off topic i rigtigt mange tråde herinde.

 

Men det gælder åbenbart ikke når det drejer sig om kamphundesnak, så er der virkelig et "politi" der springer på banen meget hurtigt og deler reprimander ud.

 

Hvorfor er det blevet sådan, har emnet været så meget debatteret at det hænger jer langt ud af halsen, eller hvad handler det om?

 

Jeg har så vidt jeg husker aldrig før deltaget i andre kamphundetråde herinde, og når jeg så endelig siger et lille pip, får jeg nærmest mundkurv på, det synes jeg er højst besynderligt :confused:

Måske er det bare ikke den rigtige tråd at tage en kamphundedebat i.
Link til indlæg
Del på andre sites

Måske er det bare ikke den rigtige tråd at tage en kamphundedebat i.

 

Okay, kan du uddybe hvad du mener? Den anden dag skrev jeg om chihuahuas i en tråd, som egentlig omhandlede tjekkisk rottehund. Det var der da ikke en eneste der rynkede på næsen af?

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, kan du uddybe hvad du mener? Den anden dag skrev jeg om chihuahuas i en tråd, som egentlig omhandlede tjekksik rottehund. Det var der da ikke en eneste der rynkede på næsen af?
At når en hund er blevet bidt ihjel, synes jeg at man skal vise respekt for trådstarter, som åbenbart er berørt af situationen, og undlade at diskutere her.
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

At når en hund er blevet bidt ihjel, synes jeg at man skal vise respekt for trådstarter, som åbenbart er berørt af situationen, og undlade at diskutere her.

 

Jeg er enig med dig i at man ikke skal være ufølsom og bevidst træde på andres følelser, hvis de er kede. Så bør man holde sin bøtte.

Det er derfor jeg ikke kommenterer på indlægget om at hunden var meget velfungerende osv, selvom jeg synes at netop det faktum giver stof til eftertanke.

Men I det indlæg lægger Jepsen ikke skjul på at hun er ked, og så kan jeg godt finde pli og empati frem, det er helt sikkert.

 

Men da jeg skrev mit indlæg havde Jepsen forinden blot skrevet nedenstående, hvordan f..... kunne jeg vide ud fra det indlæg at hun havde det dårligt? Smilieyen er storsmilende, og sætningerne neutrale. Jeg er altså ikke tankelæser!

 

Hun fik det godt :D

 

Men i fredags gik noget galt, og Thia bed af af de små hunde, hun gik sammen med, ihjel.

 

Thia blev aflivet samme dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er enig med dig i at man ikke skal være ufølsom og bevidst træde på andres følelser, hvis de er kede. Så bør man holde sin bøtte.

Det er derfor jeg ikke kommenterer på indlægget om at hunden var meget velfungerende osv, selvom jeg synes at netop det faktum giver stof til eftertanke.

Men I det indlæg lægger Jepsen ikke skjul på at hun er ked, og så kan jeg godt finde pli og empati frem, det er helt sikkert.

 

Men da jeg skrev mit indlæg havde Jepsen forinden blot skrevet nedenstående, hvordan f..... kunne jeg vide ud fra det indlæg at hun havde det dårligt? Smilieyen er storsmilende, og sætningerne neutrale. Jeg er altså ikke tankelæser!

 

Hun fik det godt :D

 

Men i fredags gik noget galt, og Thia bed af af de små hunde, hun gik sammen med, ihjel.

 

Thia blev aflivet samme dag.

Nej, det kunne du da heller ikke vide. Men i mine øjne handler det bare ikke kun om at TS er berørt af det - det er bare en del af det. Jeg synes generelt set, at man bør diskutere kamphunde i en tråd, hvor to hunde er døde under de omstændigheder.

 

Og det er jo ikke kun, fordi det er en listehund, det handler om. Hvis det overhovedet er en hund fra listen.

Det samme ville gøre sig gældende, hvis det drejede sig om en hund, der døde af andre årsager og en bruger herinde fortalte om det og kendte hunden.

 

Det er du ikke nødvendigvis enig i og det er også fint nok :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...