Hop til indhold

Hvad ligger til grund for vores holdninger til kamphunde?


Gæst Vivi
 Share

Recommended Posts

Håber det er okay kilde materiale, der kan sikkert findes andet.

 

Hundeloven v.2 | Morten Schmidt-Petersen

 

Blandt andet rotten og schæferen har da også overfald på samvittigheden.

 

http://www.sn.dk/Hvalpedrab-skaber-forargelse/Naestved/artikel/123802

 

troede du havde læst mit indlæg? Du har da fået svar?

 

Men gider altså ikke finde alle de sager frem med de hunde jeg nævnrr i nit indlæg, for vi er vist gået off topic nåt vi skal snakke om andre racer og deres dødsfald.

 

Tak for svar. Da du skrev "overfald" og ikke død, troede jeg at du var sprunget over mit spørgsmål om hvorvidt andre racer ligefrem slog ihjel.

Jeg kan nu se at det der er tale om er en brun lab der har bidt en pomeranien så den døde.

Og nej, det er sgu ikke i orden.

 

Jeg kan ikke umiddelbart se at der i det første meget omfattende link at der er omtalt hundedrab, begået af andre racer? Måske det står beskrevet i et af hans talrige links? I så fald må jeg se på det en dag jeg har mange timer til rådighed, for det er godt nok mange links han henviser til!

 

Hvis du kunne overbevise mig om at andre hunde slår små hunde ihjel i lige så høj grad som muskelhundene, så ville du muligvis kunne rokke ved min opfattelse af tingene.

 

Men lige nu står det ikke lige i mit regnskab, muskelhunde versus andre racer.

 

Jeg har fornylig adspurgt folk i chihuahuagruppen (der er 475 medlemmer, men de færreste er jævnligt online. Jeg vil skyde på at vi er 100-150, som jævnligt kigger forbi, og vi er vel 50 som skriver derinde) om deres hunde nogensinde er blevet overfaldet, og i så fald af hvilke racer.

 

Ud af 31 overfald, folk havde oplevet som første eller andenhåndsoplevelser, blev de 17 begået af muskelhunde.

 

(Dog med det forbehold at vi ikke havde fået defineret hvad "overfald" er, om det f.eks. er når der bliver bidt til blods, eller om der gælder andre kriterier. Men ejer har i hvert fald oplevet situationen som overfald.)

 

Der var kun ét af overfaldene begået af andre racer, som var endt fatalt, nemlig min svigermors Jack Russsell terrier, som formentlig er blevet dræbt af de to andre hanhunde i hjemmet.

 

Jeg synes det er stærka facts, de tæller i hvert fald med når jeg skal danne mig en holdning til tingene.

 

Og jeg synes ikke det er at gå OT at lave sammenligninger med andre racer.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 559
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kender ingen andre småhunde der er døde efter møde med hunde af andre racer. Det er virkelig stærke fakta i mit univers.

 

Nå, men det gør jeg. Min mors Cairn Terrier blev bidt af en Golden Retriever, og døde senere af komplikationer efter biddet.

Min barndoms Pudel/Terrier-blanding (den der overlevede Dobermann-angrebet), blev aflivet efter et møde med en Schæfer.

Så der er lidt fakta til dig.

 

Men fakta er kun noget værd, hvis man tager sin fornuft i brug til at behandle det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har ikke fået læst alle indlæg.

Men når jeg læser overskriften, så får jeg to ord frem, nemlig uvidenhed og dumhed.

 

Uvidenhed, fordi mange af "os" ikke har den fornødne kenskab til muskel/kamp hunde.

 

Dumhed, fordi vi lader "os" påvirke af medierne og deres mening.

 

Tænk, jeg synes faktisk også dit indlæg bærer præg af uvidenhed og mangel på omtanke.

 

Uvidenhed fordi du ikke har gidet læse tråden, men alligevel udtaler dig om noget du ikke har kunnet tage stilling til.

