Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Stella

Jeg åbner også denne her tråd med en vis nervøsitet hver gang. Er glad for at høre det går godt :hjerte:

Men det må altså også være hårdt for jer, det må være rigtig svært at skulle kontrollere hans gåture og bevægelser og leg så meget, det er da altid noget at han ikke er en hyperaktiv race:blink:, men alligevel. Det er så dejligt når man kan mærke de bliver gladere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg åbner også denne her tråd med en vis nervøsitet hver gang. Er glad for at høre det går godt :hjerte:

Men det må altså også være hårdt for jer, det må være rigtig svært at skulle kontrollere hans gåture og bevægelser og leg så meget, det er da altid noget at han ikke er en hyperaktiv race:blink:, men alligevel. Det er så dejligt når man kan mærke de bliver gladere.

 

:kys:

 

Må give dig ret i, at det er rigtig hårdt at skulle styre/kontrollere ham så meget. Han vil jo rigtig gerne en helt vildt masse - og kommer også til at gøre dumme ting nu og da. Navnligt, når vi er i haven sammen med ham og når vi kommer hjem. Men stopper ham straks i det helt vilde. Men argh, hvor ville det være fedt, om han måtte udleve sine glædesflip!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 months later...

Uha, det er lang tid siden jeg sidst har opdateret denne tråd... Men nu må der lige ske noget, for vi har opnået en milepæl i denne uge!

 

Møffe er godt nok stadig på smertestillende, om det er helt nødvendigt ved jeg ikke helt... Men der kommer små tilbagefald nu og da, så nok meget godt (og vi er kommet over på noget, der er laaaangt billigere, så det er til at overskue at give ham det præventivt).

 

Vi går på nuværende tidspunkt 2 gange 30 minutter og 1 gang á 20min.

 

Og derudover - tra-dada-daaaaa! Så har vi fået lov til at løbetræne nu :banan: Hvis man kan kalde det det :lol: Vi må løbe 2 gange dagligt á 40meter - og så hæver vi nok snart den tid, for det går helt fint :banan:

 

Han er ikke så flexibel i knæleddet, men han halter ikke decideret og traver pænt - når han ellers traver og ikke prøver at hoppe op af mig og fjolle, som han gjorde i parken i dag... :lol:

 

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

:5up: Dejligt at høre det går fremad på den gode måde, især når vi ved hvor slemt udgabgspunktet var, :genert: ...så lige videoen og det ser ret fint ud, med Møffe's bevægelser....hvordan med transportcyklen, har dig og Møffe brugt den flittigt? :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up: Dejligt at høre det går fremad på den gode måde, især når vi ved hvor slemt udgabgspunktet var, :genert: ...så lige videoen og det ser ret fint ud, med Møffe's bevægelser....hvordan med transportcyklen, har dig og Møffe brugt den flittigt? :mrgreen:

 

Tak :-)

 

Jep, vi får brugt den - ikke så ofte som i starten godt nok, men tager den nu og da til engen eller skoven :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt, Rikke - hvor er det dejligt at din ihærdighed og tålmodighed har givet pote.

 

Da jeg så videoen første gang syntes jeg han haltede lidt, men da jeg så det igen, var det vist mere fordi, han var ved at gå i galop eller ville hoppe rundt og fjolle. Der hvor han traver reelt ser det rigtig godt ud. :5up:

 

Ja, det ser vitterligt ud som om han har ondt et par gange, nok fordi det er det man kigger efter og kun fokuserer på bagparten - for jeg kan love dig for, at han var fjollet, jeg kiggede ham jo direkte ind i øjnene mens jeg løb og de strålede bare "fest og ballade!" :lol:

 

Meeen, han er jo ikke 100% rask i benet, så skal ikke benægte at han har lidt ondt. Men det var fjolleri, der gjorde, at han løb som han gjorde :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

ADVARSEL: Billedspam ;-)

 

Måske lidt på tide med en opdatering igen - ikke alle følger jo med på facebook og hjemmeside :mrgreen:

 

Men det går rigtig rigtig godt med Møffe! Han er nu nærmest af smertestillende og vi bruger det kun i forbindelse med hårdere udfordringer, hvor jeg er i tvivl om, han var heeelt parat til det :-D For eksempel i dag, hvor vi var 1½ time i Dyrehaven i flexline - det var fedt :banan:

 

Vi går nu nogenlunde fast 2 gange á 1 time dagligt +/- :-) Genoptræning er ikke længere, noget vi går sådan rigtig fast til, men vi kommer hver anden til hver tredje uge og det varer nok ikke længe førend vi stopper med det også :-) Men vil gerne lige have dem inde over lidt endnu, da de jo kan se ting, som jeg ikke liiige spotter.

 

Han har rimeligt frie tøjler i dag - han går løs, når det er muligt og får lov til at lege lidt med andre hunde også - Møffe ELSKER det og jeg ELSKER det :yeah: Fokus nu ligger på at træne hans udholdenhed yderligere op lige så stille - og endnu mere på at træne hans muskulatur op, så den kan bære ham, selvom han laver underlige bevægelser (som han jo gør, når han leger).

 

Alt er dog ikke rosenrødt. Han er stadig ikke rigtig ordentlig flextion i benet, selvom vi arbejder på det - men jeg skal altså blive bedre til udstrækningsøvelser. Derudover ser det ud til, at der er dannet en smule gigt i leddet, det er i hvert fald mit og fysioterapeutens tanke. Vi skal forbi Claus Sloth her d. 31/1, så må vi se, hvad han siger. Men Møffe siger heldigvis intet til det endnu. Men mærkes, det kan det - han har fået nogle hårde gevækster på knæet. Men han er nærmest gladere end han har været nogensinde, simpelthen en stor bombe lykke, der går rundt :-) Indtil han er træt, så hænger det hele og der skal alligevel stadig ikke så voldsomt meget til ;-) Men det er jo klart, når man stadig ikke har en ordentlig muskulatur på benet endnu, så bliver de hurtigt trætte og ømme. Men det går hele tiden fremad.

 

I dag er han for eksempel vældig frisk her til aften, til trods for turen i Dyrehaven :chok: Det havde jeg lige godt alligevel ikke regnet med!

 

Men lidt billeder skal i da have! :-D

 

Først lidt spam fra en tur til Østskoven i tirsdags :-)

5233469_orig.jpg

 

3153505_orig.jpg

 

 

 

4419551_orig.jpg9131596_orig.jpg

 

3072577_orig.jpg

 

Fra vores tur til Dyrehaven i dag :-)

7080355_orig.jpg

 

9399985_orig.jpg

5233469_orig.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...