Hop til indhold

For helvede da også.... Ikke nu IGEN!


Gæst Miss_menelli
 Share

Recommended Posts

Gæst Miss_menelli

Så skete det igen.... Bamse blev decideret overfaldet til træning i aftes.

 

Heldigvis ikke nogle sår, da pelsen tog det meste og vi fik den anden hund af han temmelig hurtigt. Men han mangler lidt pels og skal lige holde øje med om han også halter lidt.

 

Håber jeg tacklede situationen rigtigt - Men vil gerne lige have jeres vurdering af det, i tilfælde af det sker igen..... Hvilket jeg kan være nervøs for, da han åbenbart tiltrækker andre hunde med aggressions problemer :vedikke:

 

Vi trænede noget doggie-zen og jeg havde lige hentet ham fra bilen og han stod og havde fuld fokus på mig, da en af de andre hunde fra holdet pludselig gik direkte til angreb på ham. Bamse stod med ryggen til den anden hund, så han kan på ingen måde have provokeret den.

 

Slap i første omgang linen, da jeg tænkte det ikke hjalp at Bamse ikke kunne komme væk - men han fik slet ingen chance for at komme væk, da den anden bed sig fast i ryggen på ham, så fik i stedet fat i linen igen og fik sparket den anden hund væk.

 

Straks bagefter fik jeg stillet mig mellem de to hunde og råbte af den anden, så den blev væk indtil ejeren fik fat på den - hele scenariet tager max 1 minut.

 

Bamse var fuldstændig chokeret og stod bare og stirrede ud i luften, mens han gispede og pev.

Men jeg fik hurtigt kontakt til ham med så meget smil i stemmen som jeg kunne mønstre lige der og han ville heldigvis hurtigt tage godbidder bagefter - Så dem fik han mens jeg undersøgte ham.

Men han pev og pev og pev.... :cry:

 

I stedet for at smide ham i bilen og køre hjem, valgte jeg at give ham noget fodersøg på træningsbanen for at få ro på ham igen - Det virker jo afstressende.

Heldigvis så ville han spise og var rolig nok til at ville søge.... Så han fik et kvarters fodersøg og piveriet stoppede og han stoppede med at ryste og slappede af igen.

 

Så virkede han OK og efter lidt tid, blev vi enige om, at det var en god ide, at få den anden hund ud på banen mens Bamse var der - For alle parters skyld, men primært så Bamse kunne opleve at der ikke sker noget mens den er på banen og at det udløser masser af guffere.

Heldigvis har jeg så førefokuseret en hund, at han knap gad kigge rundt ;-)

Så det gik fint - Vi ville ikke tage nogle chancer, så holdt dem på god afstand og sørgede bare for at Bamse var bevidst om, at den anden var der, men at den var på god afstand og der ikke skete noget.

 

Helt til slut, så tilbød en af de nye hunde på holdet, som jeg kender fra da jeg var aspirant på hvalpeholdet, at vi skulle tage hendes hund og Bamse med ned på markerne, så han kunne få en god oplevelse med en anden hund inden dagen var omme.

 

Da jeg kender den anden hund godt og Bamse virkede rimelig fattet, så sagde jeg ja tak - og det var tydeligt Bamse var meget nervøs og helst ikke ville have nogen kontakt.

Men den anden hund er super fantastisk og lod Bamse tage al initiativ - Og det endte med de blev perlevenner og løb rundt og legede så fint :lun:

 

Men ingen tvivl om, at Bamse fik et chok, for på vej ud i bilen, gøede en anden hund af ham fra den bil den sad i, og Bamse hoppede en halv meter op i luften og om på den anden side af mig :shock:

Stak så en frygtelig masse guffere i hovedet på ham og så slappede han af igen, da der ikke skete mere.

 

Til slut fik Bamse et par zylkene da vi kom hjem... Bare fordi.... :oops:

 

Men tacklede jeg det rigtigt????

For dem der ikke ved det, så er Bamse blevet overfaldet flere gange før - 2 gange med besøg hos dyrlægen som følge og vi har kæmpet en laaaang kamp, mod hans frygt for andre hunde, som kom til udtryk ved "angreb er det bedste forsvar"

Problemet var så godt som løst.... Og det skal helst ikke starte forfra igen!!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Kæft, hvor er det synd, I skulle udsættes for den oplevelse. Men det lyder som om, Bamse kom sig ret hurtigt, så jeg håber, det ikke får langvarige konsekvenser for ham.