 

Tankeløshed fordi du lige har kaldt folk dumme og uvidende pga. deres frygt (for visse af os begrundet), uden at gide sætte dig ind i hvorfor.

 

 

:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for svar. Da du skrev "overfald" og ikke død, troede jeg at du var sprunget over mit spørgsmål om hvorvidt andre racer ligefrem slog ihjel.

Jeg kan nu se at det der er tale om er en brun lab der har bidt en pomeranien så den døde.

Og nej, det er sgu ikke i orden.

 

Jeg kan ikke umiddelbart se at der i det første meget omfattende link at der er omtalt hundedrab, begået af andre racer? Måske det står beskrevet i et af hans talrige links? I så fald må jeg se på det en dag jeg har mange timer til rådighed, for det er godt nok mange links han henviser til!

 

Hvis du kunne overbevise mig om at andre hunde slår små hunde ihjel i lige så høj grad som muskelhundene, så ville du muligvis kunne rokke ved min opfattelse af tingene.

 

Men lige nu står det ikke lige i mit regnskab, muskelhunde versus andre racer.

 

Jeg har fornylig adspurgt folk i chihuahuagruppen (der er 475 medlemmer, men de færreste er jævnligt online. Jeg vil skyde på at vi er 100-150, som jævnligt kigger forbi, og vi er vel 50 som skriver derinde) om deres hunde nogensinde er blevet overfaldet, og i så fald af hvilke racer.

 

Ud af 31 overfald, folk havde oplevet som første eller andenhåndsoplevelser, blev de 17 begået af muskelhunde.

 

(Dog med det forbehold at vi ikke havde fået defineret hvad "overfald" er, om det f.eks. er når der bliver bidt til blods, eller om der gælder andre kriterier. Men ejer har i hvert fald oplevet situationen som overfald.)

 

Der var kun ét af overfaldene begået af andre racer, som var endt fatalt, nemlig min svigermors Jack Russsell terrier, som formentlig er blevet dræbt af de to andre hanhunde i hjemmet.

 

Jeg synes det er stærka facts, de tæller i hvert fald med når jeg skal danne mig en holdning til tingene.

 

Og jeg synes ikke det er at gå OT at lave sammenligninger med andre racer.

 

Jeg gav dig kun linket mht. bid styrke, ikke for at vise dig at stærke hunde end amstaff's dræber flere hunde, det har jeg ikke belæg for at kunne sige, ej hellere findes der en troværdig statistik der fortæller hvor mange hunde der egentligt dræbes af andre.

Så det er ikke et kort jeg vil trække, dog vil påstå at jeg ikke tror der er så stor kløft imellem hunde dræbt af listehunde som af andre som nogle tror. Igen uden bevis, dog kan det modsatte ej hellere bevises :blink:

 

Det jeg ville med lap, var kun at vise at selvom den anden hund døde, blev det sandsynligvis ikke betegnet som skambidning da det kun var et bid, selvom det var dødeligt, desværre.

 

Og ja jeg formulerede mig nok forkert da jeg skrev overfald, skulle have tilføjet at den anden hund døde eller hvordan det skulle formuleres.

 

Og jeg forstår godt dine stærke forbehold når du har så mange første hånds indtryk, desværre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå, men det gør jeg. Min mors Cairn Terrier blev bidt af en Golden Retriever, og døde senere af komplikationer efter biddet.

Min barndoms Pudel/Terrier-blanding (den der overlevede Dobermann-angrebet), blev aflivet efter et møde med en Schæfer.

Så der er lidt fakta til dig.

 

Men fakta er kun noget værd, hvis man tager sin fornuft i brug til at behandle det.

 

Nu ved jeg ikke hvornår din mors hund blev slået ihjel, men da vi to var børn, var hundeopdragelse og den måde man holdt hund på anderledes end i dag. For 10-15 år siden var der stort set ingen kamphunde i DK, så det er jo klart at hvis man kigger over de sidste 30 år, så vil der nødvendigvis være en skævhed.

