Hop til indhold

Stakkels, stakkels dame


Lonny
 Share

Recommended Posts

En 91-årig kvinde blev i dag væltet af sin cykel og bidt af en aggressiv hund i Næstved. Hunden er aflivet og kvinden indlagt påSlagelse Sygehus

 

Aggressiv hund fik peberspray - dr.dk/P4/Sjælland/Nyheder/Næstved

 

Jeg kan slet ikke lade være med at tænke på denne stakkels ældre kvinde :cry:

 

Tænk sig hvilke konsekvenser det kan have for hende at blive bidt så brutalt i benet, jeg mener, hvis ældrer mennesker falder, så er der stor chance for at de brækker hoften og det aldrig rigtig heler igen... Og så tænke på at hun i en alder af 91 stadig er aktiv og cykler, og dette måske nu er ødelagt af en uansvarlig hundeejer :cry:

 

Hvis det nu var mig der var blevet bidt, så ville jeg nok hele op inden for overskuelig tid, men ældre mennesker er jo slet ikke nær så gode til at hele, uh, jeg har bare så stor medlidenhed med den dame :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uha, jeg tænker at det nemt kan koste kvindens liv. Ofte skal der ikke mere end et lårbensbrud til, før ældre mennesker dør af følgevirkningerne af at ligge i sengen (f.eks. lungebetændelse og blodpropper). Håber hun klarer den.

 

Gad vide hvad bøden bliver for sådan noget. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Uha, jeg tænker at det nemt kan koste kvindens liv. Ofte skal der ikke mere end et lårbensbrud til, før ældre mennesker dør af følgevirkningerne af at ligge i sengen (f.eks. lungebetændelse og blodpropper). Håber hun klarer den.

 

Gad vide hvad bøden bliver for sådan noget. :hmm:

 

Jeg tænker nøjagtig det samme som dig. For dælen hvor er det bare en trist situation, der er nok ikke store chancer for at hun kommer op på cyklen igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det er sku trist at skulle opleve sådan noget på sine gamle dage :cry:

"Den var en blanding af en schäfer og en rottweiler og dens kvindelige ejer kan nu vente et bødeforlæg for overtrædelse af hundeloven."

 

Der kan du se, at selvom det ikke var en kamphund, så kom det alligevel offentligt frem. Hundeloven gælder skam også ikke-kamphunde - og med rette!

Link til indlæg
Del på andre sites

Interresant spørgsmål.. På en måde er det jo vel, for man er vel ansvarlig for sin hunds handlinger :confused:

 

 

Det tror (og håber) jeg..

 

Hvis man kører en person ned ved et uheld, og vedkommende dør inden for et år efter ulykken, er det uagtsomt manddrab..

 

Så hvis ens hund er direkte årsag i et andet menneskes død, må de samme regler vel gælde..?

 

Selvom jeg godt nok synes det er et nyt low, hvis vores uansvarlige hundehold i DK, fører til et dødsfald blandt mennesker ..

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror (og håber) jeg..

 

Hvis man kører en person ned ved et uheld, og vedkommende dør inden for et år efter ulykken, er det uagtsomt manddrab..

 

Så hvis ens hund er direkte årsag i et andet menneskes død, må de samme regler vel gælde..?

 

Selvom jeg godt nok synes det er et nyt low, hvis vores uansvarlige hundehold i DK, fører til et dødsfald blandt mennesker ..

 

Jamen jeg er helt enig... Det BURDE dømmes som uagtsom mandrab hvis personen dør som følge af angreb fra hunden.. Men om det rent faktisk er sådan ved jeg ikke...

 

Men ØV hvor det bare er træls at sådan noget sker, det sætter begge racer i dårligt lys når de lige får smækket på "Rottweiler/Schæfer blanding"... Øv øv øv! Rottweileren har jo ikke brug for at få det stempel lige nu hvor den er kommet på observations listen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror (og håber) jeg..

 

Hvis man kører en person ned ved et uheld, og vedkommende dør inden for et år efter ulykken, er det uagtsomt manddrab..