 

Synes at både fodersøg og leg med en anden venlig hund var rigtig gode ideer, og selvfølgelig også at han fik lov at se overfaldshunden på afstand.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er jeg ked af at høre I skulle udsættes for det, især efter alt det arbejde du har lagt i at rette op på skaderne fra tidligere tilfælde :cry:

 

Når det er sagt, så syntes jeg det lyder som om du har håndteret situationen perfekt, og har gjort alt hvad du kunne for at afdramatisere det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Kæft, hvor er det synd, I skulle udsættes for den oplevelse. Men det lyder som om, Bamse kom sig ret hurtigt, så jeg håber, det ikke får langvarige konsekvenser for ham.

 

Synes at både fodersøg og leg med en anden venlig hund var rigtig gode ideer, og selvfølgelig også at han fik lov at se overfaldshunden på afstand.

 

Er også pisse træt af det - Der må simpelthen være et eller andet ved Bamse som får det til at slå klik for nogle hunde, nu er det sket SÅ mange gange, at han uprovokeret er blevet tyggeben for andre hanhunde :vedikke:

 

Men jeg kan jo ikke pakke ham ind i vat og lade ham leve sit liv i haven fordi det kan ske. Og jeg må for guds skyld ikke begynde at blive nervøs ved om det nu sker igen..... Men for satan hvor er det svært at bevare fatningen når sådan noget sker.

 

Håber også jeg gjorde det rigtige.....

Fodersøget var i hvertfald godt - Nok især for mine nerver, fordi jeg selv nåede at falde til ro mens han snuste rundt :engel:

 

Men det er bare så sindssygt svært at sige om der alligevel er noget der sætter sig fast... Noget der kommer op til overfladen igen.... Håber bare sådan det ikke er tilfældet!!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Hvor er jeg ked af at høre I skulle udsættes for det, især efter alt det arbejde du har lagt i at rette op på skaderne fra tidligere tilfælde :cry:

Det er også dybt frustrerende.... I det mindste skete det på træningsbanen denne gang, hvor vi havde mulighed for at tackle situationen, i modsætning til sidste gang, hvor hunden slap ud fra haven og røg på Bamse....

 

Så det var held i uheld.

 

Når det er sagt, så syntes jeg det lyder som om du har håndteret situationen perfekt, og har gjort alt hvad du kunne for at afdramatisere det.

 

Taaak!!

Kommer sådan i tvivl bagefter... Skulle jeg nu havde ladet være med at tage fat i linen igen, skulle jeg nu have råbt af den anden hund, skulle han nu også blive på pladsen bagefter osv. :vedikke:

 

Kan jo ikke lave om på det nu - Men hvis jeg nu har en plan i hovedet, som er godt gennemtænkt, så kan det jo måske tackles bedres næste gang... Hvis du forstår hvad jeg mener :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også dybt frustrerende.... I det mindste skete det på træningsbanen denne gang, hvor vi havde mulighed for at tackle situationen, i modsætning til sidste gang, hvor hunden slap ud fra haven og røg på Bamse....

 

Så det var held i uheld.

 

 

 

Taaak!!

Kommer sådan i tvivl bagefter... Skulle jeg nu havde ladet være med at tage fat i linen igen, skulle jeg nu have råbt af den anden hund, skulle han nu også blive på pladsen bagefter osv. :vedikke:

 

Kan jo ikke lave om på det nu - Men hvis jeg nu har en plan i hovedet, som er godt gennemtænkt, så kan det jo måske tackles bedres næste gang... Hvis du forstår hvad jeg mener :oops:

 

Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg kan ikke komme på noget du kunne have gjort anderledes eller bedre, jeg syntes du håndterede det usandsynligt flot :5up:

 

Desværre er det jo ikke til at sige om det er nok når han nu har de tidligere dårlige oplevelser, men du har gjort alt hvad du kunne, nu skal du så bare følge op på det de næste par dage, evt. tage ud på træningspladsen igen og bare være der og lave nogle hyggelige ting, og måske hilse på nogle venlige hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
:ae: :ae: :ae:

 

Jeg synes, at det lyder som om, at du handlede helt rigtigt. :5up:

 

 

 

 

:evil:Det er sgu ikke i orden med sådan et overfald!

 

Det kommer også sådan bag på mig at det skete.

Bamse og den anden hun har været på hold sammen i et halvt år - de har aldrig kunne lide hinanden og den anden hund stirre sindssygt meget på ham (en border collie) og laver udfald mod ham.

 

Men det plejer KUN at være når den er i snor og den har aldrig lavet noget ligene før, det har altid stoppet ved brummen at den anden hund.