 

Det med rødt er jeg dog helt enig med dig i. Mine fakta er bare anderledes end dine, hvorfor resultatet heller ikke kan blive det samme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vidste ikke vi skulle have samme mening for at komme til orde her inde....

 

Men det ok, ja jeg er både uvidende og dum, for ja jeg ved ikke nok omkring muskelhunde/kamphunde, samt jeg kan jo heller ikke sige mig fri for at blive påvirket af den offentlige debat og de historier jeg læser i avisen...

 

Jeg er så bare ikke bange for at indrømme det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil samtidig sige, at jeg sagtens forstår dem, som har haft en grim oplevelse med kamp/muskelhunde har en holdning om disse hunde, det havde jeg også med lapper da min hund blev overfaldet af en lap.

 

Men min harme over en hund, skal jo ikke farve min mening om en hel race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu ved jeg ikke hvornår din mors hund blev slået ihjel, men da vi to var børn, var hundeopdragelse og den måde man holdt hund på anderledes end i dag. For 10-15 år siden var der stort set ingen kamphunde i DK, så det er jo klart at hvis man kigger over de sidste 30 år, så vil der nødvendigvis være en skævhed.

 

Det er ca. 10 år siden med Cairn Terrieren.

Og du har selvfølgelig ret, tingene har ændret sig. Da vi var børn havde Brian-typerne, og andre med behov for potensforlænger, Schæfer, Dobermann og Rottweiler. Derfor var det de hunde, der bed og dræbte. Det kom ikke i avisen, for prioriteringsrækkefølgen var anderledes dengang, og så er det jo nemt at glemme. Men faktisk er der intet nyt under solen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ca. 10 år siden med Cairn Terrieren.

Og du har selvfølgelig ret, tingene har ændret sig. Da vi var børn havde Brian-typerne, og andre med behov for potensforlænger, Schæfer, Dobermann og Rottweiler. Derfor var det de hunde, der bed og dræbte. Det kom ikke i avisen, for prioriteringsrækkefølgen var anderledes dengang, og så er det jo nemt at glemme. Men faktisk er der intet nyt under solen.

 

Det er nemlig helt rigtigt... I dag er det bare nemt at skabe en god historie fordi det "rammer", når en hund skader et barn, eller en hund bliver aflivet.

 

Jeg blev bidt meget voldsomt af en schæfer for 16 år siden, så grejlt at hele mit lår var blåt, og havde jeg ikke haft demin bukser og jakke på hvor hunden bed var det sgu nok gået ret meget værre, den havde bidt igennem begge og jeg blødte voldsomt... Hunden blev hverken aflivet, og min mor var da ikke engang sur på ejeren... Jeg kunne jo bare have ladet være med at rende ind til den... Jeg tror bare dengang var holdningerne anderledes end de er i dag, hvor nogen mennesker har en meget stærk "anti- hund" holdning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for det du skriver om de små hunde, gid mange må læse det!

 

Det er lige præcist overfald som de 3 Lobo har været udsat for, der er medvirkende til at jeg har fået den holdning som jeg har. Fordi overfaldene oftest kommer som et lyn fra en klar himmel, og man når faktisk ikke at reagere. Det er skræmmende!

 

Det er tit blevet nævnt herinde at der er sket meget mht. viden om hunde og adfærd på de sidste 15 år. Derfor kunne det være rigtigt interessant at vide om den dygtige Lars Fält stadig mener at det primært er et spørgsmål om opdragelse, ligesom han mente det for 10 år siden. Gad vide om han har skrevet noget om det et eller andet sted, altså en stillingtagen fra nyere tid?

Du skriver at Lars Falt siger at der er noget med tærskler for reaktioner og ingen hund kan vise egenskaber som ikke findes i den!

