Hop til indhold

Sele som ikke ødelægger pelsen

Gæst Buddha
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Synes hurrta er fed, men den gør pelsen grim :evil: og helt vildt filtret på maven hvor jeg helst ikke må komme til med en kam - gad rigtigt godt finde en anden til dagligdagsbrug, og så bare bruge denne her til ture i mudder og hav..

Hvad foretrækker i andre med pelsede hunde?

Anders spurgte om chowchow sele (så sagde jeg også, hvor søren kan du sådan et ord fra?) som er rundsyet læder, men gør det ikke bare at det filtrer helt vildt??

Link til indlæg
Del på andre sites

Synes hurrta er fed, men den gør pelsen grim :evil: og helt vildt filtret på maven hvor jeg helst ikke må komme til med en kam - gad rigtigt godt finde en anden til dagligdagsbrug, og så bare bruge denne her til ture i mudder og hav..

Hvad foretrækker i andre med pelsede hunde?

Anders spurgte om chowchow sele (så sagde jeg også, hvor søren kan du sådan et ord fra?) som er rundsyet læder, men gør det ikke bare at det filtrer helt vildt??

Hvilken hurtta har i?? Jeg har denne her hurtta Hurtta LIFEGUARD seler der er kun en rem nede ved maven nu har koda dog ikke så meget pels som Motor men tror ikke de filtre så meget.. Umiddelbart tænker jeg ikek at noget rundsyet vil filtre tværtimod men kan være jeg tager fejl :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Hvilken hurtta har i?? Jeg har denne her hurtta Hurtta LIFEGUARD seler der er kun en rem nede ved maven nu har koda dog ikke så meget pels som Motor men tror ikke de filtre så meget.. Umiddelbart tænker jeg ikek at noget rundsyet vil filtre tværtimod men kan være jeg tager fejl :engel:

Prøvede den model på Motor, bare i den "gamle" pro-udgave, syntes den sad lidt mærkeligt. Og så skrev en del, at de kunne skave fordi spændet sad hvor det gjorde, men det sidder måske anderledes på lifeguard? Men de FARVER der --- lyserød tøsehund eller tisgul?? :mrgreen: Ej synes gul er overdrevent fedt, ser bare mærkeligt ud på en hvid hund...

Gad vide hvorfor det hedder chowchow sele? Hov, læste noget andet end det du skrev - jeg prøvede engang en rundsyet øh, snor og halsbånd i et (det hedder noget, har glemt ordet), det filtrede mega meget på Motors hals :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en hurrta sele til Dexter... Men han er jo korthåret så min mening er jo ligegyldig, ville bare sige at Hurrta er fiiiine :banan:

Min veninde siger at den rundsyet lædersele generelt ikke er et problem til pels-hunde... Hun bruger netop en, fordi hun havde samme problem som dig.. Kan høre hende af hvilken hun vil anbefale :D

Link til indlæg
Del på andre sites

Prøvede den model på Motor, bare i den "gamle" pro-udgave, syntes den sad lidt mærkeligt. Og så skrev en del, at de kunne skave fordi spændet sad hvor det gjorde, men det sidder måske anderledes på lifeguard? Men de FARVER der --- lyserød tøsehund eller tisgul?? :mrgreen: Ej synes gul er overdrevent fedt, ser bare mærkeligt ud på en hvid hund...

Gad vide hvorfor det hedder chowchow sele? Hov, læste noget andet end det du skrev - jeg prøvede engang en rundsyet øh, snor og halsbånd i et (det hedder noget, har glemt ordet), det filtrede mega meget på Motors hals :vedikke:

Nej, det er det samme med spændet på Lifeguarden.. jeg ved at Karina med Gracie har de samme problemer, som jeg har.. Jeg har den almindelige pro sele, som går på Luna's albue..

Og det hedder en retrieverline:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

HEhe ja kan godt se med de farver vil de ikke passe så fint til motor, jeg er glad for mine de sidder godt på hundene og filtre ikke men igen vi har ikke de pelsmængder som jer :mrgreen:

okay hmm de burde opfinde en speciel sele line halsbånd til hunde med meget pels det skal måske være så bredt som muligt før det ikke kan filtre :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Jackson

Jeg bruger K9 sele til min japanske spids, og det er der faktisk en del ejere af denne race, der gør. Den ødelægger bestemt ikke pelsen, så den har min anbefaling :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Min veninde siger at den rundsyet lædersele generelt ikke er et problem til pels-hunde... Hun bruger netop en, fordi hun havde samme problem som dig.. Kan høre hende af hvilken hun vil anbefale :D

Meget gerne - hvad hund har hun?

Men er det ikke mere eller mindre det samme som Hurrta? :genert:

okay hmm de burde opfinde en speciel sele line halsbånd til hunde med meget pels det skal måske være så bredt som muligt før det ikke kan filtre :vedikke:

Nomehalsbåndet filtrer i hvert fald ikke pelsen sådan vildt meget, men den halvkvæl dims som kan trækkes ind/ud er bare ret lang for at det kan komme over hovedet på ham, så det er lidt irriterende med snoren, den hænger ligesom hele tiden ned mellem benene på ham.

Men måske et klik-spænde halsbånd :hmm:

Jeg bruger K9 sele til min japanske spids, og det er der faktisk en del ejere af denne race, der gør. Den ødelægger bestemt ikke pelsen, så den har min anbefaling :-D

K9, den der store sele? Den duer ikke - hvis det er den - prøvede den et stykke tid på min første samojed, og pelsen klaskede helt sammen og blev mærkelig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes jo at Puppia er super, men men men, den napser altså Silles hår på brystkassen :shock:, så jeg leder også efter en anden sele og har prøvet samtlige i Farmland, men de "kvæler" hende og så er vi jo tilbage til problemet med, hvorfor jeg vil have sele i stedet for halsbånd. Det er godt nok svært, måske skulle man bide i det sure æble og designe én selv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
altså janni anbefaler jo rundsyede seler til løverne. jeg tror, at det er godt til pels. før du begynder at overveje at prøve at skrue motor ned i en puppia, kan jeg fortælle, at den heller ikke er god :mrgreen:

Haha er det ikke noget med at puppia str. xl er til... mobs?? Nok er han ok med at jeg giver ham mærkeligt tøj på, meeen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
min erfaring er at retrieverliner i nylon filtrer rigtig meget i den slags pels! (vi bruger dem i pesnionen). Men et rundsyet halsbånd i læder er noget helt andet, så jeg vil tro at en rundsyet lædersele burde fungere :-D

Det var læder, den retrieverline, kan huske at BernerRikke også syntes den var belastende da hun skulle løbe rundt med Motor til ringtræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
Sally bliver klippet under maven i morgen! Dog ikke pga filter, men pga den stank der er hver gang hun har badet i skovsøer, og er 100 år om at tørre :lol:

Så kan vi lave en alternativ-löwchen-klip-klub :mrgreen:

Men skaver en sele så ikke hvis der er helt nøgent?? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha
tror ikke du kan klippe helt nøgent :lol: du bruger vel ikke en skraber? :lol:

:genert: Ville vel bare stjæle Anders' barbermaskine... kan prøve med saks, bare bange for at jeg får klippet et ben af, han springer gerne fra ligge-på-ryg til stå på 1/4 sekund.

Link til indlæg
Del på andre sites