Bamse har aldrig gidet gø tilbage eller gå ind i noget stirren med den anden hund - Han vil jo bare træne i fred :lun: :5up:

 

Så må indrømme at selvom jeg ved det kan gå galt når man har mange hunde på en træningsplads, så er det sgu' meget bekymrende når det er så uprovokeret som i det her tilfælde :vedikke:

 

Men ejeren havde ikke nogen grund til at tro den ville flyve på Bamse, da det aldrig er sket før - Så bebrejder hende ikke noget. Det er bare skide ærgerligt!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Jeg forstår godt hvad du mener, men jeg kan ikke komme på noget du kunne have gjort anderledes eller bedre, jeg syntes du håndterede det usandsynligt flot :5up:

 

Desværre er det jo ikke til at sige om det er nok når han nu har de tidligere dårlige oplevelser, men du har gjort alt hvad du kunne, nu skal du så bare følge op på det de næste par dage, evt. tage ud på træningspladsen igen og bare være der og lave nogle hyggelige ting, og måske hilse på nogle venlige hunde?

 

Ja... Tiden må jo vise om det var nok.

Men ved jo heldigvis hvad jeg skal gøre, hvis det viser sig at det har sat lidt spor alligevel. :5up:

 

Har allerede planlagt en hyggetur med en af hans veninder på pladsen på fredag.

Men alle ture på træningspladsen er jo hyggelige for Bamse :mrgreen:

Han eeeeelsker at være der, så det skal nok gå, han skal bare lade være med at generalisere oplevelsen ud på alle hvide hunde også :roll:

 

Hvor er det godt du ikke er bange for at blande dig på Bamses vejne! :5up: Håber han er ok efter en god nats søvn :vuf:

 

Ja, tror også han sover gevaldig godt i nat... Han er gået i krig med et marvben, så helt skidt står det i hvertfald ikke til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Capone

Det er frygtelig synd for din hund og dig, men jeg syntes at du har gjort alt det rigtige du kunne gøre.

Håber ikke at han får meen af det, nu jeg kan læse at han har været så uheldig flere gange.

 

Jeg har oplevet det flere gange, og i samme sekundt jeg har fat i min hund skynder jeg mig at gå rundt med den uden at lave noget større nummer ud af det, aldrig ynke eller vise hunden det er synd for den, heller ikke bruge tid på at undersøge den lige efter, medmindre det er alvorligt, når jeg kan se at stressen er ude af kroppen har jeg gjort som dig:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Stakkels Bamse :ae:

Men det lyder som om du har tacklet situationen helt rigtig! :5up:

 

Har heldigvis kun selv oplevet ét overfald, men det var også på træningspladsen - det stod dog noget værre til med Sitto bagefter, hun var så ræd for at være på agility banen bagefter og i lang tid fremover var hun meget bange for alle sorte hunde over knæhøjde. :(

 

Så krydser fingre for at Bamse er sluppet uden nogen som helst mén :x: :kys:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
Det er frygtelig synd for din hund og dig, men jeg syntes at du har gjort alt det rigtige du kunne gøre.

Håber ikke at han får meen af det, nu jeg kan læse at han har været så uheldig flere gange.

 

Jeg har oplevet det flere gange, og i samme sekundt jeg har fat i min hund skynder jeg mig at gå rundt med den uden at lave noget større nummer ud af det, aldrig ynke eller vise hunden det er synd for den, heller ikke bruge tid på at undersøge den lige efter, medmindre det er alvorligt, når jeg kan se at stressen er ude af kroppen har jeg gjort som dig:vuf:

Har netop også tænkt, at jeg skulle huske ikke at ynke og lade mig påvirke af det.

For det var i hvertfald en fejl jeg lavede første gang og der kunne han slet, slet ikke falde til ro igen.

 

Så tror det hjalp jeg bevarede fatningen bare lidt denne gang. :oops:

 

Det er så også først nu jeg har kunne mærke ham ordentlig igennem og han er hævet på hele den ene side af ryggen.

Så den har haft noget fat i ham - Men han har tilsyneladende ikke specielt ondt, så det er jo positivt :5up:

 

Stakkels Bamse :ae:

Men det lyder som om du har tacklet situationen helt rigtig! :5up:

 

Har heldigvis kun selv oplevet ét overfald, men det var også på træningspladsen - det stod dog noget værre til med Sitto bagefter, hun var så ræd for at være på agility banen bagefter og i lang tid fremover var hun meget bange for alle sorte hunde over knæhøjde. :(

 

Så krydser fingre for at Bamse er sluppet uden nogen som helst mén :x: :kys:

 

Kan godt huske du fortalte om Sitto.

 

Heldigvis er Bamse ikke nær så skrøbelig som hun var, så tror og håber ikke det giver flere problemer.