Mener han at disse to ting kan ændres via opdragelse, eller mener han at de to ting kan opdragelse desværre ikke ændre på?

 

Selv har jeg efterhånden svært ved at købe forklaringen om at det er mennesket i den anden ende af linen, der bestemmer om hunden laver overfald eller ej.

 

Men lad os nu sige at det er sådan fat, så gør det mig faktisk ikke meget mere tryg. For hvordan bærer vi os ad med at se på den person der kommer gående os i møde, om vedkommende har styr på sin hund? Jeg kan i hvert fald ikke se og vurdere det i løbet af så kort tid.

Det kan ligeså godt være den jakkesætklædte bankdirektør, der ikke har kæft begreb om hundeopdragelse, og ikke holder ordentlig fast i linen på sin amstaff, og det kan ligesågodt være den skaldede tattoo-fyr, der går op i hundeopdragelse på en ordentlig måde.

 

 

Selv tak..

 

Jeg har netop mailet til Lars og spurgt om der er løbet nyt vand i åen siden han fortalte om sine oplevelser. Så må vi se hvornår der kommer svar :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Selvfølgelig har opdragelse og hvilke oplevelser hunden får som ung, meget at sige og jeg kan sagtens strække mig til at det er udslagsgivende. Det ændrer bare ikke på at folk der har disse hunde skal vide en hel del om adfærd, noget jeg desværre ikke synes jeg oplever. Ofte er det unge mennesker der hverken har erfaring med hunde eller har åbnet en bog om hunde. Noget andet er at man jo ikke kan se på folk hvordan de har opdraget deres hund. Mange gange er de opdraget hårdt (hvilket ikke er smart) og kan på afstand se ud til at være skide godt trænet.

 

Så den der med at bare se på ejeren og hunden,.... sorry, men det er ikke godt nok for mig. Jeg synes stadig der burde være en form for licens for kamphunde og at de ikke burde komme i fritløbsområder uden mundkurv, men det kunne sagtens være gældende for alle hunde over 10 kg imo.

 

Næh det er ikke nok at se på ejer og hund.

 

Noget helt andet er, at blandt andre racer end kamphunderacerne, kan et møde starte fint for to sekunder efter at eksplodere, så jeg lader stort set aldrig Pelle hilse på fremmede voksne hunde bare fordi vi tilfældigvis mødes. Situationen kan vende fra positiv til negativ på et splitsekund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tid til at læse hele tråden, men jeg vil gerne svare på hvor jeg har min holdning fra.

 

Jeg er nemlig neutral. Jeg har ingen dårlige førstehåndsoplevelser med kamphundene, jeg har trænet en del af dem med klikker og de virkede på mig som om de er "more muscles than brains":-)

 

Det har jeg siden erfaret ikke gælder Amerikansk Bulldog - som er yderst trænbar, og jeg har da også mødt amstaffs der var meget hurtigere - så den måtte jeg trække i land igen.

 

Jeg har set sådan en hund bliver ødelagt af en rigtig dårlig ejer som slog hunden. Faktisk så slemt, at min veninde, der kendte ham bedst valgte at droppe venskabet... Den hund blev ganske usikker og farlig, men den adskiller sig ikke fra de andre racer og blandinger, som jeg ser få den adfærd pga vold.

 

Forleden var jeg hos en dejlig blandingshund, der i sit gamle hjem var forsøgt kvlat, tævet og sparket - den havde samme adfærd som amstaffen. Forskellen var blot, at disse ejere gerne ville arbejde adfærden væk, mens amstaffens ejer vedligeholdt og forværrede den.

 

Sidst jeg hørte om amstaffen havde hun bidt et barn.

 

Jeg hører det samme med andre racer som behandles sådan, og faktisk havde denne lille gode hund - for det VAR hun sgu! - vist tolerance i næsten 3 år, før hun bed....