 

Så hvis ens hund er direkte årsag i et andet menneskes død, må de samme regler vel gælde..?

 

Selvom jeg godt nok synes det er et nyt low, hvis vores uansvarlige hundehold i DK, fører til et dødsfald blandt mennesker ..

 

Først og fremmest stakkels dame :cry:

 

nu var den her hund jo aggressiv, men hvad så hvis en hund river sig løs af sin snor og farer over en vej for at hilse på nogen og dermed er skyld i et alvorligt biluheld?

 

Jeg har ikke noget svar og det burde ikke kunne ske hvis man har styr på sin hund, men er det virkelig uagtsomt manddrab?

Link til indlæg
Del på andre sites

Først og fremmest stakkels dame :cry:

 

nu var den her hund jo aggressiv, men hvad så hvis en hund river sig løs af sin snor og farer over en vej for at hilse på nogen og dermed er skyld i et alvorligt biluheld?

 

Jeg har ikke noget svar og det burde ikke kunne ske hvis man har styr på sin hund, men er det virkelig uagtsomt manddrab?

 

Det er det vel?..

 

Hvis jeg kører lastbil, og foretager et højresving, og overser en cyklist (som vi alle ved, meget nemt kan ske) så er det uagtsomt manddrab..

 

Selvom en hund er et levende væsen, og dermed sværere at have 100% kontrol over, er man vel som ejer af hunden, stadig helt og aldeles ansvarlig for hvad den forårsager? Også selvom det ikke var meningen? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Først og fremmest stakkels dame :cry:

 

nu var den her hund jo aggressiv, men hvad så hvis en hund river sig løs af sin snor og farer over en vej for at hilse på nogen og dermed er skyld i et alvorligt biluheld?

 

Jeg har ikke noget svar og det burde ikke kunne ske hvis man har styr på sin hund, men er det virkelig uagtsomt manddrab?

 

Ja og så kan man sige....hvad nu hvis en cyklist cykler lige ud foran min bil og jeg ikke når at bremse og personen dør af sine kvæstelser..er det så også uagtsom manddrab:hmm::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Interresant spørgsmål.. På en måde er det jo vel, for man er vel ansvarlig for sin hunds handlinger :confused:

 

Det tror (og håber) jeg..

 

Hvis man kører en person ned ved et uheld, og vedkommende dør inden for et år efter ulykken, er det uagtsomt manddrab..

 

Så hvis ens hund er direkte årsag i et andet menneskes død, må de samme regler vel gælde..?

 

Jamen jeg er helt enig... Det BURDE dømmes som uagtsom mandrab hvis personen dør som følge af angreb fra hunden.. Men om det rent faktisk er sådan ved jeg ikke...

 

Omvendt, kan f.eks. en bløder dø af noget andre overlever, da der så er andre omstændigheder i forbindelse med dødsfaldet. Det skal vel også tages med i betragtningen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er det vel?..

 

Hvis jeg kører lastbil, og foretager et højresving, og overser en cyklist (som vi alle ved, meget nemt kan ske) så er det uagtsomt manddrab..

 

Selvom en hund er et levende væsen, og dermed sværere at have 100% kontrol over, er man vel som ejer af hunden, stadig helt og aldeles ansvarlig for hvad den forårsager? Også selvom det ikke var meningen? :vedikke:

 

Ja og så kan man sige....hvad nu hvis en cyklist cykler lige ud foran min bil og jeg ikke når at bremse og personen dør af sine kvæstelser..er det så også uagtsom manddrab:hmm::vedikke:

 

i det første tilfælde vil jeg sige ja men i det andet tilfælde nej. Da jeg var yngre så jeg min bedste ven blive kørt ihjel :cry: han cyklede lige ud foran en bil som ikke havde en chance for at nå at bremse op. Bilisten blev aldrig tiltalt i det tilfælde. Men hvis bilisten havde udvist uagtsomhed så kan og bør det straffes.

 

Jeg tror måske bare det er betegnelsen uagtsomt manddrab jeg har det svært med i forbindelse med hunde og ulykker :hmm:for selvfølgelig har man ansvar for sin hund og må betale hvis det går galt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg.