Orker ikke at han generalisere ud på hvide hunde også... Det er skam slemt nok han ikke så godt kan lide de sorte i forvejen :roll:

 

Men håber vi fik vendt det oplevelsen så meget, at det ikke ripper op i noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er også pisse træt af det - Der må simpelthen være et eller andet ved Bamse som får det til at slå klik for nogle hunde, nu er det sket SÅ mange gange, at han uprovokeret er blevet tyggeben for andre hanhunde :vedikke:

 

Men jeg kan jo ikke pakke ham ind i vat og lade ham leve sit liv i haven fordi det kan ske. Og jeg må for guds skyld ikke begynde at blive nervøs ved om det nu sker igen..... Men for satan hvor er det svært at bevare fatningen når sådan noget sker.

 

Håber også jeg gjorde det rigtige.....

Fodersøget var i hvertfald godt - Nok især for mine nerver, fordi jeg selv nåede at falde til ro mens han snuste rundt :engel:

 

Men det er bare så sindssygt svært at sige om der alligevel er noget der sætter sig fast... Noget der kommer op til overfladen igen.... Håber bare sådan det ikke er tilfældet!!

 

Jeg vil syntes du gjorde det rigtige.

 

men for h*lvede hvor er det synd for Jer :ae: :ae: :ae: Håber virkelig ikke det sætter Jer tilbage :ae:

Kender udemærket godt det med at have en hund der "tiltrækker ballade" og det er bestemt ikke sjovt når man kommer til at gå og kigge sig over skulderen og frygte det værste hele tiden. :ae:

 

Jeg syntes ikke du kunne have tacklet det meget bedre. Håber i begge er ok :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er også dybt frustrerende.... I det mindste skete det på træningsbanen denne gang, hvor vi havde mulighed for at tackle situationen, i modsætning til sidste gang, hvor hunden slap ud fra haven og røg på Bamse....

 

Så det var held i uheld.

 

 

 

Taaak!!

Kommer sådan i tvivl bagefter... Skulle jeg nu havde ladet være med at tage fat i linen igen, skulle jeg nu have råbt af den anden hund, skulle han nu også blive på pladsen bagefter osv. :vedikke:

 

Kan jo ikke lave om på det nu - Men hvis jeg nu har en plan i hovedet, som er godt gennemtænkt, så kan det jo måske tackles bedres næste gang... Hvis du forstår hvad jeg mener :oops:

 

Altså jeg laver råb så snart en hanhund styrter imod Dumle. Det er gennemtænkt, men til gengæld er Dumle også i forsvar hvis hunden skulle komme helt hen og så kan det ligeså vel være at jeg har gjort en ikke farlig situation farlig, det er jo aldrig til at vide :vedikke:

 

Ved os skete det også til træning at en kleiner m. havde revet sig løs fra halsbåndet og kom farende efter Dumle i det øjeblik han sprang over springet. Heldigvis lykkedes det mig at kalde Dumle fra den da de stod og "målte" hinanden, men jeg havde ingen jordisk chance for at råbe hunden væk og det kunne ligeså vel være gået galt.

 

Som du selv siger... man kan jo ikke barrikadere hunden i haven for at undgå det. Den har jo også ret til et liv.

Link til indlæg
Del på andre sites

For dælan da også - hvor er det bare synd!! Stakkels Bamse!

Jeg tror du reagerede helt rigtigt og var det mig, så ville jeg helt sikkert fortsætte på zylkene i et par uger, samtidig med at du får arrangeret hyggelige hundemøder med søde hunde.

 

Og så håber jeg at den anden hund aldrig får mulighed for at lave det samme til træning igen - hun kan jo blive nødt til at holde den hund i snor altid fremover.

På mit unghundehold har vi også sådan en hund, som den du beskriver. En staby, der konsekvent sender onde blikke og puster sig op overfor Otto. Jeg er ikke et sekund i tvivl om at der ville komme en konflikt, hvis den slap løs, så de er blevet bedt om altid at have den i line.

Link til indlæg
Del på andre sites

Er helt enig med de andre super måde at tackle det på. Flot at du bevarede fatiningen. Jeg ved ikke hvad jeg ville have gjort... tror jeg ville have sendt den anden hunds ejer på skadestuen :evil:

Nej jeg ved det ikke, man går vel lidt i panik i sådan en situation. Men godt gået :5up:

Hvordan har han det i dag? er han stadig hævet? Ellers må du omkring doktor dyr, det må jo være den anden hunds ejer der betaler...

Link til indlæg
Del på andre sites

Flot håndteret af dig.... Har en tilføjelse til det der elllers er skrevet. Hvis træningen er i gang og jeg tager en hund ud af bilen for at være med, så skal jeg altid gå en præsentations runde...

Til det med den anden hundeejer intet kunne gøre anderledes, vil jeg sige, at hvis hun havde haft den korrekte kontakt til sin hund, ja så kunne hun selvfølgelig ha forhindret den i at angribe.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...