 

Havde jeg haft sådan en idiot som hun havde som ejer, så havde jeg bidt for længst.

Jeg tror amstaffen blev aflivet, selvom jeg personligt hellere havde set ejeren blive det...

 

Men sådan er det jo - det var jo en kamphund, og den kan vi jo ikke have til at gå rundt og bide børn... Vel?

 

Ikke et ord om årsagen. Kun en masse ord om racen.

 

Da jeg hørte det, holdt jeg et øjebliks stilhed for den lille pige. Jeg huskede hende som hvalp, før ejeren begyndte at slå hende. Hvordan vi legede og gik ture sammen, hvordan hun gik direkte ind blandt to fremmede hunde og boede der i en periode uden problemer, hvordan hun pludselig blev tynd, hvordan vi opdagede, at han sultede hende, hvordan vi fodrede hende for vores penge, hvordan vi igen og igen talte med ejeren, hvordan det aldrig nyttede, hvordan han råbte af os den sidste gang, vi så hende, hvor han tog hunden i hoved og røv og SMED hende igennem stuen så hun krøb ind under sofaen og blev liggende . og hvordan det føltes at forlade hjemmet og vende det ryggen for altid - velvidende, at amstaffen blev derinde overladt til en skrækkelig skæbne.

 

Jeg har set sådan en god hund blive ødelagt af en skrækkelig ejer på stesolid og dope, som havde så lille en (BIB) at han skulle have en potensforlænger, at afreagere sin egen usikkerhed på.

 

Og vi kunne intet gøre.

 

Den dag den hund bed, fik den fred.

Men den døde med et stempel på sig - barnebider!

 

Mens ejeren gik ud og fik en ny hvalp, for han kunne jo ikke gøre for, at hans hund havde bidt.

 

Det var jo en kamphund ikk?

 

Så det er den slags der ligger til grund for min holdning.

Måske ændres den af åre, men jeg glemmer aldrig hvordan det var at efterlade den lille krypende hund under den sofa

 

MVH

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ca. 10 år siden med Cairn Terrieren.

Og du har selvfølgelig ret, tingene har ændret sig. Da vi var børn havde Brian-typerne, og andre med behov for potensforlænger, Schæfer, Dobermann og Rottweiler. Derfor var det de hunde, der bed og dræbte. Det kom ikke i avisen, for prioriteringsrækkefølgen var anderledes dengang, og så er det jo nemt at glemme. Men faktisk er der intet nyt under solen.

 

Men de racer findes jo stadig, så de må jo stadig kunne dræbe? Jeg synes bare aldrig man hører om det...og før jeg får "sangen om mediernes valg af sensationer", så vil jeg nævne endnu engang at 17 ud af 31 overfaldene fra den chihuahuagruppe jeg er medlem af, var overfald af muskelhund.

 

Nu har jeg for nysgerrighedens skyld lige været inde og tælle de racer du nævner. Jeg ved godt at materialet er alt for lille til at lave en decideret statistik, men alligevel.

Dobermann bliver nævnt 1 gang. Rottweiler 0 gange. Schæfer 2 gange. Schæferblanding 1 gang. Ingen af dem med dødelig udgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ikke tid til at læse hele tråden, men jeg vil gerne svare på hvor jeg har min holdning fra.

 

Jeg er nemlig neutral. Jeg har ingen dårlige førstehåndsoplevelser med kamphundene, jeg har trænet en del af dem med klikker og de virkede på mig som om de er "more muscles than brains":-)

 

Det har jeg siden erfaret ikke gælder Amerikansk Bulldog - som er yderst trænbar, og jeg har da også mødt amstaffs der var meget hurtigere - så den måtte jeg trække i land igen.

 

Jeg har set sådan en hund bliver ødelagt af en rigtig dårlig ejer som slog hunden. Faktisk så slemt, at min veninde, der kendte ham bedst valgte at droppe venskabet... Den hund blev ganske usikker og farlig, men den adskiller sig ikke fra de andre racer og blandinger, som jeg ser få den adfærd pga vold.