 

Jeg har ikke undersøgt lovteksten men det giver ingen mening for mig hvis det er uagtsomt manddrab. I det scenarie er det jo cyklisten der er uagtsom, hvis bilisten har overholdt alle færdselsregler og en cyklist så vælger at svinge ud direkte foran bilen så kan man da imø aldrig være ansvarlig.

 

Og undskyld jeg fik startet en OT diskussion :genert:

 

Jeg håber godt nok at damen kommer sig :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Omvendt, kan f.eks. en bløder dø af noget andre overlever, da der så er andre omstændigheder i forbindelse med dødsfaldet. Det skal vel også tages med i betragtningen.

 

 

Tjae :hmm:det ved jeg faktisk ikke om jeg synes... Den risiko er der jo bare.. Og man kan aldrig sige "Hvis det var en der ikke havde det var personen overlevet"... Måske var personen i stedet for død på stedet, fordi den person ikke havde haft cykelhjelm på... ALtså der er jo mange ting som kan spille ind... Og jeg er da til dels enig i at selvfølgelig kan der være formildende omstæmdigheder...

 

Men faktum er nu engang; Hvis din hund gør skade på andre personer eller ting så er det dit ansvar som hundeejer... Dermed hvis din hund slår en person ihjel, direkte eller indirekte, så ER det i mine øjne også dit ansvar som ejer....

Link til indlæg
Del på andre sites

En 91-årig kvinde blev i dag væltet af sin cykel og bidt af en aggressiv hund i Næstved. Hunden er aflivet og kvinden indlagt påSlagelse Sygehus

 

Aggressiv hund fik peberspray - dr.dk/P4/Sjælland/Nyheder/Næstved

 

Jeg kan slet ikke lade være med at tænke på denne stakkels ældre kvinde :cry:

 

Tænk sig hvilke konsekvenser det kan have for hende at blive bidt så brutalt i benet, jeg mener, hvis ældrer mennesker falder, så er der stor chance for at de brækker hoften og det aldrig rigtig heler igen... Og så tænke på at hun i en alder af 91 stadig er aktiv og cykler, og dette måske nu er ødelagt af en uansvarlig hundeejer :cry:

 

Hvis det nu var mig der var blevet bidt, så ville jeg nok hele op inden for overskuelig tid, men ældre mennesker er jo slet ikke nær så gode til at hele, uh, jeg har bare så stor medlidenhed med den dame :megaked:

 

 

Desværre tager de fleste ældre lang tid om at hele, men jeg ser i mit arbejde få ældre som bare kommer super hurtigt oven på, og det er NETOP dem der er aktive.

Så lad os håbe at damen både dyrker ældre gymnastik, cykler og går lange ture samt spiser sundt, for så ser jeg en lys fremtid :5up::5up:

 

Øhm nej jeg har ikke læst artiklen :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Desværre tager de fleste ældre lang tid om at hele, men jeg ser i mit arbejde få ældre som bare kommer super hurtigt oven på, og det er NETOP dem der er aktive.

Så lad os håbe at damen både dyrker ældre gymnastik, cykler og går lange ture samt spiser sundt, for så ser jeg en lys fremtid :5up::5up:

 

Øhm nej jeg har ikke læst artiklen :oops:

 

Det gør ikke noget, der står ikke særlig meget om kvindens tilstand alligevel :-D

 

Men jeg håber at du har ret i, at netop det at hun var fysisk aktiv giver hende større chance for at komme helskindet igennem det :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

"Den var en blanding af en schäfer og en rottweiler og dens kvindelige ejer kan nu vente et bødeforlæg for overtrædelse af hundeloven."

 

Der kan du se, at selvom det ikke var en kamphund, så kom det alligevel offentligt frem. Hundeloven gælder skam også ikke-kamphunde - og med rette!

:stupid: hvorfor skal du blande ind i det? :stupid:

 

btw. jeg kontaktede tv2 med artiklen før de fik ... knap 1 døgn efter..

 

Skriv privat hvis du vil have flere eksempler, i stedet for at blande 2 tråde sammen, igen:stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...