 

Forleden var jeg hos en dejlig blandingshund, der i sit gamle hjem var forsøgt kvlat, tævet og sparket - den havde samme adfærd som amstaffen. Forskellen var blot, at disse ejere gerne ville arbejde adfærden væk, mens amstaffens ejer vedligeholdt og forværrede den.

 

Sidst jeg hørte om amstaffen havde hun bidt et barn.

 

Jeg hører det samme med andre racer som behandles sådan, og faktisk havde denne lille gode hund - for det VAR hun sgu! - vist tolerance i næsten 3 år, før hun bed....

 

Havde jeg haft sådan en idiot som hun havde som ejer, så havde jeg bidt for længst.

Jeg tror amstaffen blev aflivet, selvom jeg personligt hellere havde set ejeren blive det...

 

Men sådan er det jo - det var jo en kamphund, og den kan vi jo ikke have til at gå rundt og bide børn... Vel?

 

Ikke et ord om årsagen. Kun en masse ord om racen.

 

Da jeg hørte det, holdt jeg et øjebliks stilhed for den lille pige. Jeg huskede hende som hvalp, før ejeren begyndte at slå hende. Hvordan vi legede og gik ture sammen, hvordan hun gik direkte ind blandt to fremmede hunde og boede der i en periode uden problemer, hvordan hun pludselig blev tynd, hvordan vi opdagede, at han sultede hende, hvordan vi fodrede hende for vores penge, hvordan vi igen og igen talte med ejeren, hvordan det aldrig nyttede, hvordan han råbte af os den sidste gang, vi så hende, hvor han tog hunden i hoved og røv og SMED hende igennem stuen så hun krøb ind under sofaen og blev liggende . og hvordan det føltes at forlade hjemmet og vende det ryggen for altid - velvidende, at amstaffen blev derinde overladt til en skrækkelig skæbne.

 

Jeg har set sådan en god hund blive ødelagt af en skrækkelig ejer på stesolid og dope, som havde så lille en (BIB) at han skulle have en potensforlænger, at afreagere sin egen usikkerhed på.

 

Og vi kunne intet gøre.

 

Den dag den hund bed, fik den fred.

Men den døde med et stempel på sig - barnebider!

 

Mens ejeren gik ud og fik en ny hvalp, for han kunne jo ikke gøre for, at hans hund havde bidt.

 

Det var jo en kamphund ikk?

 

Så det er den slags der ligger til grund for min holdning.

Måske ændres den af åre, men jeg glemmer aldrig hvordan det var at efterlade den lille krypende hund under den sofa

 

MVH

 

Tak for din stærke beretning, den gør indtryk på mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de racer findes jo stadig, så de må jo stadig kunne dræbe? Jeg synes bare aldrig man hører om det...og før jeg får "sangen om mediernes valg af sensationer", så vil jeg nævne endnu engang at 17 ud af 31 overfaldene fra den chihuahuagruppe jeg er medlem af, var overfald af muskelhund.

 

Nu har jeg for nysgerrighedens skyld lige været inde og tælle de racer du nævner. Jeg ved godt at materialet er alt for lille til at lave en decideret statistik, men alligevel.

Dobermann bliver nævnt 1 gang. Rottweiler 0 gange. Schæfer 2 gange. Schæferblanding 1 gang. Ingen af dem med dødelig udgang.

 

 

min egen lille baggårdsteori....:

 

 

Kunne dét forhold ikke skyldes at dém der køber små lor**... erhh... yyyndige hunde, bor og eller færdes de samme steder som dem der køber store lor** ... erhh... stærke flotte muskuløse hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

min egen lille baggårdsteori....:

 

 

Kunne dét forhold ikke skyldes at dém der køber små lor**... erhh... yyyndige hunde, bor og eller færdes de samme steder som dem der køber store lor** ... erhh... stærke flotte muskuløse hunde?

 

:lol:

 

I og med at begge typer af hunde er meget moderne hos unge mennesker, så rammer din teori måske ikke helt ved siden af :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men de racer findes jo stadig, så de må jo stadig kunne dræbe?

 

Ja de findes stadig, men det er nogle andre mennesker, der har dem nu.

 

Jeg ved ikke hvordan jeg kan sige det tydeligere... :hmm: Idiot-ejere = idiot-hunde.

 

Rap-kulturen har haft en enorm indflydelse på udbredelsen af Pit Bull og Amstaff, ikke kun i Danmark, men i hele den vestlige verden.

I USA er rap knyttet til hundekamp, narkohandel og anden kriminalitet - rapperne optræder med Pit Bulls i deres videoer osv.

Lille Brian på 15 år sidder og ser det, og tror at sådan en hund skal man have for at være sej. Brian har ikke for 2 øre forstand på hunde, og det interesserer ham heller ikke; han vil bare have at de andre drenge skal være bange for ham, og pigerne vilde med ham. Brians forældre er konfliktsky og har aldrig lært ham at bruge hjernen.

Gang det op med 10.000, så har du et ca. antal på idioter med kamphunde i dagens Danmark.

 

Da jeg var 15 år havde man ikke hund medens man gik i skole, og hunden var i øvrigt forældrenes ansvar, og man fik det at vide når man opførte sig åndsvagt. Dem, der havde farlige hunde dengang, var rockere, brugtbilforhandlere og almindelige fjolser i 25 - 45-års alderen, der troede de blev seje af at styre en stor hund - og det var som sagt mest Dobermann, Rottweiler og Schæfer. En af min ex-mands venner havde en Tjekkoslovakisk Ulvehund - helt klart den mest skræmmende hund, jeg har mødt. Og han var utroligt stolt over at han f.eks. var nødt til at tage hunden med på arbejde, ellers åd den konen og ungerne. Man er jo et rigtigt mandfolk når man kan styre et farligt dyr :rolleyes:

 

Det er det jeg mener med idioter, og idioter vil altid have farlige hunde, uanset hvilken race, man putter i hænderne på dem. Så vidt jeg tolker den nyeste trend, er det Huskyer og Malamutter nu, så bare vent om et par år, så har vi de hunde rendende omkring som dræbermaskiner.

Link til indlæg
Del på andre sites

min egen lille baggårdsteori....:

 

 

Kunne dét forhold ikke skyldes at dém der køber små lor**... erhh... yyyndige hunde, bor og eller færdes de samme steder som dem der køber store lor** ... erhh... stærke flotte muskuløse hunde?

 

Måske en teori der er værd at tænke over, men desværre nok ikke mulig at tjekke.

Men problemerne er nok koncentrerede inde i byerne, der er i hvert fald flere der har valgt at fraflytte Kbh. af den grund.

Og begge racer appellerer muligvis til bymennesker, chien gør i hvert fald.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh det er ikke nok at se på ejer og hund.

 

Noget helt andet er, at blandt andre racer end kamphunderacerne, kan et møde starte fint for to sekunder efter at eksplodere, så jeg lader stort set aldrig Pelle hilse på fremmede voksne hunde bare fordi vi tilfældigvis mødes. Situationen kan vende fra positiv til negativ på et splitsekund.

Men det kan være lidt svært at undgå hundemøder, når hunde er løse på stranden om vinteren. Personligt holder jeg da undertiden vejret en ekstra gang. Men bortset fra dengang, da Sofus netop på stranden blev overfaldet 3½ måned gammel, så har vi ingen grimme erfaringer. Pyha og meget heldigvis.

Link til indlæg
Del på andre sites

min egen lille baggårdsteori....:

 

 

Kunne dét forhold ikke skyldes at dém der køber små lor**... erhh... yyyndige hunde, bor og eller færdes de samme steder som dem der køber store lor** ... erhh... stærke flotte muskuløse hunde?

Det tror jeg nu ikke, for jeg er en af dem, der har købt en stærk, flot, muskuløs hund og han er som et lam over for de små hunde.

 

Hmm, måske deres størrelse bare stimulerer hans selvtillid? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tror jeg nu ikke, for jeg er en af dem, der har købt en stærk, flot, muskuløs hund og han er som et lam over for de små hunde.

 

Det samme her, jeg har også en dejlig muskuløs hund som er sød overfor små hunde, men jeg tror måske at de hundeejere DKW henviser til, og som højst sandsynlig bare har købt præcis disse racer for de er på mode, er nogle andre typer hundeejere end du og jeg

Link til indlæg
Del på andre sites

Det samme her, jeg har også en dejlig muskuløs hund som er sød overfor små hunde, men jeg tror måske at de hundeejere DKW henviser til, og som højst sandsynlig bare har købt præcis disse racer for de er på mode, er nogle andre typer hundeejere end du og jeg

 

Rent faktisk fik vi ros af en chi ejer sidst vi var til træning, deres hund var desværre ikke så godt socialiseret, så den lavede udfald og gøede af alle andre hunde. Da vi skulle gå kom vi, efter chi'en mening, for tæt på (2-3 meter), og den lavede udfald mod Luna, Luna valgte at sætte sig ned og kigge på denne lille meget frustrerede hund, og dens ejer var glad for at hun tog det så roligt :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Ja de findes stadig, men det er nogle andre mennesker, der har dem nu.

 

Jeg ved ikke hvordan jeg kan sige det tydeligere... :hmm: Idiot-ejere = idiot-hunde.

 

Rap-kulturen har haft en enorm indflydelse på udbredelsen af Pit Bull og Amstaff, ikke kun i Danmark, men i hele den vestlige verden.

I USA er rap knyttet til hundekamp, narkohandel og anden kriminalitet - rapperne optræder med Pit Bulls i deres videoer osv.

Lille Brian på 15 år sidder og ser det, og tror at sådan en hund skal man have for at være sej. Brian har ikke for 2 øre forstand på hunde, og det interesserer ham heller ikke; han vil bare have at de andre drenge skal være bange for ham, og pigerne vilde med ham. Brians forældre er konfliktsky og har aldrig lært ham at bruge hjernen.

Gang det op med 10.000, så har du et ca. antal på idioter med kamphunde i dagens Danmark.

 

Da jeg var 15 år havde man ikke hund medens man gik i skole, og hunden var i øvrigt forældrenes ansvar, og man fik det at vide når man opførte sig åndsvagt. Dem, der havde farlige hunde dengang, var rockere, brugtbilforhandlere og almindelige fjolser i 25 - 45-års alderen, der troede de blev seje af at styre en stor hund - og det var som sagt mest Dobermann, Rottweiler og Schæfer. En af min ex-mands venner havde en Tjekkoslovakisk Ulvehund - helt klart den mest skræmmende hund, jeg har mødt. Og han var utroligt stolt over at han f.eks. var nødt til at tage hunden med på arbejde, ellers åd den konen og ungerne. Man er jo et rigtigt mandfolk når man kan styre et farligt dyr :rolleyes:

 

Det er det jeg mener med idioter, og idioter vil altid have farlige hunde, uanset hvilken race, man putter i hænderne på dem. Så vidt jeg tolker den nyeste trend, er det Huskyer og Malamutter nu, så bare vent om et par år, så har vi de hunde rendende omkring som dræbermaskiner.

 

Ja ja ja musik er farligt, det dræber, det er bevist, forbyd det ved lov:slem: var det ikke det man forsøgte i USA, hvis de bare havde haft vore politikere var amerikanere glade og tilfredse, tror jeg nok:engel::banan::cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...